F.O.H. mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouter_jp
    • Aug 2003
    • 105

Originally posted by Olaf Duffhuës
    Wat is vandaag de dag een goed geaccepteerde F.O.H. mixer? Voor 'normale' klussen, dus geen Pinkpop, Parkpop o.i.d. En wat doet het goed in de 'dry-hire' Dus niet alleen de Midas H serie of XL...of MH3,4,5 enz...Zoekt het eigenlijk in de wat kleinere tafels...
    midas venice 320
    soundcraft gb 4/8 , k2/3
    a&h gl serie
    dda cs 8

dat zijn de tafeltjes die ik op de kleinere lokaties tegenkom en waar meestal 4 groepen monitors of meer mee kan worden gedaan vanaf de voorkant,en 2 of 3 fx sends.
    spelen !!

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Had het dus inderdaad over een A&H GL4 :-)
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

Crest GT, tc's en iets duurder gtx (van voor de x eight).

Veel mogelijkheden, klinken behoorlijk, overzichtelijke indeling.
        Eigenlijk in 8 jaar nog niemand tegengekomen die er niet tevreden mee was.

robski
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

yamaha

Wat dacht je van een 01v96?
          Spaart je weer een effectenrack uit alles aan boord.
          gr

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

als je tevreden bent met 12 monokanalen een zeer goede keuze ja en tegenwoordig vind je ze genoeg 2dehands(de gewone versie dan nog)....

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

Op digitaal gebied is het natuurlijk alles yamaha wat er blinkt (in de kleinere en goedkopere segmenten van de markt)

Qua acceptatie wat betreft kleine analoge foh consoles loopt het naar mijn idee veel breder uiteen dan in het Midas Heritage & yamaha PM genre.
              Soundcraft en Allen & Heath hebben natuurlijk een sterk aandeel met hun respectievelijk spirit & K 1, 2 en GL range

Zelf ben ik echt gek op de X4 en X8 maar ik geloof dat het design-team bij crest een beetje jeuk kreeg en is opgestapt (maken nu apb-dynasonic consoles)
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Daarnaast blijven de Soundcraft K2 en 3 (en SeriesII) het ook goed doen.
                Series Two valt af...das een super opgewaardeerde Spirit...

01V valt ook af, kan niet iedereen mee werken...

GB doet ook niet mee...same story als Serie Two...

Dacht zelf aan een A&H GL2800 of K2...

En het is leuk dat de MH3 tegenwoordig veel rond zwerft...Maar die is (nog) niet haalbaar, qua kosten/baten...Heb iig geval de K2 al goed onder de loep genomen en die bevalt me wel...A&H is toch nog steeds minder goed geaccepteert, als je het mij vraagt...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Olaf, misschien kan je eens vertellen wat jou eisen zijn , dit kan het misschien iets makkelijker maken !!
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Tot dusver is de K2 de enigste die eigenlijk aan mijn 'eisen' voldoet...min. 8 aux-en, 8 sub groepen, 4 delige toonregeling met 2 X sweep, regelbaar laagfilter, fase draaien, pad, modulair...De Crest Century mag eventueel ook meedoen, maar dat zijn vaak afgetrapte bakken en alleen gebruikt te krijgen dus...Wil er een allround tafel van maken, voor de kleinere dingen, dus geen mega festijnen...
                    Olaf Duffhuës

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Olaf, dan moet je gewoon gaan voor die banaan : K2 dus !
                      Kijk misschien ook eens naar de nieuwe ONYX , niet zo uitgebreid als de K2 ! maar toch een fijne mixer

sis
                      Last edited by sis; 22-02-06, 05:59.

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Ikzelf heb een midas venice, maar een collega zegt nu dat een soundcraft venue 2 zoooooooveel beter klinkt! Is dit zo? Ik kan er namelijk ook eentje kopen, maar ik weet niet goed wat er nu van is of niet. Als ik de mogelijkheid heb, ga ik hetzelf eens uitproberen, maar ik had toch wel graag wat tips van echte kenners. Ik ben maar een amateurtje....

Ik heb wel al gelezen dat de venue 2 niet meer gemaakt wordt.

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Kijk misschien ook eens naar de nieuwe ONYX , niet zo uitgebreid als de K2 !
                          Ik wacht al 2,5 jaar op de 'vertegenwoordiger' van Mackie, die heeft het dus afgedaan, dat begrijp je wel....Ik zal niet zeggen dat het een slechte mixer is...Alleen de NL vertegenwoordiging is zwaar slecht...

ff tussendoor, heb afgelopen zaterdag een a-b vergelijk gedaan tussen Venice en K1, vond persoonlijk de K1 mooier klinken...Maar alles heeft voor en nadelen..en het gaat nog steeds om smaak...Daarom heb ik de K2 ook onder de loop genomen.
                          Olaf Duffhuës

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Ja , inderdaad Olaf, de vertegenwoordiging van Mackie is gewoon slecht !
                            je hebt gelijk
                            sis

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Originally posted by Olaf Duffhuës
                              Ik wacht al 2,5 jaar op de 'vertegenwoordiger' van Mackie, die heeft het dus afgedaan, dat begrijp je wel....Ik zal niet zeggen dat het een slechte mixer is...Alleen de NL vertegenwoordiging is zwaar slecht...

ff tussendoor, heb afgelopen zaterdag een a-b vergelijk gedaan tussen Venice en K1, vond persoonlijk de K1 mooier klinken...Maar alles heeft voor en nadelen..en het gaat nog steeds om smaak...Daarom heb ik de K2 ook onder de loop genomen.
                              Zo'n K1 is dat van Soundcraft?

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Originally posted by Tofke78
                                Zo'n K1 is dat van Soundcraft?
                                Ja, dat is een Soundcraft

Comment

Working...