Gisteren heb ik met de zangeres van de band een draadloze mic aangeschaft, een Beyer opus 500. Nu zei de verkoper dat het niet uitmaakt of de antennes achterop de ontvanger zitten als je hem in een rack plaatst, maar in de gebruiksaanwijzing staat: vermijd obstakels tussen antennes en zenders en dat de antennes onder een hoek moeten worden geplaatst. Bovendien zou ik de achterkant van het rack willen afdichten met (metalen) blindplaten.
De ontvangst hoeft niet super-optimaal te zijn, we spelen over het algemeen in kleine zaaltjes, maar toch.
Mijn vraag: kan het inderdaad geen kwaad om de antennes achterop de ontvanger te laten zitten bij rackmontage of is het beter ze op de blindplaat aan de buitenkant van het rack te monteren?
De ontvangst hoeft niet super-optimaal te zijn, we spelen over het algemeen in kleine zaaltjes, maar toch.
Mijn vraag: kan het inderdaad geen kwaad om de antennes achterop de ontvanger te laten zitten bij rackmontage of is het beter ze op de blindplaat aan de buitenkant van het rack te monteren?
Comment