FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Mijn Mackie heeft last van kabelbreuk intern in de platte ribbon kabels, krijg er geen opgestuurd van Mackie zelf
    Zijn die kabels van het formaat wat ook in PC's etc. gebruikt wordt? Die materialen zijn simpel te verkrijgen in de electronica onderdelen winkels.
    Als ze wat grover zijn, Molex formaat etc. is dat lastiger, dan moet je naar de groothandel, RS / Farnell / Schuricht / Display etc.
    Het uitzoeken van wat je precies nodig hebt is dan wel lastiger, maar zeker te doen.
    De kosten zijn zeer gering, zeker als je in de detailhandel je spullen kunt vinden, bij de groothandel moet je vaak een hele rol kabel of 10 connectoren tegelijk kopen.

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

je bedoelt de peak-stop limiters op de DBX? Dat is helaas geen productie fout want dat hebben ze allemaal. Beter kun je deze functie niet gebruiken want vervormd vreselijk

Comment

• djberjo
        • Aug 2008
        • 130

Originally posted by Waveform
        Oh??

Valt die Apex dan zo hard tegen dat je een Dbx prefereert? Ik neem aan dat je de xl versie bedoelt? Hoe heb je de Apex getest en wat waren exact de gebreken?

Wat zou jij uberhaupt aanraden als gates?
        Ik heb er enkele keren live mee gewerkt bij bandjes, dus uitgebreid uitgetest heb ik niet gedaan.
        Ze zijn beetje traag met compressen, ik merkte dat ik dynamiek & klank verloren ging.(meer dynamiek dan bij de bss compressors bijv. Ze zijn niet verkeerd, zeker voor dat geld.
        Ze kosten toch ongeveer 600 a 800 euro ex btw. per stuk?

Niet dat ik Apex een slecht merk vind, want ik werk graag met de Apex EQ's bijv.

Kwa gates, ik denk dat ik voor de bss 504 & drawmer(zwarte) gates zou gaan. Omdat ik daar de ervaring mee heb. Maar ik probeer zo min mogelijk gates te gebruiken, maar vaak ontkom je er niet aan.

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Ik wil nu ook alle bekabeling in orden gaan maken van me side rack.

Alle effecten maak ik op xlr. mono in en stereo out.(of dual mono in via een Ykabel)

Maar de inserts vind ik erg lastig. omdat de duurdere tafels werken met 2 jack I/O's en de goedkopere tafels met 1 stereo jack.
          Hoe kan ik dan het beste me inserts bekabelen?

Ik was van plan om met losse kabelbomen te werken per apparaat los. 5m kabel zou genoeg moeten zijn toch?

Alvast bedankt.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

5 mtr. is meer dan genoeg...je moet kijken wat je het meeste tegenkomt...Ik heb daar ook lang over nagedacht en gekozen om het ongebalanceerd te maken..Daarvoor heb ik wat verlopen van Cordial van ongebalanceerd naar gebalanceerd..

Ik zelf heb het via een multi...ik vind dat praktischer dan een boom...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by 4AC
              @ NesCio01
              Zeg, ARX, wat is dat voor iets?

Uit dezelfde stal als Behringer of zeg ik nu iets heel raars?
              Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun

Eejj Teun,

Ik zie net dat ik je nog een reactie schuldig ben, sorry
              ben nogal wat maanden te laat .

Kom gerust eens ARX gear lenen om uit te proberen.
              Ik heb iig niet de ruis die Behringer je gratis meelevert
              en weet ook dat de gebruikte componenten van een ander
              segment zijn. Ik gebruik m'n ARX gear met erg veel plezier,
              zeker omdat het echt goed klinkt en zeer degelijk is.
              Geen getob met de potmeters en ook de faders voelen
              zeer degelijk en schuiven prettig. Niet in een 100ste seconde
              helemaal bovenin dus.
              De EQ klinkt overigens gewoon echt heerlijk!

Hiernaast gebruik ik ook een aantal DI's van ARX. Ik had dus
              een aantal Behringers in gebruik en wist niet wat ik hoorde met de ARX.

Helemaal mooi is de USB DI. Plug in en je hebt op (L+R) XLR, 100%
              schoon en ruisvrij audio van de laptop/book. Ook hier dus geen getob
              met mini-jack op hoofdtelf uitgang wat dan weer zo heerlijk de adaptorbrom
              meegeeft of het gejengel van de HDD.

Hiernaast weet ik uit ervaring dat de importeur een zeer goede service verleent.

Als je wat prijzen wilt vergelijken kun je hier terecht.

Of je iets raars zei? Omdat ik het ken, vind ik het idd raar,
              maar ja als je het niet kent, dan moet je het gehoord hebben.
              De EQ won het bij mij van de Klark DN 370, de ARX klinkt
              toch net iets beter. (square one heb ik zelfs niet overwogen!)
              Ik schrijf dit er maar ff bij om aan te geven in welk segment ik ARX plaats.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

grtz
              Last edited by NesCio01; 18-08-10, 23:49.
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djberjo
                • Aug 2008
                • 130

Ik heb toch gekozen voor een kleiner side rackje, aangezien 6HE best zwaar werd en ik meestal niet alle apparaten gebruik.

Line 6 Echo pro
                Bss 402
                Yamaha Spx 990 (tijdelijk tot mijn Lexicon pcm80 terug is van reparatie)
                Last edited by djberjo; 19-08-10, 11:02.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by djberjo
                  Ik heb toch gekozen voor een kleiner side rackje, aangezien 6HE best zwaar werd en ik meestal niet alle apparaten gebruik.
                  Dus daarom maar een GROOOTE foto?
                  Voor mijn gevoel biedt zo'n softcase toch nauwelijk bescherming of zie ik dat verkeerd?
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djberjo
                    • Aug 2008
                    • 130

Sorry, ik weet niet hoe ik hem kleiner zet op internet. (photoshop maar die heb ik helaas niet bij de hand)

De kist gaat eigelijk alleen bij mij in de auto mee op de bijrijders stoel.
                    Ik wilde graag een kist die niet zo zwaar was om te tillen & deze weegt "niks"
                    Het zit na mijn mening beter ingepakt dan een plastic hardcase kist.

Als ik hem vaak in de vrachtwagen zou leggen, dan komt er een houten flightcase omheen.

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Originally posted by djberjo
                      Sorry, ik weet niet hoe ik hem kleiner zet op internet. (photoshop maar die heb ik helaas niet bij de hand)

De kist gaat eigelijk alleen bij mij in de auto mee op de bijrijders stoel.
                      Ik wilde graag een kist die niet zo zwaar was om te tillen & deze weegt "niks"
                      Het zit na mijn mening beter ingepakt dan een plastic hardcase kist.

Als ik hem vaak in de vrachtwagen zou leggen, dan komt er een houten flightcase omheen.
                      Met een lompere case zou je ook weer je auto beschadigen, da's ook niet de bedoeling
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by NesCio01

Eejj Teun,

Ik zie net dat ik je nog een reactie schuldig ben, sorry
                        ben nogal wat maanden te laat .

Kom gerust eens ARX gear lenen om uit te proberen.
                        Ik heb iig niet de ruis die Behringer je gratis meelevert
                        en weet ook dat de gebruikte componenten van een ander
                        segment zijn. Ik gebruik m'n ARX gear met erg veel plezier,
                        zeker omdat het echt goed klinkt en zeer degelijk is.
                        Geen getob met de potmeters en ook de faders voelen
                        zeer degelijk en schuiven prettig. Niet in een 100ste seconde
                        helemaal bovenin dus.
                        De EQ klinkt overigens gewoon echt heerlijk!

Hiernaast gebruik ik ook een aantal DI's van ARX. Ik had dus
                        een aantal Behringers in gebruik en wist niet wat ik hoorde met de ARX.

Helemaal mooi is de USB DI. Plug in en je hebt op (L+R) XLR, 100%
                        schoon en ruisvrij audio van de laptop/book. Ook hier dus geen getob
                        met mini-jack op hoofdtelf uitgang wat dan weer zo heerlijk de adaptorbrom
                        meegeeft of het gejengel van de HDD.

Hiernaast weet ik uit ervaring dat de importeur een zeer goede service verleent.

Als je wat prijzen wilt vergelijken kun je hier terecht.

Of je iets raars zei? Omdat ik het ken, vind ik het idd raar,
                        maar ja als je het niet kent, dan moet je het gehoord hebben.
                        De EQ won het bij mij van de Klark DN 370, de ARX klinkt
                        toch net iets beter. (square one heb ik zelfs niet overwogen!)
                        Ik schrijf dit er maar ff bij om aan te geven in welk segment ik ARX plaats.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

grtz
                        Hee, bedankt voor je verhelderende verhaal!
                        Af en toe lijkt het iets té enthousiast (of je iets promoten wilt), maar daar kijk ik even niet naar. Ik heb in ieder geval een andere indruk erbij gekregen van dit merk.

Het USB-I/O (DAC) kastje dat je benoemt ziet er zeer interessant uit. Ik ben namelijk nog op zoek naar een dergelijk iets... Ik zou er echter dan twee van moeten aanschaffen (één voor flaptop, één voor computer). Hij komt in ieder geval ook op de optielijst.

Mvg,

Teun
                        Last edited by 4AC; 01-08-11, 18:10.
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

eejj Teun,

Enthousiast, ja, that's me, sorry.

De USB/DI is iig een uitkomst, ik ben
                          iig blij dat ik er altijd 1 bij me heb.

grtz

er is nu een nog interessantere USB DI van ARX.
                          Aan de ene kant ingang USB en potmeter (Gain)
                          achterzijde 2 x XLR out.

Last edited by NesCio01; 09-09-10, 21:58. Reason: upgrade/-date
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Breur
                            • May 2007
                            • 80

Ook ik heb de afgelopen tijd geïnvesteerd wat resulteert in het volgende:

Inhoud is dus een TC M3000, een Drawmer DL441 en een SPL TD4. De plek die over is, is voor een Yamaha SPX (nog aan te schaffen, iemand ideeën waar ?). De Drawmer wil ik eigenlijk ook nog vervangen met een dpr 404; met name de de-esser op deze laatste lijkt mij een heel nuttig iets.

Ach ja, voor mij is geluid een hobby en zolang ik bands mag doen, beschik ik over alles wat ik nodig heb !

Comment

• Bjornberkvens
                              • Aug 2011
                              • 15

Leuk rackje Bleur. Waarvoor wil je 2 multifx gaan gebruiken?

Dit rackje gaat bij mij mee als ik een bandje doe mixen.
                              Er is een 4HE rockbag onderweg.

Op kleine podia, meestal alleen een Boss RE-20 space echo & Fmr compressor of levelamp.

Comment

• Roel_CX
                                • May 2006
                                • 49

Ik heb nog een SPX1000 staan die weg mag.
                                Als je interesse hebt, doe je maar een bod via r.caubergs at gmail.com

Toestel heeft enkel wat -nauwelijks zichtbare- schade door rackschroeven.
                                Last edited by Roel_CX; 01-08-11, 19:57.

Comment

Working...