Originally posted by JeroenVDV
Hoezo iedere artiest zn eigen Geluidsman
Collapse
X
-
Originally posted by sd_2verontschuldiging aanvaard, bakwagen is een klein vrachtwagentje met een meubelbak achterop die meestal met klein rijbewijs te rijden is en een C7 is een type speaker van het merk D&B.
Gr, D
ik zat beetje moeilijker te denken... toch bedankt voor de uitleg.
Comment
-
Het gaat er ook niet altijd om of de set die er staat voldoet of niet. Probleem is, en dat heb ik eerder proberen uit te leggen, is dat 99% van de inprik klussen om een wazige reden niet altijd goed verloopt.Originally posted by JeroenVDVWaar ik ook een beetje moe van word, zijn de tape-acts van de wat bekendere artiesten die met een bakwagen met bijv. een standaard C7-setje aankomen. Blijft erin staan totdat de beste man heeft bekeken of de aanwezige set voldoet of niet.
Wat een grapjas, alsof'ie de C7 set op elke plek zomaar kan inzetten. Is ook niet heilig, al denkt de technicus in kwestie vaak van wel.
En wanneer je de bus leeg maakt weet je gewoon zeker dat de show wel goed verloopt omdat je het dan voor 100% in eigen hand hebt.Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
ik blijf het wel wazig vinden dat er een dikke frontset neergezet moet worden naast een werkende dikkefrontset om technische problemen te voorkomen.
Het lijkt mij toch dat op twee inputs inprikken van een werkende mengtafel+crossover+versterker+luidsprekerset minder storingskans heeft dan al die dingen gaan opstellen en hopen dat het in een keer werkt "omdat je het zelf doet"?
lekker belangrijk!Comment
-
Ik hoef niet te hopen dat alles het doet, alles doet het, punt. Als ik mijn set niet met vertrouwen kan gaan bouwen en zeker weet dat het werkt moet ik echt achter m'n oren gaan krabben en had ik van te voren moeten zorgen dat ik het zeker zou weten. Zou van de zotte zijn dat je niet op je spullen kan vertrouwen, en ja er kan wel eens wat kapot maar voor 98% van de problemen is een oplossing.Originally posted by showbandHet lijkt mij toch dat op twee inputs inprikken van een werkende mengtafel+crossover+versterker+luidsprekerset minder storingskans heeft dan al die dingen gaan opstellen en hopen dat het in een keer werkt "omdat je het zelf doet"?
Maar blijkbaar moet het zo gaan. Leuk dat er goed werkende setjes staan op locatie, maar ik verwacht buiten dat het werkt voor de band ook werkt voor mij. En ik hoor het iets teveel van m'n collega's dat er spontaan iets niet werkt. Dus dan eigen set, worden we nog voor betaald ook.Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
Toch maar even reageren, wij hebben jaarlijks met een 15 tal "tape acts" te maken. En dat gaat altijd, zonder problemen, over onze set.
Gewoon van te voren even contact zoeken met het bedrijf wat de techniek voor de act doet, even afstemmen en het is geregeld. Op de avond zelf wacht je de technici op. Bakje koffie, sigaretje (eventueel).
Spullen op het podium, inprikken, 2 schuifjes open en spelen maar.
Na afloop nog een bakkie en tot ziens maar weer.
Dit werkt bij ons al jaren goed en zonder problemen.
Maar dit is toch eigenlijk het fotoforum??????Last edited by RayM; 04-12-06, 14:47.Heerlijk die stilteComment
-
Helaas is mij tot nu toe op bijna ELKE klus met trots verteld dat'ie (ie: de gast-technicus), mocht het setje niet goed genoeg klinken of te klein zijn, nog een C7-setje in z'n bakwagen had staan.Originally posted by JeroenHet gaat er ook niet altijd om of de set die er staat voldoet of niet. Probleem is, en dat heb ik eerder proberen uit te leggen, is dat 99% van de inprik klussen om een wazige reden niet altijd goed verloopt.
En wanneer je de bus leeg maakt weet je gewoon zeker dat de show wel goed verloopt omdat je het dan voor 100% in eigen hand hebt.
Beetje van het niveau dat tijdens George Baker op een (sjiek) bedrijfsfeest 1 van de technici (jawel, er waren er geloof ik 2 of 3 meegekomen) aan komt kloppen bij de FOH dat de set toch echt veel harder moet kunnen, hij moet gelijk helemaal vol gas. Ware het niet dat de regie van het evenement op de FOH zit en bepaalt op welk volume er wordt gespeeld, en ZEKER niet een gast-technicus die zich lekker met z'n 2 schuifjes op z'n tafel moet bemoeien en verder de regie en het totaalgeluid moet overlaten aan de mensen die daarvoor zijn ingehuurd.
Kan er ook wat mee te maken hebben dat de monitoren van de beste man zo oorverdovend hard moesten staan dat ze het zaalgeluid (JBL semi-line-array), dat op vrij hoog volume stond, nog steeds overstemden...Creating shows beyond ImaginationComment
-
Ja, dat soort grapjassen heb je helaas ook. Hij zal denk ik ook die kastjes mee naar bed nemen?
Het hangt ook een beetje af voor welke artiest je aan het werk bent, wat voor soort feest het is en het genre muziek. Kijk op sommige locaties kan je het niet maken om daar alles zelf te gaan bouwen.
In mijn verhaal doelde ik meer op discotheken, feesttenten en feestjes waar een stapel spaanplaat met speakers staat. Als techneut moet je een beetje inschatten hoe het op dat feest gaat en wat daar de bedoeling van is, en niet alleen maar je master door de VU's willen duwen.
Dus ik zeg, ja! Op sommige feestjes kun je het niet maken en zien ze maar wat ze aan de voorkant doen, als de monitors maar goed zijn en de rest moet knallen en goed voor elkaar zijn, en dat doe ik met m'n eigen set. Zekerheid.Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
Niet netjes
Dat je niet weg bent van Nederlandstalig dat kan, maar om het shit te noemen gaat mij wat te ver. Het heeft wel degelijk entertainment waarde, anders waren er niet zo veel van deze (B) artiesten. Ik ken er wel die beter zijn dan hun doorgebroken vakbroeders. Wat het inprikken betreft heb je gelijk. Vaak zetten ze hetzelfde materiaal neer, en kan het mannetje achter de knoppen nog wel even terug naar school. Wat ik zag op de foto's is bescheten, want als gast P.A.c.q. Disco, laat je toch niet meer dan een extra P.A. de zaal in komen. Jammer.Originally posted by Olaf DuffhuësEn zeker veel Nederlandstalige shit? Ik zie wat 'bekende' gezichten...Maar in dat circuit is dit dus normaal...Dit vaak omdat ze niet weten hoe een andere set werkt..om het ff kort door de bocht te zeggen...Dat komt weer omdat dat soort B artiesten, over het algemeen, nog al kunnen zeuren...Comment
-
Hey Olaf, laat Hennie maar schuiven, die kent het klappen van de zweep nu onderhand wel lijkt me, enneh, idd, Turbo normalerwijs, als er plaats voor is op het podium.......
Groetjes,
Chris.
PS, dan zou als het goed is de acoustische drumkit van de Gibsons ook als monitor gezien kunnen worden, dat is misschien een van de redenen waarom Hennie het zo hard moet zetten, anders horen de andere heren niks meer he, alleen drum.....Last edited by Mach Facilities; 08-06-09, 15:14.Comment
-
Helemaal mee eens Olaf, een beetje techneut kan idd met alle bekende A-merken uit de voeten, tenminste, dat zou zo MOETEN zijn .....Ik zie heel het probleem niet, ik zie het als een uitdaging en dat ik een keer wat meer verdien zeg maar...Dat ik een keer mijn spullen in de auto kan laten...En ik ben van mening als je met spullen van een ander kunt werken, je goed over komt...Als ik ergens binnen kom en er staat een of andere bagger installatie, dan wordt het anders...Maar de betere merken Soundcraft, Midas, DDA, A&H, Crest, Lexicon, TC enz...draai ik mijn hand niet voor om...Máár, das per persoon verschillend...
Groetjes,
ChrisComment
-
Hey Der CHRISTOFFEL
@Laptop hij voegt wel iets toe, namelijk dat hij vind dat een beetje techneut met alle A merken uit de voeten moet kunnen en daar ben ik het ook mee eens. Jouw berichtje komt uit de categorie "voegt niets toe" en niet die van Chris.
Daarnaast haalt Chris in zijn eerste berichtje best een belangrijk punt aan. Lees de PS nog maar een keer goed.
Dus, in plaats van zeuren kun je proberen om daarop in te haken.Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment

Die draaien ff uit mijn hoofd met wat EAW SM84 of Turbo Sound...Ik weet dat de geluidsman van de Gibsons er ook niet echt blij mee is...
Comment