Nieuwe flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundExperience
    • Mar 2005
    • 63

Nieuwe flightcase

Hallo ,

Ik ben bezig geweest met een nieuwe case. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Hij is nog niet af , het gaat alleen om de indeling enz.

Miss tips / opmerkingen / ideeen kom maar op

In het rek komen nog afdicht platen , 1 crossover en een sennheiser ontvanger. Dan zit ie toch de nok vol. Ik heb nog zijn rek voor eventueel uitbreiding.

Mvg Sound Experience.
    Newbie
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

opzich ziet hij er redelijk netjes uit, maar:

1 waar is het sluitprofiel ?
    2 Je hebt hem geverfd ? Vind ik er altijd iets minder uit zien.

Ook om hem als stolpcaste te gebruiken niet echt ideaal. Liever 2 losse stolp cases voor 2 binnenrackjes, dan 1 zo'n grote case. (mijn mening)

Maar waarvoor gaat deze case gebruikt worden, wat komt er daadwerkelijk allemaal in ?
    Is weer terug !

Comment

• SoundExperience
      • Mar 2005
      • 63

20mm sluitprofiel bestaat niet. Beetje jammer maarja.

Zelf geverfd , is pas eerste laag maar gaat goed komen hoor.

Hij wordt gebruikt als versterker rek , ook komen mijn cd koffers hierin. Deksel eraf en je hebt een tafel om je koffers op te zetten. ( Dat was een beetje de bedoeling ). Ook past die precies onder mijn meubel die doordoor ook rijbaar wordt. Dit gaat een stuk tijd schelen hopen we.
      Newbie

Comment

• LJ Tom
        • Nov 2003
        • 202

Ziet er wel leuk uit, maar je hebt precies een ferme hout dikte gebruikt.
        Is deze case niet loodzwaar?

Ik hoop dat je er een sluitprofiel voor vind

*edit je was me juist voor zie ik nu*
        Groeten

Tom Venken

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Heb al een paar cases gezien die geen sluitprofiel hadden. (had er zelf ook één) Maar geen van alleen waren echt stevig, juist door het ontbreken van sluitprofiel.

Maar ben wel benieuwd hoe uw schilderwerk is, probeer een foto te maken als het goed/af is.
          Is weer terug !

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Waarom zulk dik hout?
            Als je dit toch wilt gebruiken (prijstechnisch) waarom dan geen profiel eraan gefreesd zodat je zelf een soort sluitprofiel maakt.Ik hoop dat je nooit geen trappen tegenkomt.Even iets positiefs:ik vind het altijd leuk als iemand iets zelf maakt en er eigen tijd insteekt ipv alles kant en klaar kopen (dat kan iedereen met geld) dus ga zo door en de kistjes zullen door de jaren vanzelf beter worden.
            Even over dat schilderen ik heb zelf van alles geprobeerd van goedkope verf tot flightcase hout met toplaag ,hout met zelf geplakte folie,hout met zelf geplakte duropal en nu voor flightcases die niet vol in het zicht staan een 2 componenten epoxielak er is overal iets voor te zeggen afhankelijk van de toepassing.
            master-qsc en de rest

Comment

• SoundExperience
              • Mar 2005
              • 63

Thx voor de reactie , ik snap alleen niet waarom iedereen loopt te zeuren over 20mm plaat ??? Gewicht ??? zal niet veel schelen van 10mm plaat.

Alleen het sluitprofiel dan ??? Zou ik er ook nog wel op kunnen maken is geen enkel punt.
              Newbie

Comment

• Strat
                • Feb 2005
                • 125

citaat:Geplaatst door SoundExperience

Thx voor de reactie , ik snap alleen niet waarom iedereen loopt te zeuren over 20mm plaat ??? Gewicht ??? zal niet veel schelen van 10mm plaat.
                Nou, 20 mm is precies twee maal zo zwaar als 10 mm!
                Maar zonder gein, zo'n kist wordt met inhoud behoorlijk zwaar. En elke kilo meer is er een, zeker als je een paar treden of een podium op moet met het spul. Ik heb zelf een paar kisten gemaakt (voor mijn parren) van 5 mm hout, maar wel met sluitprofiel. Sterk zat! Alleen is dat smalle sluitprofiel niet zo handig werken ben ik achter gekomen.

Verder heb ik gezien dat je erg spaarzaam omgaat met popnagels. Dit kan betekenen dat je profiel, hoeklijn, er snel af ligt of er niet meer uitziet!

Tenslotte vind ik dat goede kisten er gewoon professioneel uitzien. Zelfbouw heeft toch al snel de uitstraling van ... "zelfbouw". Maar in elk geval goed initiatief en al doende leert men.

Comment

• SoundExperience
                  • Mar 2005
                  • 63

Mja ieder zo zijn mening vind ik , ik vind het er iig niet amateuristisch uitzien. Je mist alleen sluitprofiel dat is wat ons opvalt. Gewicht is geen enkel probleem.
                  Newbie

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

ALs ik eerlijk moet zijn dan vind ik het hout ook aan de dikke kant.
                    Ook wij hebben ze in het verleden te stevig gebouwd, als oplossing voor het sluitprofiel freesden we een randje weg zodat het sluitprofiel toch paste.
                    Het gewicht is voor ons ook een reden geweest om dunner hout te gebruiken. We hebben tegenwoordig zelfs twee kunstof flightcases voor onze volgspots en Fresnels en die voldoen prima.
                    Geloof me, als je in het vervolg dunner hout neemt met passend profiel heb je a) minder te slepen en b) minder werk van het bouwen.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

20mm....ga je een olifant vervoeren?
                      Gewicht is wellicht nu niet een probleem, maar wel als je een aanhanger vol gaat koppen.
                      Afmeting van de kist gaat je op sommige zaalcomplexen problemen opleveren omdat je simpelweg de draai niet kunt maken of niet in de lift past.

Zonder sluitprofiel hebben die vlindersloten ook geen enkele stevigheid te bieden als je kist een keer een stevige zwiepert maakt, en hij is toch echt gemaakt oim de apparatuur te beschermen.

Kan je wellicht ff uitleggen waarom je 20mm hebt gebruikt?

tip: volgende keer je wielen op een plankje monteren en niet rechtstreeks op je case, tevens stukje naar binnen, dat stapelt lekkerder door en voorkomt dat je wielen door een andere case van de rem worden gewuwd.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Mmm,

tja, anderen hebben het ook al gezegd, maar die 20 mm, dat is nogal wat. Enige toepassing waar ik dat heb gezien, zijn takelkisten van een groot licht bedrijf uit het midden des lands. Deze kisten zijn geproduceerd door Technocase en alleen de kopse platen zijn van 18 mm hout, waarbij de bovenste 20 mm, tot 9 mm dikte is ingegefreesd zodat het stabdaard sluitprofiel er alsnog overheen past.

Waarom dan niet de hele kist van 18 (20) mm ? Juist, het gewicht is hier de factor. (Takelkisten gaan vaak snel kapot door het gewicht wat ze moeten verplaatsen en het ruwe gebruik ervan....)

Misschien nog niet aan gedacht, maar ook de Arbo komt steeds meer om de hoek kijken. En ook al ziet je idee er leuk uit ( lekker alles bij elkaar ! ) 18 (20 mm) nee. na ongeveer een kistje of 100 gebouwd te hebben, verklaar ik je in ieder geval voor gek....

Daarbij zorgt het sluitprofiel JUIST voor extra stevigheid en het op zijn plaats houden van de deksel ten opzichte van de rest van kist...

En ja laat dat nu juist de reden zijn dat je een kist bouwt.... het laat je spullen heel !

[edit] Vergeet ik je nog te zeggen dat mijn allereerste kist bestond uit 18 mm multiplex.... nadat ik deze een week had gebruikt, wist ik niet hoe snel ik een andere kist moest bouwen....
                        [/edit]
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• SoundExperience
                          • Mar 2005
                          • 63

20mm hout is gebruikt omdat ik daar nog een plaat of 30 van heb liggen. Reden is heel simpel. Verder lijkt het misschien op de foto zo maar de wielen steken niet onder de case uit. Tot nu toe heb ik bij geen van mijn cases plankjes onder de wielen gemonteerd , in die 4 jaar nog nooit geen problemen mee gehad. De maat valt ook wel mee 1.50 ( het oogt miss wel groter )
                          Newbie

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

nou ik vind het persoonlijk een vrij lompe zware kist......en je had makkelijk sluiprofiel kunnen toepassen dmv een randje te fresen waar je sluitprofiel over heen past.....ik vind het eigenlijk zonde.....het is het nou net niet vind ik.....

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

deze platen worden toch ook wel vloerplaten genoemd?? moet nog een schuur betimmeren, misschien voor een leuke prijs die 30 platen overkopen?? wil ik jou wel echt flightcase hout leveren!! oja dit flightcasehout is 3 keer zo licht als een 20 mm plaat. echt flightcase hout is namelijk van Fins berken gemaakt en niet van maranti. en misschien wel net zo sterk.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...