Aanschaf PA systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

Maar goed we hebben het dus buiten gehoord,en waren er heel goed over te spreken,maar in de gewone zaaltjes waar we meestal draaien,komt het niet tot zijn recht,en er moet best wel wat aan geregeld worden om een aangename sound te krijgen.
    En dan de prijs,.mmwha,..is t wel waard voor zijn geld.
    Wij zijn ook bezig met de aanschaf van een PX-set, maar niet om in zaaltjes mee te gaan draaien, daar is zo'n set niet voor bedoeld, ik denk dat als je dit in een te kleine zaal zet, je gek wordt van het vermogen wat terugkomt van de wand tegenover de PA !
    Waar wij de PX-set voor willen gebruiken zijn feesttenten, daar hebben we hem vorig jaar ook al een keer gehoord, voor zulk soort doeleinden is zo'n set ook bedoelt, volgens mij.

De processor-instellingen die ik vorige week bij Electric Audio hoorde klonk al wel beter dan zoals we hem vorig jaar hoorden.

Misschien kun je eens een idee geven wat voor zaaltjes je er mee draait.

Wel een leuke investering zo in één keer , EV PX, KT9848 (neem ik aan) en een Midas tafel. In je Profile staat dat je DJ bent van beroep, gebruik je dit allemaal voor DJ werk ??

Frank
    Black Light
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• martie
      • Feb 2007
      • 4

Ja dat klopt frank, maar ik kan hier alles niet wegzetten zag ik wel, de specificatie word dan verwijdert,maar IDD we draaien helaas in TE kleine zaaltjes,t grootste wat we hebben gehad is 600 gasten,terwijl het set +- tot1500 kan,misschien is t een optie om eens nader tot elkaar te komen,dan kan ik iets meer vertellen.

Grts Martie

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Martie,

Vanmiddag een commerciele oproep van jouw hand verwijderd. Over het waarom; lees de spelregels van het forum en de manier waarop anderen berichten er eens op na.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

TW Audio

Ik ben op de beurs in Franfurt geweest en heb een demo gehoord van TW Audio met Hoellstern versterkers. In een woord: fantastisch. Indien iemand nog gaat kan ik een bezoek aan deze firma aanraden. Buiten op het grote terrein geeft men demo's. Dit moet je zeker gehoord hebben naar mijn mening. Zijn er nog meer bezoekers die dit systeem beluisterd hebben en zo ja wat vind je ervan?

Comment

• ottink
            • Jan 2007
            • 19

Eindelijk weer even tijd om te reageren. We hebben her en der onze ogen en vooral onze oren de kost gegeven. Een aantal systemen hadden een voorkeur maar vielen (helaas) af vanwege de prijs. Weer anderen vielen af vanwege het 'rendement'.
            Om een heel lang verhaal kort te maken is onze uiteindelijke keus geworden een EAW 850 set bestaande uit drie toppen en drie subs per kant aangestuurd door in totaal 6 x Crest 8001 versterkers.

Comment

• ottink
              • Jan 2007
              • 19

En voor ik het vergeet,
              iedereen super bedankt voor de vele tips!! Een aantal daarvan hebben ons een duw in de juiste richting gegeven!!

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

kijk das een hele stap vooruit wanneer je gaat kijken waar je als eerste naar aan het kijken was. zie de eerste post.
                Dit is wel een serieus setje, zeker kwa volume en transport plus gewicht.!!

succes ermee, post ook eens jullie bevindingen naar een X aantal optredens te hebben gedaan.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ottink
                  • Jan 2007
                  • 19

Bevindingen met een EAW set hadden wij al. In het verleden hebben we al een aantal malen over een dergelijke set gespeeld. Het was toen al een set die ons zeer aangenaam in de oren klonk en ook nog eens behoorlijk vermogen had. Inmiddels is een aantal mensen druk bezig in de sportschool om straks ook met twee vingers in de neus de set op te bouwen....

Comment

• pimpert
                    • Mar 2007
                    • 9

Ik heb toevallig ook op de beurs in Frankfurt dat TW audio gehoord. Waanzinnig. Op 1 amp per kant, 4 subjes en 4 topjes per kant
                    waarvan 2 gevlogen topjes. Een heel plein gevuld met krachtig geluid. Verder naar achter op het plein nogsteeds het volledige spectrum. Lieten veel verschillende muziek stijlen erover horen. Erg lekker. Het Sub was overigens niet zo overtuigend als de topjes.
                    Naast deze werden ook line array's ter gehoren gebrack van o.a. proel en coda. De TW sprong er met aanzienlijk minder kastjes toch hoog bovenuit. Op een ander plein hadden ze een HK mini line array hangen, met veel topjes en veel subjes. Dubbel 12" ofzo die subjes. Waanzinnige kick van de startende drummer. Even later een optreden gezien met een basgitaar erbij. Dan heb je dus niks aan die subjes. Overigens veel mooie dingen gezien, overtuigende verhalen bij o.a. Adamson. Mooie beurs ditjaar!

Comment

• koenm
                      • Apr 2007
                      • 4

Vraagje

Ik heb nu een tijdje een discotheek, maar moet steeds speakers huren.
                      Nu wil ik overgaan tot aanschaf van eiegen speakers.
                      Nu draai ik op feestjes van +/- 100 personen.
                      En in zalen van +/- 4 meter hoog, 20 meter breed, en 40 mter lang.
                      Nu is mijn vraag hoeveel wattage er ongeveer nodig is in dat soort zalen.
                      Ik heb nu steeds een HK setje (ACTOR) gehuurd.
                      Mijn budget is +/- 1000 euro
                      Wat raden jullie aan?

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Originally posted by koenm
                        Ik heb nu een tijdje een discotheek, maar moet steeds speakers huren.
                        Nu wil ik overgaan tot aanschaf van eiegen speakers.
                        Nu draai ik op feestjes van +/- 100 personen.
                        En in zalen van +/- 4 meter hoog, 20 meter breed, en 40 mter lang.
                        Nu is mijn vraag hoeveel wattage er ongeveer nodig is in dat soort zalen.
                        Ik heb nu steeds een HK setje (ACTOR) gehuurd.
                        Mijn budget is +/- 1000 euro
                        Wat raden jullie aan?
                        simpel: verder blijven huren want met je 1000€ kom je helaas niet ver...

100 personen in dergelijk grote zaal, daar stel ik me ook al vragen bij: is dat niet héél erg leeg?
                        In dergelijke VOLLE zalen heb je al snel 2 à 3 subs per kant nodig en 1 à 2 toppen met de nodige DEGELIJKE versterkers. Zelfs als je voor 2ehands gaat kom je tekort om alleen al je versterkers aan te schaffen.

Om 100 personen in een "normaal" zaaltje van geluid te voorzien kom je er wél met een top/subje per kant (maar amper voor 1000€)

Comment

• lightzone
                          • Oct 2006
                          • 261

En in zalen van +/- 4 meter hoog, 20 meter breed, en 40 meter lang
                          in zo'n zaal kun je 2500 personen in stoppen dus het zal wel errugg leegjes zijn.
                          en ja, met je 1000 euro ga je het echt niet halen. ik zou gewoon blijven huren
                          jumping is not a crime

Comment

• koenm
                            • Apr 2007
                            • 4

Het feest word daar gehouden in die zaal.
                            Daar kies ik niet voor.
                            Er zijn ook verschillende feesten waar ik de muziek verzorg waar wel 500 a 600 man binnen is.
                            Ook kan die zaal nog dmv een tussenwand kleiner worden gemaakt

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

500-600 personen van geluid voorzien met 1000€ aankoopbudget mag je vergeten...

Comment

• Watt Xtra
                                • Oct 2004
                                • 1119

dit naar het drive-in topic verplaatsen admin??
                                Is kompleet uit het verband met de vraag van de topicstarter.

TW heb ik ook eens mogen beluisteren in duitsland.. Het lijken inderdaad worden kastjes. maar die amps zijn ook zeer mooi speelgoed..
                                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...