Yamaha ls-9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Wifi vind ik op dit moment alles behalve betrouwbaar. Als ik al zie hoe de verbinding in mijn huis is (ik heb mijn kantoortje recht boven de meterkast) ik hou daar 20% van mijn signaal sterkte over.

De router en kaart zijn toch echt wel van een fatsoenlijk merk (linksys) en ik heb dus een losse kaart in mijn laptop voor wifi want de wifi die standard in mijn laptop zijn is al helemaal waardeloos.

Wat heb je aan snelheid nodig om je digitale tafel betrouwbaar aan te kunnen sturen?
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

Originally posted by cobi
      Wifi vind ik op dit moment alles behalve betrouwbaar. Als ik al zie hoe de verbinding in mijn huis is (ik heb mijn kantoortje recht boven de meterkast) ik hou daar 20% van mijn signaal sterkte over.

De router en kaart zijn toch echt wel van een fatsoenlijk merk (linksys) en ik heb dus een losse kaart in mijn laptop voor wifi want de wifi die standard in mijn laptop zijn is al helemaal waardeloos.

Wat heb je aan snelheid nodig om je digitale tafel betrouwbaar aan te kunnen sturen?
      draadloos je tafel bedienen doormiddel van wifi is erg goed te doen

heb ervaring met d1 m7cl 01v96 en dm1000
      gewoon goed acces point erop beetje expirimenteren met je instellingen (firewall en virusscanner uitzetten!!!) en werkt als een trein
      je moet niet verwachten dat je 100en meters kan lopen maar in een lokatie moet 50m meter makkelijk gaan en buiten nog verder
      heb een us robotics router en een acer c310 laptop en werkt erg goed met elkaar
      voor grotere afstanden een antenne erop en evt de meter (vu meters) info uitzetten (dit vreet data)

Comment

• peternotermans
        • Oct 2003
        • 156

Met alle respect: linksys is volgens mij een poging van cisco (high-end wifi spul) om ook de consumentenmarkt (lowcost) te bedienen, en qua kwaliteit zeker niet te vergelijken met de Aironet modellen van Cisco.
        (Die Linksys modellen komen er niet al te best vanaf in de reviews; klachten gaan vooral over de te behalen afstand).

Mijn eerste voorkeur ging uit naar de Cisco Aironet 1240AG, maar ik vond de prijsstelling nogal, euhh, pittig.

Ik heb na 1 weekje "internet-research" gekozen voor een 3com Accespoint 8760 (bij mixer) en 3com X-Jack PCMCIA kaartje met extern uitschuifbare antenne in de laptop (die interne antennes zijn inderdaad niet al te best). Dit geeft (tot nu toe) tot op 30 meter afstand minstens een "very good" connectie van 54Mbps die 6 uur ononderbroken probleemloos blijft draaien. Bovendien heeft deze combi A/B/G standaard, dus mocht het te "druk" zijn in de lucht in de B/G-band, kun je altijd naar de minder gebruikte A-band overstappen (kan ook tijdens de show, maar dan heb je ongeveer 10sec geen verbinding).

Om trouwens 16 kanalen + VU-meters goed te kunnen doen heb je voldoende aan 11Mbps (ervaring met 01V96 met Silex sx2000wg USB-wifi-accespoint).
        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

De router en kaart zijn toch echt wel van een fatsoenlijk merk (linksys)...
          Neem dan ook geen Linksys want betrouwbaar en Linksys passen niet in één zin. Heb al veel andere gehoord met problemen rond dit merk. Het is gewoon lowbudget spul van Cisco om zo een beetje voet in de consumentenmarkt te zetten. In een toepassing als van Peter zou ik geen Linksys willen en durven inzetten als ik alles zo om mij heen hoor.

WiFi is zeker wel betrouwbaar in te zetten met de juiste spullen.

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik heb juist alleen maar goede ervaringen met linksys, maar als je echt zeker wilt zijn dan je een goede verbinding kan hebben/halen, dan raad ik je senao aan die stoten 100wm uit, zowel het ap als een eventueel pcmcia kaartje. en dan kun je ineens wel veel verder weg komen, maarja zover hoef je normaal toch niet van je foh weg te gaan, lijkt me niet dat je een band gaat uit versterken terwijl je met je laptop aan de bar zit.

dus ja....
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

helaas heb ik ook geen goede ervaringen met linksys aparatuur. Ik heb hier ooit speciaal voor gekozen om thuis een betrouwbaar netwerkje te hebben, dat niet constant uit zou vallen. Dit is gedeeltelijk ook wel gelukt. Heb nooit geen verbindingsproblemen gehad, maar de snelheid is enorm traag, ook al zit ik dicht bij mij draadloze router. Eens een paar muren er tussen en het is zeker om zeep. Ik vind dit zonde omdat ik hier toch wel behoorlijk wat voor betaald heb, terwijl mensen die ik ken met goedkopere aparatuur veel betere resultaten behalen....

maargoed we gaan offtopic denk ik

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by shure-fan
                lijkt me niet dat je een band gaat uit versterken terwijl je met je laptop aan de bar zit
                Ik denk dat ik zonder na te denken al genoeg collega's kan noemen die zonder énige vorm van twijfel zouden roepen: JAWEL !!!!!

ha ha ha

beetje onzinnige reactie, maar tsja... ik kon het toch niet laten ;-)

---------------------------------------------------------------

Effe aangaande deze thread:

Soms kun je vanuit praktisch of estetisch oogpunt je FOH niet opbouwen waar je dat graag zou willen (bedrijfs-evenementen bijvoorbeeld !!). Zelfs bij redelijk grote shows moet je soms gewoon aan de zijkant van het podium staan te schuiven. Voor DJ's of zo gaat dat nog wel (hoewel ik ook dat rottig vind hoor), dan heb je vaak ook de processors die je met WiFi kunt aanpassen vanuit het publiek. Maar bandjes mixen vanaf de zijkant van het podium is gewoon écht niet handig.

Maar zoals ik al zei heb je soms gewoon geen andere keus, dus als je in die gevallen met je laptop/ tablet wél controle hebt over de mix als je in de zaal staat te luisteren, geeft je dat toch wel een behoorlijke meerwaarde, vind ik dan.

Het ligt natuurlijk ook wel aan wat voor bandje er staat... hoewel... als je aan de zijkant moet staan te schuiven zal dit meestal niet ál te heftig zijn... Ik bedoel, onwijze effecten eroorheen gooien en al die andere dingen die je normaal allicht zou doen kun je natuurlijk niet echt lekker op zo'n tablet PC. Ik denk met deze toepassing dan ook vooral aan het al eerder genoemde voorbeeld van jazz-combootjes of iets dergelijks... in ieder geval dingen die qua mix geen constante aanpassingen en/ of effecten nodig hebben. De mogelijkheid kleine aanpassingen te maken terwijl je tenminste kunt hóren wat je bent aan het doen is natuurlijk geweldig in zo'n geval! En ik weet ook zeker dat áls de mogelijkheid er is dit betrouwbaar te doen véél bedrijfsevenementen gráág gebruik zouden maken daarvan.

Betrouwbaarheid is natuurlijk het sleutelwoord in dit geval, maar ik ben ervan overtuigd dat dit met gezond verstand en goede spullen zeker voor elkaar kan komen. Ik ben er in ieder geval zeker vóór in bepaalde gevallen.

Cheerio

Qwja, is het niet handig een nieuwe thread te starten dat over remote-control van digi-tafels gaat ? Ik denk dat de LS-9 in deze discussie ondertussen al naar de achtergrond is gedreven, of mis ik iets?
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

het is niet zo dat als je verbinding wegvalt je audio ook
                  je kan het op dat moment alleen ff niet bedienen
                  dus is er niet echt een probleem als je ff een slechte verbinding hebt

Comment

• peternotermans
                    • Oct 2003
                    • 156

Originally posted by berolios
                    Qwja, is het niet handig een nieuwe thread te starten dat over remote-control van digi-tafels gaat ? Ik denk dat de LS-9 in deze discussie ondertussen al naar de achtergrond is gedreven, of mis ik iets?
                    Ik had al eens een topic gestart over 01V96V2 wireless...
                    Na mijn vuurdoop met de LS9 + wireless open ik wel een nieuw topic, met linkjes naar deze 2 topics

Originally posted by martijn verkerk
                    het is niet zo dat als je verbinding wegvalt je audio ook je kan het op dat moment alleen ff niet bedienen
                    dus is er niet echt een probleem als je ff een slechte verbinding hebt
                    Om ongerustheid bij verbaasde muzikanten weg te nemen zeg ik meestal "als je afstandsbediening van de TV het niet meer doet kun je toch ook gewoon doorkijken...?"

ONTOPIC: Gisteravond ff met de mixer gespeeld, helaas zonder PA. Eerste indrukken:

+) Wanneer eenmaal gerout (ff doorbijten) is de tafel heel gemakkelijk te bedienen. Dit leg je iedere gasttechnicus gemakkelijk uit.
                    +) Je kunt nu eindelijk de efx-tap-tempo functie onder een user button zetten. Dat kon bij de 01V96V2 alleen via het menu .
                    +) De effecten klinken beter dan de 01V96V2.
                    -) Klein tegenvallertje: de kwaliteit van het scherm valt me tegen. Voor een apparaat in deze prijsklasse had ik een fatsoenlijk TFT-scherm verwacht; nu is het een "ouderwetse" CSTN die qua contrast en kijkhoek een beetje tegenvalt. Maar misschien ligt dit wel aan mij (na jaren werkzaam te zijn geweest in de LCD-display ontwikkeling)...

Leuk detail: als je door de hele range van de headamp gain (die ook opgeslagen kan worden) heendraait hoor je intern op 2 instelposities een relais klikken.. Blijkbaar gebruiken ze intern dus hetzelfde versterkerbereik "3 keer achter elkaar" (dus 2 "line-pads" achter elkaar). En daar hoor je niks van, behalve als je de high-EQ's op max zet (zodat alle ruis versterkt wordt). Dan hoor je de hoeveelheid ruis veranderen op de schakelpunten. Je hoort in ieder geval geen kliks.

Comment

• LSVG
                      • Dec 2006
                      • 18

Even een vraagje, Als ik bij de LS9 16 een MY8 adat slot er bij koop en een behringer ada 8000 heb ik dan 24 mic inputs en 16 xlr outputs te gelijk te gebruiken?

Ik kan de LS 9 niet zo uitbreiden dat ik een 32 kanaals xlr input tafel krijg en 16 xlr output (precies evenveel inputs als outputs als de normale 32 kanaalsversie alleen goedkoper, en 19"

En zijn de gains dan van kanaal 17 tot 24/32 (dus de inputs van de ada 8000) ook te recallen op de ls 9?

Comment

• martijn verkerk
                        • Nov 2005
                        • 300

Originally posted by LSVG
                        Even een vraagje, Als ik bij de LS9 16 een MY8 adat slot er bij koop en een behringer ada 8000 heb ik dan 24 mic inputs en 16 xlr outputs te gelijk te gebruiken?
                        ja dat kan

Ik kan de LS 9 niet zo uitbreiden dat ik een 32 kanaals xlr input tafel krijg en 16 xlr output (precies evenveel inputs als outputs als de normale 32 kanaalsversie alleen goedkoper, en 19"

En zijn de gains dan van kanaal 17 tot 24/32 (dus de inputs van de ada 8000) ook te recallen op de ls 9?
                        nee dat kan niet de ada8000 hebben een anologe gain en kan dus niet digitaal ingesteld worden (dus ook niet digitaal gerecalled worden)
                        oplossing daarvoor is de AD8HR van yamaha maar daar zit weer een ander prijskaartje aan

Comment

• peternotermans
                          • Oct 2003
                          • 156

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan er een MY16-AT kaart in (die heeft 2 ADAT in-en outputs), en als je daar dan 2 x ADA8000 op aansluit heb je in totaal dus 32 kanalen XLR-input (waarvan je alleen 1/16 digitaal kunt recallen..) en 24 kanalen XLR-output (inc L/R).

Comment

• martijn verkerk
                            • Nov 2005
                            • 300

Originally posted by peternotermans
                            Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan er een MY16-AT kaart in (die heeft 2 ADAT in-en outputs), en als je daar dan 2 x ADA8000 op aansluit heb je in totaal dus 32 kanalen XLR-input (waarvan je alleen 1/16 digitaal kunt recallen..) en 24 kanalen XLR-output (inc L/R).
                            je kan de gains van de ad8000 niet recallen je kan de patch recallen maar de gains niet
                            de gains van de ls9 kan je uiteraard wel recallen

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

En nu is de vraag:
                              Hoe is het draadloos gedeelte gegaan afgelopen weekend?

Comment

• peternotermans
                                • Oct 2003
                                • 156

Originally posted by jakkes72
                                En nu is de vraag:
                                Hoe is het draadloos gedeelte gegaan afgelopen weekend?
                                Originally posted by peternotermans
                                9 feb ga ik dit tafeltje voor het eerst inzetten (top-40 coverband in grote kroeg).
                                Nog ff wachten dus.. (Draadloos gedeelte met 01V96 ging wel weer prima)..

Comment

Working...