FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

zoals beloofd...een paar duidelijkere foto's.

Inhoud Rack:

1. Furmann Stroomdistributie
    2. ASL Intercom basisstation
    3. TC Electronics M-One XL
    4. TC Electronics D-Two
    5. Yamaha SPX990
    6. Sony V77
    7. Yamaha Rev7
    8. Taskam MD-CD1 MKII
    9. Klark Technik Spectrum Analyzer
    10. 4x DNA Stereo Compressor
    11. Dynaset Stereo Compressor
    12. Valley People Gate (9 gates)
    13. XTA Stereo EQ 2x31 bands

Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik heb een rackje in elkaar geknutselt voor een bandje..;-)

1 X TC M-One
      1 X TC D-Two
      2 X Focusrite Voicemaster
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Erg deftig, menig tech zal hierbij spontaan gaan watertanden
        Persoonlijk zou ik een iets andere volgorde aangehouden hebben maar ieder zijn voorkeuren.
        De bekabeling is zo heel strak en netjes aangelegd alleen laat het weinig ruimte als je ooit iets wilt veranderen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Ik heb een rackje in elkaar geknutselt voor een bandje..;-)

1 X TC M-One
          1 X TC D-Two
          2 X Focusrite Voicemaster
          Komen die focusrites niet te warm zonder speling tussen de twee?

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by MusicXtra
            Erg deftig, menig tech zal hierbij spontaan gaan watertanden
            Ik krijg spontaan last van m'n rug

@StageQ: hoe doe je dit bij kleine opstapjes, verhoogde FOH's enz enz?
            Dat moet toch een loodzwaar rack zijn...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djberjo
              • Aug 2008
              • 130

Leuk rackje Olaf,

Ga je dit als siderack gebruiken voorjezelf als je met Rattlesnake mee bent of waar ga je het voor gebruiken?

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Komen die focusrites niet te warm zonder speling tussen de twee?
                Ze staan hooguit 2 uur aan per show...Heb ze van de week thuis langer aangehad...no problem....

Ga je dit als siderack gebruiken voorjezelf als je met Rattlesnake mee bent of waar ga je het voor gebruiken?
                Jep, heb in de tussentijd ervaren dat je veel rommel onderweg tegenkomt...of een brakke mixer, of een half FX rack...In principe komt dit rackje alleen op RSS...Ik begin met die M-One als galm, maar dat goed nog in de loop van de tijd iets anders worden...LXP-15/2 of PCM60 of 96..;-) Eerst hier ff mee hobby-en..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by renevanh
                  Ik krijg spontaan last van m'n rug

@StageQ: hoe doe je dit bij kleine opstapjes, verhoogde FOH's enz enz?
                  Dat moet toch een loodzwaar rack zijn...
                  Daar heb je een punt, zelf zie ik liever racks tot ongeveer 15 HE, die zijn met twee man in geval van nood nog een trap op te krijgen.
                  Ander voordeel is dat je meer apparaten op een makkelijker werkhoogte kunt zetten, nu moet je er vaak bukken.

Comment

• djberjo
                    • Aug 2008
                    • 130

Originally posted by Olaf Duffhuës
                    Jep, heb in de tussentijd ervaren dat je veel rommel onderweg tegenkomt...of een brakke mixer, of een half FX rack...In principe komt dit rackje alleen op RSS...
                    Ik snap hem vandaar dat er ook 2 focusrite voicemasters inzitten, zodat je altijd een goeie mic preamp , compressor en eq op de stemmen hebt.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Daar heb je een punt, zelf zie ik liever racks tot ongeveer 15 HE, die zijn met twee man in geval van nood nog een trap op te krijgen.
                      Ander voordeel is dat je meer apparaten op een makkelijker werkhoogte kunt zetten, nu moet je er vaak bukken.
                      Er is toch altijd wel een case over waar je dit op kunt zetten? Kabelcase of zoiets dergelijks? Naar mijn ervaringen in ieder geval wel.
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by 4AC
                        Er is toch altijd wel een case over waar je dit op kunt zetten? Kabelcase of zoiets dergelijks? Naar mijn ervaringen in ieder geval wel.
                        Dopje van je kist wil ook heel goed helpen
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by 4AC
                          Bij cases tot 15 HE is dat idd de manier om alles op een prettige hoogte te krijgen, in dit geval tel ik 30 HE
                          Dan heb je dus, naast de kist waar je dit rack op zet, nog een kist nodig waar je op kunt klimmen om bijvoorbeeld ff bij je intercom te kunnen.

Comment

• Stage-Q
                            • Sep 2007
                            • 389

Excuus voor de veels te late respons,

maar tja...gelukkig zijn we nog geen trapjes tegengekomen

En bukken?
                            Onderin zitten alleen maar EQ van de eindset. En daar hoef je niet continu bij. De FX-en zitten allemaal op "werk/kijk" hoogte. We hebben deze racken ook in het klein, maar wel volgens het zelfde principe uitgevoerd.
                            Zo zijn de multi's van de fx-racken dus met elke tafel uit te wisselen. (zie foto onder)

Oke ik geef toe, hij is wat hoog, maar als je er eens mee gewerkt hebt...wordt je toch wel blij van de spulletjes die erin zitten

FX-Rack kleine uitvoering
                            Last edited by Stage-Q; 18-08-09, 15:26.
                            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• rolanddeg
                              • Nov 2004
                              • 337

Originally posted by w00Dy
                              Gooi die Square One eruit en het is het rack van mijn dromen
                              Dan heb ik bij deze het rack van je dromen, denk ik!

de SQ1 verhuist naar de monitoring en de ruimte die hij maakt in het FOH rack wordt opgevuld door... 2x Klark Teknik DN504. Everybody happy with it?
                              Foto zal ik binnenkort even plaatsen...

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by Stage-Q

Oke ik geef toe, hij is wat hoog, maar als je er eens mee gewerkt hebt...wordt je toch wel blij van de spulletjes die erin zitten

FX-Rack kleine uitvoering
                                Zoals ik al eerder aangaf, de spullen in het rack was niks mis mee
                                Kleine rack is ook niks mis mee, ik zie alleen liever de aansluitkabels aan de achterzijde bij fx racken. Kun je bijna altijd goed bij en heb je er nooit last van tijdens het optreden. En, om nog meer te zeuren, in plaats van die aansluitplaat dan een mooi 2HE lade.

Comment

Working...