Yamaha ls-9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Iko
    • Feb 2002
    • 766

Ik probeer de studio manager te installeren zodat ik die LS9 Editor kan draaien. Maar ik krijg tijdens het installeren van studio manager een fout melding met een hoop cijfers.

Meer mensen die dit probleem kennen? Heb ook al mailtje naar yamaha gestuurd, maar dat zal wel tijdje duren voor ik daar respons op krijgt denk ik.

Alvast bedankt!

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by Iko
      Ik probeer de studio manager te installeren zodat ik die LS9 Editor kan draaien. Maar ik krijg tijdens het installeren van studio manager een fout melding met een hoop cijfers.

Meer mensen die dit probleem kennen?
      Yep, probleem gezien en had bij mij te maken met de driver van de videokaart. Driver update opgehaalt en daarna was het gezeur over. Hoeft per definitie natuurlijk niet bij jou ook zo te zijn. Software kan met zoveel dingen eng doen.

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Nee, dat is het dus niet... Heb het nu op een andere PC geinstalleerd en dat werkt wel.. Erg raar. Misschien weer keertje Format C: doen op die andere

In ieder geval bedankt!

Comment

• peternotermans
          • Oct 2003
          • 156

Draadloos mixen op LS9 is "je van het" voor mij.. Daarom staat vanaf vandaag mijn multikabel te koop op de J&H snuffelsite.

PS: Aangezien ik al eerder beloofd had mijn multi te verkopen (zie ook 01V96 draadloos topic) als het draadloos mixen zou werken vond ik het wel gepast om dit berichtje te plaatsen. Indien ongepast mag Modje natuurlijk altijd verwijderen
          --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

M'n LS9 32 is ook net binnen, even aan het zoeken voor een case eromheen

Is leuke tafel, heb er al wat mee gespeeld.

Enkele vraagjes toch :

Als ik m'n bv AUX8 Delay, send on faders gebruik. Ik zou dan graag m'n Stereo Input ook willen inregelen, maar die werken niet meer zoals het hoort. De Stereo Inputs regelaars regelen (duh!) het niveau weer in de Auxsend van je effect (wat blijkt is ook => stereo return AUX 8 in aux8 werkt niet, ok geen feedback stress, maar om wat manueel feedback van de delay in te stellen is altijd leuk).
            Is er een manier om terwijl je SEND OF FADER modus bent, de Stereo Input normaal te behouden ??? Dus Stereo Input naar Master bus ?

Bij de Link, is het ook mogelijk om een stereolink te maken (automatische pan). ?

Anders echt een heel prachtige tafel voor een heel nette prijs !
            LS9 32 voor kleine festivals, ofwel onze Midas met hoop rackies FOH + LS9 Mon
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by PowerSound
              M'n LS9 32 is ook net binnen, even aan het zoeken voor een case eromheen

Is leuke tafel, heb er al wat mee gespeeld.

Enkele vraagjes toch :

Als ik m'n bv AUX8 Delay, send on faders gebruik. Ik zou dan graag m'n Stereo Input ook willen inregelen, maar die werken niet meer zoals het hoort. De Stereo Inputs regelaars regelen (duh!) het niveau weer in de Auxsend van je effect (wat blijkt is ook => stereo return AUX 8 in aux8 werkt niet, ok geen feedback stress, maar om wat manueel feedback van de delay in te stellen is altijd leuk).
              Is er een manier om terwijl je SEND OF FADER modus bent, de Stereo Input normaal te behouden ??? Dus Stereo Input naar Master bus ?
              Dus als ik het goed begrijp wil je met je faders in de 'aux mode' werken maar de stereo potmeter wil je niet mee laten gaan? Vogens mij is dit niet mogelijk.

Bij de Link, is het ook mogelijk om een stereolink te maken (automatische pan). ?
              Je kan de pan's linken zodat ze mee gaan met de pan van je LR mix. Ik doe nog wel eens in-ears op een LS9 (en op andere Yamaha's werkt dat hetzelfde). Je kan de pan's linken zodat ze mee gaan met je LR uitgang. Als dit eenmaal staat haal ik de link er weer af en stel ik de pan per stereo mixje vaak weer bij (zodat uiteindelijk alleen de muzikant zelf nog in het midden staat).

Anders echt een heel prachtige tafel voor een heel nette prijs !
              LS9 32 voor kleine festivals, ofwel onze Midas met hoop rackies FOH + LS9 Mon
              Mogelijkheden zat met zo'n ding. Het enigste wat je nog mist tov een M7 zijn DCA's, maar een gemiddeld bandje is nog goed te doen op een LS9. Ik heb wel gemerkt dat ik voor monitors wel eerder voor een 32 ch versie zou kiezen ivm met wel heel veel handelingen als je je aux sends wil zijn van 'de andere' layer.

Een paar lossen wensen die ik wel graag meeneem, XL42 voor de belangrijke kanalen met daarachter een compressor (in mijn geval een 402) en een lekkere main galm (in mijn geval een PCM91).
              Last edited by cobi; 02-06-07, 21:22.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Originally posted by cobi
                Dus als ik het goed begrijp wil je met je faders in de 'aux mode' werken maar de stereo potmeter wil je niet mee laten gaan? Vogens mij is dit niet mogelijk.

Je kan de pan's linken zodat ze mee gaan met de pan van je LR mix. Ik doe nog wel eens in-ears op een LS9 (en op andere Yamaha's werkt dat hetzelfde). Je kan de pan's linken zodat ze mee gaan met je LR uitgang. Als dit eenmaal staat haal ik de link er weer af en stel ik de pan per stereo mixje vaak weer bij (zodat uiteindelijk alleen de muzikant zelf nog in het midden staat).

Mogelijkheden zat met zo'n ding. Het enigste wat je nog mist tov een M7 zijn DCA's, maar een gemiddeld bandje is nog goed te doen op een LS9. Ik heb wel gemerkt dat ik voor monitors wel eerder voor een 32 ch versie zou kiezen ivm met wel heel veel handelingen als je je aux sends wil zijn van 'de andere' layer.

Een paar lossen wensen die ik wel graag meeneem, XL42 voor de belangrijke kanalen met daarachter een compressor (in mijn geval een 402) en een lekkere main galm (in mijn geval een PCM91).
                Dank je voor het antwoord ! Spijtig voor die ST in.

Wat zijn DCA's ? Digital Controlled Amplifiers ?

We hebben een 32 versie gekocht, en momenteel loopt het heel lekker op monitors ! Later komt er wel een "extra niet verplicht" rackje bij met wat betere preamps en dynamics (alhoewel die van de LS9 echt niet slecht zijn, voor monitor werk allesinds !)
                PSL Bvba powered by
                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by PowerSound
                  Wat zijn DCA's ? Digital Controlled Amplifiers ?
                  Kun je vergelijken met VCA.

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Originally posted by vasco
                    Kun je vergelijken met VCA.
                    http://www.allen-heath.net/DL/vca_book.pdf
                    Dat dacht ik dus aan
                    PSL Bvba powered by
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Ik heb zelf een binnenkist gemaakt voor mijn LS9/32, en een 3-delige kist laten maken.
                      Voorzijde
                      Onder de linkerzeide is een ruimte van 2HE. Gevuld met een TC- D2 en een Xilica processor, rechts is een schuiflade voor hoofdtelefoon ed.
                      De strippen aan de wit zijn magneet strippen met daarom met dymo tape gelabeled wat wat is (kick, sn enz.)
                      Achter de schuiflade zit een Linksys wireless router.
                      Met mijn laptop kan ik dan de tafel configureren/bedienen enz.
                      Zijkant
                      Kabelruimte open
                      Achterin is de 650 VA UPS te zien.
                      Achterzijde
                      Overzicht van de achterzijde
                      Binnenzijde
                      Netjes getapijt.
                      Zijkant flightcase

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

@Jakkes,

Ben d'r stil van. Prachtig hoor!
                        Om jaloers op te worden......

Paul.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Iemand een adres voor een goede en "goedkope" flight voor de LS9 32 ?

Dank bij voorbaat
                          PSL Bvba powered by
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

@SPS:
                            kost wat (geld en tijd), maar dan heb je ook wat....

@powersound:
                            Alleen de buitenkist koste me al rond de 800 excl.
                            Ik heb offertes gekregen van Dutycase, Kruishout en nog een duitser.
                            Prijzen voor compleet gebouwd (3 delig) zitten rond de 1200-1300 excl

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

@jakkes72.
                              Dat is zowat de g**lste setup die ik in jaren heb gezien..
                              lekker belangrijk!

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Het werkt inderdaad erg goed. wel vind ik de delay functie op de LS9 tegenvallen, daarom ook de TC D-2. Voor de rest zit echt alles onboard.

FOH zit op de layer 1 (1-32), monitor op layer 2 (33-64) op de custom layer zitten de kanalen 1-24, de subgroepen met 1 schuif (gelinked)
                                Wel laat ik alle kanalen via een subgroup naar L/R gaan op advies van deze link: PSW Sound Reinforcement Forums: LAB: The Classic Live Audio Board => LS9 signal routing...

Comment

Working...