Originally posted by vasco
F.O.H. mixer
Collapse
X
-
die tafels zitten allemaal in dezelfde categorie, soundcraft maakt absoluut goeie tafels, en de venice is ook zeker een aanrader...
AH is ook niet slecht, maar heb n rare smaak in mn mond van de prijsduikeling die er door de (snel opvolgende) seriewisselingen ontstaat. Tafels die in 3 maanden met de helft in prijs zakken, omdat er een nieuwe serie aankomt enzo... niet mijn favo manier van zakendoen.
Ook om eens een blik op te werpen : dynacord. Daar hebben ze wat steun gehad uit de electric-audio-familie....Comment
-
Over welke mixers van Dynacord heb je het dan ??Ook om eens een blik op te werpen : dynacord. Daar hebben ze wat steun gehad uit de electric-audio-familie....
Ik ken alleen de Powermate's en de niet powered versie, de CMS serie.
Ik gebruik de Powermate's al jaren met veel plezier maar mis toch wel
een auxje of twee en een low mid sweep zou ook wel prettig zijn.
Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Maar zoals gezegd wordt er hier iets voor 'dry hire' gezocht.Originally posted by bones2001Over welke mixers van Dynacord heb je het dan ??
Ik ken alleen de Powermate's en de niet powered versie, de CMS serie.
Ik gebruik de Powermate's al jaren met veel plezier maar mis toch wel
een auxje of twee en een low mid sweep zou ook wel prettig zijn.
Dat betekent dat veel knoppen en mogelijkheden vaak meer in de weg zitten dan helpen.
Voor bandjes die een setup 'dry-hiren' is een powered mengtafel met twee speakers op palen plus een set powered monitors zát. Meer dan dat snappen ze niets van. Of schaad het meer dan het baat.
Dynachord staan bij bands nog steeds hoog aangeschreven. Dat is al sinds de sixties een huismerk voor de muzikant die geen techneut wil uithangen.lekker belangrijk!Comment
-
moeah, wat is zeer hoog...
Heb ooit op een dynacord tafel gewerkt waarvan ik eerst dacht dat het een soundcraftdelta was. Is alweer een 10 jaar geleden, maar t ding draait nog steeds, naar volle tevredenheid.
Vergeet niet dat er al een 15 jaar samengewerkt wordt met electro-voice, en das nou net geen kleintje in de markt...Comment
-
Awel mac, ik heb het over deze tafels :Originally posted by MacGyverSoundsmoeah, wat is zeer hoog...
Heb ooit op een dynacord tafel gewerkt waarvan ik eerst dacht dat het een soundcraftdelta was. Is alweer een 10 jaar geleden, maar t ding draait nog steeds, naar volle tevredenheid.
Vergeet niet dat er al een 15 jaar samengewerkt wordt met electro-voice, en das nou net geen kleintje in de markt...
prijzen respectievelijk:
CMS 1000 = +/- 1500 euro
CMS 1600 = +/- 1850 euro
Ik vind dit vrij duur ! keb ze ooit eens zien staan in een winkel en ik vond het er vrij goedkoop uitzien met wibbelende faders
verder zou ik eerder gaan voor bvb een A&H :
http://www.allen-heath.com/NL/Displa...t.asp?pview=42
Prijs +/- 750 euro
Mac wat is jou mening hierover ??
groeten
sisLast edited by sis; 23-02-06, 08:07.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Ik voor mezelf ben doodsimpel : midas venice. Ben er super tevreden over...
enne : de venue2 is niet meer in productie.Comment
-
@ **************:Originally posted by MacGyverSoundsIk voor mezelf ben doodsimpel : midas venice. Ben er super tevreden over...
enne : de venue2 is niet meer in productie.
Dit heb ik ook gemerkt dat ze niet meer in productie is. Maar een collega komt nu steeds opnieuw aandraven met de toch betere sound van zo'n venue 2 t.o.v. een venice. Ik heb ze nu thuis allebei staan, maar vrees voor een tijdsgebrek om ze echt te testen dus vraag ik hier een beetje raad.
@Lifesound:
Waarom resoluut een venue 2? Jij hebt dus allicht al met beide gewerkt?Comment
-
ik ken 100% serieus semi-prof bands die al sinds 1987 optreden met hun dynachord gigant.Originally posted by sisIk vind de prijzen van Dynacord mengtafels zeer hoog !!
Zijn die tafels dan zo goed , of zit er iets anders achter ???
sis
In DIE wereld zijn er bepaalde apparaten met een uitstekende reputatie door de degelijkheid. CS800 eindbakken en TNT basversterkers van peavey bijvoorbeeld. Ook is de tweedehandswaarde van een dynachord redelijk.
Als je kijkt naar de eindafrekening na ruim 25 jaar gebruik heb je met dat soort aankopen een topper in huis gehad. Bands weten dat en kiezen daarom voor een powered mengtafel van dynachord. Ook al zijn er tussen die goed bekend staande merken sommige bij die inmiddels stukken minder degelijk zijn. (die TNT's van nu gaan gewoon stuk als alle andere bijvoorbeeld)lekker belangrijk!Comment
-
die collega moet je dan maar met n korreltje zout nemen, zijn mi. dezelfde tafels ongeveer...Originally posted by Tofke78@ **************:
Dit heb ik ook gemerkt dat ze niet meer in productie is. Maar een collega komt nu steeds opnieuw aandraven met de toch betere sound van zo'n venue 2 t.o.v. een venice. Ik heb ze nu thuis allebei staan, maar vrees voor een tijdsgebrek om ze echt te testen dus vraag ik hier een beetje raad.
denk dat het hele verschil zit in de langere faders tv de kortere, enzo.
Maar qua klank heb ik nog nooit een serieuze mengtafel afgekeurd...Comment

Comment