KV2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Hansound
    Ik denk eerlijk gezegd dat de importeur in Nederland geen set van 100 000 euro gaat kopen voor een demo.:
    ah, wat jammer... baal ik nou echt van...

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Originally posted by MacGyverSounds
      ah, wat jammer... baal ik nou echt van...

Ja? Was je anders komen luisteren ?
      Last edited by Hansound; 06-05-07, 10:21.

Comment

• TVVL
        • Jan 2006
        • 53

Gisteren een demo set gekregen van de ES serie.

Set bestond uit:
        2x ES1.0 / ES2.5 / 2x Versterker EPAK2500R

Het zonnetje scheen, dus hebben we de set buiten getest. Alles uitladen, enkele kabels inpluggen en geen 10 minuten later was de set gebruiksklaar.

Snel stopte ik Hotel California in de cd speler en trok de master open. Ik kon mijn oren niet geloven; de openheid van het geluid, de details, en de kracht die achter het compacte syteem zat. Waw!

Later de dag had ik enkele collega's erbij gehaald en wat geexperementeerd. Zo hadden we de topkasten in spiegelbeeld onder elkaar gevlogen tot op een hoogte van 4m met daaronder de 2 subs.

Man, wat een power, op 40m begon het hoog "zijn weg te zoeken", maar er stond ook een redelijke tegenwind... Even snel de RTA meter erbij gehaald met de roze ruis. In het laag (50hz) kwam de set wat tekort; wat te wijten was door de 2x15" subs. KV2 stelt dan ook voor om 2 subs van 18" te combineren met 1 sub van 2x15". In het hoog 18 -20khz was er ook een tekort, de rest was eigenlijk mooi flat. Met dit "mono aangesloten" systeem hebben we op 20m toch 107db gehaald, wat niet slecht is voor de compactheid van de set.

Tot slot wil ik nog erbij vertellen dat ik niet wist aan wat ik mij kon verwachten met de demo, maar ik ben aangenaam verrast!

Comment

• Deejay1970
          • Jun 2006
          • 23

En niet onbelangrijk...de prijs van dit compacte setje... !

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Had je dan een paaltje tussen de sub en top ?
            Stapelen was geen optie lijkt me ?

Comment

• TVVL
              • Jan 2006
              • 53

Had er geen paaltje tussen gezet, maar wel een flightcase. Heb wel gezien dat er een mogelijk is om een tussenpaal met aan de subzijde een M20 schroefdraad is, voor de top is het een standaard 35mm kop.

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Als het goed is, heb ik volgende week de gehele week de beschikking over een setje kv2 EX12.

En wat velen niet gedaan zullen hebben, gaat hij even a/b naast de volgende toppen:

LEM Pegasus-112
                RCF ART-231
                RCF 4PRO-3001
                RCF TT22a

Wat ik alvast kan verklappen is dat de kv2 op verena de duurste uit dit rijtje is. (2300,-) En dat hij het zal afleggen tegen de ART-231 volgens mijn leverancier..
                Dan komt bij mij het zinnetje 'Way over the top' snel om de hoek

Ben érg benieuwt..
                lala..

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

ART 321 ? nooit van gehoord.
                  De Lem kun je net zo goed in de doos laten zitten, die komt niet in de buurt.
                  Ook de ART en de 4Pro3001 zullen ver achter blijven.
                  De TT22a zal aardig in de buurt komen,

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Originally posted by GoTMoRe
                    Als het goed is, heb ik volgende week de gehele week de beschikking over een setje kv2 EX12.

En wat velen niet gedaan zullen hebben, gaat hij even a/b naast de volgende toppen:

LEM Pegasus-112
                    RCF ART-231
                    RCF 4PRO-3001
                    RCF TT22a

Wat ik alvast kan verklappen is dat de kv2 op verena de duurste uit dit rijtje is. (2300,-) En dat hij het zal afleggen tegen de ART-231 volgens mijn leverancier..
                    Dan komt bij mij het zinnetje 'Way over the top' snel om de hoek

Ben érg benieuwt..
                    Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen, maar een a/b met meer serieuzere sets zou ook niet verkeerd zijn.
                    Nexo, Meyer, RenkusH, d&b, enz.

Comment

• Deejay1970
                      • Jun 2006
                      • 23

Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Bij een vergelijk in het verleden bij een Nexo minded iemand, gaf de persoon eerlijk toe dat zijn PS15 het moest afleggen tov de EX12.

Maar, smaak, budget en dergelijke blijven een rol spelen in iemand z'n keuze , uiteraard.

Maar altijd leuk, zo'n vergelijk.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Konitech Nederland is de importeur van KV2, en ik weet dat ze demo-sets hebben en een aantal (installatie)locaties waar je kunt luisteren. Contactpersoon bij Konitech is Herman Crins.
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Sinds Herman de verkoop doet bij Konitech is het allemaal wat vlotter en makkelijker geworden bij de firma.
                          En inderdaad geeft men nu ook speakers mee om demo's mee te doen.

Filosofie hierachter is dat het product goed genoeg is om zichzelf te verkopen.

Comment

• GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

Originally posted by Hansound
                            ART 321 ? nooit van gehoord.
                            De Lem kun je net zo goed in de doos laten zitten, die komt niet in de buurt.
                            Ook de ART en de 4Pro3001 zullen ver achter blijven.
                            De TT22a zal aardig in de buurt komen,
                            Moest ook de 312 zijn.. Ik ben zelf ook érg benieuwd. Mogelijkheid om er serieuzere speakers naast te zetten is mogelijk. Maar geen Nexo..

Er komt sowieso naast een setje 6001/2x 8001 4PRO een SoundProjects SP4 systeem te staan.. Hoewel ik dénk dat die laatste het zal afleggen..

(als ik zie hoe gruwelijk de SP15 op zn bek ging naast één enkele 8001..)

Nexo PS15 is een mogelijkheid, maar voor mij niet interesant.. (gezien ik aan het eind van dit jaar een betaalbaar setje wil hebben, en daar valt de PS-15 niet onder..)

Ik ben érg benieuwt wat de uitkomst is, als het goed is staat het setje donderdag a vrijdag met smacht op mij te wachten, en mijn Micheal Bublé, Ozark Henry en Toto cd's
                            lala..

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

Originally posted by GoTMoRe
                              (als ik zie hoe gruwelijk de SP15 op zn bek ging naast één enkele 8001..)
                              snap ik: de sp15 is een 15" sub de 8001 een 18incher

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de ervaringen KV2-set versus sound projects SP4.
                              Last edited by purplehaze; 03-07-07, 11:47.

Comment

• arie
                                • Feb 2003
                                • 550

leg onder de sp4 diamond top dan wel de sp4-15 baskast, dit kan zeker goed klinken alleen moet je het setje niet over de zeik drukken en niet in te grote ruimtes willen laten spelen, groeten arie

Comment

Working...