Wat is het belangrijkste : licht of geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

To SIS :

Ik vind ook op een bruiloft belangrijk dat er sfeervol licht is en een goed stuk geluid.

Anders is het net of het bruidspaar wel meer wilt maar niet kan betalen.

Zeker voor bedrijfsfeestjes is aankleding belangrijk. Een gemiddeld bedrijfsfeest wordt ook door een organistatie bedrijf gedaan.

Ik wil niet zeggen dat je uit moet pakken op een feest. Wat ik bedoel is dat je een par set om heel veel manieren kunt gebruiken Maar stiekum toch meestal verkeerd gebruikt wordt ( Foute kleur combinatie's bv )

meestal worden de standaard kleuren gebruikt ( rood blauw geel en groen ) dit is tegenwoordig te gewoon. Hoewel ook kleur de sfeer bepaald.

Met alleen maar parren en dimmers en kleurenfilters kun je iets mooi aankleden hoor.

Het ligt ook aan de ruimte waar je staat met je drive in show. Veel ruimtes zijn koud en ongezellig dan zou het toch fijn zijn dat jij als drive in daar wat aan zou kunnen doen, toch ?

Comment

• djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

Geluid is belangrijk, maar licht is wel iets waarmee je jezelf kunt onderscheiden...
      maw. de klant wil hard geluid en leuke muziek en zal er niet om wakker liggen of het nou DAP, JBL of wat dan ook is. Maar diezelfde klant ziet wel als jij spectaculaire effecten gebruikt of bijvoorbeeld een sneeuwmachine...
      grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door djbirdie

maar licht is wel iets waarmee je jezelf kunt onderscheiden...
        Leg eens uit ?????
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Japio de monitorman
          • May 2005
          • 57

Er zijn heel veel klanten juist die letten op de kwaliteit die je leverd. Geluid en licht ( vind ik persoonlijk ) moet of ieder festival of houseparty of een slaapkamerfeest goed gebalanceerd zijn, je hebt genoeg licht nodig, maar ook geluid, en als je het ene voortrekt als dan het andere dan ben je waarschijnlijk snel afgeschreven bij de consument, en dus niet aantrekkelijk meer om ingehuurd te worden.

Comment

• Japio de monitorman
            • May 2005
            • 57

dus niet je geluid of licht alleen bekijken, maar de grote van je zaal, dan maak je gewoon een gelijkwaardige opstelling van je 'show'

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door Japio de monitorman

dus niet je geluid of licht alleen bekijken, maar de grote van je zaal, dan maak je gewoon een gelijkwaardige opstelling van je 'show'
              Ja OK, maar ik zet toch liever een topset neer ( in mijn geval EAW )dan één of ander lowbudgetmerk en laat ik het licht over aan 8 parren, 500 watt per stuk/ par
              Wedden dat ik win
              Geen haan die erom kraait []
              sis

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2139

pffft zijn er van al de mensen die al gereageerd hebben in dit topic, ook die eens pa's doen?(buiten jij sis) hoe dikwijls dat we daar aleen maar parren hangen, maar wel d&b neerzetten als frontsysteem, yamaha als tafels, en dbx en apex als effecten...

heb tot nu toe alleen maar goede reacties gehoord over het geluid en dat ondanks de simpele opzet van de lichtshow dat het er toch goed uitzach....

wat ik wil zeggen is op een fuif kan licht belangrijk zijn, maar bij een pa zal dat in eerste instantie tochwel zeker het geluid zijn.

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

ikzelf verhuur en bedien enkel licht. maar ik ben wel van mening dat het geluid kwalitatief goed moet zijn.
                  toch word ik op mini festivals/optredens zeer dikwijls gevraagt(om enkel hel licht gebeuren in goede banen te lijden) omdat ik toch leuke lichtshows neerzet die heel wat mooier zijn dan een hoopje parretjes(niet dat je met parren niets kan doen,als je ze maar juist gebruikt).

Maar als de artist(dus ook de dj) zelf slecht is zal da kwaliteit van je licht en geluid daar weinig kunnen aan doen.

licht versterkt ook wel het geluid gebeuren doordat bv als de artist zijn hoogtepunt berijkt en je bigint dan wat te flashen met een strobo of een shutterchase dan zal dit de prestatie van de artist enorm versterken.
                  maar als je bij je geluid met krakende mics, feedbacks,... zit dan zal dit de podium prestatie weer enorm verzwakken

dus conclusie: als dj is het belangrijk dat je in je dj app. investeert en dat je voral met je app. moet kunnen werken!
                  als je een volledige show moet neerzetten moet je zien dat het geluid zeker goed zit en dat je een leuk lichtsetje kan neerzetten want hiermee kan je je echt mee onderschijden!
                  exit night into LIGHT

Comment

• mverdult
                    • Dec 2003
                    • 123

er zijn toch nog eens een paar mensen die denken zoals ik.... pfff ik dacht dat ik de enigste was die mischien niet spoorde, maar ik kocht liever een lab.gruppen versterker als een setje knipperlichten hoor ! dan maar wat minder verlichting en dan draaien met een supergeluid !!

Comment

• Japio de monitorman
                      • May 2005
                      • 57

als je maar goed genoeg licht heb, maar als je alleen parretjes hebt, word het eentonig, en ik heb meestal, als ik ergens geluid doe of andere dingen, dat het plaatje er goed uit moet zien en dus niet alleen parretjes, neem dan 8 parretjes en 4 wappers ofzo ( ik zeg maar ff wat ) dan heb je nog iets om op te bouwen denk ik. En ronnie d&b audiotechnik is ook niet altijd alles, het beste vind ik nog altijd de m2's, en de max 12&15's op monitoring, ik heb dan toch liever EV x-array's het zij 212's en 218's of line array's als Front PA systeem.

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

ik heb de vraag van de OP nog eens gelezen, wat is het belangrijkste licht of geluid?
                        geen van beide vind ik zo, de artist is het belangrijkste maar de artist moet goed overal goed en hard genoeg verstaanbaar zijn dus darom moet er goed geluid zijn! Maar een artist moet tegenwoordig niet aleen meer kunnen zingen maar moet ook "visueel" goed zijn. en dit wordt versterkt met licht.
                        Maar je moet bij alle 2 de dingen zijn dat ze goed zijn maar geen overkill dus bij een fuifje voor 50man moet je geen line arry gaan zetten maar ook geen truss care met 20 moving heads en dubbel zoveel scans.

zijn we trouwens niet in een verkeerd forum bezig?
                        exit night into LIGHT

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

citaat:Geplaatst door mverdult

er zijn toch nog eens een paar mensen die denken zoals ik.... pfff ik dacht dat ik de enigste was die mischien niet spoorde, maar ik kocht liever een lab.gruppen versterker als een setje knipperlichten hoor ! dan maar wat minder verlichting en dan draaien met een supergeluid !!
                          Dit is ook mijn gedacht
                          sis

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

In deze tijden waar de show belangrijker is dan de kwaliteit (en dat geldt op alle vlakken: hoe hyperiger een product wordt voorgesteld hoe beter het verkoopt; het mag zelfs een drol zijn: met de juiste show loopt het als een trein) moet ik concluderen dat licht belangrijker is dan geluid omdat licht direct bijdraagt tot de visuele show.
                            Bijna 90% van de mensen letten niet op geluidskwaliteit maar ze zien wel of de show en lichtshow spectaculair zijn. Wij, als professionele gekken, letten ook op de geluidskwaliteit maar het overgrote deel van het publiek ligt daar echt niet van wakker. Acceptabele klank is voor het overgrote deel al meer dan genoeg. Wij hebben dit vroeger (4-5 jaar terug) getest toen we bijna een jaar op zoek waren naar de ideale klank van het radiostation en toen we echt de superklank gevonden hadden voor alle muziekgenres hadden veel mensen niets gemerkt van onze experimenten die we wekelijks op maandagavond deden... . Ik heb dit zelf vorig jaar hier getest op de lokale feesten: ik heb iedereen die ik in de feestweek tegenkwam en iet of wat kende gevraagd wat zij van het geluid vonden: niemand had er echt op gelet: "Het was wel goe geloof ik".

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

citaat:Geplaatst door laserguy

In deze tijden waar de show belangrijker is dan de kwaliteit (en dat geldt op alle vlakken: hoe hyperiger een product wordt voorgesteld hoe beter het verkoopt; het mag zelfs een drol zijn: met de juiste show loopt het als een trein) moet ik concluderen dat licht belangrijker is dan geluid omdat licht direct bijdraagt tot de visuele show.
                              Bijna 90% van de mensen letten niet op geluidskwaliteit maar ze zien wel of de show en lichtshow spectaculair zijn. Wij, als professionele gekken, letten ook op de geluidskwaliteit maar het overgrote deel van het publiek ligt daar echt niet van wakker. Acceptabele klank is voor het overgrote deel al meer dan genoeg. Wij hebben dit vroeger (4-5 jaar terug) getest toen we bijna een jaar op zoek waren naar de ideale klank van het radiostation en toen we echt de superklank gevonden hadden voor alle muziekgenres hadden veel mensen niets gemerkt van onze experimenten die we wekelijks op maandagavond deden... . Ik heb dit zelf vorig jaar hier getest op de lokale feesten: ik heb iedereen die ik in de feestweek tegenkwam en iet of wat kende gevraagd wat zij van het geluid vonden: niemand had er echt op gelet: "Het was wel goe geloof ik".

...klopt. Voor trouwfeesten en kleine/privé fuiven heb ik een hoop K-112/K-115 in huis. Filter aangepast, logo afgeprutst van de rooster, EQ erop: geen mens die komt zagen dat 't geluid slecht is/op geen kl***n trekt. Behalve ENKELE freaks op de fuif zélf (of een concurrent bij het opmaken van de tegen-offerte) zal geen 1 iets over 't geluid zeggen ALS het maar acceptabel klinkt en hard genoeg gaat.

Comment

• Drive inn tnt
                                • Sep 2003
                                • 1082

Ik vind geluid het belangrijkste voor een drive in. Dat is ook het duurste (voor een drive in). Als je geen geld aan licht hoeft uit te geven kan je een mooie set kopen. Kijk als je een kinder dixotje doet hoeft het allemaal niet zo geweldig. Paar parren op statief en 2 effecjes erop. Kost geen drol om dat te huren. Daarom zou ik als ik ooit zelf (weer) een drive in OID zo beginnen gewoon gaan voor een dikke PA. Licht kan ik altijd nog huren.
                                Belangrijkste licht of geluid: denk dat je dat niet zo kan zeggen. Ligt denk ik voornamelijk aan wat voor feest(je) het is.
                                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...