Midas XL8 operationeel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

ik weet het niet, ik denk dat er niet echt winnaars zijn. maar ik moet toegeven dat je overal wel een Yamaha DM1000/2000 tegen komt. wij hebben ooit een musical in verschillende theater gedraait met een DM2000 van purple group. ik stond op monitor met een Midas (samen met nog een iemand) maar de DM2000 bied al genoeg mogelijkheden en is betaalbaar

maar even on topic, ik denk dat ik helaas nooit aan een xl8 kom. ik vond het al mooi om achter een bakbeest van een Midas (H-serie en Legend3000) te staan. betreft digitaal ben ik ook nog niet helemaal overtuigt, voor Monitormix (als er geen monitormixer is) is de Digitale Tafel DE oplossing. ook voor theaterstukken waar verschillende scenes zijn vind ik de digitale tafel de oplossing. maar live?? ik kan er nog niet echt snel mee werken... maarja we kennen het gezegde oefening baart Kunst
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• DiGiCowboy
      • Jul 2006
      • 60

@ Gino; kerel.... blijft je enter toets hangen ofzo?? goeiedag wat een ellende om die posts van jou te lezen... dat doe ik dan maar niet.

@ iedereen; wat een discussie; wat beter is en wat niet, boven de 10.000 euro wordt amper troep gemaakt, dus daarboven is het gewoon een kwestie van toepasbaarheid, smaak, poen en politiek........... voorbeeld; ik ken mensen die liever op een M7CL draaien dan een D5, maar ook andersom. Uiteindelijk blijft het in 9 van de 10 gevallen de klant die bepaalt of hij/zij het nodig vindt om voor te betalen voor zo'n 'dure' tafel.
      Last edited by DiGiCowboy; 29-08-07, 19:51.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Mensen,

graag on topic blijven en leesbare berichten plaatsen, tis zo zonde van de tijd die je in een bericht steekt als mensen halverwege afhaken omdat het niet te lezen en onoverzichtelijk is.

digitaal of analoog: andere discussie!

Dus boomt u rustig verder over alles met betrekking tot de Midas XL8
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• nielsjanssennl
          • Aug 2004
          • 101

Originally posted by DiGiCowboy
          Uiteindelijk blijft het in 9 van de 10 gevallen de klant die bepaalt of hij/zij het nodig vindt om voor te betalen voor zo'n 'dure' tafel.
          Niet helemaal mee eens: het is niet alleen de klant die bepaald... de klant krijgt waar die voor betaald. En dat hangt uiteraard van het type productie af. En het het hangt ook nog vaak voor groot deel af van de technicus, want die kan ook best zijn stempel drukken op het gebruik van een bepaalde type mengtafel. Of dat een XL4 een D-5 of XL8 is.
          Maw ik vind het geen discussie om te zeggen of iets (te) duur is of niet, of dat de klant er niet voor wil betalen. Want dat laatste is aan het verhuurbedrijf in relatie tot de klant om dat goed af te stemmen.

Comment

• nielsjanssennl
            • Aug 2004
            • 101

Over de XL8: op dit moment werkt dit systeem super.
            Ik zou het nog wel even tijd geven, want er word druk gewerkt aan de volgende update. En er zullen nog zeer interesante features aan toegevoegd worden. Zoals al eerder gezegd staat er een TC systeem 6000 integratie aan te komen, of dit er ook werkelijk komt, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, maar er wordt druk over gespeculeerd. Ook wordt er gespeculeerd over een "eigen" harddisk recording systeem. En kijk ook eens in de manual (online bij midasconsoles.com) daar staat een verhaal in over integratie met Pro Tools, waardoor ook die plugins beschikbaar worden als insert :-) ... daar ben ik zelf dan ook wel nieuwsgierig naar.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Echt deze man kan ik niet echt serieus meer nemen ondanks wat hij vroeger gedaan heeft en geloof me ik ken 'm al een tijdje...

....Gelukkig ben ik niet iemand die iets roept of vind via horen zeggen....

.....Als mijn mening over jou dus op onjuiste feiten berust, ....
              denk dat ik jouw ervaring met grote tafels ook maar met een koreltje zout moet nemen... een 200B is niet van midas, en het LXP-1tje maakt m al helemaal niet digitaal

Comment

• whitenoise
                • Jan 2007
                • 2

Hier iemand die al vaker (2x) op een XL8 heeft gewerkt (1x op een festival). Nog niet echt veel, maar toch meer dan niets.
                Daarnaast op verschillende producties geweest waar ik ze heb zien draaien.

Het lijkt erop dat er naast de positieve reacties nog geen negatieve reacties zijn (naast de hoge prijs). Over de klank kwaliteit zul je mij niet horen klagen, evenals de population groups, dit laaste echt super.
                Zij er al meer tafels met deze functie? (het naar je toe halen van kanalen) Ik was dit nog niet eerder tegengekomen.

Tijdens een festival waar ik werd verrast door een XL8 ben ik niet tegen problemen aangelopen. Alleen tegen een technicus die volgens mij liever zelf had geschoven, nadat hij verbaast was dat ik al wat ervaring had besloot hij een preset te laden met enkel de routingen. Ben er zonder soundcheck toch zonder problemen door gekomen. Hij mixt inderdaad bijna als een analoge tafel. Vooraf op basis van de grafieken toch aardig in te stellen.

Tot dit moment was ik aardig om, veel geld, erg groot (tafel maar ook dsp-, router-, en preampracks) maar, heerlijk om op te mixen.

Dit veranderde toen ik daarna andere verhalen hoorde op producties:
                Haperen van besturing van preamp vanaf monitorpositie (combinatie XL8 op FOH en XL8 op Monitors).
                Trillen van faders door vocht in de lucht, hoorde dat midas de faders gaat vervangen...

Zijn er meer mensen die deze verschijnselen hebben opgemerkt bij het werken met een XL8?

Verder is de tafel naar mijn idee nog niet af:
                - sneltoetsen werken nog niet
                - scenes zijn nog zeer beperkt
                - beperkte effecten
                - nog geen pc interface
                - routing van FOH dsp naar MON dsp nog niet mogelijk
                - geen externe sturingen over multi mogelijk

Maargoed, dit word zeker in komende softwarepatches nog mogelijk gemaakt (midas zal wel moeten). Nog even geduld...

Comment

• nielsjanssennl
                  • Aug 2004
                  • 101

Originally posted by whitenoise
                  Dit veranderde toen ik daarna andere verhalen hoorde op producties:
                  Haperen van besturing van preamp vanaf monitorpositie (combinatie XL8 op FOH en XL8 op Monitors).
                  Trillen van faders door vocht in de lucht, hoorde dat midas de faders gaat vervangen...

Zijn er meer mensen die deze verschijnselen hebben opgemerkt bij het werken met een XL8?
                  Hoi Whitenoise,

Jammer dat je je echte naam er niet onder zet. Bovenstaande opmerking van jou moet komen van een productie in Amsterdam. Hof Audio Licht Beeld stond daar (als eerste in NL) met een volledig werkend XL-8 systeem op FOH en MON die gekoppeld waren aan een(1) micsplitter set(96 kanalen input).

Comment

Working...