Nieuwe flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMD
    • Feb 2005
    • 53

citaat:Geplaatst door Tfproductions

deze platen worden toch ook wel vloerplaten genoemd??
    Het is Yellow Pine oftewel underlayment.
    Groet André

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

dus in de achterhoekse volksmond, vloerplaat!!
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Lekker houden deze kist, en nieuwe cases maken met 10 mm hout

persoonlijk zou ik uit deze kist de binnenrand wegvrezen tot je aan die 10 mm komt, ik heb hier enkele takelcases van 12 mm, heb ik het ook mee gedaan, werkt perfect. ik zou het zeker doen, alleen dan heb je een strakke case die ook stijf blijft als je er wat op gaat stapelen ed.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MMD
          • Feb 2005
          • 53

citaat:Geplaatst door Tfproductions

dus in de achterhoekse volksmond, vloerplaat!!
          Off topic
          Volgus mien kom ie ook uut den achterhoek?
          @Mod, verwijder maar weer.
          Groet André

Comment

• gerard
            • Aug 2003
            • 21

tja een lompe zware kist.. maar een vraagje: ga je het hoek profiel er weer af boren om hem voor de zoveelste verf/lak laag ze verfen??

voor de rest ziet het er al netjes uit voor een veel te heavy kist..
            Wie wil nou geen rock 'n roll leven?? kunnen alleen mensen zijn in de muziek... en ik als lichttekkie :D

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

Ik heb nog eens een flightcase voor een mixer gezien die niet uit hout bestond, maar uit een soort karton waarvan men vroeger die bruine valiezen maakte.

De stevigheid van de kist kwam van de profielen!

Sedertdien gebruik ik 6mm berken + 1mm formica.

De bedoeling is toch niet dat de kist zwaarder weegt dan hetgeen er in zit?

De ervaring is ook dat "roadies" nogal ruw omgaan met forse bakken en de "lichte gevallen" voorzichtiger behandelen.

Bij het afbreken na een beurs waren er gasten van een andere firma die ons uitlachten met onze lichte flightcasen. Toen we buiten kwamen stonden dezelfde gasten beteuterd te kijken op hun case die door het gedokker op de straatkeien uit elkaar gevallen was. Wie laatst lacht…

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

ik vindt dit persoonlijk ook geen flightcase meer, het is meer een houten vervoerskist die is opgeleukt met aluminium. om een kist van 20 mm zit het profiel echt voor de sier terwijl in de flightcasebouw de profielen juist zijn bedoeld om stevigheid te geven. een kist van 20 mm heeft dat niet nodig.

vertel me dan eens waarom het er om zit
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Je kan hem nog wel wat stevigheid geven door een allu strip op het onderste deel te schroeven. (ipv sluitprofiel)
                  Deze strip zou ik dan 40 mm breed nemen en 20 mm boven de rand uit laten steken, dan verschuift de "deksel" niet meer,en krijgen je vlinders niet de volle laag als je tegen een deurpost aan rijdt.

De bedrading ziet er oke uit, alleen even met een paar ty-raps een mooie kabelboom er van maken.
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• SoundExperience
                    • Mar 2005
                    • 63

citaat:Geplaatst door gerard

tja een lompe zware kist.. maar een vraagje: ga je het hoek profiel er weer af boren om hem voor de zoveelste verf/lak laag ze verfen??

voor de rest ziet het er al netjes uit voor een veel te heavy kist..
                    Het zijn geen popnagels he [)]

Kabelboom zit nu wel netjes. Er iz nog een X over bij gekomen en dus ook nieuwe kabels nu is het compleet en kan er een tie wrap om heen.

Zit nog wel aan ander hout te denken maar we proberen het zo wel een keer.

Hoeklijn zit er omheen omdat ik dat geil vind nou goed [}]

Newbie

Comment

• beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

citaat:Hoeklijn zit er omheen omdat ik dat geil vind nou goed
                      je bent wel eerlijk in ieder geval ! [^][)]

citaat:nieuwe kabels nu is het compleet en kan er een tie wrap om heen.
                      ty-rap / tie-wrap / cable tie what ever!! Maar ikke heb sinds kort iets "nieuws" in gebruik, tweezijdig klitteband (van de markt!) korte stukjes van geknipt en dat is toch verdomde makkelijk zeg []
                      Ook voor kabels in de truss en zo vast te zetten, geen geklooi met gabberteep meer!!

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

citaat:Geplaatst door beyma

citaat:Hoeklijn zit er omheen omdat ik dat geil vind nou goed
                        je bent wel eerlijk in ieder geval ! [^][)]

citaat:nieuwe kabels nu is het compleet en kan er een tie wrap om heen.
                        ty-rap / tie-wrap / cable tie what ever!! Maar ikke heb sinds kort iets "nieuws" in gebruik, tweezijdig klitteband (van de markt!) korte stukjes van geknipt en dat is toch verdomde makkelijk zeg []
                        Ook voor kabels in de truss en zo vast te zetten, geen geklooi met gabberteep meer!!

en om de 2-3 klussen kan je er 10 bijkopen want die lijken allemaal pootjes te hebben

Comment

• SoundExperience
                          • Mar 2005
                          • 63

In het theater gebruiken ze wilpjes. Stiekjes met een stokje erin die perfect hiervoor zijn. Ik gebruik die altijd in mijn licht rek.
                          Newbie

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

je kunt ook van DAP (dutch audio pruttel) bandjes kopen, ze kosten bijna nix en werken super, hebben ze ook nog eens in verschillende lengtes. oja moet je ze wel even vastnieten, anders lopen ze inderdaad weg!! En ja DAP heeft goed spul, DIT DUS en verder dus ook helemaal niets!!
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• SpaceyDeeJ
                              • Sep 2001
                              • 876

[offtopic]
                              \helaas heb ik nog niets goeds gevonden van DAP, dus die woorden moet ik toch echt in twijfel trekken....
                              [/offtopic]

Maar goed, ik krijg sterk de indruk dat de foto's zuiver geplaats zijn om te hopen op wat "geile" woorden en dat meneer het toch wel beter weet dan de overige forum leden....

Blijf me afvragen, als die 20 mm platen echt zo super zijn, waarom Ampco, Flashlight, Excess, SpaceCompany etc etc niet met kisten van dat materiaal rond hobbelen
                              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

Hahahaha, ja, die klittebandjes van DAP, die gebruik ik ook. maar wel in volledig verbouwde vorm. er zit zo'n tussenlipje aan, en die knip ik er af, daarna sla ik de zachte kant een stukje om de kabel een maak er een kaatje in met een revolvertang. Ty-rapje erom.. helemaal super.. alleen.... ik begrijp nog steeds niet waar dat lipje voor is.. []

Comment

Working...