DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardstyle
    • Jan 2010
    • 427

Wat ook een optie is: een statief gebruiken met een beugel voor 2 luidsprekers. (zag ik in een andere webshop)

Comment

• djsandman
      • Aug 2010
      • 74

Originally posted by hardstyle
      Wat ook een optie is: een statief gebruiken met een beugel voor 2 luidsprekers. (zag ik in een andere webshop)
      Toevallig vandaag binnengekregen, 2 van die beugels van K&M! Inderdaad hele mooie oplossing om 2 speakers op 1 statief of satelite te plaatsen.

Foto

Comment

• djsandman
        • Aug 2010
        • 74

2 oktober is gepasseerd, een leuk setje weggezet met veel positieve reacties! Hieronder de foto's:

Opbouw

Singelloop 11 (1)

Singelloop 11 (2)

FR101's

Ik zit al te wachten op de reactie dat de onderste toppen te laag staan, dit komt echter doordat we in eerste instantie in een podiumwagen zouden staan, maar deze veel te klein bleek te zijn en zelf maar iets hebben gebouwd. We hadden dus geen statieven bij ons. Het hoog kwam echter ver genoeg doordat we die FR101's nog hadden hangen! Stacken als sub-sub-top was ook geen optie omdat we de spreiding graag zo wilden dat de bassen zowel aan de voorkant als aan de zeikanten goed te horen/voelen was, anders hadden we het maar gericht op één punt gehad.

Apparatuurlijstje:

2x HK audio pro15
        2x DB Arena 15
        4x 18sound baskasten
        2x Alto Elvis 12s bas
        4x 18Sound FR101 gevlogen

De 4 bassen en 4 toppen werden aangestuurd door ieder een Crown XLS802, de 4 FR101 door een Crown XLS602, de Alto Elvis door een DAP P900 en achter ons hingen nog wat hoogkasten (monitorgeluid) ook aangestuurd door een DAP P900

8x LED Par56
        6 meter truss
        Last edited by djsandman; 04-10-11, 11:15.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Ziet er toch strak uit! Als je geen tussenpaaltjes hebt kun je altijd kijken of er nog ergens een paar lege (kabel) kisten zijn die als veredelde deurstopper tussen je sub en je top gepuzzeld kunnen worden.

Doen die FR101's nu nog veel extra als je ze op hun kant hangt? Als ik het zo zie is de bovenste vooral om afstand te maken en de onderste loopt nu een beetje down-fill te spelen.

De vliegframes voor de FR101 ook zelf gebouwd? Zien er op het eerste gezicht netjes uit, maar ik ben benieuwd wat de heer Rinus ervan te zeggen heeft...
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

oeps...

een zuchtje wind in je zeil, en je had je complete truss ( die dus behoorlijk topzwaar is) in één zwaai ondersteboven getrokken.

kortom : levensgevaarlijk knutselwerk weer dus.
            Last edited by Gast1401081; 04-10-11, 12:28.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

Originally posted by MacGyverSounds
              oeps...

een zuchtje wind in je zeil, en je had je complete truss ( die dus behoorlijk topzwaar is) in één zwaai ondersteboven getrokken.

kortom : levensgevaarlijk knutselwerk weer dus.
              Dat was eigenlijk ook wel het eerste wat ik dacht. Dit soort "constructies" zijn hier uit den boze.
              Is de podium wagen te klein dan gooi je toch gewoon weer wat in de bus?
              Neem aan dat je van te voren hebt aangegeven hoeveel ruimte dat je nodig had?
              Is dat niet geregeld, dan gaat er gewoon weer wat in de bus en heeft de klant pech of je stackt het naast je podium wagen?

Verder ziet het er aan de voorkant verder netjes uit maar achter de set is het gewoon een rommeltje met kabels.
              Kabels te lang is niet erg maar loop ze dan gewoon uit en gooi ze niet zo op een bosje, kun je namelijk rare storingen van krijgen.

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Originally posted by djsandman
                Stacken als sub-sub-top was ook geen optie omdat we de spreiding graag zo wilden dat de bassen zowel aan de voorkant als aan de zeikanten goed te horen/voelen was, anders hadden we het maar gericht op één punt gehad.
                De spreiding van de bassen hoef je je geen zorgen over te maken, ook niet bij stacken. Die krijg je echt niet op één punt, ook al zou je het graag willen.
                Lage tonen richten verspreiding zich in deze opstelling rondom, dus zowel voor, achter en aan de zijkanten voldoende bas.
                Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Aha! Die FR101's hebben we al eens eerder gezien met je eigen beugels.
                  Ook toen is er al opgemerkt dat je NOOIT twee kasten aan elkaar moet verbinden, maar ieder afzonderlijk in het frame moet bevestigen.
                  Nu moeten die arme M8? inslagmoertjes van de bovenste kast het gewicht van 2 kasten dragen.
                  Staat vast niet zo in de gebruiksaanwijzing van de speakers. En als er NIETS over hoe te vliegen in de gebruiksaanwijzing staat moet je er so-wie-so niet aan beginnen!

Daarnaast wordt het geluid op deze manier k*t, want de spreiding van deze topjes is ongetwijfeld iets van 80-90 graden (horizontaal, maar aangezien je ze gekanteld hebt nu dus vertikaal...................Of kun je de hoorns 90 graden draaien in de kast?

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djsandman
                    • Aug 2010
                    • 74

Dat tentzeil zat er meer tegen de zon als tegen de wind, ten eerste was er geen wind, was dat maar waar en ten tweede wat is sterker, een jan willempje waar dat zeil mee vast zat of een windvlaag, precies een windvlaag dus die jan willem laat echt wel los op zo'n moment.

De FR101 beugels zijn verstevigd met aan de bovenkant een extra strip. Ook de haken zijn verder naar buiten gebracht. Het gaat BTW zoals eerder gezegd niet om M8 maar om M10.

Jammer dat jullie zulke conclusies trekken zonder dan ook maar enige ervaring te hebben met deze kastjes.
                    Ik heb genoeg kasten zien hangen aan dergelijke beugels, de meeste zelfs van dunner materiaal. De standaard vliegbeugels van DB bijvoorbeeld.

Kabels achter dat basje waren inderdaad niet echt netjes weggelegd.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Ik heb genoeg kasten zien hangen aan dergelijke beugels, de meeste zelfs van dunner materiaal. De standaard vliegbeugels van DB bijvoorbeeld.
                      Ik kan er nog wel 30 noemen, maar wel steeds 1 kastjes aan 1 beugel, ook bij bijvoorbeeld de D&B Q7 waar jij op doelt.
                      Als je kijkt naar de dikte van het staal bij vliegframes van line-array systemen of systemen die regelmatig met meerdere kasten gevlogen worden (Function One, Synco STS, D&B Q1, zelfs JBL VRX): stuk voor stuk serieuze vliegframes.
                      Nou wil ik niet zeggen dat je frame niet sterk genoeg zou zijn (want zoals je terecht opmerkt: dat is op een foto niet te beoordelen) of dat een 2x M10 niet voldoende zou zijn om 2 kastjes te vliegen (daar ben ik niet kundig genoeg voor), maar ik wil aangeven dat je ook je eigen, goed doordachte ideeën kritisch moet bekijken.
                      Denk als een wetenschapper. Als die iets ontdekt is hij/zij vervolgens maanden bezig om de eigen theorie onderuit te halen. Als dat niet lukt gaan ze pas publiceren. Zo kritisch mag je best op jezelf zijn.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

..... wat is sterker, een jan willempje waar dat zeil mee vast zat of een windvlaag, precies een windvlaag dus die jan willem laat echt wel los op zo'n moment.....
                        gelul !!!!
                        Je hebt gewoon weer mazzel gehad, dat het niet waaide. Met dezelfde janwillempjes zetten we vroeger hele vrachtwagenzeilen vast, die vervolgens met 80 kmh door weer en wind reden.
                        Verder heb je echt niet zoveel wind nodig om je truss te laten omflikkeren. Topzwaar, geen ballast, en een beperkte outrig.

Dit soort onzin-aannames kostte onlangs genoeg mensenlevens.
                        Last edited by Gast1401081; 05-10-11, 06:06.

Comment

• djsandman
                          • Aug 2010
                          • 74

@renevanh kijk en dat vind ik tenminste een normale reactie. @************** daarentegen.

" gelul !!!!
                          Je hebt gewoon weer mazzel gehad, dat het niet waaide. "

Dus jij denkt dat ik niet aan factoren als wind denk? Als je zoiets op een strand bouwt of open veld, dan snap ik jouw reactie.. Maar dat was in dit geval niet zo.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Dus jij denkt dat ik niet aan factoren als wind denk?
                            Als dat denken is dan laat maar.

Gauw ff een klaarsje opsteken voor st Jozef, de bouwheilige, dat het deze keer weer goed afgelopen is.

Comment

• Richnies2000
                              • May 2008
                              • 204

beetje of topic maar ook weer niet,

wat zal de breeksterkte zijn van een jan willempje?

Comment

• pilot
                                • Nov 2003
                                • 267

Laat er iemand zijn foto's zien ,wordt die aan alle kanten afgezeken over dingen.Beste stuurlui staan wal zeggen ze wel eens maar dat het er zoveel zijn.Aannames aannames en nog eens aannames.Wie was er ter plekke?Wie heeft hem toen op de gevaren gewezen?
                                Wordt aan de hand van een foto waarop een stukje van een beugel staat al gezegd dat dat niet kan.Inslagmoeren die niet zouden kunnen.
                                Ik moet het nog zien dat die bouten en moeren zijdelings uit de kast getrokken worden.
                                Als dat zo zou zijn dan vielen bij heel veel fabrieken hele lichtlijnen en afzuigkanalen naar beneden hoor.
                                Tuurlijk is opbouwende kritiek goed maar hier lopen steeds meer betweters en afzeikers rond.
                                master-qsc en de rest

Comment

Working...