KV2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deejay1970
    • Jun 2006
    • 23

Idd...eerst luisteren...dan gaat je mond wel vanzelf open

Tot 15000 man met een VHD systeem...dat in een Sprinter past...eenvoudig en snel aan te sluiten en af te regelen.

In Frankfurt hadden ze de eerste live demo maar 10 minuten tijd gehad om het live bandje in te regelen, waardoor het laag wat old 'fashioned mixed' 'kicky' klonk.

Dag 2 kwam het sublaag er netjes afgeregeld uit...met -10db Ledjes op de versterkers amper oplichtend, bij een opgelegde limiet van 99dB. Headroom zat dus, en dat merkte je wel in de tribune die op meer dan 100 meter stond, wanneer ze af en toe toch even doorduwden

Luisteren, rekenen...en dan oordelen...de conclusie was voor velen in Frankfurt op het einde van de demo al overduidelijk.

Greetz,
    M.

Comment

• Remco vd Werff
      • Apr 2001
      • 753

Ik wist niet dat het model sprinter nu ook al als vrachtwagen leverbaar is...

15.000 man moet 1.500 man zijn mag ik hopen?

Ik heb het ook in frankfurt gehoord, helaas alleen zacht, waardoor er weinig over te zeggen valt. Ben benieuwd hoe het klinkt wanneer het serieus hard staat.
      Last edited by Remco vd Werff; 05-04-07, 17:43.
      Groeten, Remco

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Of je de 15000 man gaat redden weet ik niet.
        Wat ik wel weet is dat het inderdaad op 75 meter nog heel helder en duidelijk klonk.
        Hiermee word het hele Line-array verhaal ook weer goed belachelijk gemaakt

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by Hansound
          ...Hiermee word het hele Line-array verhaal ook weer goed belachelijk gemaakt...
          Sorry en met alle respect, maar als je dit zegt weet je toch echt niet waar je over spreekt.

Als je bedoelt dat de line-arrays die geen line-source-arrays zijn vaak door de mand vallen in het hoog, soit. Maar je moet niet alles over één kam scheren, alles heeft zijn toepassing, maar natuurwetten gelden voor alles en iedereen. Een eindeloze discussie die hier al meer dan vaak genoeg gevoerd is.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

En tevens een discussie die niet in dit onderwerp thuishoort.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by dokter dB
              ik ga t gewoon doen... ik ga hier iets over zeggen.
              Ik zou echt nooit een merk koppelen aan hoe iets wel of niet klinkt.
              Wel muziek. dat klinkt in diverse variable maten. en dat is een kwestie van smaak.

Er zijn figuren in deze bizz die dan even willen "pompen" en even het setje "doorduwen" die dan vervolgens dwangmatig een merk aan gaan hangen want naar hun (broeks)pijpen "pompt". Dat is 't dan helemaal.

Ik kan daar helemaal niks mee. En gek genoeg vaak ook niet met de merken die door deze figuren worden aanbeden.
              Terwijl het vaak echt niet aan de spullen ligt.
              Het is gereedschap. En daar kan je mooie en lelijke dingen mee maken.
              Klopt helemaal. Geen speld tussen te krijgen. Volledig eens.
              Ik heb met de oude EV s200 tjes al mooiere dingen gedaan dan met M-ettjes.

Maar meestal na de beurs in frankfurt komt die merken stoelendans weer langs, en heeft iedereen weer een nieuw merk dat nog weer beter klinkt dan t vorige....Sterker nog , ik ken iemand die helemaal idolaat is van een bepaald merk, dat 3 maanden voordattie de deal kreeg nog afzeek als rotzooi, na een behoorlijke demo. Enne, ik bedoel maar, apogee, meyer en ohm in 1 rijtje zetten...

kv2 zal echt wel leuk kunnen klinken, geen enkele twijfel aan. Maar de jongens die pas 20 jaar op de markt zitten met allerlei boxen er in 1 jaar ff afduwen, lijkt me stug...
              Last edited by Gast1401081; 06-04-07, 16:17.

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

De heren van KV2 lopen al een aantal jaren mee als het gaat om ontwerpen en bouwen van geluidssystemen.
                Dus ff in een paar jaar erdoorduwen is niet helemaal correct.
                Leuke is ook dat de mensen die het gehoord hebben toch vooral erg positief zijn over het merk.
                Maar ja veel mensen blijven toch naar de oude plakkertjes kijken

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Hansound
                  De heren van KV2 lopen al een aantal jaren mee als het gaat om ontwerpen en bouwen van geluidssystemen.
                  Dus ff in een paar jaar erdoorduwen is niet helemaal correct.
                  Leuke is ook dat de mensen die het gehoord hebben toch vooral erg positief zijn over het merk.
                  Maar ja veel mensen blijven toch naar de oude plakkertjes kijken

sja, wederom net als met auto's.. mercedes en bmw zijn toch de serieuze auto's, al decennia lang. Maar de DaeWoo eigenaren dachten ook goed bezig te zijn...

Comment

• Deejay1970
                    • Jun 2006
                    • 23

Het is niet de bedoeling om een line-arry af te breken.
                    Bij KV2 roepen ze wel bepaalde dingen héél hard:

- 2 topjes per kant + downfill + de nodige subs: tot max. 15.000 man (en neen, niet 1500)
                    - Systeempje past wel degelijk in een sprinter...ze zijn zo naar Frankfurt gekomen.
                    - VHD...very high definition...en zo klinkt het ook
                    - opbouwtijd en afregeltijd is véél sneller dan een line-array
                    - totaalprijs ligt in verhouding tot een line-array een stuk lager

Dat menig concurrent nerveus wordt hiervan zegt ook al iets, maar als fabrikant moet je het dan wel waarmaken als je zulke dingen openlijk roept....en naar onze mening, na luistertests maken ze het ook waar. Ieder zijn mening uiteraard hierover, maar zo lang je het niet gehoord hebt, wordt dit natuurlijk niet serieus genomen, zeker als je zelf een dure line array hebt staan.

Een line-array is niet 'slecht', maar hoeveel keer per jaar rol je in BeNeLux je set uit voor +15.000 man...?

Laat het dan nog 12000 man zijn, als middelgrote of grote pa, moet je dan eens je rekening maken en je 'kost' berekenen telkens als je een line-array moet uitrollen, als je het met het een toch wel goedkopere en compactere VHD set ook kan doen. (die je dan nog eens in 2 kan opsplitsen en er 2 gigs mee doen).

Dat is de insteek, niet de discussie of een line-array slecht of goed is.

Vr.gr.
                    M.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by Deejay1970
                      Het is niet de bedoeling om een line-arry af te breken.
                      Bij KV2 roepen ze wel bepaalde dingen héél hard:

- 2 topjes per kant + downfill + de nodige subs: tot max. 15.000 man (en neen, niet 1500)
                      - Systeempje past wel degelijk in een sprinter...ze zijn zo naar Frankfurt gekomen.
                      - VHD...very high definition...en zo klinkt het ook
                      - opbouwtijd en afregeltijd is véél sneller dan een line-array
                      - totaalprijs ligt in verhouding tot een line-array een stuk lager

Dat menig concurrent nerveus wordt hiervan zegt ook al iets, maar als fabrikant moet je het dan wel waarmaken als je zulke dingen openlijk roept....en naar onze mening, na luistertests maken ze het ook waar. Ieder zijn mening uiteraard hierover, maar zo lang je het niet gehoord hebt, wordt dit natuurlijk niet serieus genomen, zeker als je zelf een dure line array hebt staan.

Een line-array is niet 'slecht', maar hoeveel keer per jaar rol je in BeNeLux je set uit voor +15.000 man...?

Laat het dan nog 12000 man zijn, als middelgrote of grote pa, moet je dan eens je rekening maken en je 'kost' berekenen telkens als je een line-array moet uitrollen, als je het met het een toch wel goedkopere en compactere VHD set ook kan doen. (die je dan nog eens in 2 kan opsplitsen en er 2 gigs mee doen).

Dat is de insteek, niet de discussie of een line-array slecht of goed is.

Vr.gr.
                      M.
                      15000 man is erg veel, kan ik je melden.. ahoy pakt er max 10.000 in geloof ik. En om ahoy te vullen, en enigzins gelijk te verdelen met 2toppen en 2 subs per kant... stel dat die set 148 db doet ofzo... zit ik toch liever niet op de eerste 20 rijen...

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

Offtopic:

Dat lijkt toch helemaal niet meer wanneer er op dergelijke festivalls nog maar een 4 tal kastjes per kant staan, hangen?

Waar is het festivall gevoel dan? daar moeten juist torens met speakers staan.

Dit zou hetzelfde zijn als Rammstein in ear zou gaan spelen en hun hele backline zouden thuislaten.. om nog maar te zwijgen over wat sommige heavey-metal bands meeslepen aan backline wel of niet gevuld. En dan ineens in ear staan te spelen op een wel erg leeg podium.

Back on topic maar weer..
                        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

Originally posted by Watt Xtra
                          Offtopic:

Dat lijkt toch helemaal niet meer wanneer er op dergelijke festivalls nog maar een 4 tal kastjes per kant staan, hangen?

Nee, nee, je ziet het verkeerd. Met KV2 heb je daar maar 2 kastjes voor nodig.
                          SR20DET

Comment

• Koen van der K
                            • Aug 2005
                            • 1146

15.000 man met 4 kastjes, Line Array belachelijk maken, hard roepende KV2 mensen ... kan melden dat het niveau wel ernstig daalt en ik er alleen meer sceptisch tegenover ga staan, zelfs als zulke uitspraken door onkundige malloten worden geuit. Daarbij is het appels met peren vergelijken en zoals Mac en onze doktor reeds meldden zo subjectief als wat.

Zoals gezegd vind ik de mooie verkoopverhaaltjes op de KV2 site ook niet spreken van genuanceerde technische onderbouwing.

Op naar een demo waar 4 KV2 kastjes naast een (echte) Array wordt geplaatst en meten op 100 meter.

Viel SpaB !
                            Last edited by Koen van der K; 07-04-07, 10:18.
                            Meer is minder, minder is meer

Comment

• Remco vd Werff
                              • Apr 2001
                              • 753

Originally posted by Koen van der K
                              Daarbij is het appels met peren vergelijken en zoals Mac en onze doktor reeds meldden zo subjectief als wat.

Op naar een demo waar 4 KV2 kastjes naast een (echte) Array wordt geplaatst en meten op 100 meter.

Viel SpaB !
                              Kan niet anders dan het hier mee eens zijn.

Laten we nu even reeel zijn, zonder het te hebben gehoord, maar puur naar de specs kijkend, zal hopelijk iedereen het ermee eens zijn dat 12.000-15.000 man werkelijk te bespottelijk voor woorden is. 1500 man kan ik nog inkomen, maar daar zal het ook zo'n beetje ophouden......

Hou ons op de hoogte van demo's, ben benieuwd naar een flinke set-up.
                              Groeten, Remco

Comment

• All-round Sound
                                • Feb 2006
                                • 289

ik heb het onderwerp even gelezen [tot mijn schrik]

volgens mij zijn er tegenwordig GEEN slecht klinkende PRO geluidsets meer
                                het is gewoon een kwestie van goed afregelen en smaak
                                maar ook wat je er mee gaat doen

ik heb KV2 nu een paar keer meegemaakt en gehoort
                                ze passen zonder meer thuis in de PRO markt

maar om nou te zeggen ze zijn beter ???
                                dat is toch echt persoonlijk

ik vind EAW ook schitterend evenals GAE , apogé , meyer ,function-one
                                enz enz en ook KV2
                                zelfs SA beetje zwaar en prijzig maar wel zoals wij hebben ervaren en zeggen HUFTER-PROOF

het enige wat je kan doen is de juiste set voor het juiste werk zoeken

een nexo ps15 set zet je ook niet neer in een feesttent van 100 mtr toch

m.v.g.
                                Luke

Comment

Working...