Nieuwe flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

citaat:Tenslotte vind ik dat goede kisten er gewoon professioneel uitzien. Zelfbouw heeft toch al snel de uitstraling van ... "zelfbouw".
    als je gewoon een normale (niet te groot niet te klein) drive in hebt vorr je hobby vind ik de prijzen van flightcase's verd*mt duur!
    dus gebruik je het geld voor de instalatie en niet voor de flightcase (die maak je zelf)

mooie case (alleen de hout dikte maar dat is al genoemt!)
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• SoundExperience
      • Mar 2005
      • 63

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
      [brMaar goed, ik krijg sterk de indruk dat de foto's zuiver geplaats zijn om te hopen op wat "geile" woorden en dat meneer het toch wel beter weet dan de overige forum leden....

Verklaar je nader [?]
      Newbie

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Denk niet dat ik een gevoelswaarde hoef te verklaren. Tis zuiver de manier hoe je de vaste forumleden beantwoord ...

En vanuit dat gevoel trek ik mijn conclusies
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• SoundExperience
          • Mar 2005
          • 63

Oke ben weer opnieuw bezig met een case , hier de foto's van hoe ver die nu staat. Het wrodt een universele case waar van alles en nog wat in kan. Verder heb ik iets te weinig profiel besteld dus is het bovenste deksel nog niet af en mist er hier en daar nog iets.

Met deksel:

Naast de andere cases , ik denk dat ik die ook ga verbouwen tot dit model.

Binnenkant:

schuin vooraanzicht:

Zijaanzicht:

Graag commentaar / tips / enz enz.
          Newbie

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Ziet er heel netjes uit!

Slechts 2 opmerkingen;

Ik had bovenop nog 2 vlindersloten gemaakt, ik vraag me af of dit nu wel lekker vastzit (ondanks dat de bovendeksel nog niet klaar is) ? Eventueel een vlinderslot welke het bovendeksel met het voorpaneel vasthoudt..

En de bevestigingen van de wielen; ik kan het niet zien máár het lijkt erop dat ze direct aan de flightcase vastzitten ? (zonder 15/18mm plankje) zoja; minder slim vind ik.

Verder ziet het mooi uit

Grt,
            Edie W
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• SoundExperience
              • Mar 2005
              • 63

Er zit wel dergelijk een 18mm plaat onder En verder twijfel ik ook nog over punt 1. Nu is het al redelijk sterk maar ik wil eerst het 2de deksel af hebben en kijken hoe het dan is.

Thx voor reactie. Meer mensen zien meer dan ik in mijn eentje.
              Newbie

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

- waarom heb je je handvaten zo hoog....die hebben bijna geen goeie functie meer....als je hem uit een bus uit of een podium op moet tillen til je al boven je macht.

- had er een wielplaat onder gemaakt, had je meteen je deksel op kunnen laten leunen, is nu lastig als je je deksel moet vasthouden, erop moet drukken en je sluitingen erop moet draaien, vooral leuk als de kist al van ze remmen af is.

- draai je slotbout die je glijprofiel vast houd er ook maar weer uit want dat gaat niet passen met je sluitprofiel

- verder een extra sluiting op de voordeksel zou geen slecht idee zijn (boven dus)

- zet waar je hoekprofiel de bocht van 90 graden maakt er nog een popnagel in (dus aan de onderkant van je mengtafel zeg maar)

mischien een tip voordat je een case gaat bouwen je iets meer te verdiepen, zijn zat plaatjes te vinden en handige bouw tips die jezelf aleen maar ten goede komen.....jij moet er immers mee slepen. hier een klein plaatje van wat ik bedoel vergeet even de achterdeksel. Het gaat mij puur om de plaats vaan de sluitingen en handvaten.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

@Jens: kun je ook ergens dergelijke plaatjes met daarbij de maten vinden toevallig ?
                  Ik zit er ook aan te denken zelf eens wat kisten te gaan bouwen, maar vind het moeilijk de maten goed te bepalen, zodat straks ook wel alles wat ik er in gepland had er in gaat passen.

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

lastig te vinden, weet niet wat voor case je wil, mischien kan ik je erbij helpen?

stuur me maar een mailtje

Comment

• SoundExperience
                      • Mar 2005
                      • 63

Ik snap niet wat er moeilijk is aan de maten ??? Die maak je toch naar je eigen apparatuur / gemak.
                      Newbie

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Ik heb het dan vooral over de standaard maten die voor 19" kisten worden gebruikt. Dus de precieze breedte van de kist (binnenmaat of buitenmaat??) en de hoogte per eenheid ? Hoeveel speling houden jullie hierbij aan ??

Comment

• SoundExperience
                          • Mar 2005
                          • 63

Binnenmaat is 48.5 (19") En de hoogte moet je gewoon je eenheden weten van je apparatuur.
                          Newbie

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

maar als jij je kist 48.5 in mekaar timmert en daarna je glijprofiel plaatst dan kan ik je vertellen dat je best de kans een loopt dat niet alles er inpast. Vaak steken er nog schroefjes uit.

Ook als je sluitingen toepast zijn ze vaak dikker dan 9mm dus ze steken door het hout heen aan de binnenkant van de kist. Als je dan je glijprofiel wilt toepassen buigt het krom om je sluiting of iets dergelijks

ik bouw mijn flightcasses altijd iets breder en plaats een strook van 9mm tussen me buitenhout en mijn glijprofiel. hieronder de maten van een vooraanzicht van mijn cases

| 9mm | 9mm |490mm | 9mm | 9mm |

buitenhout|binnenstrook|ruimte inc. glijprofiel|binnenstrook|buitenhout|

en een foto:

Voor de hoogte moet je iig al 2x de dikte van je sluitprofiel er bij optellen dat is 2x2mm of 2x 1,5 mm (onder en boven) Het gedeelte wat je dus aan de binnenkant over je hout schuift.

verder hou ik per 10 He z'n 5mm speling ( met oog op schroefjes en dergelijke)

al met al best nog even iets om over na te denken

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Kijk daar heb ik wat aan. Jens dat zijn precies de dingen waar ik ook aan zat te denken.
                              Bedankt

Comment

• SoundExperience
                                • Mar 2005
                                • 63

Jens je hebt gedeeltelijk wel gelijk , maar ik zorg gewoon dat ik geen uitstekende schroeven enz heb. Bij mij past het op die manier iig
                                Newbie

Comment

Working...