KV2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Hmm ... dat niet alleen, op de site vind je meer fantastische verhalen zoals een "uniek" class AB mosfet concept, HF phase plug en schitterende uitleg over THD, IMD, dynamiek en clippen en waarom hun systemen daar allemaal minder last van hebben ("The answer is also simple, you focus on everything; transducer design, acoustic design, horns, amplifiers, control electronics and integration schemes") ... ;-)

Vermakelijk is het iig wel en theoretisch hangen ze er fraaie verhalen op, maar enfin, het gaat om de praktijk en klank en daar kan ik helaas nog geen mening over geven.

Groeten !
    Last edited by Koen van der K; 02-02-07, 19:19.
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Oke, wie weet er wel hoe het klinkt ?
      Met dat VHD systeem zou je dus je line-array thuis kunnen laten en gewoon twee van deze kastjes ophangen.
      Wel makkelijk natuurlijk.

Comment

• Deejay1970
        • Jun 2006
        • 23

Tijdens de FF Musik Messe kan je gaan luisteren naar het VHD systeem... met live band.

Wij hebben onlangs een test meegemaakt in een belgisch theater.
        KV2 ES1.0 met ES 2.5 per kant.
        Luisteren...met mond open, totdat de theater verantwoordelijke (die toen al sterk onder de indruk was), zelf voorstelde om het zaal systeem (D&B) er even naast te zetten en wat A/B testjes te doen.

Wij dachten onmiddelijk dat die D&B stuk was, dit kon niet waar zijn.
        De verantwoordelijke twee keer alles laten checken...totdat ie zelf bevestigde dat 'dat' het D&B geluid was.

Dan even de prijzen vergeleken...

Vr.gr.
        Mario

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Zo zie je maar weer, Allerlei mooie technische verhalen en mooie specs.
          Gewoon luisteren en als het kan AB vergelijken.

Dan weet je meteen wie er de kletspraatjes verkoopt en wie er gewoon een goed geluidssysteem bouwt.

Toevallig een D&B setje gehoord in het Lucent - Den haag, ik weet nu nog niet waar het optreden eigenlijk over ging.
          Vooral als er meerdere mensen tegelijk zongen was de verstaanbaarheid minimaal.
          Gelukkig lag het niet aan mijn oren, want niemand in de zaal kon een liedje meezingen

Dat KV2 zou toch eens wat meer gebruikt moeten worden

Comment

• Rookie
            • Nov 2004
            • 104

wat je nu beweert is toch raar hoor. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand een geluidsysteem ontwerpt dat niet eens verstaanbaar is he .
            Miss was er teweinig vermogen gehangen door bedrijf ...
            Der staat iemand achter die knoppen tijdens dat optreden en ja spijtig genoeg zijn er veel mensen die denken dat ze dit kunnen...
            Waarmee ik nie wil beweren dat ik dit wel kan
            Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

Originally posted by dokter dB
              jij niet als je dat verhaal gelooft
              en wat heb jij dan gestudeerd dat je jezelf dokter noemt? Zo'n ontzettende onzin is dit volgens mij niet n.l.
              En dat D&B ook verhaaltjes verzint heb ik al eens eerder ontdekt. En dat het niet altijd klinkt ook...
              Last edited by Lennartsound; 06-03-07, 18:55.

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by Lennartsound
                ...Zo'n ontzettende onzin is dit volgens mij niet n.l. ...
                Nou Lennart, het is wel degelijk onzin. Wat er effectief staat is dat de opstijgende lucht uit het publiek het principe van een line-source-array ondermijnt... Een omni-bron wordt toch ook niet opeens richtingsgevoelig als het waait?

Kijk, het is te verdedigen om bijvoorbeeld achterin de zaal lager te mikken dan daar tot waar je eigenlijk je geluid wilt hebben, met als reden dat het geluid 'hoger' uitkomt in een zaal met een dampend publiek, dan in een lege zaal...

Maar eerder genoemde stelling slaat nergens op.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

en wat heb jij dan gestudeerd dat je jezelf dokter noemt?
                  > (iets met HTS-e, audio-ontwerper, studio en FOH engineer toch ? )

Maar enfin, BOT > de praktijk is vanzelfsprekend altijd doorslaggevend, echter heb je met zulke verkooppraatjes geen voorsprong maar eerder het sceptisme van een hoop technici op je hals gehaald.

Een paar slecht ingeregelde d&B systemen vind ik geen referentie maar door de praktijkverhalen ben ik wel benieuwd geworden naar KV2.
                  Iemand een demodag ergens ?

Groeten !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Eind van de maand is er in Frankfurt wel iets te beleven
                    Daar zal KV2 ook aanwezig zijn met hun nieuwe VHD serie, en dat is echt het beste,helderste,zuiverste wat ik ooit gehoord heb.
                    Geen Apogee, geen Meyer, geen OHM, ik heb nog geen merk gehoord dat zo een goed geluid had.

Comment

• Deejay1970
                      • Jun 2006
                      • 23

Opnieuw een KV2 ES10 + ES2.5 demo gedaan in een zaal van +/- 14m breed bij 30 diep, 7m hoog.
                      Half uurtje om alles binnen te rollen en speelklaar te krijgen met 2 man, simpel en snel.

Op het einde van de demo even doorgeduwd...die KV2 gaf geen krimp, ging glashelder (pijnlijk) door met elk detail...
                      Tot clipping van de amps zijn we niet geraakt...je ging gewoon achteruit. En dat voor een 'compacte' set van amper €11000!
                      De topjes (ES10) lieten duidelijk verstaan dat er nog wel wat 18" subs bij kunnen, zonder dat ze achter blijven.

Volgende week Franfurt elke dag VHD demo, rond de middag en rond 17u30. Als ik dan opnieuw bevestiging hoor van wat ze bij KV2 zo hard roepen...(maar dat deden ze vorig jaar al).

Greetz,
                      M.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Is er nog iemand die in Frankfurt KV2 heeft gezien en/of de VHD demo heeft gehoord ?

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

Originally posted by Hansound
                          Eind van de maand is er in Frankfurt wel iets te beleven
                          Daar zal KV2 ook aanwezig zijn met hun nieuwe VHD serie, en dat is echt het beste,helderste,zuiverste wat ik ooit gehoord heb.
                          Geen Apogee, geen Meyer, geen OHM, ik heb nog geen merk gehoord dat zo een goed geluid had.
                          ik ga t gewoon doen... ik ga hier iets over zeggen.
                          Ik zou echt nooit een merk koppelen aan hoe iets wel of niet klinkt.
                          Wel muziek. dat klinkt in diverse variable maten. en dat is een kwestie van smaak.

Er zijn figuren in deze bizz die dan even willen "pompen" en even het setje "doorduwen" die dan vervolgens dwangmatig een merk aan gaan hangen want naar hun (broeks)pijpen "pompt". Dat is 't dan helemaal.

Ik kan daar helemaal niks mee. En gek genoeg vaak ook niet met de merken die door deze figuren worden aanbeden.
                          Terwijl het vaak echt niet aan de spullen ligt.
                          Het is gereedschap. En daar kan je mooie en lelijke dingen mee maken.
                          knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

en wat heb jij dan gestudeerd dat je jezelf dokter noemt? Zo'n ontzettende onzin is dit volgens mij niet n.l.
                            En dat D&B ook verhaaltjes verzint heb ik al eens eerder ontdekt. En dat het niet altijd klinkt ook...
                            hier moet ik ook nog maar even op ingaan dan...
                            EDIT: wegens de verhitheid van diverse personalia maar weer gewist
                            het spijt mij innig als ik mensen persoonlijk heb beledigd
                            ik ga weer terug naar de doktersschool
                            Last edited by dokter dB; 05-04-07, 16:04.
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

Dat VHD systeem lijkt belachelijk veel op de oudere grote NEXO systemen.
                              Die gingen ook kneiter hard, en rete strak. Maar je moest er wel mee kunnen werken. Mooi was naar mijn mening wat anders.

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Originally posted by dokter dB
                                ik ga t gewoon doen... ik ga hier iets over zeggen.
                                Als dokter heb ik doorgestudeerd om ook eens mijn mond te houden haha dan heb je zeker niet erg goed opgelet want het mond houden lukt niet erg

IK vind het KV2 goed klinken inderdaad mijn smaak, en vind het beter klinken dan andere systemen die ik tot nu toe gehoord heb !
                                Misschien eens gaan luisteren, is zeker de moeite waard.

Comment

Working...