FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsunnyday
    • Nov 2005
    • 112

Originally posted by shure-fan
    even over die voeding:

als dat gewoon een xlr 4 pens stekker is, dan gewoon een chassisdeeltje in je rack en een 4 polige kabel maken
    Ja oke.. Daar heb je gelijk in.
    Zonde van de Zendtijd.

Comment

• G.flater
      • Dec 2007
      • 35

De beloofde foto van mijn rackje:

Inhoud: (van boven naar beneden)

Ventilatie-paneel met mogelijkheid om XLR snakelights in te steken. (12v) (sticker met logo ontbreekt nog)
      TC Electronics M-one Reverb
      TC Electronics D-two Delay
      DBX 1066 dual gate/comp
      BSS DPR-404 quad comp/de-esser
      BSS DPR-504 quad gate
      BSS FCS-960 dual 30bands eq
      Tascam CD-01u cd/mp3 player

Rack is voornamelijk bedoeld voor theater en pop/rock dingetjes in samenwerking met een Crest Century(16mon) of X-eight (24mon). In een zo basic mogelijke opstelling en voor iedereen werkbaar. (vandaag ook geen al té exotische/specifieke compressors en/of galmen

Alles is aangesloten middels een 72p harting. Eq op inserties. Heb nog 4 lijntjes over die als 2send/2returns(gebalanceerd) los in het rack hangen en lengte genoeg hebben om zeker bovenop het rack te komen. Deze kunnen met verlopen omgebakken worden tot inserties, tulp, whatever. Zodat er altijd ruimte is voor 'exotische'(DPR-901) dingetjes of gewoon een MD spelertje/extra galmpje. Wil het voor kleinere gig's ook wel gebruiken om de eq(FCS-960) voor monitors neer te zetten, als ik maar 2 groepjes gebruik.

Op korte termijn zou ik nog wel graag de M-one willen vervangen door een M3000/Reverb4000

Hoe denken jullie over mijn effectenrack? Of wat zou je graag anders zien?
      "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Je hebt gewoon een erg mooi rackje gemaakt hoor !! Ziet er erg strak en netjes uit !!
        Eerste waar ik aan dacht was: ik zou er een dikkere FX unit inschroeven... maar je geeft zelf ook al aan dat dat wel jouw plan was. Ik zou een M3000 nemen, daar is TC nu behoorlijk mee aan het stunten (1000 euro INCL BTW in veel van de bekende i-net winkels), dan heb je ook 2 engines, ipv maar 1 bij de 4000.

Ben persoonlijk niet zo kapot van die 1066's, maar dat is misschien smaak. Allicht kun je die op termijn vervangen door een 2e DPR-404 en je bent er wat mij betreft helemaal.

Trouwens, heb je dat ventilatie-paneel met die Lamp-XLR-en zelf gemaakt, of zo gekocht? Ziet er erg tof uit!
        Last edited by berolios; 04-07-08, 15:40.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• G.flater
          • Dec 2007
          • 35

Originally posted by berolios
          Je hebt gewoon een erg mooi rackje gemaakt hoor !! Ziet er erg strak en netjes uit !!
          Dankje!
          Eerste waar ik aan dacht was: ik zou er een dikkere FX unit inschroeven... maar je geeft zelf ook al aan dat dat wel jouw plan was. Ik zou een M3000 nemen, daar is TC nu behoorlijk mee aan het stunten (1000 euro INCL BTW in veel van de bekende i-net winkels), dan heb je ook 2 engines, ipv maar 1 bij de 4000.

Ben persoonlijk niet zo kapot van die 1066's, maar dat is misschien smaak. Allicht kun je die op termijn vervangen door een 2e DPR-404 en je bent er wat mij betreft helemaal.
          Ik heb juist voor deze combinatie gekozen omdat de 1066 een gate/comp is. Wat ik dan weer heerlijk vind om een kick een beetje meer te laten 'stuwen' door mijn PA. En zeker niet onbelangrijk zijn de attack/release die ik hier los kan regelen, en bij de 404 niet. Dan zou ik moeten kijken naar een 402, en dat is een optie die ik zeker nog niet wegstreep

Natuurlijk heb ik ook altijd de mogelijkheid om dergelijke dingen extern aan te sluiten via de 4 lijntjes die ik nog overheb. Zo wil ik een systeem opbouwen uit rackbags, waarmee ik per opdracht specifieke onderdelen mee kan nemen. Voordeel is ook gelijk dat deze losse producten ook de losse verhuur in kunnen. De meest basic dingen zitten daarom sowieso in het FX rack zelf (voldoende comp/gate/delay/reverb)

Heb hiervoor sowieso al een DPR901 liggen.

Andere galm gaat er wel komen, wat exact is nog even te bezien.. Mischien ook al wel op zéér korte termijn een M3000.
          Trouwens, heb je dat ventilatie-paneel met die Lamp-XLR-en zelf gemaakt, of zo gekocht? Ziet er erg tof uit!
          Wederom bedankt! Is zelf gemaakt, écht passen en meten. Een XLR chassis is 2,5cm, dat is de ruimte tussen ventilatie gaten en schroefgaten ook. Paar mm ernaast, en je kunt opnieuw beginnen. Rooster is aan de achterkant afgefoamd met speakerschuim voor ventilatie, en om stof enigsins buiten te houden.

Een Furmann is natuurlijk ook gaaf, heb ik ook gelijk de stroomvoorziening. Alleen mis ik dan de ventilatiemogelijkheid. En op een warme dag kan ik uit ervaring vertellen dat BSS daar niet héél vrolijk van word.
          "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• Nit-Wit
            • Feb 2005
            • 250

Originally posted by djsunnyday
            Eindelijk durf ik me FXrack ook te posten. Beetje een buget rack maar werkt super!

Me (vastklik) plaatje van de harting is raargenoeg kappot gegaan. Dus moet nog vervangen worden. Tevens moet ik nog een oplossing verzinnen om de voedingskabel van de mengtafel niet door het gaatje te laten komen. (misschien weet hier iemand een oplossing)

inhoud:

Phonic Effect
            Behringer Effect
            Presonus compressor limiter
            Behringer EQ (FOH)
            JB EQ (Monitors als deze van FOH worden geregelt)
            Voeding mengtafel
            waarom harting en geen socapex?
            "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• djsunnyday
              • Nov 2005
              • 112

Originally posted by Nit-Wit
              waarom harting en geen socapex?
              Dat komt omdat ik nog een harting had . Alleen het plaatje waarmee je het vast klikt was ervan kapot.
              Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Breur
                • May 2007
                • 80

Bij deze wil ik ook mijn rackje posten:

[FONT=Calibri][/FONT]
                [FONT=Calibri][/FONT]

[FONT=Calibri]Erin zit:[/FONT]
                [FONT=Calibri]- rackverlichting,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Lexicon MX200,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Samson S-Gate-4,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Sony MDS-JE320,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Philips CD-speler,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Yamaha Q2031A,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Lade voor rotzooi ,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Aansluitpaneel voor een beetje spanning te krijgen.....[/FONT]

[FONT=Calibri]Te zien is dat ik geen multi-connectoren gebruik maar allemaal losse kabels aan elkaar getaped. Moet ik een dezer dagen wel nog labelen. Het rackje wordt niet vaak gebruikt en doet voornamelijk dienst op mijn kamer. Hoofdzaak is dat ik wil leren hoe het werkt. Binnenkort komt er misschien een DBX 266XL bij. De gate had bij mij voorrang omdat ik wilde proberen de drums strak te krijgen (voordeel als je broer drummer is ). Al met al een leuk rackje waar ik veel van leer.[/FONT]

[FONT=Calibri]Ben benieuwd naar jullie reacties![/FONT]

[FONT=Calibri]P.S. Wat ik er nog bij wil:[/FONT]
                [FONT=Calibri]- TC M-One XL,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- Iets als een Yamaha SPX990,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- BSS 404/504,[/FONT]
                [FONT=Calibri]- BSS EQ.....[/FONT]
                [FONT=Calibri]maar dit is nog echt toekomsvisie .[/FONT]

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Originally posted by Breur
                  [...]
                  Leuk rackje als je begint... nu nog een bandje zoeken om mee op pad te gaan en de spullen in te zetten waarvoor ze bedoeld zijn !!

Voornaamste tip die ik mensen altijd geef is ofwel voor goedkoop spul te gaan waar 'het ook mee kan'... ofwel direct voor goede professionele units te gaan... en ik denk dat als je dat in gedachten houdt, je over een tijdje een mooie verzameling hebt... je hebt nu in ieder geval al een leuk gebalanceerde basis waar je veel plezier van zult/ kunt hebben.

En die kablage... tsja... het werkt handiger en ziet er netter uit... maar als je bedenkt dat ik bijvoorbeeld voor meer dan 700 euro aan bekabeling in mijn twee racks (2 x 8 HE) heb zitten... is de conclusie al snel getrokken dat je dat geld in dit stadium liever besteed aan 'echte' spullen

Succes ermee!
                  Last edited by berolios; 23-10-08, 14:23.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Afgelopen week mijn rackje ook compleet gemaakt.

Te zien:

Eurolite racklight
                    Alesis Quadraverb
                    2x Alesis 3630 comp/lim/gate
                    2x Alesis 230 EQ
                    Lade omdat het handig is.

Achterkant is nog niet af (moet ik nog in elkaar zetten/solderen).

Waarom alles Alesis? Ooit eens een Alesis M-EQ230 bij een klus gehad en dat werkte fijn. Toen zelf eentje (2de hands) aangeschaft. Later ook een compressor en de Alesis 3630 kwam goed uit de bus.
                    De rest is vooral omdat het een goede naam heeft, niet duur is en 2de hands erg goed te verkrijgen.
                    Last edited by renevanh; 21-10-08, 17:57.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Breur
                      • May 2007
                      • 80

19 jaar, geluidshobbyist uit Gulpen... --> Sophianum? Ken ik jou ? Mijn mail staat in m'n profiel...
                      Haha, ik had je al herkend Jeroen. Volgend jaar weer ?

Leuk rackje als je begint... nu nog een bandje zoeken om mee op pad te gaan en de spullen in te zetten waarvoor ze bedoeld zijn !!
                      Is zeker iets wat ik wil.... Meer een kwestie van op de band durven af te stappen. Toch maar eens er voor gaan .

Voornaamste tip die ik mensen altijd geef is ofwel voor goedkoop spul te gaan waar 'het ook mee kan'... ofwel direct voor goede professionele units te gaan... en ik denk dat als je dat in gedachten houdt, je over een tijdje een mooie verzameling hebt... je hebt nu in ieder geval al een leuk gebalanceerde basis waar je veel plezier van zult/ kunt hebben.
                      Ik probeer instapmodellen van de betere merken te kiezen; voorbeeld is de MX200. Ik kon kiezen tussen een Behringer, Lexicon of TC. Keuze is dus de MX200 geworden, gewoon meer mijn smaak en (ten opzichte van de behringer) iets betrouwbaarder.... Volgende project om voor te werken is een 266XL.

Succes ermee!
                      Dankje!

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Originally posted by Breur
                        [...] Volgende project om voor te werken is een 266XL [...]
                        Voor het geld van twee 266's heb je ook een 2e hands BSS DPR-404... dan heb je ook 4 kanalen, maar dat van goede kwaliteit... als je het kunt betalen, is dat wat je wilt... ga je nu weer eerst 266's kopen, dan krijg je daar over twee jaar bijna niks meer voor...

Succes !

Comment

• Breur
                          • May 2007
                          • 80

Voor het geld van twee 266's heb je ook een 2e hands BSS DPR-404...
                          Dit is inderdaad een zeer goed idee. Zal ik zeer zeker meenemen in mijn 'planning' ! Is inderdaad iets waarmee ik, en jaren voor mee vooruit kan en waar voor het geld heb. Daarnaast het voordeel van 4 compressors op 1HE in plaats van 4 op 2HE. IK ga langzaam aan eens kijken waar iets uit te halen is....

Thanks!

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Bij deze ons kleine rackje: Klik

Wordt gebruikt bij kleine bandjes, singer/songwriters e.d., dus niet voor de grotere events.

Ik zit te denken om dit rackje in een kistje te bouwen met een Soundcraft GB2r 12 om zo voor alle kleinere live dingen (dus zowel muziek maar ook presentaties e.d.) een kant en klaar rackje te hebben.

Verder geen compleet tape rack met draadloos, amps e.d. ingebouwd. Daar wij geen vaste tape artiesten hebben is dat niet rendabel.

P.s. Iedereen snapt dat die EQ curve niet serieus is....
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Rieske
                              • Aug 2002
                              • 544

Hey grappig ! Exact dezelfde eq heb ik lang, lang, erg lang geleden misbruikt maar dan met de merknaam "Phonic" d'erop. Philips dus ook een OEM merk
                              Life is what you make it

Comment

• LJmalcolm

yamaha heeft ook een eq die zo goed als identiek is aan die philips eq, maar hoeft niet oem te zijn.. Phonic kan ze net zo goed namaken natuurlijk

Comment

Working...