Wat is het belangrijkste : licht of geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wannes
    • May 2005
    • 2

Het belangrijkste aan een d.i.s. is dat je geluid goed klinkt en dat het zeker niet TE hard gaat!
    Licht is natuurlijk ook heel belangrijk want daar maak je de sfeer mee.
    Dus ik zou zeggen, zorg voor goed geluid en minstens 8 parren.
    woeii

Comment

• Japio de monitorman
      • May 2005
      • 57

Als je goed gekeken heb wannes heb ik dit al verteld, just look;

Er zijn heel veel klanten juist die letten op de kwaliteit die je leverd. Geluid en licht ( vind ik persoonlijk ) moet of ieder festival of houseparty of een slaapkamerfeest goed gebalanceerd zijn, je hebt genoeg licht nodig, maar ook geluid, en als je het ene voortrekt als dan het andere dan ben je waarschijnlijk snel afgeschreven bij de consument, en dus niet aantrekkelijk meer om ingehuurd te worden.

dus niet je geluid of licht alleen bekijken, maar de grote van je zaal, dan maak je gewoon een gelijkwaardige opstelling van je 'show'

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door djbirdie

maar licht is wel iets waarmee je jezelf kunt onderscheiden...
        Leg eens uit ?????
        sis
        Dat jouw klant het verschil wel ziet tussen een gave lichtshow met basisverlichting, aangevuld met scans/mh's of alleen 8 parren...
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

pfff sommigen snappen het toch nog altijd niet volgens mij. wanneer wij een aanvraag binnenkrijgen gaan wij altijd kijken naar wat het budget is, of dat inc of ex btw is. pas dan beginnen we nog maar te denken aan de hoeveelheid materiaal die meegaat. als dit veel is, gaan we met de vrachtwagen op pad. dit kost ook weer geld. dan begin je met geluid, je zorgt ervoor dat het genoeg is voor de locatie waar je naar toe moet. meestal gaan we zelfs kijken op die locatie tenzij we die al kennen. dan begin je met je licht, als er nog veel overschiet kun je al eens wat intelligent meenemen. tenslotte heb je ook nog personeel, wat uiteraard officieel werkt.

met andere woorden: budgetafhankelijk zal de hoeveel licht varieren, terwijl geluid vrijwel altijd aangepast wordt aan de locatie en op de eerste plaats komt bij ons. nuja ik moet er bij zeggen dat we meer pa's en optredens doen dan fuiven... dit verklaard mss een beetje onze manier van denken...

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• wannes
              • May 2005
              • 2

Hier ben ik het absoluut niet mee eens!
              De kwalitijd van je geluid is HEEL belangrijk.
              Ga je TE hard dan gaat de klant de volgende keer naar de concurent,
              en ga je te zacht, dan krijg je een hoop gezeur dat ze het achterin niet kunnen horen.
              Als je nou een simpele geluidset weg zet van een B merk dan ben ik ook nog benieuwd of er artiesten zijn die over je set willen zingen.
              groetjes wannes.

Geluid is belangrijk, maar licht is wel iets waarmee je jezelf kunt onderscheiden...
              maw. de klant wil hard geluid en leuke muziek en zal er niet om wakker liggen of het nou DAP, JBL of wat dan ook is. Maar diezelfde klant ziet wel als jij spectaculaire effecten gebruikt of bijvoorbeeld een sneeuwmachine...
              woeii

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Het wordt leuk ,
                voor en tegenstanders
                Kijk en lees nog eens goed mijn opening, [:0]
                siske

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

waar blijven de foto's??? [8D]

topic: ..."DRIVE IN SHOW - FOTO'S"

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door luc2366

waar blijven de foto's??? [8D]

topic: ..."DRIVE IN SHOW - FOTO'S"
                    oeps, verkeerd forum [:I]
                    sis

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

citaat: Hier ben ik het absoluut niet mee eens!
                      De kwalitijd van je geluid is HEEL belangrijk.
                      Ga je TE hard dan gaat de klant de volgende keer naar de concurent,
                      en ga je te zacht, dan krijg je een hoop gezeur dat ze het achterin niet kunnen horen.
                      Als je nou een simpele geluidset weg zet van een B merk dan ben ik ook nog benieuwd of er artiesten zijn die over je set willen zingen.
                      groetjes wannes.
                      heb je het nu tegen mij? dan begrijp ik je reactie niet. kwaliteit van geluid is juist wat wij willen, liever nog geen licht dan te weinig geluid bij hebben en daardoor alles op het max drijven. daarvoor hebben ze genoeg geinvesteerd in d&b bij ons...

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

citaat:Geplaatst door sis

maar licht is wel iets waarmee je jezelf kunt onderscheiden...
                        Leg eens uit ?????
                        sis
                        Dat jouw klant het verschil wel ziet tussen een gave lichtshow met basisverlichting, aangevuld met scans/mh's of alleen 8 parren...
                        maar meestal niet tussen showtec en martin
                        exit night into LIGHT

Comment

• j@ns
                          • Apr 2005
                          • 93

@ sis:

wat ik de laatste tijd merk is dat als je zonder heel veel movingheads wash spots en dikke trusssystemen etc (kortom zeer duur!!) komt dan is het gelijk niet meer "classy" , dan ben je gelijk de "zoveelste" drive inn (in mijn geval), of de zoveelste amateuristisch "gedirrigeerde" liveband.

het publiek is gewoon verwendt geworden door diverse mega evenementen gaan dan de vergelijking aan maar vergeten wel ff de toegangsprijzen van +/-50.-??! van dergelijke evenementen.

ik ken een paar drive inn jongens die zich kapot inhuren aan light, zoveel, dat ik gewoon niet kan geloven dat ze uberhoupt nog winst draaien (daar gaat het toch uiteindelijk om?).

mij gaat het ook idd om het geluid, dat is denk ik ook bij de meeste guys hier ook een bepaalde passie.

m.vr.gr. j@ns

Comment

• Japio de monitorman
                            • May 2005
                            • 57

ALS ik een drive inn zou moeten draaien, dan ga ik standaard voor het geluid, ik neem ook standaard een lichtnicht mee, en die zorgt daarvoor, en opzich zorgt het wel voor een goede balans in de 2 dingen, hij is tevreden & ik ook.

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Zo doe ik het met mijne maat voor het moment.

Ik heb het geluid, hij het licht. Samen een volwaardige drive-in...

Zonder geluid geen fuif. Kleine fuiven kan nog zonder licht.
                              Daarom dat ik voor het geluid gegaan ben...
                              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• mverdult
                                • Dec 2003
                                • 123

ik heb gelukkig werk zat,ook zonder uitgebreide verlichting,dus het hangt niet af van hoeveel knipperlichten of je bij hebt,maar hoe je de avond zelf brengt.... en dat gaat nog steeds goed met goed geluid en 8 parretjes!

Comment

Working...