FX & EQ rack
Collapse
X
-
Tegenwoordig heeft Orban niets anders dan digitale producten en dan heb je weer last van latency (wat de Optimod's ook al hebben).
In mijn toepassing is dat geen optie. Daarom liever analoog en iets deftig.
Die ashly ziet er niet slecht uit, ik ga morgen eens wat prijzen vragen, Ideaal zou 2 x BSS DPR-901II zijn, maar dat is momenteel voor ons te duur.Comment
-
It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
...
Moet je dus wel wat geluk hebben, maar dan heb je wel een van de vetste EQ's die er zijn.
Verder ben ik van mening dat bij broadcasting latency geen fuk uitmaakt. Kijk eens naar XTA en dan met name naar de SiDD of D2, die liggen (2e hands) zeker binnen jullie budget en doen precies wat jij wilt.... en meer nog!
Succes ermee!Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Probeer zelf maar eens, mic voor je neus, hoofdtelefoon op je hoofd en delay opdraaien. Wordt snel irritant.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Ik ben wel geïnteresseerd in wat je bedoelt met "stroomlijnen". Ga je hem in de "uitzendstraat" gebruiken, of bijvoorbeeld op de presentatiemicrofoons...
Volgens mij denkt iedereen meteen aan het eerste, maar als je zelf al spreekt over twee 901's, dan hoop ik dat je je bewust bent dat deze niet te koppelen zijn... Je programmamateriaal wordt dus per kanaal apart geprocessed en je krijgt hierdoor kleine verschillen in je stereosignaal.
Toch?Comment
-
De radio-tech luistert het L/R-je dat de ether ingaat af en daar maken die paar ms delay niet zoveel uit lijkt mij, toch??
Afijn, met een MP heb je dat probleem in ieder geval niet...
Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Ik ben niet zo thuis in broadcasting, laat ik dat voorop stellen, maar je gaat toch niet je uitzend-signaal op je hoofdtelefoon zetten, of wel?
De radio-tech luistert het L/R-je dat de ether ingaat af en daar maken die paar ms delay niet zoveel uit lijkt mij, toch??
Afijn, met een MP heb je dat probleem in ieder geval niet...
Voor een tech maakt het geen verschil of ie wel of geen delay heeft, maar een presentator hoort het liefst ook de hele uitzending met processing op zijn/haar hoofd (want dan klinkt ie zo lekker).
Ken ook omroepen die een analoge processor inzetten voor de afluistering voor de presentator/gasten en een digitale voor de echte uitzending.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
@Jens,
Als je mon's vanaf FOH draait, plaats je deze rackjes dan op het podium of bij de FOH?
Ikzelf twijfel altijd:
doe ik een EQ met een AMP in 1 rackje bij mijn FOH(nadeel = 'lange' speakerdraad)
of
op het podium (nadeel = buiten handbereik van de EQ)
of AMPS en EQ's apart (mijn huidige setup = 2 EQ's in 1 rack bij mijn FOH tafel (ik doe ook meestal mon's vanaf FOH), en 2 MON AMPS in 1 rack op het podium)
Beste oplossing is mischien 4 losse kistjes (2 amps + 2 EQ's), dan ben je in elk geval het meest flexibel.
Hoe doen jullie dat??
groeten JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Mijn "normale" baan is studiobouw en in die rol doe ik wel eens iets met deze materie.
Voor een tech maakt het geen verschil of ie wel of geen delay heeft, maar een presentator hoort het liefst ook de hele uitzending met processing op zijn/haar hoofd (want dan klinkt ie zo lekker).
Ken ook omroepen die een analoge processor inzetten voor de afluistering voor de presentator/gasten en een digitale voor de echte uitzending.
Je maakt dus eigenlijk gewoon een 'monitor-mix'.
goh... dat kan ik dus ook al.....
groeten JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
-
It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Groeten John
-
Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
Comment