Elk jaar wordt bij ons het nieuwe jaar ingeluid met een feestje georganiseerd door de gemeente Utrecht in de stadsschouwburg, dit jaar deed ik het geluid. Op het programma stonden toespraken van onze directeur en de burgemeester, een echte Utrechtse smartlap en door dezelfde twee vrouwen meteen ook de presentatie. Verder draaide er een DJ clubbie en waren er nog wat akoestische dingen en nog wat dingetjes in de foyers. En als sluitstuk de Groovetroopers, een vrij forse band bestaande uit:
twee drumkits, een toetsenist, een gitarist, een basgitarist, drie keer vocal, twee keer tenoorsax, een keer altsax, twee keer trompet, twee keer trombone en een dwarsfluit.
Het eerste deel van het programma was met het publiek in de zaal, met de DJ en de band mocht het publiek ook het podium op.
Een deel van onze grote zaal (1000 zitplaatsen):

Het toneel van boven gezien:

Een foto vanuit de zaal toen de DJs aan het draaien waren:

De FOH mixer, klaar om ingechangeerd te worden:

Ik aan het werk achter de tafel:

De tafel:

De Groovetroopers:

Alle gehuurde spulletjes weer opgeruimd en klaar om weer opgehaald te worden:

Gebruikte spullen:
PA:
Axys Source set voor zaal, met extra top als center en nog wat front en balcony fills
1 Axys Scope op de grond per kant en twee gevlogen middenboven het podium
1 Axys B118 sub per kant en 1 Axys B225 Target sub per kant
Monitors:
7x Axys UFM212 floor
6x Axys U14
Mixers:
Soundcraft 24 kanaals monitor tafel
Soundcraft 32 kanaals Delta FOH tafel voor de band
Soundcraft 24 kanaals K3 theater tafel voor het zaalprogramma
Microfoons:
4x AKG c414
5x Neuman km184
7x AKG Ck91
5x tommetje van Sennheiser
3x Beta58
2x Sennheiser evolution handheld zender
2x Shure Beta 99 voor katheder
3x Beta57
1x AKG D112
6x Klark Teknik DI
Fx:
TC M2000
Lexicon galmpje
Yamaha Spx90 galmpje
6x Dbx gate/compressor/limiter
EQ:
3x XTA Dp200 digital parametric EQ/delay
3x Dbx 231 twee kanaals 31 bands grafische EQ
Het was een leuke klus om te doen, alhoewel de omstandigheden niet ideaal waren. Ik had geen floors meer over, daarom moest ik de PA achterop voor monitoring gebruiken. De source set moest daarom naar achteren gedelayed worden, zo'n 24ms. En dat was eigenlijk teveel (akoestische en versterkte bronnen liepen niet meer gelijk).
Verder was het eerste nummer van de band de "soundcheck". Ik had ook nog een kapot kanaal (uiteraard precies de lead vocal [:P]). Duurde wel een paar nummertjes voordat ik tevreden was en een paar fototjes kon nemen
.
twee drumkits, een toetsenist, een gitarist, een basgitarist, drie keer vocal, twee keer tenoorsax, een keer altsax, twee keer trompet, twee keer trombone en een dwarsfluit.
Het eerste deel van het programma was met het publiek in de zaal, met de DJ en de band mocht het publiek ook het podium op.
Een deel van onze grote zaal (1000 zitplaatsen):

Het toneel van boven gezien:

Een foto vanuit de zaal toen de DJs aan het draaien waren:

De FOH mixer, klaar om ingechangeerd te worden:

Ik aan het werk achter de tafel:

De tafel:

De Groovetroopers:

Alle gehuurde spulletjes weer opgeruimd en klaar om weer opgehaald te worden:

Gebruikte spullen:
PA:
Axys Source set voor zaal, met extra top als center en nog wat front en balcony fills
1 Axys Scope op de grond per kant en twee gevlogen middenboven het podium
1 Axys B118 sub per kant en 1 Axys B225 Target sub per kant
Monitors:
7x Axys UFM212 floor
6x Axys U14
Mixers:
Soundcraft 24 kanaals monitor tafel
Soundcraft 32 kanaals Delta FOH tafel voor de band
Soundcraft 24 kanaals K3 theater tafel voor het zaalprogramma
Microfoons:
4x AKG c414
5x Neuman km184
7x AKG Ck91
5x tommetje van Sennheiser
3x Beta58
2x Sennheiser evolution handheld zender
2x Shure Beta 99 voor katheder
3x Beta57
1x AKG D112
6x Klark Teknik DI
Fx:
TC M2000
Lexicon galmpje
Yamaha Spx90 galmpje
6x Dbx gate/compressor/limiter
EQ:
3x XTA Dp200 digital parametric EQ/delay
3x Dbx 231 twee kanaals 31 bands grafische EQ
Het was een leuke klus om te doen, alhoewel de omstandigheden niet ideaal waren. Ik had geen floors meer over, daarom moest ik de PA achterop voor monitoring gebruiken. De source set moest daarom naar achteren gedelayed worden, zo'n 24ms. En dat was eigenlijk teveel (akoestische en versterkte bronnen liepen niet meer gelijk).
Verder was het eerste nummer van de band de "soundcheck". Ik had ook nog een kapot kanaal (uiteraard precies de lead vocal [:P]). Duurde wel een paar nummertjes voordat ik tevreden was en een paar fototjes kon nemen
.

]
)]
Comment