Nieuwe draaitafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timleurink
    • Mar 2005
    • 121

Nieuwe draaitafel

Sinds een tijdje draaien we met 2 shows, dit betekende dat er een 2e draaitafel bij moest komen. In het begin werd er nog een oude gebruikt, maar deze was nodig aan vervanging toe.
    We zijn met zn allen om de tafel gaan zitten om te discussieren over het ontwerp. Het 1 en ander werd op papier gezet en onze handige Roedie maakte een ontwerp in google sketchup.

Vervolgens is de tafel in elkaar gelast en naar een spuiterij gebracht.

Aankomend weekend wordt de tafel helemaal afgebouwd fotos volgen nog.

Gr. Tim
  • Jamm
    • Mar 2006
    • 41

Erg nette kasten!
    Wanneer je hier zometeen nog aantal practische foutjes tegenkomt en deze eruit haalt, mag je mij die bouwtekeningen ervan wel sturen
    't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

• jhagie
      • Jul 2004
      • 35

Het ziet er gelikt uit moet ik zeggen.
      Maar je gaat me niet vertellen dat dit staal is of wel ??
      Zo ja. Hoe zwaar is het geheel ?? zijn het losse delen of 1 geheel ??
      Het lijkt me behoorlijk zwaar als al het apparatuur er bij in komt ???
      En laat ik niet lullig doen lek spanning (Volt) op het frame van het apparatuur.
      Heb je daar wel aan gedacht ?
      Veiligheid voor jezelf en anderen.
      Ikzelf zou niet graag onder spanning willen staan.
      Last edited by jhagie; 15-12-06, 15:42.

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

welke spanning stroom of zenuw

mooit uitgewerkt trouwens
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Originally posted by jhagie
          En laat ik niet lullig doen lek spanning (Volt) op het frame van het apparatuur.
          Heb je daar wel aan gedacht ?
          Veiligheid voor jezelf en anderen.
          Ikzelf zou niet graag onder spanning willen staan.
          Als de apparatuur er vast wordt ingebouwd dan zal er vast ook wel een voeding naar binnen gaan met een aarde. Simpelweg ff de aarde op meerdere punten met het frame verbinden en je bent een stuk safer.

Wat weegt dit ?
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jhagie
            • Jul 2004
            • 35

Zo op de foto's te zien is het allemaal met kleine stukjes vast gelast en niet het hele opervlak.

Dat worden dan wel heel veel aard puntjes

Comment

• Dj-Sjors

Inderdaad, als het van ijzer is. lijkt het mij loei zwaar. Mijn meubel is flightcase van hout vond ik al zwaar maar dit. Ben blij voor jullie dat je het niet hoeft te tillen maar kan rijden. Want ik neem aan dat er wielen onder komen ?

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Originally posted by Dj-Sjors
                Inderdaad, als het van ijzer is. lijkt het mij loei zwaar. Mijn meubel is flightcase van hout vond ik al zwaar maar dit. Ben blij voor jullie dat je het niet hoeft te tillen maar kan rijden. Want ik neem aan dat er wielen onder komen ?
                Aan de montageplaatjes onderop het meubel te zien wel
                Zeer mooi gemaakt en ontworpen, heb wel eens van die blokkertafeltjes hier en daar gezien.
                Ben ook zeer benieuwd wat het heeft gekost en hoe je rug er naar een jaartje of 5 er uit ziet

Ik zie dat er ook behoorlijk veel glas in zit, is dit niet zeer breekbaar op transport?
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  Ik zie dat er ook behoorlijk veel glas in zit, is dit niet zeer breekbaar op transport?
                  Hoop dat hij persplex of lexaan genomen heeft, anders kan je bij aankomst op locatie eerst je bus uitvegen met glas
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

mooi, zeer netjes...
                    maar idd het gewicht ... (lijkt me vrij moeilijk om in en uit auto te rijden)

en waarvoor is dat schuine stuk ? (achterkant -> publiek)
                    komt daar een TL inhangen ?

grtzzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• timleurink
                      • Mar 2005
                      • 121

Op het moment draaien wij al enkele jaren met een tafel met hetzelfde frame, echter is deze tafel 1x zo lang als een enkele van deze nieuwe.
                      Drempels en podia zijn te doen, 2 etages hoog in een school wordt wat lastiger :-). Maar als oplossing pakken we de hele tafel leeg ( cd koffers etc. ) Voordeel is dat wij bij transport over een vrachtwagen met laadklep beschikken, vandaar dat we niet zo op het gewicht hoeven te letten. En uiteraard zijn de tafels voorzien van wielen.

Lekstroom op het frame houden wij uiter"aarde" rekening mee, alhoewel er weinig apparatuur rechtstreeks met het frame in contact kan komen. Alles zit namelijk in houten gestoffeerde platen gebouwd en zoals je weet geleidt hout niet :-).

Natuurlijk hebben we nagedacht over het "GLAS" wat in de tafel komt. De keuze is gevallen op plexiglas bedrukt met reclame.

Aan de zijkanten en de voorkant komt traanplaat. De voorste traanplaat loopt schuin naar achter, waar boven in de tafel een ledtube gebouwd is die de traanplaat kan verlichten in diverse kleuren.

Vandaag wordt de tafel helemaal afgebouwd en komen er vanavond of morgen nieuwe fotos online.

Uit mn hoofd weet ik niet precies hoe lang de tafels worden, er passen iig precies 2 cdj1000s en een apollo op.

Gr. tim

Comment

• jhagie
                        • Jul 2004
                        • 35

Originally posted by timleurink
                        Lekstroom op het frame houden wij uiter"aarde" rekening mee, alhoewel er weinig apparatuur rechtstreeks met het frame in contact kan komen. Alles zit namelijk in houten gestoffeerde platen gebouwd en zoals je weet geleidt hout niet :-).
                        Neem 50 dronken lui laat ze bier gooien en je hout is nat.
                        DAMN dat geleid goed spanning. ( Heb het al een keer ervaren met een ander iets )

Comment

• StijnS
                          • Sep 2006
                          • 173

Originally posted by jhagie
                          Neem 50 dronken lui laat ze bier gooien en je hout is nat.
                          DAMN dat geleid goed spanning. ( Heb het al een keer ervaren met een ander iets )
                          Dan doe je voor de zekerheid nog een aarding er op?
                          En ietwat fatsoenlijke apparaten met een ijzeren buitenkant hebben meestal een randaarde stekker...

Annyway: mooie kastjes. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Comment

• timleurink
                            • Mar 2005
                            • 121

Daarvoor hebben we ook de aarde. Maar gelukkig ben ik nog nooit op feesten gekomen waar 50 man bier over mijn draaitafel gaan gooien. Maak me dan ook eerder druk om mn apparatuur dan over een ( kortsluiting ) lekstroom die dan zou ontstaan.

Gr. Tim

Comment

• jhagie
                              • Jul 2004
                              • 35

Meeste DJ-mixer en rand app. hebben niet eens een rand aarde

De Datec serie allemaal wel maar als je naar de Pioneer mixer kijkt die hebben een AC netsnoer 2 aderig een Behringer mixer heeft vaak een trafo van 230V AV -> 2x 18V DC.

Zo kan ik nog wel een paar vinden.
                              Last edited by moderator; 17-12-06, 20:13.

Comment

Working...