FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

@ BigBang:
    Je ziet vaak genoeg rackjes van mensen die dus met zo'n eq instelling draaien.
    Ook het inregelen van je comprssors vind ik nogal merkwaardig,
    hoop dat je dr niet zo mee draait

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Originally posted by LJmalcolm
      yamaha heeft ook een eq die zo goed als identiek is aan die philips eq
      De 2031 ja. Alleen hebben die Japanners het frontplaatje gespiegeld

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Originally posted by dexter
        @ BigBang:
        Ook het inregelen van je comprssors vind ik nogal merkwaardig,
        hoop dat je dr niet zo mee draait
        Check. Laatst alleen t galmpje nodig gehad, en uit pure verveling aan de rest van de knopjes zitten draaien zonder enige vorm van rationele gedachtengang erachter . Galmpje is me dunkt volgens mij t enige dat normaal staat (en de fx op standje "uit").

Zodra ik aan dit rackje niet meer genoeg heb schuif ik een geluidsjob overigens met liefde en plezier door naar een ander. Ben voornamelijk lichtsjaak, maar probeer wat meer van live geluid te leren. Zodoende doe ik inmiddels de kleine dingetjes zelf (hetgeen me prima afgaat), maar voor grotere dingen heb ik nog "een tikkeltje" meer oefening nodig. "Schoenmaker blijf bij je leest" is dan van toepassing...

@ Rieske: Ben er nog niet eens al te ontevreden over. Goed, tis geen klark/bss oid (bij lange na niet ) maar hebben nog een monitor EQ rack met die dingen en dat gaat toch prima.

Edit: Why on earth heb ik die rev/fx balans niet gewoon naar reverb gedraait?
        Last edited by Big Bang; 03-01-09, 16:18.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

foto's rackje 1..... andere rackjes nog geen foto's van.

Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by Stage-Q
            foto's rackje 1..... andere rackjes nog geen foto's van.

Mooi paars is niet lelijk zeggen we dan
            Op de producten niets aan te merken, maar hoe komt de fabrikant op het idee dat we zo'n kleurtje mooi vinden

Complimenten voor de bedrading hoor! perfect.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

hehe, ja...zeg dat ook maar over het blauwe kleurtje van SA
              Last edited by Stage-Q; 05-01-09, 20:52.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Altijd een verademing om zo'n net rackje te zien. Ook leuk om te weten dat ik niet de enigste ben die van iets zeer netjes afwerken houd.

1 vraag: waarom de kabels niet op de juiste lengte maar ongeveer zo'n 30cm overlengte?

Heb je het goed voor elkaar, gaan ze weer muggeziften over zo'n detail...

Comment

• Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

Originally posted by Outline
                  Altijd een verademing om zo'n net rackje te zien. Ook leuk om te weten dat ik niet de enigste ben die van iets zeer netjes afwerken houd.

1 vraag: waarom de kabels niet op de juiste lengte maar ongeveer zo'n 30cm overlengte?

Heb je het goed voor elkaar, gaan ze weer muggeziften over zo'n detail...

nou, stel dat je je indeling een keer wil veranderen van je rackje omdat je bijv. de tascam wat hoger wil hebben bijvoorbeeld, dan heb je nog lengte over aan je kabeltjes zodat je altijd netjes uitkomt

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Klopt, maar ik neem aan dat je zoiets maakt na HEEL ERG LANG nadenken over hoe je het wil. Komt bij dat je dan ook met je stroom zit. En zo snel te zien was die wel op lengte...

Ligt het aan mij op heb je al je rackschroeven zo > X staan? Kruis dus?

Comment

• Stage-Q
                      • Sep 2007
                      • 389

een 220v kabeltje met eurostekkers is makkelijker te vervangen dan een gesoldeerd signaalkabeltje wat uit je multiconnector komt.
                      en om nou 220v. kabeltjes op te bossen?....nee dankje.

Ehm maakt dat uit van de schroeven?...komt toevallig zo uit denk ik omdat ze niet verder kunnen?!
                      Ik heb het rackje niet helemaal alleen gemonteerd... m'n lieve collega's hebben ook werk verricht.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Maakt niet uit, viel alleen op... Doet me ook aan iemand anders denken...

Ik maak eigenlijk altijd alles op maat, met een kleine (10cm) overlengte. Maar met een Multi-aansluiting: it makes sense.

Comment

• Stage-Q
                          • Sep 2007
                          • 389

zo heeft iedereen z'n eigen manier van bouwen en inzicht daarover.

maar wat ik (wij met het bedrijf) vooral belangrijk vinden is netjes en overzichtelijk werken. Scheelt een hoop elende en tijd op je klussen, en je kunt er mee voor de dag komen bij klanten.

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

zeker een mooi rackje!

iets minder profesioneel om mijn hobbyisme mee uit te oefenen heb ik dit fx rackje.....liefst plaats ik hier ook een mooie foto met bss,klark,en de rest van de mooie spullen erin maar dat is niet voor mij weggelecht. Tevens is dit mijn eerste rackje, voorheen gebruikte ik nooit fx...sinds ik hem heb en er mee heb leren werken berijp ik echt wat een compressor doet enzo en ook de manier hoe het ge geluid kan beinvloeden

In de nabije toekomst heb ik het plan om het totaal anders uit te voeren, dit kistje had ik nog staan en boven in moet nog een racklight komen.

ook wil ik er graag een FOH eq bij ( gebruik nu nog de eq op mijn processor) wat niet echt makkelijk werkt.

Verder stuur ik mijn monitor vaak via de FOH aan, Soms heb ik klusjes waarbij ik aan 2 groepjes genoeg heb en daarom heb ik de set deelbaar gemaakt. (bijv 2 sidefils in een klein kroegje/zaaltje) Ook kan ik de versterker gewoon op 2 toppen gebruiken als dat zo uitkomt, zo is het voor wat meerder toepassingen inzetbaar

nou brand maar los

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Best netjes die binnenrackjes, ik had alleen niet bezuinigd op die 2e witte powercon. Dan hoef je tenminste niet op te letten welk rackje je eerst in moet prikken!
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• GuntherM
                                • Jan 2006
                                • 163

Originally posted by rolanddeg

Hier mag ik mij met enige regelmaat aan vergrijpen...
                                Inhoud:
                                2x Klark Teknik DN514 gates
                                1x TC M3000 FX
                                1x M-one FX
                                1x T-Two FX
                                1x (niet op foto) PCM-90 FX
                                1x Klark Teknik Square-One 8 ch. comp/gate
                                1x Klark Teknik DN410 parametische eq
                                1x CD/MD playertje
                                1x (helemaal onderin) Furman power distributor

Nog op de verlanglijst:
                                Midas XL-42 preamp...
                                Hallo Roland,

via de zoekfunctie kom ik in deze thread terecht, ik ben erg geïnteresseerd in deze klark teknik DN410, wat zijn je bevindingen van deze parameet?
                                Qua ruis, klank...
                                Ik zoou hem graag integreren in een broadcaststudio om de sound iets meer te stroomlijnen. Omdat ik met een grafische eq niets kan aanvangen dacht ik aan deze. En zijn er voor dit geld eventueel alternatieven? Budget is +- 2000 btw in.
                                Wel spijtig dat je foto's offline zijn, had je rackje graag eens gezien.

bedankt,
                                Gunther

[edit] Na even verder gekeken te hebben leveren ze deze blijkbaar niet meer. Dat is wel spijtig.
                                @mod: deze post mag gewist worden.
                                Last edited by GuntherM; 11-01-09, 16:50.

Comment

Working...