Aanschaf PA systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Originally posted by hugovanmeijeren
    (Q)RX series van EV moeten dit ook wel trekken. Wordt hier namelijk veel in de buurt gebruikt.

2 118s of beter 218s subs per kant
    en
    2 212/75 toppen per kant.

Zijn er al versterkers aanwezig?

Groeten Hugo
    Ik lees goede berichten over het (Q)RX van EV. Gaat dit echt zo hard?

Zijn er geen problemen met de spreiding? Ze zijn toch een graad of 75 horizontaal?

Wat het ook doet op festivals /feesttenten is Martin W8c/WSX
    Is volledig hoorngeladen WSX 18" en W8C 12" 6,5" en 1"
    Gaat relatief weinig versterkervermogen op en klinkt lekker en is lekker compact. Systeem kan 3 of 4 weg actief aangestuurd worden.

En zoals Hugo al vroeg zijn er al AMP's voor handen?

Comment

• Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

Als je RX neemt (Qrx is het americaanse broertje) moet je iig nooit de RX 218 sub nemen. Hier zitten namelijk andere drivers in dan in de RX118. In de RX 118 zitten EVX180 speakers die ook in alle groter systemen van EV worden gebruikt. Tevens kunnen deze speakers vele malen meer hebben dan de speakers uit de RX 218.

Een dubbele RX set vind ik wat krap voor 1500 man stevige rock. Ik praat dan over 4x RX 118 en 2x RX 212 per kant versterkt door EV P3000 versterkers met de toppen in BI Amp mode.

Tevens zou ik (mocht je deze set overwegen) niet de DX 38 systeem processor aanschaffen. Allereerst heb je er om 3 weg te draaien 2 nodig en daarnaast is EV gestopt met de verdere ontwikkeling / updates voor deze processor. Alleen de DN9848 van Klark bestaat nu nog binnen de group.

Ik vind persoonlijk het TW audio systeem er veelbelovend uitzien.
      Ik zou hier zeker eens wat van willen horen. Jammer dat er in NL nog niets (of zeer weing) over te vinden is.

M.V.G

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Toch wel grappig dat het nog steeds voor veel mensen moeilijk is om begrijpend te lezen. Hij vraagt om een betaal systeem en hij denkt aan Dynacord XA2. Waarom zou hij daar aan denken? Nou, met één XA2 set kun je +/- 1000 personen draaien, ook rock achtige muziek o.i.d. en zo'n set kost bruto rond de € 16.000,00. Kom dan niet aanzeilen met systemen die over het algemeen bij voorbaat al duurder zijn. Ik ga het niet verdedigen omdat wij zelf met XA2 draaien, maar omdat hij hier weinig aan heeft.

PHD misschien een optie?

Heeeeeeee....een nieuw merk?

Jep...Ik heb het gehoord, klinkt niet gek voor het geld. Voor € 20.000,00 heb je zelfs al een leuke line array...

Professional Audio Systems /Conference Systems /Led Systems- welcome to phd website!
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Ik had het over RCF 4Pro
          8 x 4Pro 8001a
          4 x 4Pro 6001a

Kost E 16000.-
          Is geheel actief, dus geen extra kosten voor amps
          Leuke set, word nu ook in duitsland redelijk verkocht en gaat zeker hard genoeg

Comment

• BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

Al gekeken naar de Phoenix serie van EV ?
            Wij draaien zelf met RX, ook in feesttenten, maar dat is dan Drive-in werk.
            Omdat we de komende tijd ook vaker bands over onze set laten spelen in feesttenten zitten we nu zelf te kijken naar deze Phoenix (PX) serie.

Heb het vorig jaar september één keer gehoord naast onze RX-set, klank-kwaliteit gelijk, maar wat een geluidsdruk !!
            Wel iets duurder dan RX, maar nog wel redelijk betaalbaar.

Frank
            Black Light Drive-in Show
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by Olaf Duffhuës
              Toch wel grappig dat het nog steeds voor veel mensen moeilijk is om begrijpend te lezen. Hij vraagt om een betaal systeem en hij denkt aan Dynacord XA2. Waarom zou hij daar aan denken? Nou, met één XA2 set kun je +/- 1000 personen draaien, ook rock achtige muziek o.i.d. en zo'n set kost bruto rond de € 16.000,00. Kom dan niet aanzeilen met systemen die over het algemeen bij voorbaat al duurder zijn. Ik ga het niet verdedigen omdat wij zelf met XA2 draaien, maar omdat hij hier weinig aan heeft.

PHD misschien een optie?

Heeeeeeee....een nieuw merk?

Jep...Ik heb het gehoord, klinkt niet gek voor het geld. Voor € 20.000,00 heb je zelfs al een leuke line array...

Professional Audio Systems /Conference Systems /Led Systems- welcome to phd website!
              @ Olaf,

Ottink noemt ook de optie dat het een 2e hands systeem mag zijn.
              En 2 sets XA2, wat hij ook als optie noemt is nog altijd goed voor een 26000 euro ex de BTW. Voor dit bedrag kun je 2e hands hele leuke dingen doen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Klopt, alleen veel wat genoemd wordt is vaak ouder en afgeracht. Met een beetje pech in met dat soort systemen kun je in het eerste jaar veel vervangen/repareren. Daar schiet je ook weinig mee op. Die systemen worden vaak niet voor niks op geruimd.
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• BlackLight_Frank
                  • Feb 2004
                  • 143

Dubbele PX-set compleet (4x Px2122+6x Px2181+KT DN9848 + CP2200+2x CP3000+2x CP4000) staat inmiddels al wel voor bruto € 34.073,65 ex BTW te koop.

Gelukkig hebben we zelf de versterkers al en dan 2 x DX-38 i.p.v. een Klark DN9848, die doen het ook wel. Anders is het wel een heel bedrag in één keer wat je moet investeren.

Maar als je zo'n set aan wil schaffen voor een tour, zul je toch al wel een gegarandeerd aantal optredens hebben en dus weten wat je budget is.
                  Indien toereikend zou ik dan niet zo snel gaan voor een tweedehands set als je niet 100 % zeker weet hoe deze in het verleden is gebruikt.
                  Sta je daar op de helft van de tour met problemen, moet je nog een PA huren !

Frank
                  Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Husss
                    • Jul 2003
                    • 220

Originally posted by BlackLight_Frank
                    Dubbele PX-set compleet (4x Px2122+6x Px2181+KT DN9848 + CP2200+2x CP3000+2x CP4000) staat inmiddels al wel voor bruto € 34.073,65 ex BTW te koop.

Gelukkig hebben we zelf de versterkers al en dan 2 x DX-38 i.p.v. een Klark DN9848, die doen het ook wel. Anders is het wel een heel bedrag in één keer wat je moet investeren.

Maar als je zo'n set aan wil schaffen voor een tour, zul je toch al wel een gegarandeerd aantal optredens hebben en dus weten wat je budget is.
                    Indien toereikend zou ik dan niet zo snel gaan voor een tweedehands set als je niet 100 % zeker weet hoe deze in het verleden is gebruikt.
                    Sta je daar op de helft van de tour met problemen, moet je nog een PA huren !

Frank
                    Ik moet toe geven dat de prijzen van het Phoenix me alles behalve tegen vallen. Ervaring heb ik er niet mee maar heb er wel goede berichten over gehoord!

2000 tot 2250 euro per kast voor een dubbel 18" en dubbel 12"/ dubbel 2" top.

En inderdaad met 2e hands moet je goed weten wat je koopt!

Succes met het doorhakken van de knoop!

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

met een xa2 set 1000 man rock draaien vind ik erg gewaagd, zeker in tenten. 600 man is goed te doen en dan houdt het gewoon op naar mijn bescheiden mening. Ook een live band met "ballen" in een tent is een xa2 set niet helemaal het juiste naar mijn mening.

We hebben het hier over tentfeesten van 1500 personen. Moet alles dan Lowbudget? Er is geen budget aangegeven maar er wordt gevraagt wat wij als systemen zouden aandragen voor zijn toepassingen. dat iedereen kijkt naar zijn portemonnee is duidelijk, maar het moet wel haalbaar blijven en in verhouding staan.

Verder moet de set "Rocken". Dus kom je automatisch bij een stevige set uit. Niet iets met 2-3 kastjes per kant.

Blijven we even in het stukje 16.000- 20.000 euro
                      Nexo alpha 4 M3 tops 4 B1 bass. 10.000 euro!
                      EAW KF 750 top en SB850 bass 1000 euro de stuk.
                      Nexo alpha E set 4 top/sub incl camco amp 15.000 euro
                      Dynacord Cobra 2 set, 4 top, 6 bassen, incl amps controller, 22.000 euro
                      DB C4 set 4bass/top incl amp 13.000 euro

dit zijn een aantal voorbeelden, allen tweedehands maar wel allen stuk voor stuk systemen welke veel meer "ballen" hebben om een tent van stevige Live Rock te voorzien.

maar misschien moeten we eens wachten op de ts om zijn mening te horen??
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• bewap
                        • Jun 2002
                        • 239

EAW KF 750 top en SB850 bass 1000 euro de stuk
                        SB850 voor 1000 euro per stuk lukt, maar KF750 verdubbel dit maar met minimaal met twee. Als je weet waar ze staan mail me dan even, dan heb ik ook interesse...

Verder ben ik ermee eens dat je voor 1500 personen met een behoorlijk systeem moet komen. Dat lijstje is ieder geval een goede start.
                        Last edited by bewap; 12-01-07, 22:14.

Comment

• Jeroen E
                          • Oct 2006
                          • 4

EV PX-systeem

Beste Ottink,
                          mocht je het EV PX systeem een keer willen beluisteren, reageer dan even hierop en dan kunnen we iets afspreken.

Groeten Jeroen

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Originally posted by bewap
                            SB850 voor 1000 euro per stuk lukt, maar KF750 verdubbel dit maar met minimaal met twee. Als je weet waar ze staan mail me dan even, dan heb ik ook interesse...

Verder ben ik ermee eens dat je voor 1500 personen met een behoorlijk systeem moet komen. Dat lijstje is ieder geval een goede start.
                            pardon, KF750 idd een 2500 euro, KF850 is onder de 1200 te krijgen.

Neemt niet weg dat dit geschikte en geaccepteerde systemen zijn.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

jammer dat we tot op heden niets van de TS hebben gehoord.

Misschien dat hij intussen een keuze heeft gemaakt?

Comment

• martie
                                • Feb 2007
                                • 4

phoenix

Originally posted by Husss
                                Ik moet toe geven dat de prijzen van het Phoenix me alles behalve tegen vallen. Ervaring heb ik er niet mee maar heb er wel goede berichten over gehoord!

2000 tot 2250 euro per kast voor een dubbel 18" en dubbel 12"/ dubbel 2" top.

En inderdaad met 2e hands moet je goed weten wat je koopt!

Succes met het doorhakken van de knoop!
                                We draaien sindskort met het nieuwe,Phoenix set met 6x sub en 4x top
                                Clark technick processor met de nieuwe lijn versterkers CP-4000 4x ,plus een midas 24 mengtafel,...Het gaat monsterlijk hard,en de druk die eraf komt is ongezond,maar om nou te zeggen ,Mooi!!
                                Maar goed we hebben het dus buiten gehoord,en waren er heel goed over te spreken,maar in de gewone zaaltjes waar we meestal draaien,komt het niet tot zijn recht,en er moet best wel wat aan geregeld worden om een aangename sound te krijgen.
                                En dan de prijs,.mmwha,..is t wel waard voor zijn geld.

Grts Martie
                                Last edited by martie; 24-04-08, 20:11.

Comment

Working...