Ik ben niet zo thuis in broadcasting, laat ik dat voorop stellen, maar je gaat toch niet je uitzend-signaal op je hoofdtelefoon zetten, of wel?
FX & EQ rack
Collapse
X
-
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW** -
Voor de geinteresseerden: hier een link naar een ander Forum waar men het over de processing van 3FM heeft: Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - 3FM nieuwe processing?
Heb je gelijk een idee van de ellende die er daar bij kwam kijken met de oa de latency voor de presentatoren...
Btw: hadden we het HIER niet over FX & effect-racken?Comment
-
@Jens,
Als je mon's vanaf FOH draait, plaats je deze rackjes dan op het podium of bij de FOH?
Ikzelf twijfel altijd:
doe ik een EQ met een AMP in 1 rackje bij mijn FOH(nadeel = 'lange' speakerdraad)
of
op het podium (nadeel = buiten handbereik van de EQ)
of AMPS en EQ's apart (mijn huidige setup = 2 EQ's in 1 rack bij mijn FOH tafel (ik doe ook meestal mon's vanaf FOH), en 2 MON AMPS in 1 rack op het podium)
Beste oplossing is mischien 4 losse kistjes (2 amps + 2 EQ's), dan ben je in elk geval het meest flexibel.
Hoe doen jullie dat??
groeten John
tja en om nou weer een nieuwe stolp te bouwen + alle extra bekabeling en strippen die er weer bijkomen vind ik dan ook weer zonde van me centen
Ik heb dit rack nu een ongeveer een half jaar zo en heb dr eigenlijk weinig last van ondervonden..ik trek idd gewoon 2 of 4 kabels ( 4x 25 meter naast me multie )Comment
-
Dat betekent dus dat je ze op/bij het podium zet, en dus buiten (direct) bereik ingeval je snel even een bandje moet trekken ivm feedback
Ach ja, 1000 mensen 1000 meningen/oplossingen....
Rackjes zien er wel netjes uit!
groeten JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
nee dat betekend juis dat ik ze bij me FOH heb staanen gewoon speaker kabel trek voor die paar groepjes...die kabel had ik toch ok al liggen, nog eens over uit me disco tijdperk
me versterker rack voor een basje topje staat ook meest bij me omdat daar weer me processor met eq in zit...en ik geen losse FOH eq heb...
verder vind ik het wel fijn om alles een beetje in de gaten te kunnen houden, ook me versterkers...vaak sta ik in kleine zaaltjes, kroegen waar vaak ook geen plaats is om veel zooi op het podium te zetten...
bedoelde meer van als ik alles los zou willen dat ik 4 kistjes krijg en dus een nieuwe stolp moet bouwen...anders past het weer niet...
ook dat ik dan weer extra pluggenstrips moet gaan maken voor de ins en outs van de eq...powercon dr bij en noem maar weer op. End van het verhaal ben je weer een paar 100 euro verderen het is nog steeds hobby
dit was spul wat ik al had liggen en of over had...Comment
-
[quote=jens;496382]ehm alles los was geen optie omdat ik het persee in deze stolp kwijt wou. die had ik nog staan.( dan kwam ik dus niet uit met me eenheden)
tja en om nou weer een nieuwe stolp te bouwen + alle extra bekabeling en strippen die er weer bijkomen vind ik dan ook weer zonde van me centen
quote]
Je hebt 1He over tussen amps en EQ, dus qua hoogte zouden 2 rackjes (1x amp, 1x EQ) wel in 'n stolp moeten passen...Comment
-
jah maar ik koel graag me versterkers en geef ze liever wat lucht dan dat ik ze in een 2 he kistje prop, tevens als ik dat doe hou ik aan de achterkant maar 1 he ventilatie over aangezien ik dan ook een pluggenstrip kwijt moet, dat vind ik een beetje weinig
de enige optie wat makkelijk is is dat ik 2 amps en 2 eq bij elkaar prop...
maar dan heb ik dus weer het probleem dat ik altijd 4 groepen mee heb terwijl ik er vaak zat maar 2 nodig, ik doe niet aleen live maar ik verhuur ook wel eens een dj setje met monitors...
ah jah voorlopig werkt het best zo...als ik het toch anders wil of het bevalt me niet bouw ik zo een paar nieuwe binneracken..ben timmerman doordeweeks dus een kistje is zo gemaaktComment
-
my 2 cents:
Picasa-webalbums - Coert - Van alles
is mijn basic privé rackje. Lekker simpel maar heeft me al vaak uit de brand geholpen
2e rackje zit een TC m300 en zoom galmpjes quad gate; quad comp; 31 bands eq
Picasa-webalbums - Coert - Van alles
de eq is eigenlijk nooit meer in gebruik; enkele keer op monitors.
Allemaal niet heel bijzonder maar is toch wel functioneel~Clearsound~Comment
-
Joh! Zo'n zoom galm had ik ooit ook... Kan niet deze zijn, want die van mij heb ik met een voorhamer kapot geslagen toen de pitchshifter me op een verhuurklus 8 hoogdrivers gekost heeftiemand verklaarde "joh... tof apparaat, kan je smurf mee spelen"
Wel weer alle vooroordelen bevestigend.... Gitarist_62 met een peavey ik z'n rek
Verder leuk hobbyspul toch?It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Joh! Zo'n zoom galm had ik ooit ook... Kan niet deze zijn, want die van mij heb ik met een voorhamer kapot geslagen toen de pitchshifter me op een verhuurklus 8 hoogdrivers gekost heeftiemand verklaarde "joh... tof apparaat, kan je smurf mee spelen"
Wel weer alle vooroordelen bevestigend.... Gitarist_62 met een peavey ik z'n rek
Verder leuk hobbyspul toch?
en ja, niet top of the bill allemaal, maar heb tot nu toe tevreden klanten ;-)Last edited by Gitarist 62; 15-01-09, 22:53.~Clearsound~Comment
-
Small up-date...
Klein FX rack :
EQ + eind multiband compressor :
Klein monitor EQ rack :
Altijd handig EQ :
Erg slechte galm.....
Daarnaast heb ik sinds kort een TC C300 compressor...Nog geen foto van, maar bevalt goed...En nog in een hoek of kant een SPX90-2 liggen...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Is dat de mk1 van de lxp15? Ik ken alleen de grijs-blauwe.
En hoe bevalt de triple c als mixbus compressor? Gebruik jij'm multiband of singleband?
waarom heb je in ***snaam een pcm96 als je ook een spx90-2 hebt liggen???Comment
-
Is dat de mk1 van de lxp15?
En hoe bevalt de triple c als mixbus compressor? Gebruik jij'm multiband of singleband?
waarom heb je in ***snaam een pcm96 als je ook een spx90-2 hebt liggen???Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
gaat jouw hele mix door die TC multiband??? ik dacht dat dat niet zo'n goed ding was uit de low-budget serie...Comment
-
Mijn rackjes dan ook maar ff posten hierzo..
Groot systeem; Insert & Drive/FX rack
Deze set wordt normaliter gebruikt in combinatie met een XL3. Inhoud van de rackjes is van boven naar beneden:
- Ashly parametrisch EQ, 2x 7 bands
- KlarkTeknik DN360 (i.p.v. de Ashly GQX3102 die op de foto staat)
- Lexicon PCM81
- Yamaha SPX900
- TC D-Two
- DBX 120XP subharmonic synth.
- Tascam CD speler
- Tascam MD speler
- 4x Drawmer DS201 gate
- 5x DBX 166XL
- ASL basestation
Erzit nog goedkope behringer racklights in die we al 2 jaar aan het vervangen zijn, maar het komt er niet van... Helaas dat sie Samson dingetjes niet meer te koop zijn....
Ons medium rack:
Slechte foto, het is het rechtse rack dat tegenwoordig al wat kleine wijzigingen heeft. Linksboven het eigen rack van Mike Manders tijdens een optreden van Stevie Ann in de Fenix. Dat is de locatie waar ons medium rack doorgaans staat. Inhoud:
- Racklight Samson
- Ashly GQX3102 31; 2x31 bands EQ
- Aphex 4ch. gate
- 3x DBX 166XL
- TC D-Two
- Yamaha SPX90
- Lexicon MPX500
- Sony CD-speler
Klein rack (in de maak):
- TC D-Two
- Yamaha SPX 900
- Square One dynamics (of Presonus 8ch. dynamics)
Uit te breiden met losse Ashly GQX3102 eq's en CD/MD-spelers om tot een totale drive/fx/dynamic combinatie te komen.Comment
Comment