Master Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WilcoFles
    • Jan 2005
    • 13

Master Audio

Goedemorgen!

Afgelopen weekend een nieuwe set mogen testen; Master Audio.

Nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze set? Ik had namelijk het gevoel dat er een processor tussen hoort.
    De set klinkt namelijk erg agressief in het mid-hoog. Het laag vond ik wat "wollig".
    Graag reacties,

Groet Wilco
    Ja, ik weet echt waar alle knopjes voor zijn!
  • wantsoe
    • Sep 2006
    • 15

master audio

dacht t wel,rsl audio europe in breda voor info,jaren met die rommel gewerkt niet kopen is mijn advies, klinkt niet,tilt niet,douwt niet,zelfs niet in versterkers met eigen aangepaste printjes

Comment

• WilcoFles
      • Jan 2005
      • 13

Hmmm, ik vond deze set goed te tillen, en er zat toch behoorlijk druk achter het geluid.
      Mijn enige "probleem" was die avond het wat wollige laag en een te agressief mid en hoog.
      Valt naar mijn mening prima met een eq op te lossen.
      Kortom, ik vond de set goed klinken. Maar vroeg me wel af of er een proc tussen moest.
      Heb inmiddels gebeld, proc is niet van toepassing. Dus toch maar eq erbij in zetten.
      In vergelijk met KS en Kling&Freitag, vind ik deze set niet onder doen.
      Maar, wellicht veranderd mijn mening als ik er een tijdje mee gedraaid heb.
      We zullen zien, iig bedankt voor je reactie!

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Uit de afbeelding die je hebt gepost, ken ik de onderste baskast erg goed, staat in een discotheek waar ik regelmatig werk. Erg goed te gebruiken voor discowerk, voor theaterdoeleinden veel te traag en inderdaad 'wollig'. Daarnaast zijn het werkelijk b*tches om te moeten verplaatsen. Heeft dan wel lekkere power erachter zitten. Ervoor zit ook een processor, uiteraard.

Comment

• WilcoFles
          • Jan 2005
          • 13

Welke processor heb je ervoor zitten? Want de set zoals afgebeeld behoeft namelijk geen processor (volgens mijn info).
          Wij gaan 'm toepassen met een eq waarschijnlijk, om het wollige geluid van de subs te verbeteren en het mid-hoog iets te verminderen.

De ervaring tot nu toe met Mater Audio is bij ons bedrijf goed, bij de Stadfsfeesten hebben we een line-array toegepast van Master en dit klonk super.

Uiteraard zal er ook binnen dit merk verschil zitten in geluidskwaliteit (en de bijbehorende prijs).

Groet Wilco

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by WilcoFles
            Welke processor heb je ervoor zitten? Want de set zoals afgebeeld behoeft namelijk geen processor (volgens mijn info).
            Wij gaan 'm toepassen met een eq waarschijnlijk, om het wollige geluid van de subs te verbeteren en het mid-hoog iets te verminderen.

De ervaring tot nu toe met Mater Audio is bij ons bedrijf goed, bij de Stadfsfeesten hebben we een line-array toegepast van Master en dit klonk super.

Uiteraard zal er ook binnen dit merk verschil zitten in geluidskwaliteit (en de bijbehorende prijs).

Groet Wilco
            Ik heb al met veel artiesten ( zanger -sessen ) gewerkt , verschillende P.A.'s gebruikt enz...
            En jammer genoeg zien ze Master -Audio liever niet op het podium .
            Ik zelf heb nog niets deftigs gehoord van dit merk .
            Er is iets mis mee, waarschijnlijk willen ze de Amerikanen nadoen , maar daar zijn ze nog lang niet toe in staat ...
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Donna / Q-music tourde hier in Belgie een heel tijdje met Master voor hun shows.
              Geluid was niet om aan te horen.

Was zelfs zo dat de DJ na een tijdje niet meer wou draaien op dit systeem als er geen verbeteringen kwamen.
              Weet niet hoe het momenteel zit, maar denk dat er een ander systeem wordt ingezet.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• WilcoFles
                • Jan 2005
                • 13

Originally posted by axs
                Donna / Q-music tourde hier in Belgie een heel tijdje met Master voor hun shows.
                Geluid was niet om aan te horen.

Was zelfs zo dat de DJ na een tijdje niet meer wou draaien op dit systeem als er geen verbeteringen kwamen.
                Weet niet hoe het momenteel zit, maar denk dat er een ander systeem wordt ingezet.
                Oei, dat klinkt dus niet veelbelovend....
                De ervaring die ikzelf heb met de Master Audio monitoring (avtive) ligt haaks op jouw ervaringen.
                Heb er totaal geen problemen mee, en we draaien er toch echt grote shows mee.
                Toegegeven; we gebruiken ze vooral voor keys/blazers.
                Zangmonitoren zijn van Audio performance. En deze klinken iets lekkerder.
                De Masters worden bij ons vaak ingezet bij DJ's en tot nu toe heb ik nog geen enkele negatieve opmerking hierover gekregen.
                Maar let wel, ik praat over nieuwe Masters dus wellicht een andere serie dan waar jij het over hebt?

Groet Wilco

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Ik ben van mening dat hier weer vooroordelen meespreken.
                  In de zaal waar ik werk staat al 8 jaar een Master set. Voor mij geen reden tot klagen getuige de vele goede reacties vanuit het publiek de afgelopen jaren over het geluid. Ik kan er prima mee werken. Ook hebben we geluidstechnici met dat vooroordeel over de vloer gehad, heel vaak was na afloop de reactie: "Valt eigenlijk niet tegen, klinkt eigenlijk best wel goed"
                  Natuurlijk, het kan altijd beter. Maar ik heb ook vaak genoeg sets gehoord van Meyer, EV, EAW enz. die absoluut bagger klonken.
                  9 van de 10 keer ligt het toch aan de technicus.
                  De Master set bij ons gaat er nu uit na 8 jaar trouwe dienst zonder ook maar één mankement aan speakers of amps!
                  En er komt een ander merk voor in de plaats. Maar niet omdat het Master is, we hebben gewoon een ruimer budget nu.
                  Heerlijk die stilte

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Oei, dat klinkt dus niet veelbelovend....
                    De ervaring die ikzelf heb met de Master Audio monitoring (avtive) ligt haaks op jouw ervaringen.
                    Heb er totaal geen problemen mee, en we draaien er toch echt grote shows mee.
                    Toegegeven; we gebruiken ze vooral voor keys/blazers.
                    Zangmonitoren zijn van Audio performance. En deze klinken iets lekkerder.
                    De Masters worden bij ons vaak ingezet bij DJ's en tot nu toe heb ik nog geen enkele negatieve opmerking hierover gekregen.
                    Maar let wel, ik praat over nieuwe Masters dus wellicht een andere serie dan waar jij het over hebt?

Groet Wilco
                    Nee inderdaad , dit klinkt niet veel belovend en terecht
                    Master-audio is een aggressief klinkend systeem dat thuishoort in de B-merken waar men serieus met de EQ moet werken om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen ...
                    Onlangs ben ik nog een muzikant tegengekomen :
                    Dit in dezelfde zaal ( hij met master en ik met EAW )
                    Hij vroeg me direct wat mijn setje kostte
                    Nou hij ( zonder namen te noemen ) was onder de indruk ...
                    Meneer , mag ik inprikken bij jou
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• wouter_jp
                      • Aug 2003
                      • 105

ook ik heb geen positieve ervaring met dit merk.
                      ik werk wel eens als freelancer in dezelfde club als jurjen,daar staan idd de betreffende subs ( 4 stuks ) en er hangen per kant 2 Master topkasten waarvan ik tot op heden nog steeds geen specificaties kan vinden.
                      het setje worden gescheiden door een lem processortje,met de subs ge-X`ed op 90.dan zijn ze nog wel een beetje te happen...
                      aan die topjes moet je echt veel aandacht besteden om het een beetje ergens naar te laten klinken... zelfs met een cd`tje.
                      spelen !!

Comment

• Equipment
                        • Jun 2005
                        • 64

Het is maar net wat je super vindt, zo heeft ieder zijn mening, ik dus ook. Kijk naar de prijs, niet in Nederland maar af fabrikant en dan kun je zeggen voor het geld is het goed. Maar goed geluid, een beetje bedrijf stelt toch wel meer eisen dan alleen kunnen inkopen met (waarschijnlijk) hoge korting. Het belangrijkste is zoals altijd, hoeveel werk heb je er voor en betaald het zich (binnen een redelijke periode) ook terug.

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Ik heb een dergelijke set toch wel regelmatig goed horen klinken.
                          Ik denk dat het ook wel een kwestie van Processor instellingen is.

Ook bij de dure merken zijn de processors onmisbaar voor een goed stuk geluid

Comment

• S500D
                            • Feb 2003
                            • 215

Ik draai nu al een aantal jaren met een master MD4 en dit tot volle tevredenheid van mijn klanten en mijzelf.

Ik heb vaak festivals gedraaid waarbij ook andere geluidsbedrijven aan het werk waren met echt wel goeie merken zoals EAW, GAE, EV maar ik liet ze allemaal achter me met het geluid, hoe komt dit? zijn die andere merken slecht? of zijn de technici lui of slecht?
                            Ik vind het heel kort door de bocht om te zeggen dat Master slecht is of dat het bij de B-merken thuishoort.

Ik heb veel artiesten en bands in het club wereldje geschoven en daarbij waren ook veel geluidsjongens en die waren allemaal content met het systeem.

Gr Ronnie
                            U draait, Wij vragen.

Comment

• GoTMoRe
                              • Aug 2005
                              • 350

Originally posted by Hansound
                              Ook bij de dure merken zijn de processors onmisbaar voor een goed stuk geluid
                              Jammer genoeg..

Ik ben van mening dat een goede speaker ook zonder processor van tig 100 euros zoniet 1000 goed moet kunnen klinken. Anders ga ik me al snel afvragen waar al mijn geld naar toe gaat? ( zal wel naar het ontwerpen van de processor gaan.. )

En helaas verkijken veel mensen zich bij het kopen van een systeem er nog vaak op, och dat trek ik met een eqtje wel recht. Of dat proces ik wel ff..

( uiteraard uitzonderingen doorgelaten )
                              lala..

Comment

Working...