Yamaha ls-9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Ik heb zowiezo geen budget voor een DM2000.

Voor mij persoonlijk gaat de strijd tussen de DM1000 en LS9-16, maar die keuze is voor jou dus eenvoudig: LS9!!

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Originally posted by MarkRombouts
      Ik heb zowiezo geen budget voor een DM2000.

Voor mij persoonlijk gaat de strijd tussen de DM1000 en LS9-16, maar die keuze is voor jou dus eenvoudig: LS9!!
      idd.

Het enigste wat de LS9-16 minder heeft is dat hij tot 32 kanalen uit is te bereiden en de DM1000 tot 48 kanalen.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Cobra
        • Oct 2006
        • 5

En wat vinden jullie van de Tascam DM-4800 t.o.v LS9-32 voor live werk.

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

DM1000 en DM2000 zijn qua prijs gelijk maar zijn qua mogelijkheden een stuk minder uitgebreid. 8 auxjes voor de DM1000 en 12 voor de DM2000 tegen 16 auxjes van de LS9. Qua EQ-ing is zoals gezegt een hoop verbeterd (vele malen directer) en er zit nu ook een losse laag-af filter op die niet te koste gaat van je 1e EQ bandje.
          Dat heb ik opgelost (o1v/96) door alles waar ik een laag-af filter op wil
          door bus 1/2 te sturen en daar het filtertje in te stellen.
          Kost je wel een bus of twee, maar scheelt een hoop gepiel en je houd je gehele eq op je kanalen vrij.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by bones2001
            Dat heb ik opgelost (o1v/96) door alles waar ik een laag-af filter op wil
            door bus 1/2 te sturen en daar het filtertje in te stellen.
            Kost je wel een bus of twee, maar scheelt een hoop gepiel en je houd je gehele eq op je kanalen vrij.
            Is idd wel een slim plan, ga ik ook maar eens doen

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Alleen jammer dat dat laagaffilter dan na je kanaalcompressie zit, ik neem aan dat het laagaffilter van de LS9 ervoor zit?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Originally posted by sparky
                Alleen jammer dat dat laagaffilter dan na je kanaalcompressie zit, ik neem aan dat het laagaffilter van de LS9 ervoor zit?
                Dat neem ik wel aan ja, vanaf de O1v kan je die routing gewoon aanpassen dus dat zal bij de LS9 ook wel zo zijn.

Comment

• Cobra
                  • Oct 2006
                  • 5

En wat vinden jullie van de Tascam DM-4800 t.o.v LS9-32 voor live werk.

Comment

• Cainnech
                    • Jun 2006
                    • 18

Originally posted by martijn verkerk
                    ls 9 16 analoog in ls 16 32 analoog in
                    stereo's zijn voor returns van bv interne fx of interne mp3 speler
                    Misschien een domme vraag maar ik vind nergens de effectieve bevestiging, maar kan de LS9-16 kanaals ook line level aan op zijn inputs ?
                    Disclaimer
                    I disclaim everything. The contents of this message might be totally inaccurate, inappropriate, misguided, or otherwise perverse - except for my name (hopefully I got that right).

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ik heb ook nog een vraagje, wat ik niet direct kon terugvinden in de manual van de LS9.

Heeft deze ook net als DM1000 e.d. instelbare delays per output ??

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Misschien een domme vraag maar ik vind nergens de effectieve bevestiging, maar kan de LS9-16 kanaals ook line level aan op zijn inputs ?
                        Ja hoor, geen probleem.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Silence_One
                          • Jan 2007
                          • 29

wat ik vooral jammer vind is dat er maar 1 slot op zit en ook dat er niet, zoals bij de 01V, een standaard adat aansluiting opzit. voordeel is wel de nu standaard usb poort.

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Originally posted by MarkRombouts
                            Ik heb ook nog een vraagje, wat ik niet direct kon terugvinden in de manual van de LS9.

Heeft deze ook net als DM1000 e.d. instelbare delays per output ??
                            Jazekers, dat heeft ie.

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Originally posted by Silence_One
                              wat ik vooral jammer vind is dat er maar 1 slot op zit en ook dat er niet, zoals bij de 01V, een standaard adat aansluiting opzit. voordeel is wel de nu standaard usb poort.
                              Is bij de 16ch versie inderdaad zo, de 32ch versie heeft volgens mij 3 sloten.

Je hebt inmiddels wel kaarten met 2 adat aansluitingen. Wat je ook nog kunt doen is er een Cobranet interfase aan hangen waar je weer verschillende aanluitingen in kunt stoppen (AES en dergelijken).

Comment

• TimH
                                • Nov 2006
                                • 4

Sl9

Vorige week eerste show gedaan met de nieuwe SL9.. Wel even wennen. Ziet er op de display erg uit als MCl maar dan toch mis je wel erg het touch scherm. Verder is het wel wennen dat je alles wat je wil doen met je cursor moet doen. Maar verder helemaal super. Prima sound. Zeker voor het geld moet je niet moeilijk doen.

Comment

Working...