SM 58 vergeleken met andere mics...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

ja die ja.
    Neumann kms105
    Erg fijn microfoontje,al is ie voor mij wat te duur in aanschaf

En nee,meyer sound maakt voor zover ik weet geen microfoons.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

citaat:Geplaatst door dokter dB

citaat:Geplaatst door sis

Mac, wat is jou favorietje
      sis
      zijn er al meyer mics?

je moet doen waar je goed in bent..........

Comment

• Brom
        • May 2003
        • 38

Die KMS105 is inderdad te gek maar dan wel voor bands die niet te hard gaan op het podium want dan heb je wel een boel overspraak hoor. De keuze van vocal mic hangt bij ons af van welke band/zanger(es), welke lokatie, wat voor muziek. Soms is een SM58 echt wel een hele goeie mic, (bv. death metal enzo), voor pop bandjes in cafe's en zo is en beta 87 of een e855 weer beter (overigens ook weer afhankelijk van de vovalist) bij jazz zie ik idd het liefst een KMS105 of 150. De keuze zal altijd bepaald worden door het hoe, wat en waar.

Mijn koffertje is dan ook gevuld met een varietijd aan mic's waar ik dan een keuze uit kan maken als dat vooraf nog niet gedaan is.

Greetz Brom
        People who do not think are sleepwalking

Comment

• RJ
          • Jun 2004
          • 17

Probeer eens een Audix OM2.. Kost nog minder als een SM58 en klinkt richting BETA58....

Greetzzz
          De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• Beldog
            • May 2004
            • 140

Ziet er anders wel een beetje afgeragd uit.
            Zelf heb ik verschillende 58 en 58b en behalve eens een andere "basket" (eentje van dap) nog nooit een mankementje gehad. Maar ja, het kan altijd wel eens gebeuren.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

100 euro, drie jaar tijd, zulke gebruikssporen....verder geen dwars doormidden gebroken exemplaren.....Importeur met common sense!

Be real: jammer helaas, ding is afgeschreven, nieuwe halen en weer verder met de geluidsklussen. Alleen wel ff je spullen wat beter behandelen en niet door de hond laten apporteren!

Werkelijk, had je verwacht dat iemand zou zeggen: "goh, dit is nu een serieuze claim op garantie"....die er echt geen drie jaar op zit.

Jij rijdt een lekke band met je auto, garage moet nieuwe band dokken....Je hebt veeleisend en je hebt onrealistisch.

om met defensie te spreken:
              [ ] geschikt
              [x] wereldvreemd
              Last edited by moderator; 07-06-07, 20:43. Reason: typo
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Als die van mij er al na 3 jaar zo uit zou zien dan snap ik dit wel.

Doe nu al 6 jaar met een paar SM58's en nog nooit iets mee gehad. Gewoon netjes met je spullen (laten) omgaan en onderhoud uitvoeren.

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Wel kinderachtig dat je nu je foto verwijdert, + je postings in dit topic...

Je poste een (onzinnig) bericht, dit zijn de consecenties hiervan..
                  lala..

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Iemand schreef donderdag 8 juli 2007: Is dit kwaliteit????
                    Als je je dit wil laten gebeuren op een feestje, zeker kopen.
                    Altijd goed behandeld, niet gevallen, 3 jaar oud.
                    Met dank aan de imp......: confused:, die kon ook niets voor mij betekenen.
                    NOOOOOOOOOIIIT MEEEEEEEER !!!!!!!!!!!!

Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Altijd goed behandeld?
                      Gelukkig ziet geen enkele microfoon er bij mij zo uit!
                      Geen wonder dat de poster zich schaamt.

Moderator, bedankt voor het terugplaatsen van de foto!
                      Kunnen we nog een beetje volgen waar het over gaat...

Paul.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

Ik heb al een keer eerder vernomen dat er een SM58 dwars door midden is gebroken. Hoe is mij een raadsel. Denk niet dat de menselijke handen zo sterk zijn om het te kunnen breken.

Greetzz
                        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• w00Dy
                          • May 2006
                          • 257

Is misschien chinese import, zo heb ik ook wel eens eentje gekocht op ebay. Het valt op dat op de chinese meer het het logo van shure staat dan op een echte.

Ontopic:

Ik heb ook 4 echte SM58's en dat zijn echte werkpaarden. Vaak doe je klussen waar je niet weet wat je voor je krijgt. Even een SM 58 inprikken en klaar. Klinkt altijd wel ergens naar.
                          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• santizon
                            • Nov 2005
                            • 6

SM58 Quality

Er is geen enkele vorm van schaamte ,alleen sommige reacties raken kant nog wal.
                            Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die dit is overkomen.
                            De gebruikssporen komen op de foto wat sterker naar voren.
                            Deze microfoon werd gebruikt bij DJ werk en werd dus nogaal vaak ter hand genomen en neergelegd.
                            Blijkbaar kan die daar niet tegen. (na 3 jaar)
                            Wat zou ik een punt maken als geen punt te maken was.

Nogmaals zeker kopen, alleen ik nooit meer!!!!
                            Dan ben ik meer tevreden met mijn Sennheisers E855

Mogelijk dat het een Chinese kopie is maar dat lijkt me sterk dan had ik het toch zeker van de imp. vernomen.

Ik vindt het goed dat er zoveel reacties zijn houdt ons scherp om een goede keus te kunnen maken.

Comment

• Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 804

Originally posted by santizon
                              Deze microfoon werd gebruikt bij DJ werk en werd dus nogaal vaak ter hand genomen en neergelegd.
                              Uit ervarig (ben zowel DJ als geluidstech) weet ik dat een microfoon bij DJ gebruik dikwijls valt. Je roept iets af, legt de micro neer, en gaat dan iets zoeken in je platenbak: BENG micro op de grond... Bleek dat de kabel van de micro in de (krul)kabel van je hoofdtelefoon (die dan weer rond je nek hangt) was blijven haken. Ik ben er vrij voorzichtig mee: het is m'n eigen SM58 die ik altijd meeneem, eens temeer omdat je idd soms modellen tegenkomt die een keer teveel zijn gevallen, en bijgevolg feedbacken als gek. Maar toch is me dit al meermaals gebeurt... Stel je nu eens voor wat een DJ doet die denkt 'pff tis toch mijne rommel niet'

Maar toch kan je die micro een paar keer laten vallen zonder erg, terwijl bij sommige andere het na 1 keer gedaan is... Of anders gesteld: een Neumann wil je niet laten vallen, ook al overleeft ie het. Daar is ie te duur voor. En lets be realistic: op een klus gebeurt dit vaker dan je lief is...

Ik denk dat dit de grootste reden is waarom de SM58 populair blijft: klinkt 'goed genoeg', is niet te duur, en kan redelijk wat geweld aan. Al moeten sommige verhuurders inderdaad leren dat ook bij een SM58 de fasekop (of hoe noem je dat plastieken kapje op de capsule) eraf kan vallen...

Over de namaak SM58's: daar ben ik ook al tegenaan gelopen op eBay... Meteen de laatste keer dat ik er iets koop...

Comment

• robski
                                • Jul 2005
                                • 98

Stratocaster, achterhaald en ouderwets?
                                Acoustisch drumstel, achterhaald en ouderwets?

sm58 heeft een bepaald eigen geluid wat in de rockmuziek een integraal onderdeel is geworden van de sound.Gelukkig is ie ook nog degelijk zodat je niet elke week een nieuwe hoeft te kopen (behalve als je dj's supplied blijkbaar)

Zolang leadvocalen van toonaangevende wereldacts met 58's worden gedaan denk ik dat het een hippe mainstream tool is. Ditzelfde geldt trouwens ook voor drumstellen en stratocasters

greetz Robski
                                Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

Working...