SM 58 vergeleken met andere mics...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mike Manders
    • Aug 2006
    • 341

ssssssssssssssssssss
    Last edited by Mike Manders; 05-06-11, 22:17.

Comment

• Mike Manders
      • Aug 2006
      • 341

sssssssssssssssssssssssss
      Last edited by Mike Manders; 05-06-11, 22:18.

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

ssssssssssssssssssssss
        Last edited by Mike Manders; 05-06-11, 22:17.

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

Uit prijstechnische overwegingen altijd de sm58 gebruikt, en omdat je er spijkers mee in de muur kunt slaan. zo langzamerhand ontstaat er bij mij ook wel behoefte aan een betere microfoon. maar dan wel eentje die niet gemaakt is van waaibomenhout. voorlopig heb ik mijn zinnen gezet op een sm58beta die vond ik net iets meer definitie hebben en wat opener klinken dan de sm58 als er betere zijn, hoor ik het graag.
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

Originally posted by Mike Manders
            nou reageer ik weer, wat een schijtforum
            Zo kennen wij Mike weer !
            Life is what you make it

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

ik heb zoveel geprobeerd in mijn leven, Sennheisers flikker ik zowiezo meteen in de container, wat een rommel is dat.
              waar staat jouw container?
              lekker belangrijk!

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

nou reageer ik weer, wat een schijtforum
                dat dit een schijtforum is blijkt maar weer.
                als je het ovet het verschil tussen dap en theringinger hebt heeft iedereen zijn meening klaar. maar zogauw je met serieuseze zaken aankomt zoals het progammerings problemen met een soundweb en lake dan geeft niemand thuis.
                misschien worden het eens tijd om een pro audio forum op te zetten.
                waar we echt eens kennis kunnen delen in plaats van dat gehobby geleuter.
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

Feit blijft dat als het erug hard op het podium gaat en moet, een sm58 nog het snelste tot het juiste monitor volume leid.

Ga je echter naar klank kijken, ik heb in de kist e855, e865 en skm 5000/md5235 dan gaat klankmatig naar de laatste mijn voorkeur uit.

Heb je de tijd om monitoren uit te fluiten en wil je voor kwaliteit gaan is met 855,865 een mooi reultaat te behalen.

Maar hoe dan ook ieder het zijne

Comment

• metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

welke microfoons staan nu bekend om hun hoge gain before feedback en klinken toch goed. is daar zo een lijstje van te maken?

een pro audioforum kent ook zijn nadelen. het voordeel van dit forum vind ik dat er veel kennis rondhobbelt hier dat ook bereid is om die kennis te delen. en er ook voor open staat dat andere mensen minder goed onderlegd zijn hierin.

prima forum, fijne open sfeer!!

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

MB 219 c is een goede micro . Klinkt goed en kan hard voordat het fout gaat

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

nu de helft van de (semi-)profartiesten op in-ears is overgegaan, is de gain before feedback op monitors toch langzaam een beetje een non-issue aan het worden????

Als muzikant hoor ik al 30 jaar dat het podiumvolume omlaag moet want dan kan het zaalgeluid beter. Terwijl je in een thread als deze van de enorrem profi schijtforumbezoekers gain before feedback kennelijk nog steeds de nummer 1 overweging is....

voor mij is dat eigenlijk klank, maar wie ben ik?
                        lekker belangrijk!

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

waarom zou je de beste microfoon ooit gemaakt nog willen vergelijken met andere?
                          ik weet het, ik weet het, mees!........
                          ......omdat je er anders nooit achter kan komen dat het de beste is?
                          nou?

en de beste microfoon is natuurlijk wel van goud anders issie niet goed. (voor insiders)
                          lekker belangrijk!

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

in ear vind ik lastig daar ik vaak met afwisselende bands werk. voordat ze het door hebben is het optreden voorbij. met de vaste bands waarmee ik werk is het een ander verhaal

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

och ja, nu ben ik weer aan het overdrijven....

veel plezier met jullie O1V's en zelfbouw PA's

belachelijk dat ik hier nog op reageer eigenlijk
                              als je last van drijven hebt moet je zink-zalf gebruiken... weet zeker dat het dan overdrijft...

Voor de goede orde : slecht spul wordt niet meer gemaakt, zelf een tehringer en een drap in de kist (per ongeluk voor de test gekocht, ooit eens. Test geslaagd: niemand hoort dat het drap of tehringer is. )

ben uiteraard het snelst met een standaard sm58, liever nog : sm57, maar daarnaast ook diverse 8-series Sennheiser on stock, en dat werkt ook prima.

De redenen dat de SM58 de standaard is in de Rock'n'Roll : weinig overspraak , veel gain, stabiele klank, en bijna wereldwijd verkrijgbaar met een redelijk standaard-sound.

In de Jazz wordt dat ding nog niet eens als TalkBack-mike toegelaten. Ook de rider gevoeligheid ligt wat anders ; in Nederland bijna standaard, maar de grotere acts hebben meestal eigen materiaal ( idd Audix of Audiotechnica ) mee, of het KM - gebeuren.

Verder : hoedt U voor namaak.

Anekdote : ondanks alle certificaten die erbij waren hebben we laatst maar eens 8 dezelfde gekalibreerde meet-micro's nagemeten. Alles DPA met Brul-Kjaer-kop. De verschillen waren behoorlijk. Waarom zou dat met sm58's beter gaan?

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

dubbel geplaatst
                                Last edited by sis; 04-06-11, 07:41. Reason: dubbel geplaatst
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...