Compressor op eindmix bij live optreden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Ik heb de limiter niet gebruikt. Die is in mijn ogen alleen bruikbaar als je hard en meedogenloos naar een medium met vastgestelde grenzen moet (CD, broadcast) en live is dat niet het geval. Bovendien is dat ding niet "hoorbaar", maar werk je stiekem wel met hogere RMS waarden en dat vinden je boxen minder leuk. Vooralsnog gebruik ik dus alleen de compressor.

Comment

• Peter Vanhove
      • Jun 2002
      • 347

Originally posted by gertgeluid
      Waarom hij vast liep is nog een raadsel. Hij zat in een 2HE rockbag dus wellicht werd hij te warm.
      De mijne heb ik nog nooit iets fout weten doen, of vastlopen, zelfs in bloedhete omstandigheden, raar.
      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Originally posted by Peter Vanhove
        De mijne heb ik nog nooit iets fout weten doen, of vastlopen, zelfs in bloedhete omstandigheden, raar.
        Gebruik jij hem hoofdzakelijk digitaal, of analoog? Het kan ook een wegvallertje in het AES lijntje zijn geweest...

Comment

• Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

ik gebruik zelf de API2500 stereo buscompressor, erg fijn.

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Heeft er iemand ervaring met de TC tripple C stereo compressor als bus compressor of als insert op de master bij live optredens?

En wat voegt een dergelijke compressor toe op je totaal mix (en wat kan er fout gaan?)

Comment

• Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

Originally posted by gertgeluid
              Gebruik jij hem hoofdzakelijk digitaal, of analoog? Het kan ook een wegvallertje in het AES lijntje zijn geweest...
              Ik gebruik hem meestal analoog in en analoog of AES uit, nog nooit iets fout mee gehad.

ik gebruik zelf de API2500 stereo buscompressor, erg fijn.
              Klopt, laatst nog zo eentje gebruikt, staat op mijn verlanglijstje.
              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• VDVD
                • Aug 2010
                • 1

Originally posted by Mathijs
                Sowieso moet je ratio lager,
                Je attack een stuk langer,
                en de release van auto af.
                Door je korte attac tijd zal je veel "pieken" van je percussie kwijt raken.
                Dat is iets wat je niet wil, want hierdoor ben je BV de klap van je snare kwijt.
                Probeer dus eens een compressor op je groepen.
                Op je master is dus en compressor met een lage ratio en een lange (uiteraard gewoon luisteren wat het beste past) attack aan te raden.
                Ik ben fan!

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Sinds enige tijd ben ik ook aan het kijken naar een goede compressor (mastering compressor) om te gebruiken op mijn eindmixen. Zeker gezien de veelal strenge geluidslimieten bij festivals e.d. lijkt het me toch erg prettig om hiervoor een goed apparaat in te kunnen zetten.

Ook mix ik zeer regelmatig digitaal op Yamaha's, en aangezien we weten dat daarvan de conversie niet helemaal optimaal is, zou het ook aangenaam zijn hierin meteen wat vebeteren mee te pakken.

Ik zat te denken aan een aantal mogelijkheden, en zou graag van jullie wat meer gebruikerservaringen horen, zodat ik wat beter een keuze kan maken, welke ik eens op demo gaan vragen:

- Waves Maxxbcl
                  - Avalon VT747
                  - DBX 162 SL
                  - TC Finalizer ?
                  - ..........

Budget wat ik hier voor over zou hebben is max 2000 (ex BTW)

Comment

• marczeebregts
                    • Dec 2009
                    • 71

Manley Elop net vergeten!
                    Check deze link: Mercenary Audio - Manley Labs ELOP Demo Unit. Demo units van dit apparaat. Net zo goed, toch? En onder de 2000 euro. Maakt digitaal weer helemaal in om aan te horen. Anders de Waves Maxxbcl. Meer opties dan de Avalon, en 2x zo licht!
                    Marc Zeebregts Geluidstechniek
                    Freelance geluidstechnicus

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

of een prismsound mla2 (mischien net iets boven budget)
                      There is no substitute for imagination

Comment

• Mike Manders
                        • Aug 2006
                        • 341

Manley ELOP, inderdaad, die heb ik een aantal jaren gebruikt en dit is een hele fijne. tevens zeer roadproof, de mijne is gevallen, gebutst, misbruikt, en hij doet het nog.

Comment

Working...