F.O.H. mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

[CENTER]DYNACORD
    [/CENTER]
    [LEFT]Zo schijf je dat...

Maar....Ik ga maar eens beginnen met een demo K2...Das tot dusver de beste optie, voor de mooiste prijs....[/LEFT]
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Guus
      • Oct 2003
      • 104

Originally posted by Olaf Duffhuës
      Wat is vandaag de dag een goed geaccepteerde F.O.H. mixer? Voor 'normale' klussen, dus geen Pinkpop, Parkpop o.i.d. En wat doet het goed in de 'dry-hire' Dus niet alleen de Midas H serie of XL...of MH3,4,5 enz...Zoekt het eigenlijk in de wat kleinere tafels...
      Ik heb met meerdere type tafels gewerkt. Dynamix in de 80's, spirit en soudcraft in de 90's en .... ben uiteindelijk terecht gekomen bij Midas Venice 320. Geen seconde spijt van de aanschaf van het midasje gehad. Tja, kwaliteit kost inderdaad meer maar het geeft minder ergernis en je kan gemakkelijker de gewenste sound krijgen. Kortom je kan keer op keer genieten.
      de Guus

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Ik kom bij de Venice alleen wat te kort, voor mijn gevoel....Sowieso minimaal 2 aux kanalen...En wat EQ filters...
        Olaf Duffhuës

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Olaf, wat wil je nou precies hebben?? heb je dit al verteld?? of heb ik er overheen gelezen?

hoeveel kanalen, subgroepen, aux groepen

K serie is lekker, zelf heb ik voor monitors en kleinere sets een Delta 32
          oud beestje, maar ook lekker om mee te werken.
          Crest vindt ik ook niet verkeerd klinken, en Mackie heb ik ook geen reden over om te klagen, maar ik vindt de knopjes en faders een beetje mickey mouse, niet geschikt voor verhuur naar mijn mening.

ik zou gaan voor een K2
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

Ik heb inderdaad al met beide tafels gewerkt. En nog en hoop andere tafels daarbuiten...

Keuze tussen een venice en een venue2 is snel gemaakt omwille van (inderdaad) het aantal knoppen.
            Klankmatig zijn beide tafels best wel OK. (niet super, maar super kost veel geld)
            Maar wat betreft mogelijkheden gaat de venue2 dan toch wel op kop.
            De ganse structuur van aux-toestanden bij de venice is kompleet fout. Nooit geweten waar ze het idee hebben gehaald.
            Idem met de fantoom-knop. Bij de venice moet je dus telkens achterin je tafel gaan zoeken naar het minuskule knopje.

Een venue2 is gewoonweg completer dan een venice.

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Beste mensen allemaal

Ik heb gisteren dan toch nog de nodige tijd gevonden om de venice eens goed te vergelijken met de venue 2.

Eerste en vooral moeten jullie weten dat wij maar een 2-persoonsbandje zijn die met 2 monitor, 2 effects en 2 extra auxen toekomen. Zoals ik dus ook al zei, voor ons is vooral de geluidskwaliteit het belangrijkst en om hiervoor een kritisch oordeel te brengen, heb enkel die 2 belangrijke instrumenten langs de zijden van mijn hoofd gebruikt.

Conclusie:

De venue 2 heeft inderdaad wat meer knoppen en zal voor grotere live toepassingen iets makkelijker werken, maarrrrrrrrrrr voor mij was het onmiddellijk duidelijk dat de venice een véél gedefinieerdere en transparantere klank heeft. De venue 2 klonk iets vertroebelder, net zoals m'n oude studiomaster die ook best wel goed klonk. Bij het afspelen van CDs gaf dit bij de venue 2 soms wel de indruk een iets zachter geluid te hebben (dichtbij de luidsprekers dan), maar op de micro's was pas echt het verschil duidelijk merkbaar. Ok, de venice werkt iets moeilijker bij de EQknoppen omdat deze suuuuuupergevoelig zijn. Dit is soms moeilijk werken als je live muzikant bent, maar voor mij was de keuze toch snel gemaakt. Als ik dan toch meer knoppen wil, maar tegelijk ook een exacter geluid wil behouden, zou ik bijvoorbeeld een midas verona kopen (als ik de centen had tenminste). Sommige kiezen dan weer resoluut voor een modulair systeem zoals de venue 2 om praktische redenen dan, maar zoals ik al eerder aanhaalde, voor ons bandje telt vooral hoe hetgene wat je erinstop er uiteindelijk ook uitkomt...

Zo, dit is mijn bescheiden, maar kritisch oordeel over deze twee tafels. Dit oordeel werd dan ook door geen enkele andere factor beïnvloed dan mijn twee oren.

Bedankt voor ook jullie mening te geven.

Comment

• robski
                • Jul 2005
                • 98

K series van soundcraft een klinkende tafel?
                jongens dat kun je niet menen, misschien voor frummel dingen waarbij sound , eq'ing en headroom geen rol spelen (wanneer is dat? eehhhm, nooit!)

Bij soundcraft zelf vinden ze het zelfs "niet het beste" wat ze ooit gemakt hebben. De GB series en de mh's gaan qua ontwerp dan ook weer terug naar de 8000, 400b en dergelijke. Uit de tijd dat soundcrafts klonken.

Ik zou al gauw een aux of wat inleveren als een tafel ook maar iets beter klinkt als een soundcraft K.

Robski
                Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

IK denk dat het bij dit soort uitspraken over smaak gaat...Ik heb namelijk met de GB niet de ervaring van...wauw...klinkt lekker...Integendeel juist...Maar..das smaak...De 8000 & 400 zijn inderdaad een erg leuke tafels, maar een beetje achterhaald, als je het mij vraagd, in de zin van signaal/ruis...Maar niet te min een erg degelijke mixer, zeker voor r'n'r toepassingen...Ik vind trouwens wel dat de opzet van de K2 erg dicht in de buurt komt van de 8000...Heb nog geen ervaring met de MH serie, das niet echt een toereikende mixer voor ons...

Ik heb vanavond nog zitten kijken bij de ML serie van A&H, ziet er ook goed uit...En vrijwel de zelfde funkties als de K2.....Het wordt steeds lastiger...
                  Last edited by Olaf Duffhuës; 28-02-06, 00:47.
                  Olaf Duffhuës

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

We hebben er 1 gekozen....

Soundcraft MH2.....32 + 4
                    Olaf Duffhuës

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

En?? al een klus gebruikt?? klinkt en werkt zoals je verwacht had en zou willen??

ofwel, helemaal tevreden?
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Ben de mixer aan het 'klaarmaken' afgelopen week is de kist binnen gekomen...multi is onderweg...29-4 eerste klus...Heb al wel wat lopen hobby-en bij ons in de showroom....voldoet tot dus ver prima..
                        Olaf Duffhuës

Comment

Working...