Master Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by GoTMoRe
    Jammer genoeg..

Ik ben van mening dat een goede speaker ook zonder processor van tig 100 euros zoniet 1000 goed moet kunnen klinken. Anders ga ik me al snel afvragen waar al mijn geld naar toe gaat? ( zal wel naar het ontwerpen van de processor gaan.. )

( uiteraard uitzonderingen doorgelaten )

We nemen een EAW kf850, dat is toch een aardig kastje, nou daar zit een heleboel processing in om hem zo te laten klinken..........
    En zo zijn er nog een heleboel dure merken die niet zonder hun processor kunnen, vrij normaal volgens mij.

Comment

• wantsoe
      • Sep 2006
      • 15

master audio

istie weer,voorstanders van master schijnen zich altijd achter het verhaaltje (bud)ged te verschuilen,oke voor discoteken en tape acts is ut te doen maar voor profbands en grote evenementen toch echt niet,moet de eerste ryder nog tegenkomen waar expliciet om master gevraagd wordt,vind dat md 2 nog het beste klinken en erg handelbaar maar dat is t dan ook,maatje van me heeft ooit die printjes in master versterkers aangepast,klonk stukken beter,zelfs op uitnodiging naar spanje geweest om daar aan ontwerpers zijn bevindingen te tonen,men was erg verrast en heeft gelijk printjes aangepast in types 2k en 3k amps als ik me niet vergis
      heeft voor rsl europe dozijnen versterkers verbouwd die allemaal de geest gaven,das wel een tijdje geleden, gewoon door sparen voor gangbare merken,goedkoop is duurkoop,voorbeeldje labgruppen blijft na jaren zn inruilprijs goed bewaren.........

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

ook mijn mening is: laten staan waar het staat. agressieve sound, vervelend materiaal..

ben laatst uitgenodigd door een dealer hier in de buurt om eens te komen luisteren naar zijn nieuwe producten (levert sinds kort MASTER) Ok, moet toegeven, had al wel een beetje een vooroordeel omdat ik verschillende slechtklinkende mastersets heb gehoord, maargoed, koffie en een gebakje erbij.. Dan kom ik wel ff luisteren.. hahaha.. Heel vervelend, de koffie was bruin, het gebakje heerlijk, maar van het geluid was dat niet te zeggen..

Ik heb verschillende sets in verschillende combinaties gehoord, en heb zeggen en schrijven 1 monitortje van het merk gehoord die ik kwa prijs-kwaliteit verhouding niet beroerd van was.
        Wat overigens niet betekend dat ik het iemand aanraad!

Ik ben niet weg van dit geluid, en dan druk ik me zacht uit..
        road-proof gehalte en inruilprijzen weet ik niets van, het gaat bij mij nu echt om de geluidskwaliteit
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• WilcoFles
          • Jan 2005
          • 13

Originally posted by Equipment
          Het is maar net wat je super vindt, zo heeft ieder zijn mening, ik dus ook. Kijk naar de prijs, niet in Nederland maar af fabrikant en dan kun je zeggen voor het geld is het goed. Maar goed geluid, een beetje bedrijf stelt toch wel meer eisen dan alleen kunnen inkopen met (waarschijnlijk) hoge korting. Het belangrijkste is zoals altijd, hoeveel werk heb je er voor en betaald het zich (binnen een redelijke periode) ook terug.
          Ten eerste, ik heb goede oren en als ik praat over super geluid dan ben ik zeer enthousiast.
          Evenals de 6000 man publiek en de organisatie.
          Ik kijk niet alleen naar het budget, om een voorbeeld te noemen: €2500,00 voor een monitor is toch een redelijk bedrag lijkt me.
          Dit valt bij mij niet in het B-segment of de budget-klasse.
          Buiten de kosten; de monitoren draaien naar volle tevredenheid.

Maar nogmaals, ik waardeer jullie reacties. Op deze manier kan ik een goed beeld vormen van dit merk en de ervaringen ermee.
          Ikzelf ging er blanco in, kende het merk niet/had er nooit mee gewerkt.
          Ja, ik weet echt waar alle knopjes voor zijn!

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Hi Wilco,

Je hebt misschien wel gelijk dat je er blanco ingaat. Maar vergeet niet dat je (dat neem ik tenminste aan) ook regelmatig sets voor (serieuze) bandjes of evenementen neerzet waar gastmixers het geluid komen doen. Die gastmixers hebben dan zéker ook een dikke vinger in de pap welk systeem er op zo'n klus gebruikt gaat worden.

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken (hoewel ook ik de eerste 'Master' vermelding op een rider moet tegenkomen), maar ík zou er in ieder geval niet blij van worden, zo'n set voor mijn neus. Ik heb er nu een tweetal keer op moeten draaien (geen alternatief meer te regelen)en sorry... voor serieuze live-muziek vind ik het echt gewoon niet goed. En als dat kan, zal ik er ook alles aan doen een andere set voor die show daar te krijgen. Ook de monitoren die we wel eens hebben moeten gebruiken van Master zijn verre van om over naar huis te schrijven. Dat zijn mijn ervaringen in ieder geval en de indruk van het merk dat ik persoonlijk heb is mede daardoor dan ook niet goed.

Kijk dus goed naar de strategie die je met je bedrijf wilt volgen. Als het waarschijnlijk is dat je veel grotere klussen gaat doen in de toekomst, krijgen 'de wensen' van gasttechnici natuurlijk een hogere prioriteit dan dat je de set zélf gaat gebruiken. Als je dan een set gaat aanschaffen waar gasttechneuten niet blij van worden, gooi je dus eigenlijk je eigen ruiten in en verklein je direct je eigen groeikansen.

Mijn advies: als je dan toch serieus geld uit geeft (zoals je zelf aangaf), koop dan een volwassen en geaccepteerd merk. En staar je alsjeblieft ook niet blind op de term 'line-array', daar is [hier] al genoeg discussie over geweest, mocht je je afvragen waar ik op doel.

Hopelijk heb je er wat aan.
            Last edited by berolios; 13-12-06, 11:28.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• WilcoFles
              • Jan 2005
              • 13

Originally posted by berolios
              Hi Wilco,

Je hebt misschien wel gelijk dat je er blanco ingaat. Maar vergeet niet dat je (dat neem ik tenminste aan) ook regelmatig sets voor (serieuze) bandjes of evenementen neerzet waar gastmixers het geluid komen doen. Die gastmixers hebben dan zéker ook een dikke vinger in de pap welk systeem er op zo'n klus gebruikt gaat worden.

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken (hoewel ook ik de eerste 'Master' vermelding op een rider moet tegenkomen), maar ík zou er in ieder geval niet blij van worden, zo'n set voor mijn neus. Ik heb er nu een tweetal keer op moeten draaien (geen alternatief meer te regelen)en sorry... voor serieuze live-muziek vind ik het echt gewoon niet goed. En als dat kan, zal ik er ook alles aan doen een andere set voor die show daar te krijgen. Ook de monitoren die we wel eens hebben moeten gebruiken van Master zijn verre van om over naar huis te schrijven. Dat zijn mijn ervaringen in ieder geval en de indruk van het merk dat ik persoonlijk heb is mede daardoor dan ook niet goed.

Kijk dus goed naar de strategie die je met je bedrijf wilt volgen. Als het waarschijnlijk is dat je veel grotere klussen gaat doen in de toekomst, krijgen 'de wensen' van gasttechnici natuurlijk een hogere prioriteit dan dat je de set zélf gaat gebruiken. Als je dan een set gaat aanschaffen waar gasttechneuten niet blij van worden, gooi je dus eigenlijk je eigen ruiten in en verklein je direct je eigen groeikansen.

Mijn advies: als je dan toch serieus geld uit geeft (zoals je zelf aangaf), koop dan een volwassen en geaccepteerd merk. En staar je alsjeblieft ook niet blind op de term 'line-array', daar is [hier] al genoeg discussie over geweest, mocht je je afvragen waar ik op doel.

Hopelijk heb je er wat aan.
              Bedankt voor je advies.
              Even ter info: de set waar ik over praat wordt gebruikt voor voornamelijk bandartiesten op kleine partijen/bruiloften. Hier plaatsen we ook KS en Kling&Freitag. We zijn vooralsnog niet van plan er een grote set van aan te kopen.
              We draaien nu al een aantal jaren met Audio Performance voor de grotere klussen.
              Deze set wordt gewaardeerd door de grote acts. Ik verwacht dat we hier voorlopig nog wel mee kunnen draaien, maar op termijn zal er geïnvesteerd worden in een nieuwe set.
              Uiteraard hou ik me aanbevolen voor tips...
              Ja, ik weet echt waar alle knopjes voor zijn!

Comment

• Ferry34
                • Apr 2009
                • 4

Master Audio Excellence

Ik heb gehoord dat dat Master met een serie komt die met de grote merken mee kan.
                Het is de Excellence serie, ik heb zelf een klein setje van deze serie.
                de X-12C en de X-18W, en die vind ik super klinken.
                Nu is er binnenkort ook een Line Array van deze serie leverbaar.
                Wat is jullie mening hierover?
                Master audio

Gr. Ferry

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by Ferry34
                  Ik heb gehoord dat dat Master met een serie komt die met de grote merken mee kan.
                  Het is de Excellence serie, ik heb zelf een klein setje van deze serie.
                  de X-12C en de X-18W, en die vind ik super klinken.
                  Nu is er binnenkort ook een Line Array van deze serie leverbaar.
                  Wat is jullie mening hierover?
                  Master audio

Gr. Ferry
                  Is niet zulk 'nieuws' meer want is al een tijdje te koop. Heb ze bij RSL gezien. Ziet er netjes uit. Over de klank kan ik niet vertellen; specs zijn goed te noemen. Ontwerp is gejat van de L-Acoustic coaxiaaltjes
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Wat wordt er weer afgezeken op het merk.

Ik heb ruim 15 jaar met dit merk gewerkt ( Master Rent ) zonder gezeik en gezeur te hebben gehad van mijn klanten. Echter waren er klanten van Master Rent die wel ontevreden waren en dat kwam niet door het systeem maar door het bedrijf wat er achter zat.

Maar heb ook andere merken kut horen klinken.

In die 15 jaar is er heel wat gebeurt onder elkaar met de redenen dat ik er mee ben gestopt. Ook omdat ik andere doeleinden had.

Moet wel zeggen dat de serie's van 15 jaar terug idd erg schel klonken

Maar dat is ook logisch als je A een verkeerde set up hebt ( meestal was dat het budget of de verkoper die geen verstand heeft.

Noem een voorbeeld de sub is bv 138DB en een top 146DB wilt dus zeggen dat een sub top kombie niet goed klinkt.

Ik gebruikte 3x MD218 met 2x MD64 top per kant aangestuurd met de 3K6 versterkers enn bijbehorende kaarten zonder problemen en tot volle tevredenheid.

Probleem is echter dat de importeur afspraken maakt met jou bij aankoop van de set en buiten jou om zaken doet met jouw klant of met collega bedrijven die met dezelfde klus bezig is. Of het personeel rommelt in hun privetijd met jouw klanten door voor 100 euro een hele set neer te zetten die onderling duurder kost en het mooie is dat ze het komen brengen met een jas of shirt van Master Rent of van de Importeur bij jouw klant.

En dan gezeik krijgen van jouw klant waarom de set bij jou duurder is dan bij hetzelfde bedrijf van iemand anders

Ik heb jaren in de gangen gelopen en heb er veel geleerd en gezien wat wel en wat niet kan.

Het is jammer dat Master Rent zo omlaag is gevallen wat niet komt door het systeem maar door de gebruikers ervan.

De nieuwe series ( vanaf de tijd dat Beyma is verandert van eigenaar en problemen had met Master of moet ik zeggen met RSL ) met 18Sound is een hoop vooruitgegaan zeker op het laag ook het hoog werd B&C. Ook zijn er series met PAudio waarvan de losse speakers voordeliger zijn dan de Master kasten in kwestie

Ook zijn de prijzen niet erg aantrekkelijk als je weet wat er in zit en wat je daarvoor betaald maar dat is vaak bij Amerken je betaald immers voor de technische kant erachter.

Maar goed men heeft ook gelijk hier dat Master Audio niet vaak wordt geaccepteerd door artiesten of andere entertainers.
                    Dus een belangrijke faktor is dat wel !

Maar heb in mijn Master tijd erg veel complimenten gehad dat een Master set GOED kon klinken terwijl de set bij een ander slechter klonk.

Als een technicus een vooroordeel heeft over een set waar hij op moet mixen zorgt ie er altijd voor om het kut te laten klinken en bij klachten de set de schuld geven. Deze truukjes heb ik al zovaak meegemaakt. In een feesttent staan met de hele avond komplimenten van de organisatie en publiek maar bij een gastoptreden die moest inprikken verknalde de hele set wat niet aan de techincus lag volgens hem maar aan het systeem. Terwijl ik bij overname het wel goed kon laten klinken.

Maar goed Master is geen slecht systeem mits een goede kombie en er moet aan gerommeld worden maar dat is bij elke set die je koopt.

Het is jammer dat de importeur zelf het merk omlaag heeft gehaald door onervaren stagelopers op belangrijke klussen te zetten.

Er zaten echt wel goede mensen bij Master Rent alleen zijn die in loop der tijd naar andere bedrijven gegaan of voor hunzelf begonnen.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Onsamenhangende verhalen hier neerzetten is wel jouw handelsmerk geworden inmiddels.
                      Er is dus weer geen touw aan vast te knopen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Ben toch duidelijk in mijn verhaal ook al loopt het door elkaar.
                        Last edited by Rolandino; 04-06-10, 00:33.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• e-sonic
                          • Aug 2004
                          • 329

Master

@ ferry, ik neem aan dat je bij de demo dagen je licht hebt opgestoken?

De systemen waren daar klankmatig redelijk vergelijkbaar, ik heb verder geen ervaring met master, en het ook niet op concertsterkte, of met band gehoord.

Ben wel eens een artikel tegen gekomen in pro-audio-visie, over master, wellicht nog op hun site te vinden.

groet van audio partner e-sonic
                          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

2 jaar terug Wibi Soerjadi openlucht geschoven op 4 kastjes MA206 per kant (gevlogen op circa 6 meter, 18 meter uit elkaar)met 1 subje per kant eronder (2x18").

Moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast was door het "karakter" van de kastjes.

Heb zelfs de subs uit gezet omdat die me klankmatig in de weg zaten.

Nu is dit natuurlijk geen rock&roll, maar toch zeker niet makkelijk om weer te geven.

Afgelopen jaar openlucht op Nightfever in Utrecht gestaan met een danceclassics-formatie, met dezelfde opzet. En ook toen was ik stiekum wel weer onder de indruk.

Heb normaliter niet zoveel met master, maar deze wil ik wel vaker mee op klus.
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Heb wel ervaring met master (MD2) en ben er niet kapot van. Heb het destijds verkocht, en over op dynacord gegaan, en later EV.
                              Was gewoon niet weg van de sound die in die set zat.
                              Neem daarbij het feit dat de meeste artiesten/acts het niet accepteren, en je hebt rede genoeg om niet met master verder te gaan...

Als ze nu wel sets hebben die goed mee kunnen met de grote merken, zal het nog moeilijk worden om er tussen te komen, ze hebben toch een bepaalde naam....
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Ferry34
                                • Apr 2009
                                • 4

Originally posted by e-sonic
                                @ ferry, ik neem aan dat je bij de demo dagen je licht hebt opgestoken?

De systemen waren daar klankmatig redelijk vergelijkbaar, ik heb verder geen ervaring met master, en het ook niet op concertsterkte, of met band gehoord.

Ben wel eens een artikel tegen gekomen in pro-audio-visie, over master, wellicht nog op hun site te vinden.

groet van audio partner e-sonic
                                Ben op de demo dagen geweest, maar daar was de excellence line array nog niet aanwezig.
                                Heb wel de andere sets gehoord, die vond ik goed klinken.
                                Misschien dat er binnenkort een demodag komt van die nieuwe serie.
                                Ik ben heel erg benieuwd naar die set, heb gehoord dat het geweldig moet klinken en ook nog eens snoeihard gaat.

Gr. Ferry

Comment

Working...