Dateq ja ja ik vraag het me af

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:die rane
    die zijn zeker niet heilig hoor. 2 of 3 weekenden geleden stond er zo eentje op luve dancin in zandvoort. klonk toch maar serieus kut toen die in het rood begon te gaan.

als je dan ook nog eens met een geluidslimiet moet rekening houden ben je blij dat er een kleine pa tafel tussen staat. maar de dj moet je sowieso uit het rood houden, want anders klinkt het zelfs bij zo een rane kut.

trouwens die djm van p&b audio is echt fijn om mee te werken. Kan je volledig in het rood gooien en nog heb en een mooi soundje dan[]

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

rood=rood=stop
      knoppen en waarden :)

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

volledig mee eens dokter db, maar wou maar aangeven wat zo een modificatie teweeg kan brengen.

tis trouwens zo dat de gains niets meer bijgeven vanaf even verder als de helft. dit zie je goed aan de vu-meters per kanaal.

maar ok, het blijft de regel: rood is altijd slecht hoe goed je mengpaneel ook is.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

voor een dj kan het nooit hard genoeg gaan ........

De headroom bij Dateq en/of Rodec is veel hoger als bij Pioneer.

Dateq gaat ook vervormen bij de +4 ofzo daarentegen is bij een Rodec +12 zo goed als vervormingsvrij. Deze tafels wordt vaak gebruikt bij hardhouse en hardcore muziek !!!! De dateq klinkt ook supergoed wordt veel gebruikt in drive in show en cafe / discotheek ( omdat er vertouwen in de kwaliteit is ( Heb zelf Pioneer geleverd aan diverse horeca en alleen maar klachten......... over de faders en toonregelingen ( gaan snel kapot )vaker vocht in mengtafels en geluidskwaliteit duidelijk minder als een Dateq ( Dateq klinkt gewoon veel voller en mooier ) Heb 1 keer groot probleem gehad met Pioneer ( vraag van de Dj's ) geluid gewoon K*T kreeg het niet goed op kleine mixer maar DJ 10* waareschuwen, Gaat even goed maar na 2 m inuten draaien ze gewoon weer als eerst. Heb toen PA 5 seconden uitgezet daarna luisterden de Dj's wel ................... Dj loopt te zeuren over zijn set en ik over mijn PA.................

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

dussss

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Als je een mixer aan wil schaffen neem dan een Dateq of Rodec ( is kwalitatief gelijk in mijn ogen ) Alleen Rodec werkt iets anders, maar dat is ff wennen. Beide zijn kwaliteits produkten die hoger liggen dan Pioneer. Deze mixers zijn leuk als je van effecten houdt. Gewoon een leuk speledingetje maar niet betrouwbaar op kwaliteit qua gebruiksvriendelijkheid. Dit is mijn mening over Pioneer. De aanschaf redelijk maar onderhoud is erg duur ( pioneer weet raad met losse onderdelen )Verder wil ik niet meer gaan discuseren hiero Ik heb gewoon de vraag beantwoord die gesteld word Wat het beste is ( het is allemaal goed voor zijn prijs ) De keus is aan jezelf. Ik heb gewoon mijn ervaring en mening verteld

Comment

• Sjörske
                • Jun 2003
                • 55

En als je dan toch zo effectengeil bent. Dan kun je beter een externe effectenbak aan de mixer hangen. Die hebben meestal ook meer mogelijkheden.

Comment

• Roland
                  • Jan 2001
                  • 480

citaat:Geplaatst door dokter dB

rood=rood=stop
                  Dit klopt wel, maar meestal zijn de pa mannen bang dat ik dus in het rood ga draaien en trekken zij de schuif een stuk dicht. Hierdoor MOET ik dus wel in het rood draaien om genoeg power te kunnen produceren.

Maar ik heb ook aleens meegemaakt dat ik aan de pa mannen moest vragen of ze wat minder sub wilde uitsturen.
                  Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

beste roland, je moet het niet omdraaien, de "PA mannen" trekken jou terug omdat jij in het rood gaat.
                    Als je als DJ gewoon normaal doet (vrij sporadische gebeurtenis helaas), en je communicatieve talenten gebruikt (vooral sporadisch bij de "PA mannen"), dan blijf jij groen en recht, en gaat alles goed.

De versterkers die de luidsprekers aansturen hebben veel meer spanning dan het dj mixertje. Daarin word dus ook de spanning boven lijniveau gemaakt, en niet in de DJ mixer, zoals veel dj's vermoeden.

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

Het komt nog wel eens voor dat ik als dj inprik bij de PA van de band, andersom komt ook voor, ligt er een beetje aan wat er is afgesproken over afbreken en welke PA er eerder staat

Gezien mijn eigen ervaringen met dj'sdie komen inprikken maak ik met de techneut van die avond altijd de afspraak: ik geef ff een signaaltje op 0db, dat is het hardste wat ik uit ga sturen.
                      Zodra ze merken dat dat inderdaad is wat je de hele avond doet gaan ze ook niet zenuwachtig aan de twe faders zitten trekken...

Als ik zelf een bandje sta te doen en er moet een dj inprikken is het zo dat er een com/lim op het inkomende signaal van de dj gaat.
                      Die krijgt alle vrijheid tot wat bij op de tafel 0db is, daarna gaat de compressor hard knee aan het werk...dat voorkomt dat ik mn spullen over de tif jaag...
                      In de regel moet ik dan een paar keer in de vooravond naar de dj toe om te vertellen dat die rooie leds niet oke zijn, dat hij net zo hard kan en mag als de band, maar dan wel netjes...

Bij inprikken hoort ook een gelijk vermogen, dus niet de band/dj een stuk terug trekken...
                      Heb dat 1x meegemaakt en ben toen tijdens de tweede set van de band mn eigen PA op gaan bouwen, met een briesende opdrachtgever in mn nek...,aar daarna wel vol gas die techneut zn oren dichtgeblazen... puur uit frustratie...verder is alles goed met me hoor [:I]

Als eigenaar van een pio500 en een dateq XTC kan ik jullie melden dat ik die xtc niet heb gekocht omdat ik zo tevreden was over de pio...in tegendeel, rotte faders na iets meer dan een jaar thuis staan hebben mij toch tot de aanschaf van die xtc laten verleiden.

Wel is het zo dat de EQ op e pio mixer een veel grotere kill geeft dan op de dateq, maar kannou niet zeggen dat ik dat mis...

Comment

• Roland
                        • Jan 2001
                        • 480

citaat:Geplaatst door ralph

Bij inprikken hoort ook een gelijk vermogen, dus niet de band/dj een stuk terug trekken...
                        [:I]
                        Dit bedoel ik dus. en de pa man maar gaan pissen want hij hoefde op dat moment toch niets te doen. Terwijl ik zelf heb meehelpen opbouwen en alles. Dit gaat niet over feestjes van 100 tot 500 man.

Comment

• pilot
                          • Nov 2003
                          • 267

Wat mij betreft mag de pa man gerust gaan pissen.Diverse keren bij pa ingeprikt signaal tot 0 dB erop gezet en dan op de pa afgesteld.Nooit geen problemen gehad,ik moet wel zeggen dat ik het wel eens meegemaakt heb dat de pa man telkens terug zat te trekken,ook ruim onder de 0 db maar veelal waren dit kleine berijfjes met een pa die maar net toereikend was.Laatst tegenovergestelde meegemaakt de pa man (eigenaar) riep naar mij om maar eens goed gas te geven hij zette zijn schuiven verder open en ik moest de signalen op de boxen maar in de gaten houden (axys) ondertussen begon hij al met afbreken,dat is toch wel prettig samenwerken.
                          master-qsc en de rest

Comment

• DJEM
                            • Jul 2004
                            • 254

Hmmja ben al druk bezig, nu net een mijn tweeters in rook heeft geholpen, om een input limiter te solderen. Stuur je teveel boven 0dB (flitsen kan redelijk) in op mijn versterker, dan moet de boel even plat gaan voor 30sec.

Kijk dan staat DJ "Nico" voor schut en zal die het niet weer doen...
                            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Roland
                              • Jan 2001
                              • 480

citaat:Geplaatst door pilot

maar veelal waren dit kleine berijfjes met een pa die maar net toereikend was.
                              Nee, al een paar keer met Purple meegemaakt. PA man was geen dj liefhebber, maar bandjes man. Wist nog niet hoe die een dj mixer moest doorlussen op z'n eigen PA. Voor de rest nooit problemen gehad met Purple, altijd prima geluid. Alleen de pa man zelf snapte het niet zo.

Comment

• brander1
                                • Aug 2003
                                • 59

Idd Rodec zijn zeer goede mengtafels alleen van de nieuwe series (MX180MK3) vind ik het uitgangs niveau veel te hoog, m'n kan zonder weinig moeite deze mengtafel zo oversturen! dit probleem was toch beduidend minder bij de MX 180 en MX180MK2!

voor de rest blijven het degelijke, stevige mengtafels met een goede klank!!!

Comment

Working...