KV2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Originally posted by purplehaze
    Ik ben trouwens wel benieuwd naar de ervaringen KV2-set versus sound projects SP4.
    Helaas is dat niet mogelijk, omdat ik zit met slechts één setje EX12 topkasten.

Originally posted by arie
    leg onder de sp4 diamond top dan wel de sp4-15 baskast, dit kan zeker goed klinken alleen moet je het setje niet over de zeik drukken en niet in te grote ruimtes willen laten spelen, groeten arie
    Onder een SP4 set-up versta ik ook een sp4-15 laagkast.

Om terug te komen op het verhaal van de sp15 die op zn bek ging.. Logisch, was appels met peren vergelijken. Maar dat de spectrumanalyzer als -3db punt 60Hz laat zien.. Terwijl fabrikant 35Hz opgeeft
    lala..

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Ik heb momenteel een setje te leen bestaande uit de 2 x ES1.0 top 2 x de ES1.5 sub en 2 x de ES1.8 sub + 2 x de Epak 2500 versterkers.

Heb er al verschillende klusjes mee gedaan, en set tevens aan aantal collega's meegegeven.(serieuze mensen)

Set klinkt over het algemeen goed,
      Heeft rond de 4 k een enorme piek, waardoor de set in het hoog erg agressief klinkt.
      Met een beetje Eq-werk klinkt het als een dijk, vooral de geluidsdruk is hoog, en de set blijft ook op hogere volume's erg strak klinken.
      Binnen 5 minuten is je band gemixed, met een goede spraakverstaanbaarheid.

Je kunt er toch wel iets meer mensen mee van geluid voorzien dan met vergelijkbare sets.

Subs zijn erg licht, je kan het setje in je eentje stapelen.

Nadelen , de EPAK versterkers zien er niet uit, lijken een soort radiatoren, maar er is nu ook een 19 versie van de versterkers.

De set heeft een eigen uiterlijk, en dat vind je erg mooi of erg lelijk.

Kost wel een paar stuivers maar het kan zich zeker meten met vergelijkbare sets van duurdere merken.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by Hansound
        Heeft rond de 4 k een enorme piek, waardoor de set in het hoog erg agressief klinkt.
        Met een beetje Eq-werk klinkt het als een dijk
        die enorme 4k-piek vind ik dan weer een jammerlijk uitgangspunt.

Maar goed, noem eens wat naar jouw mening vergelijkbare sets van duurdere merken ?

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Afgelopen week een klusje gedaan over een set Turbosound TQ-445 toppen en dubbel 15 inch subs (type weet ik ff niet)
          Erg mooi, maar toch agressiever en minder gedetailleerd dan de KV2.

Heb zelf nog een Martin Blackline set (is wel iets goedkoper) staan H3T top en S218 sub met Ev amps en DBX driverack 260, prima set klinkt goed gaat lekker hard, maar is minder gedetailleerd en precies dan het KV2.

Axys Source paar klusjes mee gedaan, hard werken achter je tafel.

D&B toppen in Lucent theater(niet zelf gemixed maar bezoeker), erg mooi, maar ik mis toch de spraakverstaanbaarheid als de hele dansgroep tegelijk begint te bléren.

Van het weekend twee salsabands met hun eigen techneut ben benieuwd hoe het laag het houd,

Het is natuurlijk altijd afhankelijk van je lokatie en akoestiek, maar vooral het sterk gedetailleerde geluid ook op hoge vermogens is een pluspunt van de set.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

die enorme 4k-piek vind ik dan weer een jammerlijk uitgangspunt.

Maar goed, noem eens wat naar jouw mening vergelijkbare sets van duurdere merken ?
            EAW en andere Amerikaanse merken hebben dat ook , die Amerikanen zijn er zot van, wij Europeanen niet
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

Originally posted by GoTMoRe

Om terug te komen op het verhaal van de sp15 die op zn bek ging.. Logisch, was appels met peren vergelijken. Maar dat de spectrumanalyzer als -3db punt 60Hz laat zien.. Terwijl fabrikant 35Hz opgeeft
              sta er eens bij stil dat de sp15 dus kapot was! of dat je een verkeerde meting hebt gedaan? misschien weet je niet eens hoe je moet meten!
              voor een submeting leg je de mic beter op de grond.
              knoppen en waarden :)

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Originally posted by dokter dB
                sta er eens bij stil dat de sp15 dus kapot was! of dat je een verkeerde meting hebt gedaan? misschien weet je niet eens hoe je moet meten!
                voor een submeting leg je de mic beter op de grond.
                Ik zou het niet weten nee.. Heb de meting ook niet gedaan.

Gekke was dat als we enkel de meetmic verplaatsten van sub, de 40Hz bij de 8001 wel aangegeven werd.

Hadden 2stuks bij ons, dus ook beide gemeten, dacht eerst ook dat er één kapot was. Was echter niet het geval.. Helaas..

Ik daag je hierbij uit om ook eens de spectrumanalyzer voor deze sub te zetten
                lala..

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Nou is het wachten dan nog ff op het vergelijk tussen de rcf 8001 en de KV2 sub. Waar ga je mee vergelijken de ex2.2 of de ex2.5?

Comment

• ears
                    • Aug 2004
                    • 12

In maart een setje ES1.0 en ES2.5 in demo gehad. Gebruikt op twee events. Wij gebruiken zelf JBL (oude sps-serie), DvDosc, Arcs, C7, PS15... Dus kunnen beetje vergelijken zowel groot of klein. Onze bevindingen:

1. Zonder twijfel gaat de set luid, maar de klank klinkt behoorlijk hard. Is geen probleem, we kunnen werken met een eq, is kwestie van smaak.

2. Zaal was 20m breed, 35m diep, (rond de 500 mensen aanwezig) en het schuivertje stond halverwege:-). De specs kloppen dus wel, alleen afhankelijk van het soort event.

3. De set is snel op te zetten, ook door minder ervaren mensen. (wel verstandig plaatsen, maar dat geldt voor elke klankset)

4. prijs valt goed mee, zeker nu ze in België beetje druk zetten om te verkopen. M-pro is de nieuwe verdeler en de vriendelijke mensen doen echt hun best, hebben demo vrij snel en makkelijk gekregen.

5. niet alleen goed nieuws: ik heb de indruk dat de set een beetje kunstmatig klinkt, misschien komt dat door het teveel aan hoog, en iets te weinig laag... De sub met 2x 15" geeft vrij veel druk, maar gaat niet laag genoeg, een dubbele 18" extra bij deze set per kant zou zeker niet slecht zijn. Topjes kunnen dat zeker aan. Er zit trouwens een (regelbare?) sub-out op de epak (rack-formaat) Sowieso moet je altijd eenbeetje wennen aan een set. Moest eerst niets hebben van DvDosc, nu willen we niks lievers....

6. Opnieuw smaak: het setje ziet er niet echt Rock'n'roll uit. Ziet er vooral plastiekerig (goedkoop) uit, en dat is spijtig, want klinkt toch veel beter dan het uiterlijk doet vermoeden. Een saai kastje met voledige grill en mousse zou veel serieuzer bekeken worden.

7. Onze redenen om het (nu) niet te kopen:
                    -is vrij onbekend en daardoor weinig bemind, dus geen extra troef voor technische fiches.
                    -voor hele kleine jobs is het niet echt oorvriendelijk (jeugdhuizen, kleine zaaltjes, hoorn snijdt echt in je oor) Klinkt eigenlijk pas echt beter als je wat luider kan spelen en luisteren op een afstand. Terwijl we eigenlijk iets zoeken dat vrij multifunctioneel is.

Dit is echt geen slechte set en je kan er vrij veel mee doen. Het is pro materiaal en mag gerust naast de grote merken staan. We zijn zelf vrij sceptisch geweest, maar de set doet wat het moet doen, maar dan luider dan we verwacht hadden.
                    Kwa klank zou ik liever 3 arcen per kant hebben, kwa prijs en transportgemak niet :-) (Arcen zijn trouwens ook niet zo multifunctioneel, voor kleine jobs moet je toch minstens 3 toppen per kant hebben, enkel voor de spreiding..)

Voor jobs met veel meer publiek is er meestal wel genoeg budget voor gekender materiaal, daardoor denk ik dat KV2 audio het ook moeilijk zal hebben om door te breken, maar slecht is het dus zeker niet. Mochten er mensen zijn die vernemen dat er een VHD-set voluit te horen zal zijn, dan willen we er wel bij zijn, dus graag seintje vooraf!

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Eerste demo van VHD was afgelopen 23 juni
                      Daar waren collega's ook iets met paars in hun naam die waren erg onder de indruk van het VHD.
                      Helaas zelf nog niet gehoord, maar er komen meer demo's, hopelijk niet op een zaterdag, maar op een doordeweeksedag.

Als het VHD het net zo goed doet als de ES serie dan is het zeker te overwegen dit aan te schaffen voor de grotere klussen.

Comment

• TVVL
                        • Jan 2006
                        • 53

Vandaag overgegaan tot bestelling van een dubbele set ES.

KV2 heeft mij zeker overtuigd, en ik denk prijs/kwaliteit dat ik niet alleen ben!

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

Nou is het wachten dan nog ff op het vergelijk tussen de rcf 8001 en de KV2 sub. Waar ga je mee vergelijken de ex2.2 of de ex2.5?
                          Helaas heb ik enkel de beschikking over één setje EX12 toppen.. En zullen ze ergens volgende week er voor me staan. Waar ik naaruitkijk is de a/b met een RCF TT22a.

Deze hele week al met een 4PRO 6001 kunnen spelen.. érg onder de indruk. Érg nieuwschierig naar de a/b morgen met een SoundProjects SP4 systeem. (natuurlijk wel 2 8001's per kant met 1 6001, SP4 topje, een een SP4-15 basje)

Jullie horen het wel..
                          lala..

Comment

• wimbru
                            • Sep 2003
                            • 148

Ik vind dat die serie van KV2 het ideale antwoord is om de CO2 footprint te verlagen: Minder luidsprekers nodig om dezelfde voordelen als een line-array te hebben; dus minder grote vrachtwagens nodig, dus minder CO2-uitstoot. En ook de versterkers verstoken minder want deze worden bijna niet warm!. Zowel de versterkers als de luidsprekers hebben een zeer hoog rendement.

Een systeem voor 3000 toeschouwers kan zo in een lichte vrachtwagen van 12 kubieke meter! En wellicht is een stopcontact van 16A al voldoende voor dezelfde mensenmassa!

We kunnen nog verder gaan: .... dus minder koperproductie voor zware voedingskabels en minder ijzerproductie voor constructie van de vrachtwagens en... en ....

Straks worden er op de festivals nog labels uitgereikt voor installaties met een "gunstige CO2-footprint". Benieuwd wie er éne verdient voor "meest ongunstige..." ... misschien wel die reeks concerten van Al Gore?

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Nou ik heb inmiddels een aantal klussen met een EX set gedaan, maar die versterkers worden toch behoorlijk warm.
                              Op zich wel een lekker compacte set maar het gaat zo gruwelijk hard, dat is echt niet milieuvriendelijk.....

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

lees net op de site dat ze de grens leggen bij 1% THD, (=-40dB) ..

mag ik daar ff een factor 100 onder gaan zitten?? 0,01 %THD lijkt me iets geiler

Comment

Working...