DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by Junior
    Dit kan je op 2 mono kanalen doen maar ook op een stereo kanaal afhankelijk van je wensen (de sweep op de mid banden van je eq/inserts)

Verklaar je nader zou ik zeggen. Wat heeft de eq er mee te maken???

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

denk dat hij bedoelt dat op sommige tafels de stereokanalen een minder uitgebreide eq hebben dan de mono-kanalen. geen idee hoe dat bij de venice zit.

Comment

• djsandman
        • Aug 2010
        • 74

Originally posted by mrVazil
        denk dat hij bedoelt dat op sommige tafels de stereokanalen een minder uitgebreide eq hebben dan de mono-kanalen. geen idee hoe dat bij de venice zit.
        Opzich is de EQ niet zo belangrijk. Een low,mid,high zit er bijna altijd wel op ook bij stereo.

Ik denk dat ik met 2 jacks uitga naar 2 di's deze gaan uit naar de XLR multi. Bij de tafel ga ik door middel van 2 XLR F to 2 Jack 6,3 M het stereokanaal in.

Opgelost denk ik? =) Bedankt allen

Comment

• Junior
          • Jan 2010
          • 114

Originally posted by SPS

Verklaar je nader zou ik zeggen. Wat heeft de eq er mee te maken???

Paul
          Als je door op een stereo kanaal te prikken je een minder uitgebreide EQ hebt en geen mogelijkheid tot een insert.
          Lijkt mij dit toch iets wat je mee moet nemen bij de vraag of je 2 mono of 1 stereo kanaal gaat gebruiken.

ik zelf zou als ik kanalen genoeg heb altijd voor twee keer mono gaan.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by djsandman
            Ik denk dat ik met 2 jacks uitga naar 2 di's deze gaan uit naar de XLR multi. Bij de tafel ga ik door middel van 2 XLR F to 2 Jack 6,3 M het stereokanaal in.
            Wat is hier dan nog het nut van je DI?

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Junior
              Als je door op een stereo kanaal te prikken je een minder uitgebreide EQ hebt en geen mogelijkheid tot een insert.
              Lijkt mij dit toch iets wat je mee moet nemen bij de vraag of je 2 mono of 1 stereo kanaal gaat gebruiken.

ik zelf zou als ik kanalen genoeg heb altijd voor twee keer mono gaan.
              Kies zelf ook voor zoveel mogelijk monokanalen. Al was het alleen maar voor de panning.
              Sommige keyboardspelers gebruiken extreme L/R effecten die in een zaal met slechte acoustiek niet bruikbaar zijn.
              (Sta je links, hoor je niks van rechts..) Dus maar een beetje uit mid pannen is dan wel lekker, en dat is niet mogelijk met de balansregeling op een stereokanaal.

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Waarbij je weer phasing problemen introduceert.
                Als de bron niet goed is moet je dat niet op de tafel proberen op te lossen.

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Opzich is de EQ niet zo belangrijk. Een low,mid,high zit er bijna altijd wel op ook bij stereo.

Opgelost denk ik? =) Bedankt allen

En als je dan actieve DI's hebt heb je een probleem, want een show op batterijen draaien vind ik met wireless zo af en toe stiekem nog wel een beetje eng, maar met een DI zou ik zoveel mogelijk monokanalen aanhouden, dan maar 2* mono opofferen. Op een Venice 320 heb je trouwens maar 24 monokanalen, plus nog eens 4 stereo (ook 4 bands EQ, maar geen midsweeps).

Edit: en dan hebben we het er nog niet eens over gehad of je DI's überhaupt wel op batterijen kunnen draaien (bij mijn beste weten zijn dat meestal kwalitatief niet al te beste bakkies, doe mij maar Klark)

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• djsandman
                    • Aug 2010
                    • 74

Originally posted by djspeakertje
                    En als je dan actieve DI's hebt heb je een probleem, want een show op batterijen draaien vind ik met wireless zo af en toe stiekem nog wel een beetje eng, maar met een DI zou ik zoveel mogelijk monokanalen aanhouden, dan maar 2* mono opofferen. Op een Venice 320 heb je trouwens maar 24 monokanalen, plus nog eens 4 stereo (ook 4 bands EQ, maar geen midsweeps).

Edit: en dan hebben we het er nog niet eens over gehad of je DI's überhaupt wel op batterijen kunnen draaien (bij mijn beste weten zijn dat meestal kwalitatief niet al te beste bakkies, doe mij maar Klark)

Daan
                    Het worden 2 DI's LA Audio over 2 monokanalen. Geen gekloot met 9V batterijen hoor, gewoon phantoom.

Comment

• tha_dj
                      • Jan 2004
                      • 375

Koop dan de stereo uitvoering van € 118,- scheelt je centjes, en je kan hem nog gebruiken tussen een DJ mixer in de toekomst.

your light !

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Leuk, maar ik zou écht kiezen voor 2 mono-DI's in plaats van een stereo. Die is misschien nu wel handig, maar wat moet je als je later eens een optreden krijgt van een band met een akoestische gitaar, en je wilt de bas ook via DI pakken?
                        Doormidden zagen lijkt me dan geen optie...

Groet, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• tha_dj
                          • Jan 2004
                          • 375

Originally posted by keenoncoolstuff
                          Leuk, maar ik zou écht kiezen voor 2 mono-DI's in plaats van een stereo. Die is misschien nu wel handig, maar wat moet je als je later eens een optreden krijgt van een band met een akoestische gitaar, en je wilt de bas ook via DI pakken?
                          Doormidden zagen lijkt me dan geen optie...

Groet, Rob.
                          Ja, dat wel......maar daarom heb je voor een bedrijf ook VEEL spullen nodig op den duur.

Kijk alles heeft zo zijn doel in de branche, en zoals gezegd is het bedoeld voor toetsen en omdat degene ook disco doet........dubbele combi ( altijd handig voor je eigen signaaltje elders, evt. )
                          En het feit dat er maar 1 blokje ligt op de meestal al overvolle podia's.

Ga je verder met bands gewoon ook mono DI bijkopen.......voor je het weet heb je een vrachtwagen vol spul.

En anders zet je ze naast elkaar !!!! die basist en akoestische gitarist
                          your light !

Comment

• djsandman
                            • Aug 2010
                            • 74

Inmiddels een leuke klus gehad. We doen deze klus ieder jaar, maar proberen toch ieder jaar weer beter te worden.

De apparatuurlijst is wel erg uitgebreid, daarom hieronder een paar vernieuwende dingen:

- brug 12 meter
                            - 2 x 2 meter trusspoot (baseplate 60cm x 60cm)
                            - 2 x 1 meter trusspoot (baseplate 60cm x 60cm)
                            - 8 x Sunstrip (Funstrip) Active of hoe je ze ook wilt noemen.
                            - 1 x Unique hazer
                            - Low ice fog machine
                            - Pearl Tiger
                            - Midas Venice 320 + outboard
                            - Meer? Vraag maar!

Het was een voorstelling van een school. Optredens waren van dansgroepen, duo's, 2 bandjes, een dj en wat andere acts.

Hieronder een paar foto's:

Foto 1 (Opbouw)
                            Foto 2 (FOH geluid)
                            Foto 3 (brug en trusspoten)
                            Foto 4 (Midas)
                            Foto 5 (Outboard)

Comment

• DJ FR Sound & Licht
                              • Aug 2010
                              • 35

Ziet er goed uit, Mooie locatie ook in de Drie Linden.
                              Als je weer eens een keer in de buur bent laat maar weten hoor kom graag een keer kijken??
                              -
                              Foto 5 (Outboard)
                              Gehuurd bij Idak zo te zien!
                              Showtime Drive-In Show with: Eurolite, Behringer, Showtec, DB technoligisch , American DJ

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Trekken de HK toppen die zaal?
                                Zeker als het een beetje vol raakt...

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...