Nieuwe draaitafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

bijna alle 19" dingen die ik ken hebben mooie aarding...

en in het algemeen:
    een vrachtwagen met laadklep... en de meeste maar klooien met een oprijplaat hahaha

die ledtubes die erin gaan komen... hoe worden die aangstuurd ? via controller stand alone of met ander licht meer op DMX ?
    is wel een leuk idee dat mij zeer aanspreekt

en nog ander vraagje: onder het "werkblad" wat zit daar dan? EQ's, amps, ... of gewoon rommelkastje met kabels, micro's e.d. ?

grtzz DJ nn

(ik lekker jaloers op mooi meubel en de vrachtwagen)
    ... the sound of silence...

Comment

• timleurink
      • Mar 2005
      • 121

Originally posted by DJ nn

en in het algemeen:
      een vrachtwagen met laadklep... en de meeste maar klooien met een oprijplaat hahaha

die ledtubes die erin gaan komen... hoe worden die aangstuurd ? via controller stand alone of met ander licht meer op DMX ?
      is wel een leuk idee dat mij zeer aanspreekt

en nog ander vraagje: onder het "werkblad" wat zit daar dan? EQ's, amps, ... of gewoon rommelkastje met kabels, micro's e.d. ?

grtzz DJ nn

(ik lekker jaloers op mooi meubel en de vrachtwagen)
      Die ledtubes worden aangestuurd door een showtec ledtube controller. Die trouwens super goedkoop aanvoelt :-). Het schijnt ook mogelijk te zijn de ledtubes aan te sturen via de licon cx dit moeten we dus nog even uitzoeken. Ik heb gister avond het effect gezien van de ledtubes en was hier erg te spreken over. :-)

Onder het werkblad zijn 19 inch rekken gebouwd hier komen 19 inch inbouw laden in en een pannel met diverse connectoren, anders gaat de tafel wel erg zwaar worden.
      Ik probeer vanavond nog en anders morgen nieuwe fotos te plaatsen.

Groeten Tim

Comment

• jhagie
        • Jul 2004
        • 35

Originally posted by DJ nn
        Ben het met je eens dat:
        Versterkers, EQ's, Cross-overs, galm bakjes, delays, enz wel een aarde hebben.

Maar afspeel apparatuur niet echt ben ik bang of heb ik nu allemaal uitvoering in 19" zonder aarde.
        dubbele cd-spelers, dubbele MD-spelers, tape-recorders, dvd-spelers, laserdisc-speler, cassete decs, enz hebben allen geen aarde.

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

mijn dubbele CD is idd ook zonder aarding moet ik toegeven ...
          en nu je het zegt... idd afspeleelapparatuur niet

(heeft iemand hier een verklaring voor ???)
          ... the sound of silence...

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Deze apparaten zullen wel dubbel geisoleerd zijn, waardoor aarding overbodig is. Waarom ze versterkers en de rest dan niet dubbel geisoleerd maken? Dat zou ik weleens willen weten
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jhagie
              • Jul 2004
              • 35

Als ik me niet vergis worden bij sommige geaarde app. de kast (buitenkant wat je vast pakt) gebruikt als nul.

Oftewel:
              Je gaat een spanning transformeren met een trafo. je gaat dit gelijkrichten en dan ga je de + spanning vast zetten op je kast, waardoor je een negatieve spanning overhoudt die gebruikt zal worden bij dergelijke dingen in bv versterkers van een bepaalt type.

Maar goed dit wordt al weer een heel ander topic.
              Ga terug op het onderwerp !!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Je gaat een spanning transformeren met een trafo. je gaat dit gelijkrichten en dan ga je de + spanning vast zetten op je kast, waardoor je een negatieve spanning overhoudt die gebruikt zal worden bij dergelijke dingen in bv versterkers van een bepaalt type.
                Nog 7 dagen tot de Kerst en nu al dronken?
                Ten eerste is het laatste deel van die zin duisterder dan de mist die hier nu buiten hangt en ten tweede: ALS men iets aan de kast hangt dan is het bijna nooit de + maar wel degelijk de -.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jhagie
                  • Jul 2004
                  • 35

Dag vrolijke vriend !!

Haal een magnetron open zit de fase aan aarde NA de trafo
                  IPV +4000V op je ionen buis wordt er wel degelijk -4000V op de buis gejaagt en is de kast de 0V

Maar goed dit is off-topic.
                  En ja het is 7 dagen voor kerst

Owja ik repareer niet alleen licht en geluids app. ook huis tuin en keuken app. tis maar dat je het even weet

En vergeet niet het gaat om de foto's helemaal boven aan.
                  Daar gaat deze topic over.

Keur de foto op:
                  Uiterlijk
                  Gewicht
                  Komplexheid
                  Helderheid
                  Strakheid
                  enz.
                  Last edited by jhagie; 18-12-06, 23:44.

Comment

• timleurink
                    • Mar 2005
                    • 121

Helaas duurt het afbouwen van de tafel iets langer dan geplant. Ik heb alvast wat fotos gemaakt van hoe de tafel erbij staat. Vandaag en morgen wordt de tafel klaargemaakt zodat hij vrijdag mee op klus kan. Ik zal dan ook proberen wat fotos te maken van het effect van de ledtubes op de traanplaat.

Binnenkant van de tafel

achter aanzicht van de tafel

Voor aanzicht van de tafel

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

zit daar nu in lichttafel in op die eerste foto of kijk ik scheel? en ziet er echt netjes afgewerkt uit! ben benieuwd naar dat ledtube effect
                      nice work mate
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• timleurink
                        • Mar 2005
                        • 121

Ja dat is idd een lichttafel ( licon cx ). Ik heb de ledtubes al in werking gezien en ben zeer tevreden over het resultaat.

Comment

• Funmaker
                          • Jun 2006
                          • 922

is het nu een draaimeubel dus geluid of is het voor het licht? want nu volg ik ff niemeer of gaat het voor ze alletwee dienen...?
                          ben benieuwd naar de volgende fotos!
                          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Ik zie op de derde foto van boven, aan de rechter kant nog een enkel rackprofiel, komt daar aan de andere kant nog zo'n profiel? Wat ga je daar in maken, want zo te zien is daar nooit genoeg ruimte meer voor om een 19" apparaat in te schroeven...??

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• timleurink
                              • Mar 2005
                              • 121

Er zijn in totaal 2 tafels gemaakt 1 voor het licht en 1 voor het geluid :-)
                              19 inch profiel die je ziet liggen hoort dus bij de andere draaitafel.
                              De tafels zijn ondertussen al af en worden vanavond al gebruikt voor een show.
                              Zaterdag plaats ik nieuwe fotos online..

Groeten Tim

Comment

• discover
                                • Feb 2005
                                • 108

wanneer komen de nieuwe foto's ik ben erg benieuwd naar het resultaat het ziet er nu al erg mooi uit mijn complimenten daar voor

Comment

Working...