Toch denk ik dat bijv. Tiesto al van voorop opgeeft aan de organisatie dat er een Pioneer mixer moet staan waar hij gaat optreden.Net zoals veel Dj's opgeven dat er Technics draaitafels moeten staan om op te draaien.
Dateq ja ja ik vraag het me af
Collapse
X
-
Volgens mij worden de artistici betald door een fabrikant om op een speciale schoen/gitaar/mixer te draaien, en dat heet "endorsement".
Onder het motto van : Kijk, mama , Nike's, daar speelt Ruudje ook op, dus als ik Nikes heb dan wordt ik ook een goeie voetballer, wordt er door de diverse fabrikanten heel wat "ge-endorsed". Of : Kijk mama, Schumacher rijdt Ferari, mag ik er ook eentje?
Heb ik al eens het verhaal verteld van die grote Nederlandse gitarist die met 16 Blauwe GitaarVesterkerCabinets aankwam, om uiteindelijk met een kleine MesaBoogie Combo vanachter het podium zijn geluid te creeeren?Comment
-
Het leuke is dat de rider van Tiesto bijvoorbeeld aangeeft: 3 draaitafel, 1x mengpaneel met 3 voudige toonregeling per kanaal....citaat:Geplaatst door Masterboy
Toch denk ik dat bijv. Tiesto al van voorop opgeeft aan de organisatie dat er een Pioneer mixer moet staan waar hij gaat optreden.Net zoals veel Dj's opgeven dat er Technics draaitafels moeten staan om op te draaien.
Er zijn artiesten (diejees) bij die meer equipment nodig hebben of zelf meebrengen. Maar de meesten draaien gewoon op het setje wat de organisatie heeft ingehuurd.
We hebben hier al eens een discussie gehad over het gemak waarmee je een pio600 een overstuurd signaal uit laat sturen...daar heeft de dj geen last van, maar is voor een aantal bedrijven wel aanleiding geweest om serieus op zoek te gaan naar een mixertje wat wel in staat is om een keurig signaal uit te sturen.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Sensation 2004 pioneer, zijn meer dj's die perse pioneer willen, echt bagger, heb er een keer mee gedraaid en net die avond de master sectie kapot.. dus tog maar een xtc, met een kanaal te weinig maar wel 10x fijner, dan maar een keer switchen. en de meeste dj's waarvoor wij sets neerzetten willen dateq, een enkeling pioneer..Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, QscComment
-
topmodel van dateq LPM7.3: ... iemand hier eens goed naar geluisterd? Heb van dateq om die reden een service-manual gekregen, gelukkig heel vriendelijke mensen, wat dat betreft. Nu heb ik dus net een lpm 7.3 omgebouwd, die klinkt nu wel heel erg okee. was echt een hele klus, en er zou eigenlijk nog meer moeten worden veranderd, maar dat was me teveel gedoe...
Ik heb er steeds 2 naast elkaar gehad (origineel en gemodificeerd) en dat verschil is erg groot. Mechanisch en van opzet is de 7.3 echt een okeeje tafel, alleen er zitten een aantal ontwerp-minpuntjes in. Dateq stond wel erg sportief tegenover mn commentaar, zei dat het ontwerp ook wat ouder is... ze hebben mijn veranderingen zelf niet gehoord, heb ook geen pasklare oplossing omdat er dan nog een paar dingen echt anders zouden moeten (input gainschakeling)...
X-one is idd beter dan de pioneer, klankmatig maar ook mechanisch.
verder heb ik niet zoveel met dat knijterharde dj gedoeknoppen en waarden :)Comment
-
Laten we het ook even over A&H hebben.
Die vind ik wel weer erg lekker, zie je naar mijn mening te weinig.
Persoonlijk kies ik voor een dateq of een a&h.Barry K.
Wij werken met EV ole ole
In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824Comment
-
Moet je me toch eens vertellen wat je eraan gemodificeerd hebt, en of dit ingrijpend is. (Zal wel niet, gezien de modulaire opbouw, tenzij je het ding ECHT tot de laatste weerstand uit elkaar hebt gehaald)citaat:Geplaatst door dokter dB
topmodel van dateq LPM7.3: ... iemand hier eens goed naar geluisterd? Heb van dateq om die reden een service-manual gekregen, gelukkig heel vriendelijke mensen, wat dat betreft. Nu heb ik dus net een lpm 7.3 omgebouwd, die klinkt nu wel heel erg okee. was echt een hele klus, en er zou eigenlijk nog meer moeten worden veranderd, maar dat was me teveel gedoe...
Ik heb er steeds 2 naast elkaar gehad (origineel en gemodificeerd) en dat verschil is erg groot. Mechanisch en van opzet is de 7.3 echt een okeeje tafel, alleen er zitten een aantal ontwerp-minpuntjes in. Dateq stond wel erg sportief tegenover mn commentaar, zei dat het ontwerp ook wat ouder is... ze hebben mijn veranderingen zelf niet gehoord, heb ook geen pasklare oplossing omdat er dan nog een paar dingen echt anders zouden moeten (input gainschakeling)...
X-one is idd beter dan de pioneer, klankmatig maar ook mechanisch.
verder heb ik niet zoveel met dat knijterharde dj gedoe
Ik sta altijd open voor verbeteringen, al is het Dateq.U x I = Boem.Comment
-
nou het is dus best een behoorlijke klus zoals ik al zei...
het klankverschil tussen hard en zacht uitsturen is enorm bij de orginele dateq... probeer maar eens... alles boven 0dB word steeds gruiziger.
Dat heeft met een aantal dingen te maken (vrij technisch verhaal)en dit is een dj forum...
dus off topic:
1: Uitgangsbuffer & muteschakeling is niet okee, gemodificeert,
2: Er zit een noisegate in de masterbus, ook niet okee (zelfde type serieele muteschakeling). eruitgesloopt.
3: De reden dat die gate er zit is dat elk kanaal een gainstructuur (naar de mixbus toe) van ongeveer 50x doorloopt, en dus word ook de groundfloor/brom/aardreferentieverschil van het kanaal met 50 versterkt, er is voor gekozen een noisegate in de masterbus te bouwen zodat dit niet opvalt.
Ontwerpfilosofie is volgens mij dat de ingang kan niet clippen omdat hij altijd verzwakt kan worden door de "gainpot" die dus eigenlijk alleen maar verzwakt en vervolgens word alles standaard x50 versterkt. dit is geen normale gang van zaken. Er hoort alleen gain gemaakt te worden waar nodig. Hier ben ik opgehouden. Eigenlijk zou de ingangsgainregeling tussen bijv -20 en +40 moeten worden gemaakt met de gainbepalende potmeter zwevend in een difampprincipe, eigenlijk zoals een standard mic preamp... dan kan het kanaal nl ook altijd clipvrij worden gegaint. dit was teveel gefriemel op al die printjes en daar had ik geen zin in. De klankverbetering was nu trouwens al enorm..
Heb wel fotos gemaakt van de mods, zou het nog moeten documenteren....
knoppen en waarden :)Comment
-
Volgens mij heb ik deze discussies al vele male over het scherm zien vliegen.Ik kan maar een ding zeggen ,ik ben zeer tevreden over mijn Xone 62 van A&H. Na enige tijd met de djm-600 gedraaid te hebben gingen de (goedkope) effecten mij de keel uithangen.De DJM-600 vind ik wel een zeer gebruiksvriendelijke mixer ,alleen klinkt hij voor geen meter als je hem vergelijkt met de Allen & Heath mengtafels!
Grtz,GohanComment
-
Er word niet helemaal met pio afgerekent.citaat:Geplaatst door Vision
ik zie dat de pioneer gelijk afgerekend wordt maar ik hoor jullie niet over allen & heath
dit merk heeft een DJ Magazine Techno-Scan Awards 2002 & 2003 gekregen
wil toch iets zeggen of niet??
nu zal ik wel te horen krijgen.. ja maar dateq heeft ook awards
nu gaat het meschien niet om awards maar ik vind dat er veel zijn die niet naar een ander merk kijken dan dateq
We kijken voornamelijk naar dateq omdat het gewoon hele goede en betrouwbare tafeltjes zijn
Ik werk voornamelijk met een lpm 7.3 en werkt heel erg goed.
Die a&h tafel is ook goed heb geen tijd gehad om uitgebrijd naar de tafel te kijken maar hij is wel heel goed. Ik vind ook dat je de 3 merken niet kan vergelijken. Je kan wel bijvoorbeeld de xtc djm 600, en de a&h vergelijken. Dat zijn alle 3 voornamelijk dj mixers
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Ik weet niet goed wat ik moet denken over de soms ongenuanceerde meningen over de Pioneer mixers in de bovenstaande reacties. Ik heb een DJM-500 en vind de geluidskwaliteit OK. Er zullen best mixers zijn met een betere geluidskwaliteit (Allen & Heath) maar daar zal dan ook wel een passend prijskaartje aan hangen.
Ik vraag me trouwens af hoe je makkelijk een luistertest uitvoert tussen mixers onderling, want als je ze niet switcht in dezelfde keten, met dezelfde aansturing, is het dus niet objectief.
Zoals mod al aangaf, is de oorzaak misschien de (te) kleine headroom van de Pioneers. En tja, de meeste DJ's blijken nog steeds geen benul te hebben wat een overstuurd signaal is. Die vinden dat alle rode LED'jes dan ook continu moeten oplichten...
En als de Pioneers echt zó slecht zijn, waarom zie ik ze dan al jaren op vele mega-gigs?
Alain
The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
Die pioneers klinken prima, alleen mechanisch zijn ze snel kapot.
Headroom is prima als je dat uitgangspotje tenminste niet te ver dichtdraait.
De A&H X-one: die is mechanisch beter.
Maar als alle dj's hier dateq goed vinden klinken dan zie ik je later.
"alle lampjes aan" ken ik te goed, ik HAAT die dj klussen daarom, en er is na al die jaren van mijn zijde weinig respect over voor de gemiddelde dj met zn praatjes en grootheidswaanzin.
Een enkeling daargelaten, meestal zijn dat ook muzikanten, of produceren ze zelf, zijn iig met muziek bezig.knoppen en waarden :)Comment
-
@dokter dB
Gelukkig, ik begon al te twijfelen of m'n oren nog in orde zijn...citaat
ie pioneers klinken prima, alleen mechanisch zijn ze snel kapot.

Ik heb trouwens mijn DJM-500 ook al open gegooid om er iets aan te veranderen. Ik gebruik namelijk mijn mixer voornamelijk thuis en het beatmixen doe ik dan uitsluitend via de headphones. Probleem is dat het pfl-volume van de master afhankelijk is van de masterfader. Heel hinderlijk als je die samen met een andere pfl wil beluisteren.
Dus schema's opgevraagd, enkele draadjes gesoldeerd, printspoortjes onderbroken éh voilà: pfl van de master is nu onafhankelijk van de masterfader. En dat allemaal terwijl de mixer gloednieuw en onder garantie was...
Greetz,
AlainThe best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment
-
@Dave,
Tuurlijk, de marketingboys van Pioneer zullen er zeker mee te maken hebben.
Maar mij maak je niet wijs dat een zogenaamd slecht product dan zó lang, zó vaak en op zo'n internationale schaal wordt gebruikt. En dan mag de marketing nog zo agressief zijn...The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²Comment

Comment