antennes plaatsen bij draadloze mic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Da Burf
    • Jun 2003
    • 44

antennes plaatsen bij draadloze mic

Gisteren heb ik met de zangeres van de band een draadloze mic aangeschaft, een Beyer opus 500. Nu zei de verkoper dat het niet uitmaakt of de antennes achterop de ontvanger zitten als je hem in een rack plaatst, maar in de gebruiksaanwijzing staat: vermijd obstakels tussen antennes en zenders en dat de antennes onder een hoek moeten worden geplaatst. Bovendien zou ik de achterkant van het rack willen afdichten met (metalen) blindplaten.
    De ontvangst hoeft niet super-optimaal te zijn, we spelen over het algemeen in kleine zaaltjes, maar toch.

Mijn vraag: kan het inderdaad geen kwaad om de antennes achterop de ontvanger te laten zitten bij rackmontage of is het beter ze op de blindplaat aan de buitenkant van het rack te monteren?
  • wallie
    • Dec 2004
    • 51

je moet even het idee van een ouwe tv antenne aanhouden. Die kun je richten in een bepaalde stand voor optimale ontvangst.

Dit komt omdat er een reflector aan de achterkant van de antenne zit (het langste horizontale sprietje). die weerkaatst en bundeld het signaal.

duszzzzz, als je de achterkant dicht maakt wordt het een "reflector" en dat is gunstig voor je signaal sterkte als de mic in het zichtveld van de antenne's staan. en hij weerkaars ook de storing troep van de apperaten de ander kant op..

als je ze aan de voorkant plaatst krijg je meer kans op storing als je apperatuur niet goed is afgeschermd.. maar in de praktijk heb je daar in kleine ruimte geen last van... denk ik.. lijkt allemaal mooi uitgedacht maar of het nouw veel verschil maakt?

heeft iemand dit uitgeprobeerd?
    ~~
    Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Een aardige beredenatie, maar of de antennes het hier eens mee zijn is toch wel afwachten.
      Als je belemmende obstakels in de nabijheid van de ontvangstantennes en tussen de zender en de antennes plaatst is het afwachten wat de resultaten zijn. Persoonlijk zou ik ze voor de zekerheid naar de buitenzijde van het rack brengen, zoals ook aangegeven word door de fabrikant.

gr. Herman

Comment

• Da Burf
        • Jun 2003
        • 44

Bedankt voor jullie reacties.

citaat:Geplaatst door test12

Als je belemmende obstakels in de nabijheid van de ontvangstantennes en tussen de zender en de antennes plaatst is het afwachten wat de resultaten zijn.

Blijft de vraag over of antennes metalen blindplaten zien als belemmerende obstakels...

Comment

• wallie
          • Dec 2004
          • 51

die anntene's vangen een magnetisch veld op. en zo'n afdekplaat kan die afkaatsen...

bij 800 mhz is dat niet zo merken. maar hoe hoger je gaat hoe meer je over afketsen kan spreken..
          (denk aan je draadloze verbinding, wikkel je antenne maar eens in met aluminium folie [)] )
          ~~
          Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

citaat:Blijft de vraag over of antennes metalen blindplaten zien als belemmerende obstakels...
            Dat het invloed heeft is zeker. De vraag is, hoeveel invloed en hinder ondervind je er van.

gr. Herman

Comment

• niesten
              • Aug 2004
              • 115

Ik had mijn Sennheiser (100-serie) ontvangers ook in een nieuw 19" rack (samen met diverse effecten) ingebouwd. Op het eerstvolgende evenement gemerkt dat de ontvangst verminderd was tot ongeveer 10m. De ontvangers maar snel uit het rack gehaald en toen was er met een bereik van 200m (buiten) nog geen probleem.
              Dus als ik jou was, zou ik ervoor zorgen dat de antennen aan de buitenkant van de case komen.

gr. en succes
              Roger
              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

ik heb met 2 sennheisers 100serie 100 meter ontvangst, ondanks dat ik een houten 2HEkistje heb, en de antennes er gewoon plat achterin gehangen.Wel met gaffa van elkaar gescheiden, zodat ze elkaar nooit raken kunnen. 2 stuks ontvanger naast elkaar, en de onderste HE is voor de power en xlr's. Heb eerst wel overwogen om er een dure frontplaat bij te bestellen ( werd later bij de G2 zelfs standaard geleverd) maar ik heb geen enkel probleem. Tot nu toe, althans..

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Afgelopen weekend met 8 Sennheiser 300 serie en 2 Sennheiser 100 serie gewerkt. De 100 serie had ik geen enkel probleem mee dat deze in een kist zaten, de ontvangst bleef prima. Met de 300 serie had ik erg veel ontvangst problemen. Tijdens de soundcheck 's-middags nog goed ontvangst maar toen het publiek 's-avonds in de zaal ging zitten zag ik het steeds verder wegzakken tot er niks meer over was
                  Gelukkig kon ik dus terugvallen op de 100 serie die voor presentatie en calamiteiten aanwezig waren dus het publiek heeft er niks van gemerkt.

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

2 Mac, tussen hout (slechte magneto elektrische geleider) en metalen plaat zit nogal verschil.

gr. Herman

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Geplaatst door test12

2 Mac, tussen hout (slechte magneto elektrische geleider) en metalen plaat zit nogal verschil.

gr. Herman
                      klopt, maar een 2HE kistje is ook al bijna een alu frame met een beetje hout....(flightware)
                      En de frontzijde is helemaal ijzer.

Comment

• flurk
                        • May 2003
                        • 409

Als ze origineel frontplaatjes en korte antennekabeltjes leveren (bij Sennheiser),zal dit zeker wel zijn nut hebben.Dus;antennes op de frontplaat of langs achter,en niet in de flightcase zou ik zo zeggen.

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

citaat:Geplaatst door vasco

Tijdens de soundcheck 's-middags nog goed ontvangst maar toen het publiek 's-avonds in de zaal ging zitten zag ik het steeds verder wegzakken tot er niks meer over was
                          Stonden de antenne's hoog genoeg ? Dus hoger dan het publiek ?

Een veelvoorkomende fout is dat men de ontvangers te laag zet. Lege zaal = ontvangst is goed. Volle zaal = publiek dempt de ontvangst.
                          Life is what you make it

Comment

• wallie
                            • Dec 2004
                            • 51

want hoe word dat eigenlijk gedaan als er meer dan 10 zenders gebruikt worden!
                            Mijn record was 8.. en dan kom je toch al behoorlijk in de weg met al die antenne's.. en dan krijg je ook zeker storing lijkt mij...

en naar mijn weten maakt het niet uit ofdat de antenne horizontaal of verticaal staat. het zijn volgens mij ook gewoon rondstralers.. niet richting gevoelig dus
                            ~~
                            Ewald

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

Zijn distributie units voor, en van die richtantenne's.
                              De groeten => Micha

Comment

Working...