DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsandman
    • Aug 2010
    • 74

Originally posted by 4AC
    Trekken de HK toppen die zaal?
    Zeker als het een beetje vol raakt...

Mvg,

Teun
    Voor deze toepassing wel, het geluid hoefde niet extreem te zijn, maar wel goed hoorbaar. Daarom had ik achterin de zaal een klein mini array'tje gebouwd. Per kant 2 oudere toppen van 200 watt RMS onder elkaar. Deze met 2 wind-ups omhoog gedraaid. Ik heb hier helaas geen foto van. De DAP P900 bij de FOH stuurt deze kasten dan ook aan.

Originally posted by DJ FR Sound & Licht
    Ziet er goed uit, Mooie locatie ook in de Drie Linden.
    Als je weer eens een keer in de buur bent laat maar weten hoor kom graag een keer kijken??

Gehuurd bij Idak zo te zien!
    Klopt! Dingen die wij niet allerdaags gebruiken huren wij liever.
    Ik zal het eens laten weten als we weer een mooi klusje hebben in de buurt. Drie linden is zeker een mooie locatie, op het frontlicht na dan.

Comment

• DJ FR Sound & Licht
      • Aug 2010
      • 35

Originally posted by djsandman
      Klopt! Dingen die wij niet allerdaags gebruiken huren wij liever.
      Ik zal het eens laten weten als we weer een mooi klusje hebben in de buurt. Drie linden is zeker een mooie locatie, op het frontlicht na dan.
      Is goed ik hoor het wel.
      Over dat front licht geef ik je groot gelijk
      Showtime Drive-In Show with: Eurolite, Behringer, Showtec, DB technoligisch , American DJ

Comment

• djsandman
        • Aug 2010
        • 74

Ik blijf vinden dat mijn versterkers te snel clippen, vandaar dat ik jullie hulp wil vragen bij hetvolgende:

Ik heb een versterkerrack met 2 Crown XLS 802d versterkers en een CX2310 crossover.

Speakers die aangestuurd worden zijn 2 (8ohm per kant) of 4 (4ohm per kant) 18Sound 15LW1400's en 2 HK Pro 15. (8ohm per kant)

Enkele gegevens:

- 18Sound 15LW1400
        - HK Audio Pro 15
        - Crown XLS 802d
        - Amprack

Nu dus mijn vraag, zijn dit de juiste versterkers? Ik cross rond de 120 hZ. Versterkers beginnen te clippen bij half open, terwijl toppen en bassen nog niet beginnen te kraken.

Een driverack komt er zo snel mogelijk aan zodat ik het geheel beter kan configureren. Ik stel de EQ nu meestal wat bij met me mengtafel, maar dat werkt gewoon niet.

Iemand die tips heeft?
        Alvast bedankt.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Die 802 houdt inderdaad niet over, zeker niet voor de 18sound. Dat beestje mag wel minimaal 1 kw aan 8 ohm gevoerd krijgen.
          De HK Audio Pro serie ken ik niet zo goed, maar als je de 1,5-2x vermogen regel neemt, dan zouden deze ook wel meer voor hun kiezen mogen krijgen.

Zwaardere versterkers aanschaffen dus, maar dat had je zelf ook al door, geloof ik.

Echter, bij half vermogen al clippen is wel erg vlug. Heb je ook allerlei eq's aanstaan? Of op je crossover de bass ver open gedraaid of zoiets?
          Mvg,

Teun
          Last edited by 4AC; 03-04-11, 13:29.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djsandman
            • Aug 2010
            • 74

Dit gebeurt gewoon als de EQ op mijn mengpaneel 0db staat en de crossover alles 0db staat.

Inderdaad zwaardere versterkers. Enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Heeft de aanschaf van een driverack (DBX PA+) voor deze versterkers dan nog enige zin, als de versterkers het toch niet overhouden?

Comment

• goldsound
              • Jan 2003
              • 429

Inderdaad zwaardere versterkers. Enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?
              Zelf erg goede ervaring met de American Audio V-serie. Voor het geld een erg goede eindtrap

Heeft de aanschaf van een driverack (DBX PA+) voor deze versterkers dan nog enige zin, als de versterkers het toch niet overhouden?
              Driverack heeft zeker zin zeker als je dadelijk zwaardere eindtrappen gaat gebruiken, om de boel een beetje onder controlle te houden.
              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• djsandman
                • Aug 2010
                • 74

Originally posted by goldsound
                Zelf erg goede ervaring met de American Audio V-serie. Voor het geld een erg goede eindtrap
                Het blijft zo wel betaalbaar, maar wil toch eens verder kijken voor het duurdere spul tweedehands. Lab Gruppen?

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Iets betaalbaarder en nog steeds erg leuk: QSC PL4.0
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• djsandman
                    • Aug 2010
                    • 74

Originally posted by Big Bang
                    Iets betaalbaarder en nog steeds erg leuk: QSC PL4.0
                    Tweedehands dan neem ik aan?

"The PowerLight Series is no longer in production"

Comment

• Dj jarno
                      • Apr 2011
                      • 17

tja dit is wel een goede grote set maar laat eens gewoon alles zien wat je hebt op fotos wat je opbergt enzovoort lijk me wel vet ik heb een warenhuis gezien met 100.000,- aan spullen allemaal voor feesten en alles zo vet

Comment

• djsandman
                        • Aug 2010
                        • 74

Originally posted by Dj jarno
                        tja dit is wel een goede grote set maar laat eens gewoon alles zien wat je hebt op fotos wat je opbergt enzovoort lijk me wel vet ik heb een warenhuis gezien met 100.000,- aan spullen allemaal voor feesten en alles zo vet

Ik gebruik alles Zelfs ieder kabeltje of plugje.

Zal binnenkort wat foto's posten van m'n nieuwe speakers

UPDATE:

Foto's:

FR101 (1) - FR101 (2) - FR101 (3) 2 stuks
                        BR115 (1) 4 stuks
                        BR218 (1) - BR218 (2) 1 stuk

Verder heb ik qua speakers nog 2 HQ Power VDSG10 400 watt die ik wel eens laat vliegen, geeft net een beetje meer hoog voor bijvoorbeeld achterin een zaal of aula. (Foto)
                        Buizen zijn inmiddels stuk netter en korter met op het einde veiligheidspennen.

En daarnaast m'n meest gebruikten HK Pro 15 speakers waar ik nog altijd zeer tevreden over ben.

De BR218 is nog in productie. Heb deze kast tweedehands gekocht en ben hem nu even een stuk netter aan het maken. Er zaten twee verschillende baffels in, tapijt houd ik niet van, foam was kapot, xlr eruit en speakons erin. Komen 2 maal de 18 Sound 18LW1400 in. Als de speakers me bevallen bouw ik er nog een BR218 bij!

Vragen? Ask me!
                        Last edited by djsandman; 14-04-11, 12:29.

Comment

• djsandman
                          • Aug 2010
                          • 74

De bouw van de BR218 vordert snel;

Heb eerst het tapijt verwijderd. Was met ongeveer 1000 nietjes vastgemaakt + tapijtlijm, rotklus dus. Is nu voorzien van 2e baffel onder een hoek van 20 graden. (18mm berken multiplex)

De eerste 2 lagen grondverf zitten er op.
                          Dit weekend de kast met een structuurroller voorzien van zwarte verf. (RAL 9005) Warnex kennen we nu wel, tijd voor iets nieuws dacht ik zo.

Pic 1

Fotookee 2

1 mei word de kast waarschijnlijk voor de eerste keer in open lucht getest.
                          Driverack is ook onderweg. Echter geen DBX meer maar de goedkopere Behringer DCX2496. Zit met de DBX toch wel te kloten dat je vastzit aan de speakers van JBL. Je kan geen phases instellen en snapte de behringer toch sneller dan de dbx. En ook niet verkeerd in de portemonnee.

Houd jullie op de hoogte

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Als je zo eenn vertrouwde 18Sound fan bent zie je ook wel dat dit GEEN BR218 is van 18Sound.

Dit is een 18Sound BR218 volgens de originele tekening :

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

Originally posted by Rolandino
                              Als je zo eenn vertrouwde 18Sound fan bent zie je ook wel dat dit GEEN BR218 is van 18Sound.

Ik ben een leek, maar zo ziet een ELI KW sub er ook uit (op de handvatten na).
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djsandman
                                • Aug 2010
                                • 74

Originally posted by Rolandino

Haha deze reactie had ik al verwacht.
                                Helaas voor jou vond ik je vraagprijs voor je BR218's iets te duur. Ben zelf aan het hobbieën geslagen. De kast komt je hoogstwaarschijnlijk toch wel bekend voor. AED?

Comment

Working...