Hoezo iedere artiest zn eigen Geluidsman

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henk de geluidsman
    • Jun 2005
    • 75

Ik ben benieuwd onder welke ziektebeeld dit valt.
    Je staat er belachelijk bij met veel te veel verschillende geluidsapparatuur, op een bruiloft nota bene, en wat doen de geluidsmannen?
    Over hun apparatuur praten....... Midas dit, Sennheisser zo, Martin hier, D&B daar,
    Ja ik verdien ook mijn brood met licht en geluidsverhuur, maar heb geen een of andere verslaving aan geluidsapparatuur.
    nvt

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

citaat:Geplaatst door Henk de geluidsman

Ik ben benieuwd onder welke ziektebeeld dit valt.
      Je staat er belachelijk bij met veel te veel verschillende geluidsapparatuur, op een bruiloft nota bene, en wat doen de geluidsmannen?
      Over hun apparatuur praten....... Midas dit, Sennheisser zo, Martin hier, D&B daar,
      Ja ik verdien ook mijn brood met licht en geluidsverhuur, maar heb geen een of andere verslaving aan geluidsapparatuur.
      Ik denk dat het tijd wordt dat jij iets met licht moet gaan doen

Comment

• elmer
        • Jul 2003
        • 139

ik bedoel dit enigzins negatief! maar eigenlijk komen die budget series behoorlijk kwaliteit te kort om het plaatje midas te mogen dragen! als ik me niet vergis komen ze ook niet uit de fabriek van midas zelf.

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

citaat:Geplaatst door joe

citaat:En dan het allerleukste : met een eigen zender komen die net precies op jouw frequentie zit...
          En dan nog uitproberen of het lukt [V]

Laatst een feestje gehad met Hollywood Boulevard, we begonnen netjes met 10 zenders en mij werd verteld dat het er 14 zouden worden(een aantal tape acts). niet dus... stond dus foh te mixen en frequenties uit te rekenen te gelijk [V]het eind totaal kwam op 26 zenders.
          Het leuke was ook nog dat ze op het laatst met zijn allen op het podium kwamen om het slotlied te zingen, dus zenders/frequenties delen zat er niet in.

Vraagje: hoe gaan jullie hiermee om?
          Wie heeft er de leiding over de frequenties?
          (gaan we er wel even vanuit dat er geen zender tech aanwezig is)

Nou uh, gewoon... overleggen. Als je als tapeset tech. ergens binnen komt moet je wel meer dingen regelen. Is me vaak zat gebeurd dat ik met een zangeres binnen kwam die als finale act op ging treden, en dat mijn zender precies in de band van de reverse zat.

Met een beetje pech gebruik je dan een draadloze mic uit een andere band van het bedrijf wat er al staat. Met nog meer pech moet je gewoon met een draadje werken (kent u hem nog...)
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

citaat:Als tape artiest heb je maar een half uurtje, dus vanaf het begin moet het staan. Je krijgt geen uur om te soundchecken, alleen ff een lijn checkje naar de zaal en ff wat roepen door de mic en luisteren of de eventuele monitors het doen. Je wilt dus zo veel mogelijk vastigheid net zoals de artiest dat wil.
            De mix tussen de (orkest)band, zang en galmpje moet in het ieder geval over de monitoring gelijk goed zijn om een artiest zich zeker te laten voelen. Dus een tafeltje wat je goed kent en de juiste galm zijn een must, net zoals de mic en de (fl)oortjes, want niet alles klinkt hetzelfde (dan zouden we het forum wel kunnen opdoeken). Dan heb je in de eerste 2 nummers nog wat tijd om je EQ die je op de zaal zet nog een beetje in te regelen en dan moet het toch echt helemaal staan en kun je je showtje afmaken.
            Oftewel spullen die je kent zijn belangrijk, voor jezelf om fijn te werken en voor de artiest, als jij het in de hand hebt staat hij een stuk fijner op het podium en als je 3 optredens op een avond moet doen is het veel makkelijker om ff die 2 kistjes uit je auto te halen, naar binnen te rijden, 2 lijntjes erin en spelen dan dat je iedere keer weer een galmpje moet instellen op een ander apparaat, je MD spelers de ene keer links staan en dan weer rechts en je het eerste optreden op een XL4 doet en de laatste op een dynacord. En dat je ondertussen nog ff de kleedkamer en parkeerplaats checked en zorgt dat de spa blauw op het podium staat.
            'Karaoke Tech' zoals het hier genoemd werd vergt soms andere vaardigheden dan alleen geluidmixen. Het technische niveau ligt lager dan dat je een bandje staat te mixen, maar sociale vaardigheden, communicatie en helder denken om problemen op te lossen is hier veel belangrijker.
            Ik zie heel het probleem niet, ik zie het als een uitdaging en dat ik een keer wat meer verdien zeg maar...Dat ik een keer mijn spullen in de auto kan laten...En ik ben van mening als je met spullen van een ander kunt werken, je goed over komt...Als ik ergens binnen kom en er staat een of andere bagger installatie, dan wordt het anders...Maar de betere merken Soundcraft, Midas, DDA, A&H, Crest, Lexicon, TC enz...draai ik mijn hand niet voor om...Máár, das per persoon verschillend...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

citaat:Geplaatst door elmer

ik bedoel dit enigzins negatief! maar eigenlijk komen die budget series behoorlijk kwaliteit te kort om het plaatje midas te mogen dragen! als ik me niet vergis komen ze ook niet uit de fabriek van midas zelf.
              Dus wat jij zegt is dat een Midas Venice of Verona bullshittafels zijn die superslecht klinken? :-D Da's een goeie :-D

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

citaat:Geplaatst door Tofke78

Dus wat jij zegt is dat een Midas Venice of Verona bullshittafels zijn die superslecht klinken? :-D Da's een goeie :-D
                Nee, hij zegt dat de goedkopere series niet de kwaliteit evenaren van een XL4 en daarom het midas-logo niet mogen hebben. No shit he, ooit het prijsverschil gezien

Comment

• elmer
                  • Jul 2003
                  • 139

citaat:Geplaatst door jadjong

citaat:Geplaatst door Tofke78

Nee, hij zegt dat de goedkopere series niet de kwaliteit evenaren van een XL4 en daarom het midas-logo niet mogen hebben. No shit he, ooit het prijsverschil gezien

inderdaad dat zeg ik ja, en natuurlijk een Midas kost een paar centen maar dan heb je ook wat! persoonlijk ben ik van mening dat het jammer is dat je van die kleine "midasjes" kan kopen, hadden ze nooit moeten doen, het is toch iets waar je jezelf mee associert en das toch jammer van zo'n merk als Midas.
                  Bouw dan die tafeltjes onder een andere merknaam bv, dan blijft een Midas iets exclusiefs

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

gelul van een dronken aardbei.
                    Die mini-tafels (alhoewel een verona toch wel wat ruimte heeft) is een supersterke zet geweest. Met de reputatie vanm de grote broers een stuk markt, en dus winst aantrekken is altijd nog het doel geweest van iedere ondernemer. Daarnaast klinken die kleine zusjes echt niet slecht, kan ik uit ervaring mededelen.

En ik zie dezelfde foto's al voor me met allemaal 40kanaals 3-en en 4-en...

de common-rail-diesel ( uitvinding van F1-ferrari-fiat) is nu toch ook wereldwijd de standaard in diesels?

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

citaat:Geplaatst door **************

gelul van een dronken aardbei.
                      Die mini-tafels (alhoewel een verona toch wel wat ruimte heeft) is een supersterke zet geweest. Met de reputatie vanm de grote broers een stuk markt, en dus winst aantrekken is altijd nog het doel geweest van iedere ondernemer. Daarnaast klinken die kleine zusjes echt niet slecht, kan ik uit ervaring mededelen.

En ik zie dezelfde foto's al voor me met allemaal 40kanaals 3-en en 4-en...

de common-rail-diesel ( uitvinding van F1-ferrari-fiat) is nu toch ook wereldwijd de standaard in diesels?
                      Ben ik volledig mee eens!! Iemand die zoiets beweerd, bedoelt dat het pas goed is wanneer het groot en log is en veeeeeeeel knoppen heeft :-) Waarom zou nu plots de kwaliteit van een "kleinere" Midas zoooooveel slechter zijn dan die van een "grotere"??? Je hebt ook een Mercedes A C E en S klasse è. En die A en C heeft verdomd goeie kwaliteit aan boord :-D

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

inderdaad dat zeg ik ja, en natuurlijk een Midas kost een paar centen maar dan heb je ook wat! persoonlijk ben ik van mening dat het jammer is dat je van die kleine "midasjes" kan kopen, hadden ze nooit moeten doen, het is toch iets waar je jezelf mee associert en das toch jammer van zo'n merk als Midas.
                        Bouw dan die tafeltjes onder een andere merknaam bv, dan blijft een Midas iets exclusiefs
                        Ik persoonlijk haal altijd de logo's van mijn spullen of plak ze af. Als er iets Géén overweging bij apparatuur op een productie is, is het wel de herkomst. Helaas veel te vaak zie je totaal minderwaardig spul op het toneel omdat het volgens de merknaam 'goed spul' is.

even eenvoudig gesteld: Als die kleine midasjes wél in een hoek van de orginele fabriek waren gebouwd waren ze dan beter? Als er een andere sticker op die kleine midasjes zat. Was jij blij, maar denk je dat ze dan anders zouden functioneren?

Dit is echt het gelul van mensen die een volkswagen kopen omdat ze een skoda niets vinden. [}]
                        lekker belangrijk!

Comment

• elmer
                          • Jul 2003
                          • 139

er worden weinig slechte producten gemaakt en alles is naar zijn geld. en absoluut een venice klinkt goed!!

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Er zijn maar 4 merken die erg veel gebruikt worden...En het gaat nog steeds om smaak...Ik vind een Midas ook lekker klinken...Maar heb laatst een A&H geprobeerd....ook goed...Daar tegen vond ik de GB4 tegenvallen...Zo is het atijd wat...

Maar, lang verhaal kort..het gaat nog steeds over het inplug verhaal...
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ruurd
                              • Sep 2005
                              • 95

hey,

ik wil niet vervelend doen hoor, maar is deze discussie wel de moeite waard?

kijk, als je een liveset moet draaien dan wordt de kwaliteit van het geluid voor het grootste geluid niet bepaalt door de mengtafel, maar vooral wat de technicus doet met die tafel (mixen). Natuurlijk zijn er verschillen tusen tafels. Is niet erg, maar die verschillen zijn (in verhouding) erg klein.

Zorg eerst maar dat wat je in die mengtafel stopt goed is. Dáár ontbreekt het nog wel eens aan, en het lijkt me een beetje raar om dan te zeggen: Jah, ik had geen midas xl4, of wat dan ook, tot mijn beschikking.

Qua gebruikersgemak kun je zeggen: iedereen zijn eigen ding. Iedereen heeft wel een bepaalde tafel die hij het fijnst vind werken, of een bepaald merk. Maar een goede techniekus kan met alle mengtafels overweg. Dat vind de baas ook fijner

wat ik wil zeggen: Je kunt wel een geweldige tafel hebben, maar als je er niet de goede dingen mee doet, heb je er nog niets aan. Je kunt soms een wat "mindere" mengtafel hebben, maar als vervolgens de de zanger van de band niet te horen is, ligt dat echt niet aan die tafel, maar wél aan die technicus die dat ding bediend.

(amen)

Comment

• Tofke78
                                • Jan 2005
                                • 504

citaat:Geplaatst door ruurd

hey,

ik wil niet vervelend doen hoor, maar is deze discussie wel de moeite waard?

kijk, als je een liveset moet draaien dan wordt de kwaliteit van het geluid voor het grootste geluid niet bepaalt door de mengtafel, maar vooral wat de technicus doet met die tafel (mixen). Natuurlijk zijn er verschillen tusen tafels. Is niet erg, maar die verschillen zijn (in verhouding) erg klein.

Zorg eerst maar dat wat je in die mengtafel stopt goed is. Dáár ontbreekt het nog wel eens aan, en het lijkt me een beetje raar om dan te zeggen: Jah, ik had geen midas xl4, of wat dan ook, tot mijn beschikking.

Qua gebruikersgemak kun je zeggen: iedereen zijn eigen ding. Iedereen heeft wel een bepaalde tafel die hij het fijnst vind werken, of een bepaald merk. Maar een goede techniekus kan met alle mengtafels overweg. Dat vind de baas ook fijner

wat ik wil zeggen: Je kunt wel een geweldige tafel hebben, maar als je er niet de goede dingen mee doet, heb je er nog niets aan. Je kunt soms een wat "mindere" mengtafel hebben, maar als vervolgens de de zanger van de band niet te horen is, ligt dat echt niet aan die tafel, maar wél aan die technicus die dat ding bediend.

(amen)
                                Klopt volledig. Zo heb ik al eens iemand een bandoptreden horen verzorgen met Meyer en het trok op geen zak omdat de MDs / CDs die men gebruikte zoooooo slecht waren. Ligt het dan aan Meyer? Ik denk het niet.

Comment

Working...