Dateq ja ja ik vraag het me af

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vision
    • Jul 2004
    • 4

Dateq ja ja ik vraag het me af

Welke mixers worden er gebruikt hmm!!

ik zie de naam Dateq veel in het forum vallen als een van de beste en dat het veel gebruikt wordt maar ik vraag het me af of dat nog steeds zo is want

ik heb de dvd beken van Sensation 2003 en de live stream van 2004
    hier werd geen Dateq gebruikt maar

Sensation 2003 allen & heath
    Sensation 2004 pioneer

ook bij trance energy kon ik kwa uitelijk van de mixer er geen Dateq uit halen

en op dit soort feesten zullen ze echt geen prul mixer neer zetten

wat ook vaak gebeurd is dat als een merk eenmaal een goeie naam heeft dan zal het niet snel gebeuren dat ze er slechte dingen over zullen zeggen/schrijven

en andersom ook
    als een merk een slechte naam heeft dan komt die er ook moeilijk van af

ik wil niet zeggen dat het een slecht merk is maar of het tegenwoordig nog het merk is???
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Laat ik dan maar de gene zijn die je voor gek verklaard.

De reden dat je op een dance feest een pio mixer ziet: dj's willen graag een pio

Dateq biedt nog steeds voor drijf-in de beste mixers.

ik heb zelf een pio gehad...voor thuis ( en ik draai erg weinig thuis)
    ding had bijzonder kwetsbare faders, kwetsbare potmeters.

Werd netjes hersteld door pio...maar niet kosteloos
    Kan, maar ik heb nu dus weer gekozen voor een degelijke xtc voor thuus...

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

De DJ's kiezen vaak voor mixers met korte 60mm faders, hiervoor zijn de Pio's geschikt (ook vaak voor de effecten). Persoonlijk ben ik ook niet zo'n Pioneer fan, De Dateq's worden vaak door Drive-in shows gebruikt omdat ze gewoon onverwoestbaar zijn, ze kosten wel een aardige cent maar dan kan je ook heel wat jaren vooruit Gebruik zelf met volle tevredenheid een dateq Apollo!

Comment

• Masterboy
        • Jul 2004
        • 51

Tiesto zie je bijna altijd op een Pioneer draaien.Volgens mij wordt hij daar ook nog goed voor betaalt om daarop te draaien want dat is enorme reclame voor Pioneer.
        Dateq staat thans in heel veel clubs in Nederland, net zoals Rodec in België heel veel voorkomt.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Wat je te zien krijgt op T.V. heet commercie.
          Auto fabrikanten geven geld om hun auto in beeld te hebben en in
          het licht en geluid wereldje is dit niet veel anders.
          Geeft een D.J. een zak met geld en hij draait overal op.
          Wil nog niet zeggen dat er in zit wat er op de buitenkant staat!
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Dateq klinkt gewoon lekker en is onverwoestbaar,heb ook een aantal jaren met rodec gewerkt op de pfl schakelaars na ook een goede tafel die ook bij oversturen niet vastloopt en goed blijft klinken.Pioneer heb ik nooit mee gewerkt.Tiesto zie je bijna altijd op een pio draaaien wordt gezegd,maar hij heeft een aantal jaren geleden volop reclame lopen maken voor de dateq 7.3
            master-qsc en de rest

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Ik maak gebruik van verschillende pioneer tafels, dit in verband met het feit dan de meeste Dj's idd kiezen voor een pioneer. Maar ik moet zeggen dat ik nooit klachten krijg of problemen ondervind. Ik ben zelf erg tevreden over deze mixers maar dat ben ik ook over mijn dateq mixers, moet zeggen dat het bij mij puur gaat om de keuzen die de dj maakt, zelf heb ik geen strikte voorkeur want ik heb bij beide nooit problemen ondervonden. Als ik die nog eens krijg zal ik het eerlijk zeggen.

Rodec vind ik overigens een hele fijne tafel om mee te werken, oa door de weinige ruis door de dubbele potmeters.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Vision
                • Jul 2004
                • 4

ik zie dat de pioneer gelijk afgerekend wordt maar ik hoor jullie niet over allen & heath

dit merk heeft een DJ Magazine Techno-Scan Awards 2002 & 2003 gekregen
                wil toch iets zeggen of niet??

nu zal ik wel te horen krijgen.. ja maar dateq heeft ook awards

nu gaat het meschien niet om awards maar ik vind dat er veel zijn die niet naar een ander merk kijken dan dateq

Comment

• djbirdie
                  • Oct 2002
                  • 509

ik denk dat je de Pioneers niet met Dateq kunt vergelijken, het zijn hele verschillende tafels voor verschillende toepassingen, of zie ik dat fout?
                  grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Vision
                    • Jul 2004
                    • 4

en een dj wordt niet betaald om op een bepaalde mixer te draaien maar het bedrijf achter het event beslist dat (ID&T, UDC Etc)

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

citaat:en een dj wordt niet betaald om op een bepaalde mixer te draaien maar het bedrijf achter het event beslist dat (ID&T, UDC Etc)
                      Hellemaal mee eens.
                      E Davids draagt brillen van H. anders of Pearl, dat staat hem vrij.
                      R. van Nistelrooi voetbalt op nike of adidas, wat hij maar lekker vindt zitten.
                      De broertjes Schumacher mogen tijdens de wedstrijden ook zelf weten in wat voor een auto ze denken te moeten rijden om in de F1 als eerste te eindigen.
                      Van Veen J mag zelf bepalen op wat voor een vleugel hij ramt tijdens concerten.

Maar alleen in het licht en geluid wereldje is dit anders.
                      Droom lekker verder.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• djbirdie
                        • Oct 2002
                        • 509

tenzij een DJ zn eigen mixer meeneemt
                        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Vision
                          • Jul 2004
                          • 4

citaat:Geplaatst door Radar

citaat:en een dj wordt niet betaald om op een bepaalde mixer te draaien maar het bedrijf achter het event beslist dat (ID&T, UDC Etc)
                          Hellemaal mee eens.
                          De broertjes Schumacher mogen tijdens de wedstrijden ook zelf weten in wat voor een auto ze denken te moeten rijden om in de F1 als eerste te eindigen.

Droom lekker verder.
                          ehh volgens mij snap je het niet helemaal
                          voorbeeld
                          R. van Nistelrooi wordt betaald om te voetballen en niet of hij nou nike of adidas draagt
                          dat wordt door de club beslist

een dj wordt betaald om te draaien en niet om op een bepaalde mixer te te mixen dat wordt door het bedrijf erachter beslist

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

citaat:Geplaatst door Vision

citaat:Geplaatst door Radar

Hellemaal mee eens.

Droom lekker verder.
                            ehh volgens mij snap je het niet helemaal
                            voorbeeld
                            R. van Nistelrooi wordt betaald om te voetballen en niet of hij nou nike of adidas draagt
                            dat wordt door de club beslist

een dj wordt betaald om te draaien en niet om op een bepaalde mixer te te mixen dat wordt door het bedrijf erachter beslist
                            Rider?

Comment

• Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

Niet helemaal.

Stagepro werkt bij voorkeur met Allen & Heath discomixers omdat deze stukken beter klinken dan Pioneer of Dateq mixers. De gebruikte componenten zijn van dezelfde kwaliteit als die je terug vind in de grote tafels van dit merk. Zeker tegenover een Pioneer heeft een Allen & Heath ontzettend veel headroom en een stukken betere klank.
                              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...