FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Originally posted by Whitefarmer
    Wat zou in mijn rackjes het eerste zijn wat er bij moet?? (of eruit)

In het oefenhok (vast bandje) is nog een M-one XL in gebruik.
    Hoi John,

Ik zou persoonlijk die M-One XL met die MPX-550 omruilen. Op die manier heb je een écht multieffect in je rack. Bij de 550 zit je vast aan een paar patches die door Lexicon erin zijn gezet. Bij de M-One kun je in elk van de 2 engines je eigen effect laden en deze parallel of in serie gebruiken.
    Zo ben je net iets flexibeler. Je zou zelfs één kantje voor vocals kunnen gebruiken, en het ander voor een gated snare-reverbje ofzo...

Groet, Rob.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by Olaf Duffhuës
      Inderdaad...Peroonlijk zou ik ook de vierkant1 eruit gooien...Maar das smaak..Ik heb zelf ook de DN514, maar ben meer weg van de BSS 504...

Ik zag dat mijn foto's verouderd waren..;-)

In dit rack alleen nog de PCM60 vervangen...Aan het EQ rack is weinig veranderd....Alleen de binnenkist is het zelfde gespoten als mijn outboard rack...Verder zit er een 2de rack aan te komen..Deze wordt iets groter...
      die pcm 60 is dan verkocht, bij deze.....

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

die pcm 60 is dan verkocht, bij deze.....
        JAMMERRRRRRRR.......De PCM60 blijft gewoon in mijn bezit....Dit had ik al een uitgelegt....
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by Olaf Duffhuës
          JAMMERRRRRRRR.......De PCM60 blijft gewoon in mijn bezit....Dit had ik al een uitgelegt....
          had ik al een prijs genoemd dan?

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

had ik al een prijs genoemd dan?
            Nee, maar ik denk dat de bank niet vrolijk wordt van je....
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Wat zou in mijn rackjes het eerste zijn wat er bij moet?? (of eruit)
              Nou zie ik net dat de M3000 van TC weer in de aanbieding is......?

Als ik € 1000,- als budget heb, wat koop ik dan best??

groeten John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Als ik € 1000,- als budget heb, wat koop ik dan best??
                Heb laatst ook de M3000 naast mijn PCM81 in mijn rack geschroefd. En ik moet zeggen dat ik het een erg aangename galm vind. In vergelijk tot de Lexicon is hij veel opener, transparanter, brillianter. Maar de PCM is lekker vet en vadsig. Het is maar net wat je zoekt...
                Het mooie van de TC vind ik toch wel de 2 engines, waardoor je snel van galm kunt wisselen, of hetzelfde apparaat voor 2 verschillende bronnen kunt gebruiken.
                Ik heb van mijn aanschaf tot nu toe nog geen moment spijt gehad.

Groet, Rob.
                All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Waar is die in de aanbieding als ik vragen mag?

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by jakkes72
                    Waar is die in de aanbieding als ik vragen mag?
                    Bij die winkelketen in : Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Apeldoorn.

(laatste pagina in het krantje rechts bovenaan!)

groeten John
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Mattheusvz
                      • Jun 2007
                      • 107

Bij een grote muziekketen die de naam rondzinger draagt....

edit: iemand was mij voor met een veeeeeeel duidelijker hint....

Comment

• G.flater
                        • Dec 2007
                        • 35

Ik ben zelf ook bezig met een FX rack.. Alleen kom er niet helemaal meer uit..

Ik heb er op dit moment inhangen: (van boven naar beneden)

Ventilatie paneel met verlichting
                        TC M-one
                        TC D-two
                        DBX 1066
                        BSS DPR-404
                        BSS DPR-504
                        BSS FCS-960

Nu heb ik alleen nog 1u over, en wil graag nog wat aan dynamics erin.. Maar wat is wijsheid om in te investeren? Nog een 504 of een 404? Of moet ik kijken naar iets uit een heel andere hoek? Ik heb hiervoor nog 4 lijntjes over op mijn harting 72p.

Rack word voornamelijk gebruikt ism een X-eight 24/8/2 en een Century TC 16/4/4. En zo all-round mogelijk, theater én bands.

Kortom, wat zien jullie graag als extra in dit rental rack? (budget speelt niet zozeer een rol)

Zal binnenkort even foto'tje plaatsen ;-)
                        "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• Elmo
                          • Jun 2006
                          • 208

Misschien een BSS DPR 901II ? bij mijn weten een zeer gewaardeerde uitbreiding op het geen wat je hebt.

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Ik zou eerder kijken om er juist nog een FX unit bij te zetten (of in de plaats van de M-1), de eerder genoemde M3000 zou mijn eerste suggestie zijn, 2 goede engines in 1 HE.

1 HE dynamics unit waar ik erg blij van word: SPL Transient Designer 4 (TD-4). De 2-kanaals compressor van SPL (DynaMaxx) is overigens ook erg goed en allicht ook een optie. Maar de TD-4 voegt dan wel een extra tool toe, waar de DynaMaxx meer compressor-kanalen biedt.

Mijn suggestie:
                            M-1 vervangen door M3000
                            extra HE gebruiken voor SPL TD-4
                            en om echt te mierenn@uken zou ik de 1066 wellicht vervangen door nog een DPR 404 (als je genoeg lijntjes hebt op je multi)

Dan heb je een rack waar je 'U' tegen zegt ;-), waar elke gasttechneut blij van word en waar je nog VELE jaren mee vooruit kunt !!

Succes
                            Last edited by berolios; 05-04-08, 16:14.
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djsunnyday
                              • Nov 2005
                              • 112

Eindelijk durf ik me FXrack ook te posten. Beetje een buget rack maar werkt super!

Me (vastklik) plaatje van de harting is raargenoeg kappot gegaan. Dus moet nog vervangen worden. Tevens moet ik nog een oplossing verzinnen om de voedingskabel van de mengtafel niet door het gaatje te laten komen. (misschien weet hier iemand een oplossing)

inhoud:

Phonic Effect
                              Behringer Effect
                              Presonus compressor limiter
                              Behringer EQ (FOH)
                              JB EQ (Monitors als deze van FOH worden geregelt)
                              Voeding mengtafel
                              Zonde van de Zendtijd.

Comment

• shure-fan
                                • Sep 2003
                                • 1046

even over die voeding:

als dat gewoon een xlr 4 pens stekker is, dan gewoon een chassisdeeltje in je rack en een 4 polige kabel maken
                                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...