Drive-in show van 15 jarigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

Originally posted by GoTMoRe
    Totdat je er eindelijk eentje hebt, en daarvoor VELE andere budget shit rommel, en er dan nog s achterkomt van goh als ik gelijk een d&b kocht had ik nu zelfs al 2 van die setjes gehad, plaatsvan al die budget rommel waar je uiteindelijk niks aan hebt gehad.

De grootste fout van de beginner in mijn ogen, die ook bijna iedereen begaat.
    ( zo ik ook, en achteraf gerekent, had ik nu al wel een dubbele soundprojects pa kunnen hebben plaatsvan die 2 Xactjes nu )
    Neuh vind ik niet waar, met een setje budget dap/jb speakers en versterkertje kun je best lang plezier hebben en nog wat ander spul kopen.
    Leuker dan alleen na een hele tijd een kwaliteits setje kunnen kopen.

Ik heb in ieder geval van me budget spel nooit spijt gehad en er een hoop lol aan beeleft
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Originally posted by GoTMoRe
      mja dan zal ik al snel zeggen, hou die ravelands, huur voor grotere dingen en spaar dan totdat je ook daadwerkelijk geluid iets fatsoenlijks kan aanschaffen. Want neem aan dat als het leuk gaat met die ravelands en je krijgt wat grotere feesten, dat je dan ook al wel weet dat je ermee verder wilt gaan.

Alleen is het denk ik bij pubers enz zo dat het hebben van die luidsprekers ook al heel wat is ( zo ervaarde ik dat tenminste altijd dan ) En dan koop je nog wel s overhaast wat..
      Zou je ook kunnen doen, maar veelal bij die jongetjes ziet het op 15 jarige leeftijd allemaal stoer uit.. Willen ze het ook, en eenmaal zo rond de 19 geworden, en het is toch wel allemaal erg duur, kost veel tijd, etc etc... En dan heb je daar een setje JBL whatever staan... Dus idd; huren zo slecht niet, maar velen jongetjes komen niet verder dan schuurfeestjes zo'n 2 maal per jaar, en omdaarvoor zoveel geld uit te gaan geven...
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Originally posted by LJ-Martin
        Waaron beginnen zoveel kinderen eigenlijk een drive in? Ik geef een goede raad aan mensen die dat doen ... Niet mee beginnen, de markt in deze branche is oververzadigd, en die mensen die aan dumpingsprijzen een gans nachtje staan herie te verkopen doen de professionals de das om!
        ...

Ik breek jullieniet af he ... Maar aub .... laat het echte drive in werk enzo aan de profs over die jaren in 't vak zitten!
        Iedereen moet het toch leren, wie is er nou niet met een drive in show begonnen? Er zijn wel heel erg veel licht & geluid bedrijven die zo gestart zijn..

Ga liever lekker basic beginnen dan dat je leert truss tikken op een ROC opleiding

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Ben zelf op m'n 9e met één microfoontje op een huisinstallatie begonnen, ben nu 15 [doe het wel met nog 2 jongens samen] en we hebben nu een grote set staan bestaande uit EV en RCF, en vorige maand 12 klussen.

Hoe kan dat? Een héle grote tip: ga niet nieuw die budget rommel kopen, maar kijk op bv. marktplaats naar tweedehands merkapparatuur.
          Voor de prijs van 2 nieuwe DAP speakers koop je 2e hands ook een heel leuk setje EV speakers die je dan nog even moet opknappen [maar dat is leuk, tenminste vind ik leuk...].
          Dan heb je goede kwaliteit speakers, en dan ga je uitbreiden, op dezelfde manier...

Als mensen zien dat je een beetje leuke spullen hebt, en je kunt er goed mee omgaan dan kun je het ver schoppen...

Succes ermee!

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• TPL
            • Jan 2005
            • 63

Originally posted by Iko
            Ga liever lekker basic beginnen dan dat je leert truss tikken op een ROC opleiding
            Tja.... maar voor dat ik op sound & vision zat had ik ook al een drive inn gehad en wandelde ik al rond bij div bedrijven, nu moet ik wel zeggen dat er wel figuren op de intakes komen waarvan ik zoiets heb, heb jij wel eens een par van dicht bij gezien.

Mja die opleidingen stellen weinig voor (vindt ik) maar is leuk voor erbij (zo doe ik dat ook)

En dan dat iedereen een tegenwoordig maar een drive in begint is ook wel waar, dat komt waarschijnlijk omdat het gewoon een stuk makkelijker is geworden voor de meeste om aan begin spullen te komen, en daarbij komt de jeugd is zo verwent dat ouders vaak niet meer weten wat ze hun kroost moeten geven en dus geven ze het jochie maar een setje lampen en speakers. Waarna het jochie naar maakhierwebsites.nl gaat een goedkope site in elkaar knutselt en vanaf de dag na zijn verjaardas drive in is. De meeste houden dit zo'n 2 jaar vol, tot ze doorkrijgen wat alles wel niet kost en dat het tog wel veel tijd inbeslag neemt, en vaak op tijden is die hun niet vaak goed uitkomen ivm oa uitgaan, vrienden en vriendinnen.
            Maar de genen die wel doorgaan groeien door en worden dan weer die pro drive ins. Met de juiste wil en inzet komen ze er ook en opeens gaan ze wel normale prijzen vragen anders krijgen ze het niet rond. Het zijn de kleintjes die het voor de wat grotere verzieken. Maar dat gebeurt dikkels 1 maal.
            als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

Originally posted by Iko
              amen 8)8)8)

Comment

• Dj-Sjors

Toen ik 10 was en voor mijn verjaardag ook van die Raveland boxen kreeg. Was ik er ook heel trots op. Ging ik allemaal aan mijn vrienden laten zien die vonden dat natuurlijk allemaal practich zo0 mooi donker blauwe bekleding met zilveren randen en zwart.. maarj nu kijk ik meerj naarj kwaliteit dan t0en ik wat kleiner was..Toen ging het meerj om de buitenkant en dat van die beginnende drive in show's klopt ook had ik in mijn buurt ook. Ik moest eens een keer draaien op een feestje op school ik had een paar boxen en mengpaneel en moonflower en meer van dat spul. En een paar maanden later waren er ineens heel veel lui met een "drive in show" maar warrempel naar ongeveer 2 jaar stopen ze er weer mee verkopen het spul en kopen er wat anders voor of gaan er van uit. Nu ben ik dus weer de enige in de buurt en krijg wat meer verstand van alles en betere spullen en gaat het eindelijk goed lopen...

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

Nou en dat was denk ik een stuk leuker die ravelands toen dan dat je 2jaar had moeten sparen en een setje van idioot duur had gekocht.

Ook lult iedereen altijd wel makkelijk met koop maar iets goeds, maar wat denk je van pa en ma? dat die het zomaar goed vinden als hun 10/14 jarige kind even een setje speakers koopt waar een prijs aan hangt van behoorlijke getallen

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

Originally posted by speakerfreak
                    Nou en dat was denk ik een stuk leuker die ravelands toen dan dat je 2jaar had moeten sparen en een setje van idioot duur had gekocht.

Ook lult iedereen altijd wel makkelijk met koop maar iets goeds, maar wat denk je van pa en ma? dat die het zomaar goed vinden als hun 10/14 jarige kind even een setje speakers koopt waar een prijs aan hangt van behoorlijke getallen
                    Toen ik mn xactjes ophaalde met mn vader betaalde ik dat kontant, en reken maar dat hij daar niet blij mee was met dat bedrag..
                    Nog boel gezeik over gehad, mja ik werk niet voor niets 30uur in de week, en als ik nou allemaal rotzooi koop totdat ik 3000 heb verspild in 3jaar ofzo, of in 1x 3000 uitgeef aan setje speakers maakt ook niet uit lijkt me. En daar waren ze het wel weer mee eens.
                    lala..

Comment

• john w
                      • Jan 2006
                      • 35

Er zal ongetwijfeld een kwaliteitsverschil zitten tussen de budget en de prof. boxen, maar dat mag ook wel met zulke astronomische prijsverschillen!
                      Bovendien moet je ergens beginnen toch? Geloof me, als ik een putje had waar geld uit kwam, dan kocht ik ook kwaliteit spul. Ik denk dat er wel meer mensen zo over zullen denken.
                      Jammer dat veel mensen over € 1000 praten als of het in een uur verdiend is....

Comment

• LarsG
                        • May 2006
                        • 33

Originally posted by LJ-Martin
                        Waaron beginnen zoveel kinderen eigenlijk een drive in? Ik geef een goede raad aan mensen die dat doen ... Niet mee beginnen, de markt in deze branche is oververzadigd, en die mensen die aan dumpingsprijzen een gans nachtje staan herie te verkopen doen de professionals de das om!

Ik ken er veel die voor €75 - €100 een ganse avond draaien ... Wel met geen denderend materiaal, scherpe klank, vervormde klank, ...

Maar de pro's die dan werken met denon, rodec, martin, jbl, qcs, ... en die vragen dan +/- 300€ tsja dan is dat geld teveel ....

Er moet tegen deze praktijken opgetreden worden!
                        Sound en light is niet bestemd voor 15 jarigen! Ok voor thuis enzo wel, maar hou het dan daarbij!

En een .nl domein .... heb je graag de balastingen aan de deur ofzo?
                        Ik vrees dat je met alle wetten, en reglementeringen en verzekeringen NIET in orde bent indien je ergens een feest gaat doen!

Ik breek jullieniet af he ... Maar aub .... laat het echte drive in werk enzo aan de profs over die jaren in 't vak zitten!
                        Kan het hierin deels met je eens zijn, ik ben zelf ook heel jong begonnen en deed toen veel kinderfeestjes en feestjes van vrienden, zo ben ik begonnen. Toen ik een aantal jaar later een leuker setje had werd ik steeds meer geboekt voor ook bruiloften en bedrijfsfeesten etc.

Maar op advies van de pro's die ik in de begin jaren heb leren kennen heb ik op jonge leeftijd nooit een bruiloft o.i.d. aangenomen want ja zeg nou zelf zou jij een 15 jarig kereltje op je eigen bruiloft willen hebben? Dat verziekt ook heel je feest...

Nee mijn tip aan jullie is hou je lekker waar je hoort, kinderfeestjes e.d. maar laat de bedrijfsfeesten en bruiloften nog even zitten, daar ben je nog niet "profi" genoeg voor om het maar even zo te noemen.

En inderdaad sluit ik me ook aan bij dat advies van ene set weg en inruilen voor licht!

Comment

• Dj-Sjors

Ik heb een paar maanden geleden eindelijk nieuwe boxen gekocht met een versterker en van mijn ouders mochten de boxen bij elkaar (2 stuks) niet duurder zijn dan € 400,- en mijn versterker niet duurder dan € 250,-. Dus na heel lang zoeken heb ik in duitsland 2 Dap Ax-15 gekocht en 1 Dap Palladium 2000 (gezien de toekomst plannen).

Comment

• speakerfreak
                            • May 2002
                            • 1446

Originally posted by john w
                            Er zal ongetwijfeld een kwaliteitsverschil zitten tussen de budget en de prof. boxen, maar dat mag ook wel met zulke astronomische prijsverschillen!
                            Bovendien moet je ergens beginnen toch? Geloof me, als ik een putje had waar geld uit kwam, dan kocht ik ook kwaliteit spul. Ik denk dat er wel meer mensen zo over zullen denken.
                            Jammer dat veel mensen over € 1000 praten als of het in een uur verdiend is....
                            snap je mijn reactie wel?

Comment

• john w
                              • Jan 2006
                              • 35

snap je mijn reactie wel?
                              Begrijp jij de mijne?

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Het leuke is: als ik gelijk de eerste de beste scan had gekocht dan zat ik nu met een Aztek geval. En als ik een paar jaar gelee voor geluid had gekozen dan had ik nu een stapel actieve McCrypt boxen. Dus spaar gewoon wat langer door een koop er wat leuks van. Ikzelf ben nog maar 14, en ik weet hoe verleidelijk het is om veel te hebben! De mensen zien liever dat jij met klein setje kwalitiatief goed spul een goede show neerzet, dan met een grote set met alleen maar rommel en amper show!!!!

Greetzz en cheersss
                                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...