Testdag 13 mei 2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Lijkt me leuk, ook om eens wat gezichten bij de namen te zien.

Ik heb een KT Square 1 om aan het lijstje toe te voegen.

Ik lees wel waar en wanneer!

Groeten John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Originally posted by Whitefarmer
      Lijkt me leuk, ook om eens wat gezichten bij de namen te zien.

Ik heb een KT Square 1 om aan het lijstje toe te voegen.

Ik lees wel waar en wanneer!

Groeten John
      Heb je de EQ of de comp/gate?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by sparky
        Dat dacht ik al wel

Zang en toetsen was het he?
        Yep, vooral toetsen , da's mijn vak
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Enig idee waar dit zich gaat afspelen? Zal wel in het zuiden worden, of niet?

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

de EQ, moet nog even HEEL erg hard sparen voor de comp, en die staat ook nog niet boven aan mijn lijstje.

groet John
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

SiS heeft goede ervaringen met de PGX4 met Beta58 kop.
              Ik heb hem met een SM86 kop. Leuk om eens te vergelijken?!
              Tevens de Sennheiser snaremike de 903. Heeft vast nog niemand gehoord??

Kom ook graag!!!!

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Originally posted by SPS
                Tevens de Sennheiser snaremike de 903. Heeft vast nog niemand gehoord??
                Jawel: zit ook in mijn case.

Wellicht voor de drums kan ik wel een combi AKG D440/D550 (en Sennheiser 903) meenemen. Voor kick dan een SM91 Beta.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Originally posted by gertgeluid
                  ...Ik ben benieuwd naar de manier van aanpak. Wil je echt een apparaat kunnen "testen", dan moet je de tijd nemen, moet het rustig zijn (niet rumoerig, geen andere blatende PA's in de buurt) en moet je "testmateriaal" hebben. Liefst iemand die kan zingen of een instrument kan spelen...
                  Hoewel ik in principe érg voor ben, ben ik ook wel erg benieuwd naar het plan van aanpak... Het idee van deze specifieke testdag was ontstaan in een thread over drum-mikes en daar heb ik zeker wel interesse in ! (Hoewel ook een groot deel van de rest dat ik hier voorbij heb zien komen best interessant zou vinden)

Aan mikes heb ik (op dit moment nog) niks, wat ik wel zou kunnen bijdragen is de inhoud van mijn rackje:[LIST][*]Avalon VT-747[*]SPL TD-4[*]TLA C-1[*]BSS DPR-404[*]TC D2[*]Klapjap met SMAART[*]Frietpan met frikadellen, viandellen en samba-saus (zit niet in mijn rackje natuurlijk, maar draagt wel bij aan de gezelligheid ;-) )[/LIST]Wat me verder een goed plan lijkt: hebben mensen toevallig een HD-24 of zo met wat tracks van bandjes? Dan kunnen de experimenten met de 'mikes' apart worden uitgevoerd van het geklommel met rand-apparatuur. Anders moeten we muzikanten een hele dag (met de zweep??) aan het werk houden ...

Verder een paar dingetjes die ik wel graag eens uit zou willen proberen:[LIST][*]Yamaha Sub-Kick[*]Avalon U5 DI op semi-akoestische gitaar, basgitaar en eventueel toetsen[*]Redbox op gitaar[*]Div. grootmembramen op gitaar[*]Vintage band-echo's[*]Oktava mikes[*]Audix mikes[*]AT mikes (AE2500 !!)[/LIST]Tot slot @Gertgeluid: ik heb wel oren naar experimenten met een XL-42
                  Last edited by berolios; 25-02-07, 21:43.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

en als t ff lukt kan ik naast de drumkit met mics ook een een setje e5c's meenemen. leuke vergelijking met een hd-25

de naiant mics zullen eender deze dagen binnen komen, en ben dan ook wel benieuwd wat de technicussen er van vinden.

Mischien kan ik als alles vasstaat ook een subkick meekrijgen van mn contact persoon bij Yammie
                    Drummer en techniek freak.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Persoonlijk kan ik geen genoeg krijgen van A/B vergelijkingen, maar wat je kunt doen in 1 dag tijd is natuurlijk beperkt. Ik denk dat we keuzes moeten maken in wat we willen doen die dag.

Aangezien dit idee begonnen is uit een topic over drummics, lijkt me dat sowieso een catagorie om vergelijkingen in te gaan doen.

Persoonlijk zou ik het ook leuk vinden als we wat compressors op de pijnbank leggen.

Verder vind ik het aanbod van Showband om deze dag te huisvesten erg goed.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Eventjes terug komen op de vraag van Mike :

wat wil je ermee bereiken??? dat vraag ik me af (puur interesse)
                        Wat is bereiken? Het is gewoon lekker informeel, elkaar misschien wat leren kennen, ervaringen uitwisselen, bekijken of je iemand iets voor je kan betekenen of andersom...Vooral een gezellig samenkomen. Zo zie ik het in iedergeval...Het is niet de bedoeling om elkaar de ogen uit te steken en de 'grote' jongen uit te hangen...Uit ervaring is gebleken dat je met sommige mensen toch heel fijn en goed kunt samenwerken. Ik hoef geen namen te noemen, jij kent ze ook...

Ik ben van mening dat de mensen die tot dusver gereageerd hebben open staan voor ervaringen of adviezen van andere.

Uit vorige meetings (ooit 1 keer per jaar... ) is gebleken dat er toch een soort saamhorigheid was. Alleen jammer dat er van die groep maar weinig over is....De slechte vallen dus snel af...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Lennartsound
                          • Dec 2006
                          • 269

Ik ben best geinteresseerd om eens kennis te maken mits het niet helemaal in het zuiden van nederland wordt gehouden
                          E.v. kan ik misschien wel wat Shure UHF-R meenemen. Ik ben wel nieuwsgeirig sinds de discussie over het effect van draadloze signaal overdracht op het geluid zelf. Ook het verschil tussen de verschillende mics is altijd wel een dingetje voor mij geweest (zeker vanuit mijn studiotijd)
                          Ik weet niet of er opname mogelijkheid is. Maar als je dingen wil vergelijken is het wel eens handig om het op te nemen. Dan kan je de opnames A/B -en (en ook later nog eens, of voor de mensen die niet konden komen)
                          Ik heb thuis nog een cheapy interface aan m'n Mac hangen (zo'n M-Audio ding) i.c.m. Protools is het wel handig. Je kan er iets van 12 kanalen mee opnemen. Bij afwezigheid van een dergelijk iets kan ie (samen met m'n Mac+PT) e.v. wel mee.

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

Misschien interesant BSS BLU 80 16 in/out audio proc. en of
                            dpa 4091/4022/4006/4088 Oram sonycomp1&2 Midas verona en nog veel meer. Groeten timo
                            Last edited by Timo Beckman; 01-03-07, 13:08.

Comment

• Dennis vd Dool
                              • Jan 2007
                              • 72

Het idee om de gezichten achter de posts op het wereld wijde web te ontmoeten staat me erg aan.
                              Het idee om wat vergelijkend warenonderzoek te doen staat me ook wel aan.

Als materiaal heb ik vrij weinig in te brengen, het enige wat misschien interessant zou zijn is de nieuwe 5212 zender van Sennheiser (jammer genoeg nog met de oude 3031 ontvanger).

Let me know the time and place and i'll be there!

Comment

• oversound
                                • Dec 2003
                                • 218

Het lijkt mij ook erg leuk en leerzaam z'on dag bij te wonen.
                                Enigste wat ik kan inbrengen wat al niet genoemd is is een XTA Dp200 Digitale parametische Equaliser. (ook te gebruiken als processor).
                                Ik hoor het wel, lijkt me leuk iedereen eens te ontmoeten.
                                Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

Working...