Hobby rackje <redelijk> af

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Hobby rackje <redelijk> af

Vorig jaar bedacht ik me: "best hendie om zelf een digi mixer te hebben"
    en dan is het een kwestie van verder denken, wat moet er verder bij...
    Stand van zaken voor dit moment is onderstaand rackje.

Lijkt me allemaal wel helder wat er in zit, korte toelichtig over het wat en vooral het waarom:

* O1v96: betaalbaar, compact, steady genoeg
    * daaronder een racklightje, lekker simpel, moest ruimte hebben voor koeling van de octopre ook.
    * Een mp3 usb/sd card player: lolligste aankoop van dit jaar op een opblaaspalmboon na! Ideaal gebleken bij dagen lang achtergrondje op een braderie, promo acties en voor bezoekende actreuzels die alleen maar een usb sticky meehebben, ik prop niet zomaar de ellende van een ander in mn mac. virus ellende is er al genoeg.
    Verder ook leuk ding om nog ff een mic in te proppen, is op de speler bij te mixen, gewoon omdat t kan.
    * Octopre LE: Direct vanaf het begin al geplaatst voor de extra inputs, na paar klusjes met de O1v werd pijnlijk duidelijk dat de preamps erg dun klinken, met name voor vocals, die van de octopre zijn acceptabel.
    Octopre wordt zo gloeiende heet dat plaatsing direct onder de mixer killing bleek voor de mixer, ook de cd speler vond het niet leuk om een kachel op zn dak te krijgen.
    Usb spelertje heeft er geen moeite mee ( is ook niet zo diep)
    * twee tascam cd/mp3 spelers; niet de snelste cd spelers die er zijn, wel lekker overzichtelijk in gebruik.
    Voor playback shows, "turn je ding door een hoepel" erg fijn omdat er toch altijd weer een goochelact met losse schijfjes moet zijn.
    * CF recorder/player: tis niet altijd feest, erg handig voor het opnemen van bijvoorbeeld een bruiloftzanger die een lied speciaal voor het bruidspaar zingt, ook hendie bij recording klusjes zonder video registratie.
    * TC Mone, tja, als je de efx uit de O1V heb aangehoord zoek je a snel wat anders, dit is voor mij een nette opossing
    * antenne distributie voor zenders:
    Was een proefje, is een blijvertje! momenteel ff de antennes anders inprikken, gaat nu op passieve vlag, gaat keurig.
    * 2x SLX ontvangers: stapje naar ULX was verleidelijk, maar samen met twee Beta87a handhelds ben ik hier ook wel happy mee.
    ...Waar nu de antennes zitten komt nog 2x SLX, maar dan met een SM58 handheld
    * IEM 300, twee packjes erbij, werkt geinig, al ruist het mij nog net ff ietsje meer dan me lief is
    en euh...lades, twee omdat ik graag stukkie bnc, gaffa, hoofdtelefoon, en euh...wat er verder in de lades ligt meeneem maar wel opgeruimd wil hebben.
    * Onderop patch paneel: li-re uit dubbel uitgevoerd en de 8 outs van de octopre naar XLR uitgebouwd
    ...De ingangen van de octopre zitten boven de mixer eveneens uitgebouwd.
    Rackje is zo bekabeld dat achterkant er niet af hoeft ( wel kan)

Alles in een Technocase, ben reuze blij met de wielen, rackje moet nog even op de weegschaal maar is best heavy.

Leuk hobbyrack zo, zoals ik al schreef zijn er nog wat verbeterpunten, extra zenders, antenne distributie, dat soort dingetjes.
    Welicht toch maar weer een 2x31bands EQ in plaats van een lade, nog niets definitiefs. Net als de totstandkoming: eerst nadenken dan schroeven.
    Last edited by ralph; 05-08-09, 22:20. Reason: weer sneller gedacht dan getiept
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Octepre is zo'n beetje een must voor bij een 01V. De eigen preamps zijn veel te dun voor vocals. Prima tafel maar een Octopre erbij voor de vocals is top! (Zo hebben we hem zelf hier ook staan) Wel een erg hoog rack; en het nut van twee CD spelers ontgaat me? Je hebt ook een MP3 speler en CD speler in een van Tascam. Kan er weer 1 HE af. Ook de extra lade? Een losse kleine kabelkist is makkelijker tillen... Net rackje verder. Ook foto's van je soldeer en kabelwerk?
    d&b Audiotechnik

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Joepie,reactie!

Die twee cd spelers hebben me al meer dan eens gered, meeste dorpsverenigingen komen met een stapltje cd's aanzakken, dan ist fijn als je twee spelers hebt.
      Voor mij dus erg nuttig, wanneer ik een bandje doe inderdaad volkomen onzin, maar er zit een aan/uit knop op.

Extra lade is inderdaad ff vulling, zoals ik al schreef dub ik nog tussen EQ wel/niet en uitbreiding van zenders en inears is ook nog een optie.
      Hoogte: Ik ben er wijs mee, ben ook geen ukkie, verder ben ik erg blij met de alles in 1 oplossing.

Foto's van soldeerwerk, euh...niet aangedacht, bij gelegenheid even foto maken en plaatsen.

Comment

• flurk
        • May 2003
        • 409

Ik vind dat je al snel het voordeel van een digitale tafel verliest als je niet tevreden bent van de pre-amps en ook de galmpjes niet goed genoeg vind.Voor mij zijn die best acceptabel op de O1V96.Wij gebruiken die voor kleinere klussen en dan volstaat dat meestal. Iets groter wordt het al gauw de LS 9 .Het enige nadeel van deO1V vind ik is dat er geen EQ's inzitten als in de LS9.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Koel rekje
          Ik zou er maar twee dingen bij kunnnen verzinnen:

-UPSje voor de zekerheid.
          -Uitklap plankje aan de zijkant voor een laptopje. Of een laptop-lade erin. (Handig voor aansturing en overzicht yamaha)

Heb je nergens een aux send op xlr-frontpaneel? Die ga je toch nog wel eens nodig hebben?
          lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by showband
            Koel rekje
            Ik zou er maar twee dingen bij kunnnen verzinnen:

-UPSje voor de zekerheid.

Heb je nergens een aux send op xlr-frontpaneel? Die ga je toch nog wel eens nodig hebben?
            Een UPS wordt het rackje helemaal onmogelijk zwaar van.
            Die aux send, zit die niet bovenaan de mixer?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Is een erg net rackje, al had ik er zelf een md-cd combi ingedaan voor als je ooit met n tape-act komt te staan. Verder vind ik de Yamahaeffecten niet echt tegenvallen, de M1 is ook leuk, maar niet je van het...

Als je dan echt iets wil hebben die ook echt anders klinkt (beter) was ik eerder voor een MPX van lexicon of zoiets gegaan. M1 zijn zeker mooie apparaatjes, maar hebben naar mening bij een digitale tafel als deze geen meerwaarden.

Verder dus een erg net rackje...
              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Joepie, nog meer reacties, leuk!

@Flurk,
                Tevreden zeker wel, maar voor vocalen ontoereikend, dat gecombineerd met de wens voor extra inputs opgelost middels octopre.
                De gelmpjes uit de mixer zijn wel prima voor over een tommetje etc, maar soms wil je wat netters ter beschikking hebben.

@Showband,
                THNX
                UPS? Wanneer de Tjesnobyl ermee kapt is het doorgaans ook gedaan met de voeding van versterkers, licht en daarmee de stekker wel uit een evenement.
                Mis ik een stukje meerwaarde van een UPS?

Klapjap gebruik ik eigenlijk niet bij dit rack, en als ie dan meegaat dan gaat ie op een getipte flightcase.

Auxjes zitten aan de onderkant, de vier omni's van de mixer zijn intern in gebruik (ss1 en in ears)

@Music extra,
                jups, onderop idd

@WSS,
                Die mpx dingen vind ik vele malen minder klinken dan M1, maar dat is uiteraard persoonlijk.
                MD zit, indien nodig, samen met U4D in los rack. Heb jaren met twee MD spelers gewerkt, doe bijna geen tape klussen dus ook weinig MD aanbod.
                Als het nodig is, dan ist beschikbaar, dat wel.
                ...Wil uiteindelijk nog wel een 1HE MD spelertje derin hoor

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik zou op dit moment niet meer investeren in een MD speler, heb een CD en een USB speler bij me en daar passen ze zich maar op aan.
                  Worden MD spelers nog veel gebruikt bij tape acts?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Ik kom de MD's hier nog regelmatig tegen hoor. Van kleine tot grote limburgse artiesten, ze hebben eigenlijk allemaal wel MD's bij zich...
                    Weet niet hoe 't bij de rest van 't land zit, maar dat zal wel geen groot verschil zijn.

@Ralph, mooi rekje. Maar ben toch wel geïnteresseerd naar het gewicht, want het ziet er vrij zwaar uit..
                    Last edited by Beckers Entertainment; 06-08-09, 21:56.
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

In een klap uit is geen ramp.
                      Maar een UPS is meer voor onderspanning. Veel memory bevattende apparaten gaan bij <200V hun geheugen niet meer onderhouden.
                      Bij een botex T-bar is dat niet zo erg. Die typ je zo weer in.
                      Maar bij een band / zanger / whatever een compleet digitale setup vanaf nul restoren is niet fijn.
                      lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by showband
                        In een klap uit is geen ramp.
                        Maar een UPS is meer voor onderspanning. Veel memory bevattende apparaten gaan bij <200V hun geheugen niet meer onderhouden.
                        Bij een botex T-bar is dat niet zo erg. Die typ je zo weer in.
                        Maar bij een band / zanger / whatever een compleet digitale setup vanaf nul restoren is niet fijn.
                        Zorg dan dat je wel een goed online type hebt anders heb je er weinig / niets aan.

Comment

• Dikke Foaf
                          • May 2003
                          • 618

Heb met m'n 01V96 ook al regelmatig eens stroomuitval gehad en nog nooit problemen mee gehad.
                          Elke actie die je doet wordt ook tegelijk in het geheugen opgeslagen.
                          Als de spanning wegvalt en weer terugkomt, staat de mixer binnen een 10-tal seconden weer exact hetzelfde als toen de spanning weg viel.
                          Onderspanning heb ik voorlopig nog niet gehad op de 01V96 dus weet niet wat hij daar van denkt...

Een on-line ups is denk ik niet echt nodig voor alleen onderspanning. De meeste upsjes weten daar wel weg mee. Voor Filtering en sterke schommelingen in spanning/frequentie kan een on-line ups wel handig zijn, de uitgang blijft nl. altijd stabiel.

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Wegvallen van de netspanning komt , afkloppen!!!, maar zelden voor, laatste keer dat dit bij de hand heb gehad was alweer een paar jaar geleden in Amsterdam, net na 19.00 alles donker, net na 21.00 was er weer prik in de hut...toen was alles inmiddels opgeruimd.

Opslaan van settings, maak ik wel een gewoonte van om te doen, recallen van huidige setting is nooit een probleem geweest.

MD: Ik heb nog een paar dozen MD, met van-alles-en-nog-wat, ook nog blanco's...maar zit niet meer in het tape circuit, de mensen die nu over dit setje zingen hebben hun muziek op een SD card, ideaal!
                            Is ff wat afstemmen met zn allen, maar ik heb een groot geloof in solid state afspeelmedia!

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Hobby rackje <redelijk> af Reageren op discussie
                              Sinds wanneer hobby jij?...;-)

Ziet er verders goed uit hoor...
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...