Drive-in show van 15 jarigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decitech
    • Mar 2006
    • 63

Originally posted by LJ-Martin
    Ik breek jullieniet af he ... Maar aub .... laat het echte drive in werk enzo aan de profs over die jaren in 't vak zitten!
    Je zegt het zelf, *het echte werk*

Vind jij dat kinderen van 15 die een leuk showtje neerzetten voor een man of 100 dan *het echte werk*? NEE! Dus geef hun ook een kans om uit te breiden en groter te worden! Je zult vast en zeker geen drive in show zien met kinderen van 15 op een groot festival van en paar duizend man, of die nou martin en meyer sound hebben of skytec en showtec!!

Of vind je dat kinderen van 15 te veel concurrentie creeren voor jouw grote en wel ervaren shows?

"If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

Originally posted by LJ-Martin
      Waaron beginnen zoveel kinderen eigenlijk een drive in? Ik geef een goede raad aan mensen die dat doen ... Niet mee beginnen, de markt in deze branche is oververzadigd, en die mensen die aan dumpingsprijzen een gans nachtje staan herie te verkopen doen de professionals de das om!

Ik ken er veel die voor €75 - €100 een ganse avond draaien ... Wel met geen denderend materiaal, scherpe klank, vervormde klank, ...

Maar de pro's die dan werken met denon, rodec, martin, jbl, qcs, ... en die vragen dan +/- 300€ tsja dan is dat geld teveel ....

Er moet tegen deze praktijken opgetreden worden!
      Sound en light is niet bestemd voor 15 jarigen! Ok voor thuis enzo wel, maar hou het dan daarbij!

En een .nl domein .... heb je graag de balastingen aan de deur ofzo?
      Ik vrees dat je met alle wetten, en reglementeringen en verzekeringen NIET in orde bent indien je ergens een feest gaat doen!

Ik breek jullieniet af he ... Maar aub .... laat het echte drive in werk enzo aan de profs over die jaren in 't vak zitten!
      Voor een pro vind ik eigelijk 300 eurotjes ook te weinig.
      Ik denk dat je als pro zeker 450 euro moet rekenen, maar dat is mijn mening hoor.
      Zelf ben ik samen met mijn boekhouder op dit moment aan het rekenen en een omzet van 45000 euro moet je zeker hebben.
      Stel je doet 100 klussen per jaar dan zit je met een omzet van 45000 toch wel aan de 450 euro per klus.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

en aangezien dat een jaar 52 weken telt is het dus best moeilijk om als drive-inn show 100 keer op de baan te zijn (dat is dus een heel jaar 2 keer per week je set neerzeeten). Ik ben ook van de mening dat 16 jarigen voor 100 euro eens een keer iets een drive-inn show neerzetten, daar hebben de grote verhuurbedrijven niet echt last van. Markt verziekers zijn in mijn ogen niet die 16 jarige mensen maar de grotere bedrijven die echt een stuk onder de normale prijs zitten.
        exit night into LIGHT

Comment

• disckiller
          • Feb 2006
          • 136

@stekelvarke dat ben ik helemaal met je eens het zal mij ongetwijfel niet lukken om een drive-in 100 keer per jaar weg te zetten, maar je prijs moet je toch ergens op baseren.
          Een drive-in gaat straks maar een van de dingen die ik straks wil gaan doen, meer wil ik me gaan richten op kleine bands en losse verhuur, en dan is die drive-in eigelijk maar voor waneer ik niets te doen heb.
          Voor de rest zijn de kosten een afschrijving aan apratuur niet z'n grote factor in bedrijfskosten.
          Zo is het eigelijk zo als ik het ervaar voordeliger om duurder spul te verhuren bv een drive-in die qua aanschafkosten 10000 meer kost zal in principe voor 50 euro meerprijs verhuurd kunnen worden aangezien de manuren en de transportkosten nagenoeg het zelfde blijven.
          Ook is de afschrijving in mijn beleving van beter aparatuur minder om dat dit gebruikt beter in de markt licht dan goedkoop spul.

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

Punt is wel dat niet iedereen zomaar geld heeft om dergelijke investeringen te doen. Lenen is in dit geval ook geen optie aangezien deze jongens geen inkomsten hebben; een bank zal nooit akkoord gaan met een lening omdat er te veel onzekere factoren zijn.

Comment

• Decitech
              • Mar 2006
              • 63

Originally posted by mac tecson
              Punt is wel dat niet iedereen zomaar geld heeft om dergelijke investeringen te doen. Lenen is in dit geval ook geen optie aangezien deze jongens geen inkomsten hebben; een bank zal nooit akkoord gaan met een lening omdat er te veel onzekere factoren zijn.
              En daarom erg logisch dat je klein begint en geen hoofdprijzen vraagt, marktverziekers zijn geen kleine drive in show's maar grote bedrijven die te weinig geld vragen voor de verhuur. Het zou niet goed zijn als er allemaal maar grote bedrijven waren MET ervaring.

En rara hoe hebben die grote bedrijven ervaring op gedaan, dit komt zeker zo uit de lucht vallen, geschenkje van ***? Nee 99 van de 100 jeer komt dit door klein te beginnen en langzaam uit te breiden. Ik weet niet of er mensen zijn die lagotronics kennen? Dit bedrijf maakt lagoled, ik loop daar stage, dit is ook een wereld bedrijf komt op elk groot festival led verlichting brengen In qontrol, sensation, tiesto in concert, kane, shakira etc etc. Die eigenaar ken ik, hij is zelf net zo begonnen als de meeste 15 jarige als nu.
              "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

precies,
                als je geen opleiding tot licht/geluidstechnicus volgt is er niemand die het je uitlegt. Alles zelf uitzoeken. Zo heb ik het ook gedaan

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Goed, na deze erg lange off topic ( krijg je denk ik als de modjes kninnedag aan het doen zijn) gaan we weer terug naar het ECHTE onderwerp...wat dat is...ff terug lezen op pagina 1.

reminder: verdere of-topics worden zonder aansziens des persoons verwijderd
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                    een .nl domijn? Dan zou ik eerst even een nette site laten maken! Zoals de Contact pagina, daar staat alleen maar HAAAHAAHAH

Domijn = Domein,
                    Tot Gouw = Tot gauw...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Originally posted by MacGyverSounds
                      Domijn = Domein,
                      Tot Gouw = Tot gauw...
                      sow hea! Is dit een dictee of een forum!
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• disckiller
                        • Feb 2006
                        • 136

[FONT=Verdana]Die 2e set zal ik lekker thuis laten, ik denk zelfs dat je thuis met een paar goede actieve studio speakers voor thuis een beter geluid heb dan met die ravelands, althans ik weet het wel zeker.

Tja en die 1e set zal ik verder verbeteren.
                        Ten allereerste die Phonic versterkers, mijn lijkt dit niets, iig niet als het de zelfde bagger is als die Phonic mixers.
                        Maar goed misschien heeft iemand anders ervaringen met Phonic versterkers.
                        De mixer, om mee te beginnen lijkt mij er niets mis mee, wat ook geld voor die cd-speler.
                        Je speakersysteem komt mij niet bekend voor, misschien kan je vertellen wat voor merk en type dit is?
                        En voor de rest wil ik kwijt dat wat licht misschien ook wel leuk is b.v. 2x4 par56 met evt. nog 2 of 4 effecten.

Tja, en dan begin het op een drive-in set te lijken waar je evt op een klein feestje mee kan draaien.
                        En wat je nu heb, tja zeker leuk spul om mee te leren draaien en af en toe bij familie en vrienden de garage box te vullen, maar laat dan wel die ravelands speakers thuis.[/FONT]

Comment

• mac tecson
                          • Feb 2006
                          • 348

ik zou zeggen: probeer die raveland speakers te verkopen en koop van dat geld wat licht. Ik zou beginnen om een 4-bar par56 en twee effecten. Daarna kun je er een tweede 4 bar bij kopen

Comment

• aymeric
                            • Apr 2006
                            • 24

ik hou de ravelands maar koop er jb topkasten bij
                            verder is die andre set met wharfedale boxen waarvan in de bass jb speakers zitten van 500 rms (andre opgeblazen)

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

setjes ff zo laten, en proberen met 1e op pad te gaan, kan je beide thuis spelen, minder sjouwen enz et je toch nog aardig setje geluid neer.

En dan gewoon gaan sparen voor wat licht, paar parren en 2 leuke effectjes als opvulling.

Dan zet je gewoon een complete disco neer met best aardig materiaal, anders zit je nu geld in 2 sets te gooien, terwijl je er toch maar 1 gebruikt...
                              Vitality Show

Comment

• disckiller
                                • Feb 2006
                                • 136

Originally posted by aymeric
                                ik hou de ravelands maar koop er jb topkasten bij
                                [FONT=Verdana]Ik kan dit echt niet geloven, vind je die raveland speakers nu zo geweldig dat je met die set verder wil en daarom 2 topspeakers er bij gaat kopen
                                Dit is naar mijn inziens echt de domste investering die je maar kan doen.
                                En dan niet zo zeer de aanschaf van die speakers maar de reden waarom.
                                Want tja als die ravelandspeakers werkelijk zo goed waren als jij beweerd dan zal de aanschaf van die jb speakers niet nodig zijn.

Naar mijn mening en zo te zien deel ik die mening met vele anderen kan je je geld beter besteden aan wat licht.
                                Maar goed het is jou geld en jou drive-in show (althans dat moet het gaan worden).[/FONT]

Comment

Working...