SM 58 vergeleken met andere mics...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dwali
    • Jun 2002
    • 92

Originally posted by MacGyverSounds
    das de 57, nog steeds.....
    I beg to differ: MD441

gr.dwali
    For those about to rock, we salute you...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

vanaf 2.10 ongeveer...
      das de 57, nog steeds.....

Comment

• Recman
        • Oct 2011
        • 5

Hier kan nog uren over pallaberd worden, iedereen heeft zo zijn eigen idee, over geuren kleuren(klankleur) er zijn nog andere factoren die een rol spelen, de P.A., de lokatie, het manneke dat achter de tafel staat enz.(de zwakste schakel bepaald de kwaliteit)
        Ik heb verleden jaar nog in de school van mijn kleinzoon, waar ze een Soundcrafttafel en actieve JBL speakers hebben en het geluid op geen ballen trok gewoon omdat ze met een oranje plastieke micro van Philips gebruikte, ben ik één van mijn sm58 gaan halen.
        Ik heb een heel arsenaal van mics, Shure, Beyer Dynamics, Akg, Sennheiser, Dap, en ik gebruik nog altijd liefst de sm 57 en de sm 58 met kabel en draadloos opteer ik voor Sennheiser.(Ook gebruik ik het snapsysteem van Akg met een sm 58)
        En als ik zanger moest zijn zou ik mij eigen micro meebrengen zodat ik niet een micro moet gebruiken waar tientallen andere in gekwijlt hebben.
        PS. En vaak als je met amateurs werkt met weinig talent vragen die meestal een micro met veel bling bling.
        En als ik met varkens moest werken had ik altijd een set van Behringers bij

Henri
        Last edited by Recman; 27-10-11, 14:48.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by Recman
          Hier kan nog uren over pallaberd worden, iedereen heeft zo zijn eigen idee,

En als ik met varkens moest werken had ik altijd een set van Behringers bij

Henri
          Hee, met varkens kan niet zomaar he!

lekker belangrijk!

Comment

• Recman
            • Oct 2011
            • 5

Originally posted by daviddewaard
            dat dit een schijtforum is blijkt maar weer.
            als je het ovet het verschil tussen dap en theringinger hebt heeft iedereen zijn meening klaar. maar zogauw je met serieuseze zaken aankomt zoals het progammerings problemen met een soundweb en lake dan geeft niemand thuis.
            misschien worden het eens tijd om een pro audio forum op te zetten.
            waar we echt eens kennis kunnen delen in plaats van dat gehobby geleuter.
            Mijn mening hierover, een forum is niet slecht omdat er al eens een discussie uit de hand loopt, en profs zijn er voor de hobbyisten met raad en daad bij te staan dat is tenslotte toch het hoofd doel van een forum.
            Ik ben geen prof maar heb vele jaren ervaring als amateur, in deze discussie is er nog niemand die aan de menselijke factor het oor heeft gedacht,niet iedereen hoort hetzelfde de ene al meer in het laag de andere in het hoog, er zijn mensen in onze hobby met lichte oorbeschadigingen dat geeft ook nuances in de klankkleur, en dat de sm58 zo een succes gekend heeft en altijd een gevestigde waarde is, er was 40 jaar geleden belange zo geen concurrentie, als hij nu op de markt moest komen zou het veel moeilijker zijn.
            20-30 jaar geleden speelde ieder balorkest met een Dynacord versterker en een Dynacord echokamer(doorlopende band) en daarbij de passende speakers van 100 WATT en dat was het. Er is nu zoveel gear op de markt gebracht dat het hedendaags nog moeilijk uit te maken is wat goed is of niet, wat in kombinatie met elkaar past, en het is nu bijna verouderd als je er de winkel met uitstapt.

Henri

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by daviddewaard
              progammerings problemen met een soundweb en lake
              lake weet ik niet , maar SW lukt hier redelijk. Niet dat ik alles zie wat hier voorbij komt, vooral als de titel de lading niet dekt ben ik gauw geneigd te skippen.

Van de andere kant : als iedereen SW kon proggen was jij je baantje kwijt.

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

vanaf 2.10 ongeveer...
                Deze opname klinkt inderdaad zeer net, maar is wel weer in een studio en onder de ideale omstandigheden voor een microfoon he...
                Eigenlijk zou je dus eens een vergelijking moeten kunnen maken tussen (een aantal van) de genoemde mics onder 'zware' omstandigheden, live op het podium! Dan krijg je naar mijn mening pas echt een beeld van wat een mic doet met klank, feedback en de hele 'micmak'! Kan me herinneren dat er al eens een mic shoot out o.i.d. is geweest op het forum hier waarbij een band werd opgenomen met een groot aantal mics puur om de klank te vergelijken. Maar ook dit was onder diezelfde ideale omstandigheden, in een opnameruimte dus, als ik het goed heb!
                Mij lijkt het wel interessant om eens mics zoals sm57/58,87(beta's), e845/865/945/965, akg's, rodes en zelfs neumann kms105 bijvoorbeeld allemaal naast elkaar te zetten op een podium en te ervaren wat de omstandigheden met de mic doen! De mics zelf is het probleem niet, het bovengenoemde is voor mij allemaal direct bereikbaar, nu nog een flink zaaltje, bandje, publiek dat zich een middagje de longen uit het lijf wil schreeuwen en een mooie PA/monitor
                Jeroen van Geffen

Comment

• qvt
                  • Oct 2009
                  • 721

Er zitten hier genoeg die wel weten waar ze over praten, maar ook een select groepje wat veel praat en toch geen woord zegt
                  There is no substitute for imagination

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Originally posted by qvt
                    Er zitten hier genoeg die wel weten waar ze over praten, maar ook een select groepje wat veel praat en toch geen woord zegt
                    En bedankt-.- ik wilde alleen duidelijk maken dat het mij als beginner in geluidstechniek wel erg interessant leek om dit eens te doen om ervaring op te doen en alles met eigen oren te kunnen ondervinden, met stiekem de hoop dat er misschien eens zoiets dergelijks ondernomen kan worden. Maarja, als je nog niet eens mag laten blijken dat je hiervan wilt leren...
                    Jeroen van Geffen

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Niet te snel aangesproken voelen DMiXed, volgens mij reageert qvt op Mac namelijk.

Comment

• qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

Ik reageerde eigenlijk op david, maar voor er dingen verkeerd opgevat worden.. Ik ben van mening dat de kennis op dit forum behoorlijk dynamisch is, sommige mensen vinden dit vervelend en daar kan ik me best goed in vinden. Ik vind het echter nog veel vervelender als we allemaal lekker agressief op elkaar gaan reageren.

Ik moedig het trouwens enorm aan dat mensen wat willen leren, dat doe ik zelf ook elke dag en hoe meer hoe beter!

@Dmixed: Mocht je trouwens interesse hebben om echt eens wat leuks te doen moet je me maar eens PM'en.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

@QVT: Waar zit jij ergens in het land? Ik ben ook wel geïnteresseerd...

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

Daar waar ze met de zachte G praten haha

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

hmm, hier praten we met lange O
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by djspeakertje
                                hmm, hier praten we met lange O
                                Almeloooooo, Hengeloooooo of Boekelooooo??

Comment

Working...