Ik heb de limiter niet gebruikt. Die is in mijn ogen alleen bruikbaar als je hard en meedogenloos naar een medium met vastgestelde grenzen moet (CD, broadcast) en live is dat niet het geval. Bovendien is dat ding niet "hoorbaar", maar werk je stiekem wel met hogere RMS waarden en dat vinden je boxen minder leuk. Vooralsnog gebruik ik dus alleen de compressor.
Compressor op eindmix bij live optreden
Collapse
X
-
-
Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Comment
-
-
Ik gebruik hem meestal analoog in en analoog of AES uit, nog nooit iets fout mee gehad.
Klopt, laatst nog zo eentje gebruikt, staat op mijn verlanglijstje.ik gebruik zelf de API2500 stereo buscompressor, erg fijn.Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Ik ben fan!Sowieso moet je ratio lager,
Je attack een stuk langer,
en de release van auto af.
Door je korte attac tijd zal je veel "pieken" van je percussie kwijt raken.
Dat is iets wat je niet wil, want hierdoor ben je BV de klap van je snare kwijt.
Probeer dus eens een compressor op je groepen.
Op je master is dus en compressor met een lage ratio en een lange (uiteraard gewoon luisteren wat het beste past) attack aan te raden.Comment
-
Sinds enige tijd ben ik ook aan het kijken naar een goede compressor (mastering compressor) om te gebruiken op mijn eindmixen. Zeker gezien de veelal strenge geluidslimieten bij festivals e.d. lijkt het me toch erg prettig om hiervoor een goed apparaat in te kunnen zetten.
Ook mix ik zeer regelmatig digitaal op Yamaha's, en aangezien we weten dat daarvan de conversie niet helemaal optimaal is, zou het ook aangenaam zijn hierin meteen wat vebeteren mee te pakken.
Ik zat te denken aan een aantal mogelijkheden, en zou graag van jullie wat meer gebruikerservaringen horen, zodat ik wat beter een keuze kan maken, welke ik eens op demo gaan vragen:
- Waves Maxxbcl
- Avalon VT747
- DBX 162 SL
- TC Finalizer ?
- ..........
Budget wat ik hier voor over zou hebben is max 2000 (ex BTW)Comment
-
Manley Elop net vergeten!
Check deze link: Mercenary Audio - Manley Labs ELOP Demo Unit. Demo units van dit apparaat. Net zo goed, toch? En onder de 2000 euro. Maakt digitaal weer helemaal in om aan te horen. Anders de Waves Maxxbcl. Meer opties dan de Avalon, en 2x zo licht!Comment
-
Manley ELOP, inderdaad, die heb ik een aantal jaren gebruikt en dit is een hele fijne. tevens zeer roadproof, de mijne is gevallen, gebutst, misbruikt, en hij doet het nog.Comment

Comment