Das set, 2x 1000 watt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

"... voor de grotere dingen"

Wat doe je momenteel met deze set? En wat zijn de toekomstplannen dan?

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

Deze stack gebruiken we met name bij de grotere disco's wie we draaien en voor de rest bij Bands, festivals, pleinen, tenten dat soort dingen.groeten Arjan

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Maar heb je ook echt zoveel te doen dat het ook ECHT uit kan?

Lijkt me zeker geen aanschaf die je zo maakt, zonder te overwegen of het uberhaupt wel uitkan.
        lala..

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

als je maar 4 toppen hebt, heb je momenteel toch genoeg met 6 (max. 8) subs?

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

Arjan waar staan jullie voornamelijk dan?? Heb maar erg weinig van jullie gehoord? En ik weet zo niet een aantal feesten waarbij zulke systemen nodig zijn. Scholen hier in de buurt doe je makkelijk met enkele set per kant, top/sub combi, evt een extra subje in het midden.

""oja ik zal je binnenkort even een mailtje doen met aanvraag voor losse verhuur.""
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djfrenko
              • Oct 2003
              • 61

Kijk en dat is dus ook een beetje het punt waar ik van denk dat de extra toppen en bassen niet nodig zijn, opzich kunnen we met deze set alles aan wat we tot nu toe als aanvraag krijgen zoals band optredens in tenten of op buitenevenementjes. het geval is wel dat je met 4 toppen per kant een betere spreiding krijgt en je op een groot volume nog genoeg headroom over hebt om de klank goed te houden. Het geval is dan wel dat we een vliegsysteem moeten hebben omdat dit niet meer te stapelen is. En dit zie ik niet zitten ivm keuring e.d van de statieven en truss en takels en vliegsysteem. Het lijkt waarschijnlijk allemaal makkelijker dan het is om een paar luidsprekers de lucht in te knuppen maar dat is het volgens mij niet. ik hou het dus liever op de grond met eventueel 6 bassen en 3 toppen per kant. dan het laag maar iets minder hard zetten.

Groeten Frank
              Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

welke tenten voorzien jullie van geluid waar meer dan 3 toppen per kant zouden moeten staan?? Ken hier in de buurt geen kermis, festival die meer nodig zal hebben, (een optie is natuurlijk om de toppen hoog te zetten), maar dit is geloof ik al het geval en zorgen voor een infill kast.
                Wat doen jullie kwa aantal bezoekers in een tent? 1000 zou toch makkelijk moeten kunnen.
                Vliegen lijkt mij hier ook geen optie... is budgetair gezien ook niet interresant denk ik. maar ik kan het volledig mis hebben.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djfrenko
                  • Oct 2003
                  • 61

Wij doen momenteel nog niet veel met tenten omdat we de set pas sinds kort voorzien hebben van genoeg versterkers voor zulke klussen. Met de set zoals hij nu is zouden we een 3000 personen aan moeten kunnen. we hebben al wel een aantal keer geluid verzorgt op rock/punkrock evenementen en op pleinen. hier konden we altijd zat uit de voeten met de set. vliegen lijkt mij ook geen optie.

Zijn er niet meer mensen die DAS gebruiken trouwens??? of zijn er gewoon geen foto's??

Groeten Frank
                  Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

De stack is natuurlijk ook een persoonlijk hobby project/geldverslinder(ik koop liever zo'n geluidset dan dat ik het geld zo als zo veel jongeren in bijfoorbeeld een auto steek, waar je binnen het jaar de helft op afschrijft en er bij voorbaad al niks voor terug krijgt)het is wel de bedoeling om in de toekomst meer van dit soort evenementen aan te schrijven/oferte uit te brengen.Ook gebruiken we de set regelmatig op twee verschillende plekken tegelijk(opgesplitst), dus echt helemaal overdreven is dit niet.Als tenten denk ik bijvoorbeeld aan zomerfeesten dat soort dingen.en ja de aanschaf van apperatuur gaat gewoon door zolang ik er lol in heb(dus het kan makkelijk zijn dat er nog meer bij komt).groeten arjan
                    Last edited by arie; 11-10-06, 22:44.

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

ps ik weet niet of jullie ooit een das st215 top hebben gehoordt en weten wat voorn folumme zo'n kast kan produceren?Hier mogen dus echt wel 4 bassen per 2 toppen onder, ken anders geen bassen wie dit bij houden?groeten arjan

ps vinden jullie dit een overdreven set dan?Of is het merk niet goed?
                      Last edited by arie; 11-10-06, 22:19.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Ziet er gelikt uit jongens, en in het echt ook...

Jullie boffen maar dat je er de ruimte voor hebt...

Heb 1 basje gehoord, geloof dat het schuurtje bijna inelkaar klapte..

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

Ik vind de set op zich niet overdreven.. echter gaat het er ook om wat je ermee kunt doen en wat je ermee doet.

Ik bekijk het even van de financiele kant en kom dan redelijk snel tot de conclusie dat je toch al redelijke klussen moet hebben wil dit rendabel zijn. Zeker gezien de aanschaf van een dermate groot aantal kasten maar ook zeker de versterkers. We praten immers niet even over 3000 euro.

hebben jullie niet de klussen om ook daadwerkelijk deze set lonend weg te kunnen zetten, ja dan is hij veels te groot. Is het hobby, tja dan weet ik niet wat ik er direct op zou moeten zeggen. Erg vreemde hobby, ook gezien het vermogen dat er wordt uitgegeven om een dergelijke set te kopen. (dan ken ik wel andere leuke hobbies waar je je geld aan kunt uitgeven)

Verder uiteraard een zeer leuke set ook voor de buitendingen.
                          En idd een goede set om dergelijke tentfeesten, zomerdingen enz te voorzien van geluid.

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

We hebben gewoon met ons tweetjes een leuke hobby aan deze set en het is zeker de bedoeling om grotere dingen met deze set te gaan doen alleen moet je er dan wel vraag naar hebben, en wij denken dan misschien een beetje adersom dan de anderen, als je het spul niet hebt voor dit soort dingen zul je er waarschijnlijk ook nooit voor gevraagd worden, dus wij schaffen het erst aan en zien wel waar het schip strand, kijk ochten we over twee jaar zeggen we krijgen dit soort klussen niet dan doen we toch een deel of de hele stack weer weg.Ik heb er in iedergeval veel lol aan en dat is mij best veel waard, want volgens mij is genieten op je eigen manneir in het leven het allebelangrijkste(de ene geniet van een dikke auto en ik van een goed en vet geluid).groeten arjan

ps watt-xtra ik heb je een mail gestuurd.

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

zijn er toevallig ook nog meer Das Audio gebruikers die hun setje op het internet hebben staan??groeten Arjan

Comment

• DidierB
                                • May 2003
                                • 337

heb persoonlijk geen ervaringen met DAS, maar jullie hebben alleszins een mooie hoeveelheid staan...

Ben ook een beetje van mening dat met genoeg beschikbaar vermogen en met genoeg PEQ's (en dat is in die minidrive geen enkel probleem) je een set zo goed en zo slecht kan doen klinken als je zelf wil, dus ik ga er van uit dat die set alleszins zeer goed kan klinken.

Er is echter iets dat ik niet helemaal begrijp: uit het type-nummer van de subjes maak ik op dat ze dubbel 18" (en ik vermoed 8 ohm per speaker) zijn, en je zegt dat je in de toekomst met 5x FP6400 gaat werken voor de 10 subjes. Dat betekent dat je 2 speakers per versterkerkanaal kan hangen oftewel in 4 ohm speelt. Maar die labjes kunnen gerust met 4 speakers per kanaal in 2 ohm spelen, of als je liever wat meer dynamiek overhoudt in het sub kan je op 2,67 ohm blijven met 3 speakers per kanaal: dat betekent dan dat je met drie labs ruimschoots toekomt. Om welke reden zou je dan nog graag nog 2 labs bijkopen voor het sub? Of zijn de speakers 4 ohm? (Doet me wat terug denken aan de 18GT200 4 ohm van lang, lang geleden - weet niet of dit soort speakers nog gemaakt worden in 4 ohm).

Groeten,

Beghin Didier
                                Ampli bvba

Comment

Working...