KV2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Originally posted by All-round Sound
    een nexo ps15 set zet je ook niet neer in een feesttent van 100 mtr toch
    er is hier nochthans iemand op het forum die beweert dat het kan

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

om hier nog even te aanhaken :

Ik ben vorige maand op de Arubadag geweest in de HMH (gezellig ajoo), als inval gasttechnieker met een best wel goed bandje wat ik ken van Aruba.

Er hingen serieus 4 kasten (EV, Pa firma was iets van Bve geloof ik...) gevlogen per kant. Voor de rest wel een zooi subs (12 ofzo, HMH vreet laag zoals bekend) en een kleine groundstack van 2 topjes/kant.

Er waren 3500 mensen. Toen ik binnenkwam dacht ik eerst: dit kan niet.
      Dit was denk ik echt de minimale hoeveelheid die je zowiezo al nodig hebt puur op spreiding bekeken.
      Maar ik moet zeggen: t ging best wel onverwacht goed.
      Ik denk dat wij hedendaags zo verwend zijn dat we vergeten wat met een klein stackje kan, als je het kundig toepast, en dat was hier gewoon goed gedaan.
      Daarbij opgeteld zijn ze op Aruba niets dan vervorming en onstrak (en vooral veel) laag gewend, dus wat dat betreft heeft de organistatie (nou ja, welke? ) een hele efficiente invulling aan t geluid gegeven daar, hoewel ik betwijfel of ze het zelf weten.

Waar je met kleine stacks in diepe ruimtes mijns inziens wel altijd op vastloopt/misgaat is niet hoog, of laag, want daar is je gehoor erg vergevingsgezind, maar wel op het spraakgebied...
      Daar is de distributie op afstand niet meer goed, en in dat gebied is je gehoor ook het nauwkeurigst.

Met een line-array tegenover (veel) conventioneel PA (wat ook een prima distributie kan hebben tot pak m beet 80 meter) valt me vooral altijd op dat een veel beter image/stereobeeld hebt. Wel vind ik het vaak saai klinken, en misschien wel daarom?

Een stapel conventioneel kan ook soms heel breed klinken door de diffusiteit/overlaps en er zijn mensen die dat juist wel mooi vinden... de focus 3x3 sets bijvoorbeeld, hebben vind ik van nature een spektakel-achtige breedte door de phasing...
      knoppen en waarden :)

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha heren,

... misschien niet helemaal meer on topic, maar dat lobing effect in het horizontale vlak bij "conventionele" systemen is iets waar ik een enorme hoofdpijn van krijg (het ene systeem wat meer dan 't andere uiteraard) ... was blij dat dat probleem met Line Arrays een stuk minder is (lees : verschoven van het horizontale naar verticale vlak).

Als voorbeeld; Heb menig STS sets gehoord waar je bij langslopen van de stack niet alleen gek wordt van de lobing / phasing maar ook de complete klankkleur wordt uit z'n verband gerukt.
        Uiteraard liep ook hier de spraakverstaanbaarheid (>2KHz) erg terug naarmate je verder 't veld in ging.

Enfin, da's eigenlijk niet waar 't om ging, maar op deze problemen hebben de meneren van KV2 vast ook wel iets op gevonden ;-)
        Volgende stap wellicht een set met 2 kasten als puntbronnen met constante afstraling op alle frequenties en gelijkmatige afval in alle vlakken ? ... wordt vast de Messe-hype van volgend jaar !

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

wat Dr. dB zegt klopt wel

tegenwordig met de juiste opstelling en een heel klein setje doe je evenveel als waar je voorheen een veelvoud van nodig had

eigen voorbeeld ;

ik had voorheen
          16 - 18"800wrms W-bins , afm. 120 x 65 x 75
          8 - 15"600wrms midlaag hoorn, afm. 100 x 60 x 65
          6 - dubbel12"250wrms mid , afm. 80 x 50 x 50
          4 onwijs grote hoorns 1" 60wrms afm 80 x 30 x 60
          en 8 bulled drivers voor sup.hoog 50wrms [ deksel v/d hoorn case 80 x 30 x 30

feesten tot +- 3000pers.

nu gebruik ik zelf een kompleet custom - made systeem [ o.a. EAW & function-one uit elkaar getrokken en gecombineert]
          4 subjes 1000 wrms 18" hoorn afm. 50 x 100 x 100 [ 60 kg 106 dB 45 - 90 Hz]
          2 midlaag 1500 wrms dub.15" hoorn 50 x 100 x 65 [ 45 kg 109 dB 90 - 450 Hz ]
          4 mid 500Wrms 8" hoorn afm. 50 x 40 x 40 [ 15 kg 107 dB 450 - 1.600 Hz]
          4 hoog 300 wrms 2" hoorn afm 50 x 40 x 40 [ +-15 kg 112 dB 1600 -20.000 Hz]

feesten tot +- 2500 pers.

dubbel uitgevoerd / gekoppeld tot +- 7000 pers.

de set klinkt net als elke goeie set zoals je hem inregeld en opsteld
          en toch is het bijna een gewoon stapel PA

oké de eerste paar meter heb je wel behoorlijk fase verloop zoals de meeste sets [ maar daar moet je ook niet komen i.v.m. je gehoor ]
          of je moet alles met coax.speakers frond loaded uitvoeren

en je kan het ook niet met KV2 vergelijken
          stukken goedkoper
          enkel voor wat grotere feesten geschikt v.a. +-750 pers.
          geen 4de set in nederland en daarbuiten
          geen duur merknaam/ logo op de kast
          is misschien wat minder afgewerkt
          als het nodig is door 1 pers, volledig op en af te bouwen

maar inderdaad tegenwordig halen we er meer uit dan voorheen
          en KV2 haalt best wel meer uit de kasten / sets
          en heeft ook wel een beter exacte spreiding

maar;
          een 10"+1" topje voor 3500,- p.st.
          is mijn echt veel te gek
          ik denk dat er zo nog wel meer mensen over denken

hoe mooi het ook is
          doe maar gewoon dan doen we al gek zat

m.v.g.
          Luke
          ======================
          doe mij maar LAB en SA ,beyma ,rcf , phl , b&c
          Last edited by All-round Sound; 07-04-07, 20:06.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by All-round Sound
            wat Dr. dB zegt klopt wel

tegenwordig met de juiste opstelling en een heel klein setje doe je evenveel als waar je voorheen een veelvoud van nodig had

.................een 10"+1" topje voor 3500,- p.st.
            is mijn echt veel te gek
            ik denk dat er zo nog wel meer mensen over denken

c
            ach, als je de versterkers erbij in rekent, en de processor, en de crossover...

zit je bij alle systemen die ik ken rond die prijs..

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Kijk je kan het draaien of keren ( da's Belgisch ) of hoe en waarom
              Vanavond over meyer gespeeld ( k'weet niet welke serie )met als eigen monitoring , mijn eigen EAW setje Makkelijk
              Toch moet ik zeggen en heb dit al meer gezegt dat meyer gewoon top is en top blijft
              Welke serie ik ook gehoord heb of welke reeks
              Meyer is the best
              Jammer dat ik niet weet wat er stond want ik was gewoon maar even in de zaal om te begeleiden...
              Ik ga resoluut voor meyer met als monitoring voor EAW
              Mooi huwelijk
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Heren,

Laten we ons niet te snel vastpinnen ?
                Ik zie namelijk effe namelijk nergens op hun site dat 15000 pers. mogelijk is. Lijkt me, als het inderdaad klopt, dat ze dit zouden vermelden.
                Storm in een glas water ?
                Life is what you make it

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Deejay1970
                  Het is niet de bedoeling om een line-arry af te breken.
                  Bij KV2 roepen ze wel bepaalde dingen héél hard:

- 2 topjes per kant + downfill + de nodige subs: tot max. 15.000 man (en neen, niet 1500)
                  - Systeempje past wel degelijk in een sprinter...ze zijn zo naar Frankfurt M.
                  jajaajajaja

Comment

• All-round Sound
                    • Feb 2006
                    • 289

Originally posted by MacGyverSounds
                    ach, als je de versterkers erbij in rekent, en de processor, en de crossover...

zit je bij alle systemen die ik ken rond die prijs..
                    processor & X-over zit bij mij in 1

maar
                    is dit de beruchte besproken kast ?
                    KV2-Audio EX-10 Active Full Range Module effe meer dan 1700,- excl.

maar je hebt gelijk
                    kwalitijd moet worden betaald

en ik stel mijn mening iets bij
                    de meeste verglijkbare tops zijn duurder

m.v.g.
                    Luke
                    ==========================
                    ben nog steeds tevreden met mijn labjes, SA's en een custom set

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

Nee dit is niet de kast.

Het ging om een 2x 12", 2x 10", 2" hoorngeladen kast.
                      Volgens zeggen was het geheim achter de hoge geluidsdruk de zeer lage vervorming. Dit werd bereikt door de processing niet op 96khz te laten plaatsvinden, maar op 6mhz oid. Ook zou de compressie driver minder dan 1% vervormen.
                      SR20DET

Comment

• Deejay1970
                        • Jun 2006
                        • 23

In Frankfurt deed de downfill z'n werk wel voor die eerste 20 rijen.
                        De limiet van 99dB was voor alle merken van toepassing, maar klankmatig sprongen ze er volgens mij op dit geluidsniveau zo al bovenuit.

Maar goed, op papier kan er hierover oneindig gediscussieerd worden.
                        Hoog tijd dat er eens een echte live demo georganiseerd wordt in BeNeLux, denk ik :-)

Vr.gr.
                        Mario

Comment

• Deejay1970
                          • Jun 2006
                          • 23

In hun nieuwe cataloog, helemaal achteraan staan enkele voorbeelden, (van zodra de website upgedate is, zal die ook wel online beschikbaar zijn veronderstel ik), waaronder:

2 x VHD.2.0 top + 1 x downfill VHD1.0
                          4 x VHD2.16 dubbele 15" sub
                          4 x VHD1.21 21" sub
                          2 x VHD3200 + VHD2000 amps

Dit per kant, met de vermelding: 'tot 15000' man.
                          Set zou net onder de € 100.000 moeten kunnen duiken.

Ik lees ook maar wat er staat en geloof verder enkel m'n oren.

Wat ze over hun kleine sets roepen werd 'voor mijn oren' en enkele collega's bevestigd, de EX en ES sets zijn getest en beluisterd en doen wat ze schrijven en roepen.
                          Nu nog een full-demo van een VHD set zonder limiet op 99dB, maar inzake klankkwaliteit zat het blijkbaar al goed, maar dat is uiteraard subjectief.

Greetz,
                          M.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Ik denk eerlijk gezegd dat de importeur in Nederland geen set van 100 000 euro gaat kopen voor een demo.
                            Misschien één VHD top per kant, daar zou je ook al een aardige indruk van moeten kunnen krijgen.

ES en EX serie zijn in elk geval hun geld goed waard

Comment

• droopya
                              • Mar 2007
                              • 3

heb in engeland nu 2 keer mee gewerkt .... kwa klank waardeloos. 1 voordeel het gaat onwijs hard..... en dan bedoel ik ook echt hard ,,, de 10" lagen daar als monitor,,, maar daar heb je dan erg weinig aan...

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Originally posted by droopya
                                heb in engeland nu 2 keer mee gewerkt .... kwa klank waardeloos. 1 voordeel het gaat onwijs hard..... en dan bedoel ik ook echt hard ,,, de 10" lagen daar als monitor,,, maar daar heb je dan erg weinig aan...
                                Kan je misschien ook eens omschrijven hoe de klank dan was ?
                                of misschien jou ervaring iets meer onderbouwen
                                ss
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...